ja tiež jazdím HT... naozaj by bolo vhodné sa zamyslieť a radšej poopravovať už akoby upravené časti trailu, pretože je to spravené len veľmi nahrubo. tam je ešte plno práce, aby bol trail plynulý. ja chápem, že to až tak nevidieť, ako keď sa vyhrabe 20m úsek kamenia až na podklad, ale určite je to dôležitejšie...
07.04.2010 - 15:05:20
00
mar_tin: prvykrat pocujem, ze tie kamene tam mali zostat. Jedine co si pamatam .. z minuleho roka bolo, ked Laco povedal, ze ich treba dat prec. Ja by som ich odstranil tiez. Singlac ma byt cely hladky , ak chces kamene, daj si kamenak. Ako .. nechapem ta. Ked som chcel techniku vlozku cez dieru okolo kopceka, tak vysledok bol, ze ste kopcek zburali a celu dieru zasypali. A zrazu kamene su milacikovia. :x .. Volne kamene su svinstvo, a obzvlast az mokra a ziadne podobne na tomto singlaci tolerovat nebudem. Bude tam (c) cko .. a podla toho to ma aj vyzerat. A dohodnute veci mas len s Lacom, a s nikym inym .. doteraz o tom som ani nevedel. Kokos .. tak padnuty okraj nad Veronikou vadi a kamenie nie :x A technicka poznamka .. fakt by som chcel vidiet, ako vyhrabes to listie a kamenie nechas :x ... za toto co si napisal, keby som k tomu nemal svoje vlastne dovody, preco tam pracujem, tak s tym okamzite seknem. Sorry, prehnal si to teraz paradne. :n:
07.04.2010 - 15:11:01
00
A ani ja, a ani johny_viper to nehrabeme preto, aby bolo vidiet odhrabany usek. Ano, je treba zacistit useky , ale je treba postupovat v min. 3 fazach, inak pri tomto mnozstve brigad to nebude do konca roka...
07.04.2010 - 15:12:27
00
v niecom mate pravdu obaja. Mato, tie volne kamene nicia rafiky, ked sa prevaluju...uz ich mam odtial dost obite...a neboli za hubicku.
Zase ale nejake take, co sa daju zatlacit do zeme by som aj prijal. Takze tak.
A Johny nenechaj sa odradit, radi ta tam este privitame.
07.04.2010 - 15:15:34
00
O rafky nejde .. skuste si to prejst s 2.1"plastami a vidlou co ma zdvih 8-10cm. Hrozi realne , ze proste koleso ti sklzne a vydrbes sa.... to ma byt chodnik zjazdny aj na pevnej vidlici (ale technicky moze byt). Volne kamene hentoho useku za technicky prejazd nepovazujem. Zadupane kamene ok, ale kto to bude robit. Kokso .. dojde niekto, kto ma cas a chut a este ho tu doj*bu .. parada :clap:
07.04.2010 - 15:20:44
00
Ja som mal tiez chut s tym seknut, a okamzite... :n: O technickych veciach, bike parkoch a pod. sme sa bavili, ze pribudnu popri prejazdnej stope, ktoru prejde i slabsi biker, aby neboli problemy... Tie kamene tam boli, ale boli takmer vsetky uvolnene, co by bol problem, najma za mokra... Kludne tie kamene s lto prenesieme, ak budes chciet niekde urobit pobliz druhy kamenak... ale na singli to umelo drzat, sa mi tiez nezda vhodne...
Keby ze Ta nepoznam, tak ma uz na singli neuvidis, trosku ( dost ) si to na johny_vipera prehnal...
A rozmyslam, ci vobec mam vybavovat tie povolenia, hadat sa tam s ludmi... riesit veci... :n: Aby bolo pre koho... :headbang:
07.04.2010 - 15:27:26
00
ok, napíšem to ešte raz... vždy som hovoril, že tie kamene sú tam parádne, že je to jeden z mála technických detailov na traili. vedel o tom aj laco, aj misuge, aj fluider atď. keď by sa ujazdili, tak by tam vznikla uzučká stopa pomedzi ne ale boli by tam. takéto "prekážky" sú aj akousi psychologickou bariérou, aby sa jazdilo primeranou rýchlosťou. nehovoriac o tom, že trail je potom pestrejší a zaujímavejší. možno som to napísal moc ostro, ale ide mi o to, aby sme ten trail stavali po vzájomnej dohode a kompromise, lebo takto to dopadne zle. skrátka je to o dohode, ale vopred! preto je fajn, keď na trail príde viac ľudí, ktorí by prípadne chceli prísť aj samostatne cez týždeň a dohodne sa, čo sa bude robiť a ako.
sorry za ten predošlý príspevok, ale naozaj ma to vytočilo. dávno sa dohodlo, že spodná časť trailu bude menej náročná a táto druhá zase ťažšia. tak z toho nerobme diaľnicu. johny, nechcel som ťa uraziť, prepáč.
07.04.2010 - 15:38:04
00
Myslím, že tie 2 hupy za mostíkom na začiatku tohto druhého úseku budú pre menej zdatných jazdcov náročnejšie a nebezpečnejšie ako 10m dlhý rovinatý úsek kameňov. Dovolím si povedať, že by som to kedykoľvek prešiel aj na 2.1" gumách a s pevnou vidlou. Ak sa niekomu zaborí predné koleso medzi tie šutre, no tak to skúsi znovu alebo zosadne. Priestor na vážny pád z bicykla tam podľa mňa nie je. Ak áno, tak výrazne menší ako pri tých hupoch. Človeka, ktorý by sa bál henteho úseku, by som nepustil ani na prvý úsek Cerovej dráhy, ktorý je ešte menej náročný.

Myslím, že naším cieľom je spraviť legálne traily, nielen pre nás "zdatnejších", na ktorých si jazdec môže užiť rôzne obmeny terénu. 30kmh sa dá naháňať na 4m širokých lesných cestách. Zároveň (možno mám toho v tejto lokalite málo odjazdené) takéto miesto kameňov bolo veľmi ojedinelé. Na šutre človek natrafí skôr na lesnej ceste vďaka vodnej erózii. Fakt som nechápal, odkiaľ sa tam vzal taký pás kameňov. Bicykel na nich plával, pretože to bola hrubšia vrstva.

Martin reagoval priríchlo, neber si to osobne JohnyV. Nehádajme sa teraz, kto sa s kým ako dohodol. Nikto tu nebude spisovať dokumentáciu, že kde má čo ako vyzerať. Preto takéto veci je lepšie nechať na víkendovú brigádu kde sa stretnú viacerí a môžu sa spoločne dohodnúť. Sprejazdnením úseku robota rozhodne nekončí. Vrhli sme sa na 2.úsek, ale kopec roboty je ešte stále na 1.úseku!!! Spravme to poriadne čím skôr, lebo asi sa nenájde každý rok 10 dobrovoľníkov, ktorý tie single budú opravovať. Robíme to preto, aby sa na nich jazdili, a nie opravovali.

Hm, fakt by som chcel vedieť koľko našich frajeriek by s kľudom prešlo tie 2 hupy.
07.04.2010 - 15:45:18
00
mar_tin: OK, nabuduce sa dohodne ze co a jako sa bude hrabat, ale fakt za mi nezda ako vhodne mat na singlaci kopu volnych kamenov.. a som si isty ze hento by si neujazdil ani keby si co robil, lebo v zemi boli kamene (celkom dos vela malych) a na nich este asi dalsie dve vrsvty volnych vacsich kamenov, takze to nebolo moc kam utlacat, ak by sme tam chceli nejake tocky na spomalnenie, tak tam bolo zopar poriadne velkych a tie mozme ukozit aby sa dalo kluckovat, ale podklad by mal byt pevny...
lepsie sa mi ale zda ako pisali hore, ze by mala byt jedna stopa prejazdna a potom od nej nech su odbocky na vyblbnutie sa...
07.04.2010 - 15:51:55
00
tak sa skúsme dohodnúť, čo by sme mohli pre trail spraviť tento víkend. ja by som navrhoval upravovať už "hotové" časti, tj buď tie sporné úseky na spodnej tretine (šikmé časti, prejazdy po traktoroch a podobne), začať s opravou klopeného mostíka, alebo chytro vyhrabať druhú tretinu, zasypať tých pár jám a potom to pomaly upravovať do hladkej stopy (aby trail mal flow), alebo niečo iné? len tak sa stretnúť v rámci výjazdu a presne si dohodnúť, čo má ako vyzerať? je toho naozaj dosť...
07.04.2010 - 16:34:41
00
...Singlac ma byt cely hladky... Bude tam (c) cko .. a podla toho to ma aj vyzerat....

a prečo by mal byť singláč hladký? kde je napísané, že (c) je záruka hladkého prejazdu hoci aj na trojkolke? predsa existuje niekoľko úrovní obtiažnosti trailov a pritom sú všetky céčkové. zase z toho fakt nerobme dráhu pre silničky. ide o terénny trail a myslím, že sa má prispôsobiť jazdec svojim obutím a technikou jazdy. nemôžeš čakať, že jazda na mtb bude bez rizika. tie kamene tam boli samé od seba, nevidím dôvod, aby sme ich dávali preč. ako píše fluider, dalo sa to prejsť aj na pevňásku, hoci to už nebolo med lízať. myslím si, že trail by sme mali spraviť tak, aby povrch kopíroval to pôvodné, čo na ňom bolo. zosunutý okraj je samozrejme problém, pretože sa bude posúvať stále nižšie a nižšie až bude úplne neprejazdný. tento kamenistý úsek bol relatívne dobre usadený do svahu a nezosúval sa. podľa mňa by sa malo hlavne odhrabať lístie a zasekať trail tak, aby s ana ňom nedržala voda a nezosúvali ho jazdci dolu brehom. súhlasím s jednoduchšou hlavnou stopou a ťažšími úsekmi povedľa, ale nie silou mocou. keď už nám príroda pripraví takýto náročnejší úsek sama, mal tam ostať. slabší jazdci ho aj tak pretlačili alebo sa pokúsili vylepšiť svoju techniku. výrazne nebezpečné to tam určite nebolo, ako tu tuž niekto spomínal. ja si myslím, že je tých kameňov škoda a keď sme sa dopredu nedohodli, ako to tam má vyzerať, aby boli všetci akotak spokojní, tak sa nemali odhrabať. to je celé...
07.04.2010 - 18:25:14
00
Ak by sa zišlo viac ľudí, tak by som navrhol pokračovať v sprejazdnení 2.úseku kvôli náradiu, pretože je už dosť ďaleko. Potom bude jednoduchšie sa s náradím na riaditkách presunúť za robotou kamkoľvek. Proste sprejazdniť 2.úsek, dohodnúť zostávajúce úpravy a stručne ich tu spomenúť aj s fotkami, aby mohli individuálni trailbuilderi pracovať aj cez týždeň. Čoskoro chcem začať chodiť na trail aj ja, aspon raz v prac. týždni, a budem to potrebovať vedieť.
Potom bude treba veľa jazdičov, aby surový povrch ujazdili a zároveň ukážu, ktoré miesta treba dorobiť.
Medzitým sa môžme aj s náradím vrátiť na 1.úsek, máme tam čo opravovať.
A po lete (a možno aj skôr) spravíme úsek Uhlanka - Malý Slavín.
07.04.2010 - 18:43:43
00
... bude treba veľa jazdičov, aby surový povrch ujazdili....

toto by sa možno malo robiť priebežne popri kopaní. skrátka vyhrabe sa nejaký kus trailu a hneĎ sa aj aspoň 20-30x prebehne bajkami, aby sa vytvorila prvá hladšia stopa v mäkkom podklade. tak nevzniknú tie tvrdé diery po vyhrabanej tráve...
07.04.2010 - 18:47:28
00
Takto to momentálne vyzerá na prvej časti singla za mostíkom. Od konca červenej čiary je singel komplet zničený.

Prílohy:

DSC00056.JPG
DSC00056.JPG 187.82 KiB thumb_up0thumb_down

DSC00055.JPG
DSC00055.JPG 250.86 KiB thumb_up0thumb_down

DSC00054.JPG
DSC00054.JPG 183.49 KiB thumb_up0thumb_down

07.04.2010 - 20:05:03
00
Zase tam tazia ? :envy: .. kurv*a .. dojdem tam s macetou a rozsekam im to LKTcko a traktor :@
07.04.2010 - 20:55:20
00
keyboard_arrow_up