No o Vckach vs kotuce by som vedel dlho rozpravat
.. ako vsetko aj tu plati , ze vsetko ma svoje pre a proti. V zasade sa da ale povedat asi toto ako zakladna axioma
pre kotuce:
1) cokolvek od AM vyssie (myslim narocnost jazdiaceho sa terenu a zdvihy) = kotuce (samozrejme tym nemyslim DH bajky na hradzi
)
2) jazda vo vode,dazdi , mraze a snehu = kotuce (jazda v potoku, hodinovom dazdi, jazda dolekopcom po snehu pri ~ -2)
3) technicke jazdenie, single, sutrove trialy, kameniste zjazdy, zjazdy plne papekov = kotuce (kamenisty zjazd myslim napriklad nieco ako Certov Zlab , aj v slabsom vydani).
note: mechanickym kotucom snad s vynimkou Avid BB by som sa vyhybal. Rovnako ako aj starsim Hayesom a mozno zopar dalsim.
pre Vcka:
1) je malo penazi a vela sa jazdi (ale nutne keramicke rafky)
2) jazdia sa etapaky, vylety do dalekych krajin (nejazdi s vami pojazdny servis)
3) jazdi sa asfalt, v suchu ,teplu a lahke tereniky,alebo naopak, ide sa narocny maraton v blate a sajrajte (nutne keramicke rafky)
4) ziletka
Vcka maju casto (obzvlast na prednej brzde) vacsi brzdny ucinok ako hydraulicke kotuce na 160mm kotuci. A poniektore ani s 200mm kotucom nestacia niektorym Vckam. Bohuzial Vcka maju jednu velmi zlu vlastnost a sice, ze
brzdy ucinok nie je stale rovnaky a je velmi zla davkovatelnost (niekedy to byva az binarne 0 alebo 1
). Z technickeho hladiska potom su velmi citlive na poskodeny
rafik a su horsie v pripade, ked vleti haluz do
kolesa kvoli celustiam, pripadne v blate. Ich vyhoda je ale jednoduchost, lahka oprava, servis, vydrz, cena (mnohonasobne nizsia) a este stale plati, ze su aj lahsie (ale uz je to pomerne zanedbatelne).