dal si si na zadny tlmic manzetu??...akoze ucel to tam urcite plni ale esteticky...no nic moc...
04.08.2006 - 11:33:59
00
dal si si na zadny tlmic manzetu??...akoze ucel to tam urcite plni ale esteticky...no nic moc...

Holt si musis vybrat, ci predlzis zivotnost tlmica (elox, tesnenia, pozri obr.) alebo vsadis na 100% estetiku. Ale funkcnost tejto manzety je velmi vysoka! Pripadne tech. podrobnosti len v pripade zaujmu. A to si si asi nevsimol zadny polblatnik...

P.S. Estetiku (a hmotnost) sa snazim dosiahnut volbou komponentov :lol:

Prílohy:

Komentár súboru: Tlmic po 3 rokoch...
Fox-Brain P4210004.jpg
Fox-Brain P4210004.jpg 111.73 KiB thumb_up0thumb_down

04.08.2006 - 19:40:08
00
peterg: Len tak informatívne, akého pôvodu je tá manžeta? Dnes som robil z dlhej chvíle údržbu vzduchovej komory a počas čistenia tela tlmiča som si na ňom všimol zopár drobných jamiek (zrejme od kamienkov), takže je najvyšší čas začať konať. :) Jamky sú naštastie úplne na konci, kam sa v extrémnom prípade dostane nanajvýš tak stierací krúžok, ale aj tak...
Uvažujem buď nad manžetou alebo nejakým mini blatníčkom. Chcel som si kúpiť origo blatníček od spešlu, ale v kaktuse ho "nevedia zohnať". Niekdy žasnem nad tým, aký je to problém zohnať kus plastu. Takže ak nie manžeta, tak to poriešim kupírovaním nejakého univerzálneho blatníku.

A ešte jedna otázočka. Nevadí ti, že kvôli manžete nevidíš na O-krúžok?
04.08.2006 - 20:02:33
00
To Audino: Manzeta je dostupna ako ND ku RST, na jednom konci sedi priemer na telo a na druhej na piestnicu. Na vacsom priemeru ju vsak treba skratit. Technicke problemy su 2:
1. Nemala by sa vobec dotykat eloxu piestnice, v opacnom pripade prach pod nou moze poskriabat elox (nepodcenovat, skusenost z praxe na Endure!). Riesil som to tak, ze som si nechal vysustruzit PAD kruzok s prirubou, ktory som navliekol na 6-hrannu cast tlmica (Fox Brain). Na prirube bola ukoncena jedna cast manzety a na tele tlmica druha. Pri stlacani sa manzeta vobec nesmykala po piesnici a ani sa jej nedotyka. Z toho vsak vyplyva podstatne obmedzenie - tazko toto riesenie pouzit na iny tlmic, nez Fox Brain.
2. V predlzeni osi piestnice (t.j. pred capom) musi byt dost miesta na to, aby sa manzeta po stlaceni mala kde poskladat. Kedze z piestnice pri plnom zdvihu ostava von len cca 3mm a dalej je uz cap, na iny tlmic ako Fox Brain sa mi to nepodarilo aplikovat. Teoreticky by sa mohla vysuvat v pripade nutnosti na telo, ale tam je drazka po celom obvode, takze nie je to take jednoduche (mam jedno riesenie, ale este som ho neskusal).

V sucasnosti na Stumpe pouzivam originalny Spesl blatnicek (vid obr.) a pod neho sa podsuva polblatnik od spodnej vzpery. Je to cool a ucinne proti hrubej spine od kolesa, ale tlmic to od prachu zdaleka tak neochrani, ako manzeta. Nemam foto, ale mozem spravit a zverejnit, ak je zaujem. Bikove vychytavky su moje hobby, aj ked to niekomu nepripada dost esteticke (SR), ucel je niekedy prednejsi.

P.S.1: Aky mas ram? Blatnicky som objednaval 2 ks (z UK, lebo v SR som nezohnal) a pre enduro 2005 je volny (kamarat to vyriesil inak, tiez dobre, ale menej cool). Temu nakupu zvonku a cez eBay som ale registroval niekde inde...

P.S.2: Manzetu a PAD vlozku mam z Epicu zvysnu, takze ak ma niekto zaujem, nech ponukne cenu. Vyssia berie (dufam, ze to nie je proti zasadam tohto fora, ak ano, tak nech moderator toto vymaze). Srandovne ponuky ale neberiem vazne.

Prílohy:

Komentár súboru: Z netu, nie je moj
SJ flap.jpg
SJ flap.jpg 204.84 KiB thumb_up0thumb_down

04.08.2006 - 21:14:42
00
Ja mám SJ FRS '06, takže podľa tvojho vyčerpávajúceho popisu (vrelé díky zaň 8) ) sa asi uchýlim k výrobe blatníčka.
V kaktuse ten blatníček pre enduro mali, ale na SJ nemali. Myslíš, že by dalo veľa námahy ten na enduro prispôsobiť tak, aby pasoval na SJ ? Enduro asi bude mať trochu širšiu stavbu, nie? Ale to už bude asi zajedno, či budem prerábať blatníček z endura, alebo nejaký univerzálny.
Prachu sa ani tak nebojím, skôr tých kamienkov. Na vidlici je tiež kopec bordelu, ale nohy majú našťastie inú polohu voči kolesu než zadný tlmič, takže nie sú tak exponované.
04.08.2006 - 21:31:08
00
SJ FSR '06 je to iste, co mam aj ja ('05), cize teoreticky by som ho mohol aj prilozit. Mal som ho chvilu v rukach - rozdiel nie je ani tak v sirke blatnika, ale v inom tvarovani stykovej casti. Na 2. strane ale blatnicek sa prichytava s 3x zip-tie, takze to vobec nemusi vadit. Ja som si svoj tiez prisposoboval, aby som mohol podsuvat 2. polblatnik.
Rozdiel medzi univerzalnym a originalnym je v tom, ze som nevidel univerzalny blatnik takej sirky cez celu zadnu stavbu. Je vsak mozne vhodne vybrat a skratit univerzal, ktory upevnis 2x zip-tie ku spodnej vidlici zadnej stavby zvnutra a nechas ho precnievat ponad link medzi hornymi vzperami (od kolesa). Po hornej vzpere sa ale musi volne klzat, preto v mieste styku je vhodne pouzit 2 ks zip-tie ako klzne a vodiace elementy. Niekde v spodnej casti ho vsak treba k ramu pruzne pritahovat (napr. gumicka, O-kruzok z catchera, ...), aby pri zdvihu zadnej stavby krasne klzal a bol pritlaceny ku uvedenym elementom. Popis vyzera dost zlozito, skutocnost je jednoduchsia a hlavne perfektne to funguje (ak nemas plaste 2.3").
04.08.2006 - 21:53:02
00
Mám už štvrtý Stumpjumper a používam manžetu na tlmič bez problémov. Keď som ho nasadil , po prejdení vyše 1000 km bola na povrchu piesta stále čistá vazelína a vnútri bol tlmič úplne čistý a mastný . Bez manžety bol tlmič vždy vnútri dosť špinavý. To, že sa manžeta nesmie dotýkať piestu je asi blbosť, keďže aj tak sa stále šúcha o sterací krúžok a tesnenie , ktoré na ňu tlačí pod veľkým tlakom navyše aj so špinou. Manžeta ak sa dotýka , tak iba ľahko a je vnútri čistá a namazaná . Aj po prejdení cca 10 000 km bol povrch piestu ako nový a bez škriabancov. Manžeta podľa mojích skúseností podstatne predĺži život tlmiča a zvýši aj jeho spoľahlivosť. Ešte sa mi nestalo, že by mi tmič púšťal, alebo dokonca vyfučal a nikdy som nemusel meniť tesnenie. Mal som tam manžetu z nejakej indiánskej vidly ( manitou ) a teraz z nejakj RST.
08.08.2006 - 22:10:29
00
To Mipa: O ucinnosti manzety nemam ziadnych pochyb, kedze som to tak prevadzkoval 3 roky a kamarat po mojom vzore tiez. Ze je kontakt manzety s eloxom blbost by som vsak po skusenostiach z praxe netvrdil - kryticke miesto je koniec manzety, nie stredna cast. Absolutne to nemozno porovnavat so stieracim kruzkom, ktory ma ostry stieraci brit a stejne sa male mnozstvo necistot do tlmica dostane a po case aj poskodi elox pod stieracim kruzkom. Asi to zavisi od konkretneho pouzitia manzety. U kamarata, kde koniec/golier manzety dosadal v dlzke cca 10mm na elox, sa objavilo drobne poskodenie eloxu na konci tlmica, nastastie mimo prac. oblasti. Tato cast manzety obopinala piestnicu (elox) posuvne, skoro bez vole, a posuvala sa po nej pri max. stlaceniach tlmica/manzety. Staci trocha prachu pod nou... Rad by som videl Tvoje riesenie, zasli prosim foto (pripadne sukromnou spravou). Tento problem som na Stumpe nedoriesil. Hlavne som zvedavy, kde sa manzeta nasklada, ked je tlmic uplne stlaceny.
09.08.2006 - 16:33:51
00
mam este jednu otazku...ked je tlmic uchyteny na gulovom cape...myslim ze sa to tak vola...je normalne aby sa kyval zo strany na stranu(cap)?...vydava to pocas jazdy zvlastne zvuky tak preto sa pytam...
17.08.2006 - 16:05:49
00
Keď je guľový čap v poriadku, tak by sa mali dva diely, ktoré sú ním spojené voči sebe iba otáčať. Ak tam máš vôľu aj v inom smere, tak sú tie čapy vymlátené a rachotí to (skúsenosť z auta).
17.08.2006 - 16:13:13
00
Je to tak. Ten guľový čap tam musí byť, lebo kostra sa pri pružení asymetricky prehýba - kríži sa a ten čap jej to umožňuje bez poškodenia ložiska. Je normálne, že sa dá tlmičom kývať.Tento čap má podľa skúseností podstatne väčšiu životnosť, ako ostatné, a preto bude vôľa a aj zdroj búchania najskôr inde. Najľahšie sa to zistí, ak sa bike opakovane nadľahčuje za sedadlo, tak, že zadné koleso ostáva na zemi , a sledujú sa jemné rázy. Priložením prstu cez jednotlivé kĺby sa dá ucíti aj jemná vôľa pri dvíhaní. a zistiť tak ktoré ložisko, alebo kľb to je. Niektoré gulôčkové ložiská sú vysoko zaťažované, vhľadom na ich normovanú únosnosť a nemusia dlho vydržať. Hlavne keď sa do nich dostane špina , alebo voda, aj keď sú utesnené. Nikedy sa len uvoľňujú skrutky držiace pohromade všetky časti zadnej nápravy. Skús ich dotiahnuť. Na dotiahnutie spodného ložiska treba zhodiť kluky.
17.08.2006 - 23:49:41
00
Najľahšie sa to zistí, ak sa bike opakovane nadľahčuje za sedadlo, tak, že zadné koleso ostáva na zemi , a sledujú sa jemné rázy. Priložením prstu cez jednotlivé kĺby sa dá ucíti aj jemná vôľa pri dvíhaní. a zistiť tak ktoré ložisko, alebo kľb to je. .


prepac ale tuto pasaz som vobec nepochopil... :oops: ...to mam ako pocas jazdy nadlahcovat sedadlo a prikladat prsty na klby??
18.08.2006 - 15:59:42
00
Samozrejme že nie za jazdy. Ak stojíš vedľa biku a nadvihuješ jednou rukou sedlo, dajú sa tie rázy ľahlo ucítiť, a druhou rukou lokalizovať.
20.08.2006 - 12:13:35
00
keyboard_arrow_up