Mňa by zaujímal názor na Magurácke rotory tie čo sú k Martám. Teda vo veľkosti 203/180mm ich asi málokto vozí, no práve sa ich chystám ísť zabehnúť. Mal niekto s nimi problémy? ;)
Teda viem že ich voz(í)il Turbi a Marecej (160mm) ?
18.03.2010 - 13:34:06
00
Marty v tejto chvíli jazdim 160mm na Attilovi a 180mm na Palovi. 180ky pomaly ešte nezabehnuté mením z dôvodu, že som si istý, že mi budú stačiť 160ky a zároveň sa mi na Palovi vyskytli vybrácie v zadnej stavbe a riešenie by mohlo byť aj v menšom priemere rotora. Marty SL sa tu rozoberali. Poniektorí o nich v teoretickej rovine hovorili, že sú o ničom lebo nemajú "vetráky" a majú malú treciu plochu. No pri mojom jazdení kydať na nich nebudem, nikdy nesklamali. Smrdelo z nich síce už zopár krát ale ubrzdili a po ochladení zostali aj rovnučké. hehe
Po vyriešení mojej dilemy budú zánovné Marta SL 180mm na predaj.
Osobne by som asi už 203mm Marty nepoužil, ale snáď keď ich výrobca úspešne má v ponuke vie čo robí.
18.03.2010 - 14:19:38
00
Lapierre > magura kotuce som nikdy nemal
18.03.2010 - 15:29:13
00
Sorry Marecej, vždy som mal pocit, že si kedysi ešte na RM k Martám vozil aj ich rotory. :$

No to chcem práve overiť, plocha síce na oko aj menšia je, no keď si odrátaš od klasického rotora tie diery, tak to bude plus mínus autobus to isté. Malá nevýhoda môže byť to čo píšeš, menej dier horšie vetranie/chladenie. To som zatiaľ nemal kde overiť, no rotor bez dier má malú nevýhodu, (súdim podľa dnešného výjazdu; sinetred platne) že vode chvíľu dlhšie trvá kým sa odparí a nemá kam (dierky) újsť pri trení, čo spôsobje trochu dlhšie hlučnosť. Prinajhoršom ak by zadná 180mm nezvládala záťaž, hodím tam 203 a kašlem na to. Myslím však, že s Elixírmi by to malo byť aj v ťažkom teréne v pohode. :)
18.03.2010 - 17:38:04
00
fakt by som nekombinoval kotuce Marty z Avidom, ak si vsimnes tvar platniciek Marty, su vyrazne ine ako Avid, su podlhovaste, kedze kotuc ma mensi profil, ich tvar tzn. dlzka plne nahradza vysku, cim nestracaju na ucinnosti, skor naopak, kedze sa zvysuje brzdna plocha...

a diery na kotuci, na brzdnej ploche sluzia nie na vetranie, ale na cistenie, tzn. Marta kotuce su vhodne do sucheho prostredia, ciastocne samocistenie platniciek zabezpecuje vrchna a spodna "vlnka", kotuce s "dierovanim" su vhodne viac do sajrajtu, kde umoznuju priebezne cistenie plochy platnicky po celej ploche...

... ale kombinovat ich dokopy, no ja ti nevim Karle... :tmi:
18.03.2010 - 17:45:31
00
Vďaka za informácie, toto som si neuvedomil, pokým nebudú komplikácie bude fajn, ak nastanú vyriešim to výmenou za iné rotory. ;)
18.03.2010 - 18:09:19
00
Chcel som viac menej povedať to čo Dudo, len by som to nevidel tragicky s tou rozdielnou plochou a tvarom platničky. Ale aj tak áno, mohlo by to robiť neplechu.
Lapier som ale zvažoval či ty skutočne potrebuješ až 203mm kotúče. Techniku máš, ľahký si, takže sa mi to zdá v tvojom prípade zbytočne predimenzované.
18.03.2010 - 18:44:29
00
Pozrel som sa na to bližšie a tiež yb som to tou veľkosťou tak tragicky nevidel, výška platne bude rovnaká ako u Magury tak aj u Avidu (vidno podľa vybrzdenej plochy na rotore). Takže celkovo Magurácka brzda bude inak dimenzovaná, teda ľahký strmeň a väčšia plocha platní, u Avidu je to inak. Stále sme však len v teoretickej rovine. :)

Samočistenie nejak prežijem, ale tu som si teiž všimol, že súvislý pás na tom rotore má max. 1mm šírku aj to možno preháňam. Takže tými zubami je to tak prestriedané, že ani to čistenie nebude tragické, len to bude možno dlhšie trvať.

Po dlhšej dobe testovanai dám vedieť čo a ako, no a tá 203ojka je trochu predimenzovaná to viem, ale vždy je lepšie mať nejakú rezervu, sem tam sa do cesty pritrafia aj vééľmi strmé úseky a tam má aj čo 180mm robiť. Väčší rotor by sa však hodil asi skôr dozadu, no to by vyzeralo... Nebudem popierať ide aj o image :P No a mojich 75 kg nie je tiež najmenej. :)
18.03.2010 - 19:19:06
00
Turbino, mám tu jeden 160mm kotúč Marta SL (aspoň na tú zad. stavbu) v stave tých, ktoré som ti vtedy priniesol. Mám ale problém, ak by som ti ho vymenil nemám adaptér a ani miesto v zadnej stavbe HT horáka. :( rám je Kona Kula ročník 2002
18.03.2010 - 21:14:37
00
keyboard_arrow_up