no pozerám, že tie oleje majú vcelku dobrý rozstrel... :tmi:
21.03.2010 - 17:27:10
00
Ja som pouzil Castrol 5w fork oil.
22.03.2010 - 11:07:43
00
strcim sa sem:
poradi mi niekto, aku tvrdost (soft, medium, hard) RP23jky vybrat na moju hmostnost? pred 2 mesiacmi som mal 88, no pomlay sa vraciam na mojich povodnych 72-73 KG (momentlane 80) Dal by som prednost komfortu, pred min. pohupovanim...takze soft, alebo to bude az moc mäkke?
dik
14.04.2010 - 14:21:19
00
Ak mas na mysli Compression tune, tak urcite najnizsi stupen. Ja som mal ten tlmic s najvyssim stupnom kompresie a na moj vkus to bolo na gulku do hlavy.
14.04.2010 - 15:13:36
00
Interne nastavenie CT volia vyrobcovia od prepakovania a typu zadnej stavby. Nie podla hmotnosti jazdca! Su ramy, ktore sa pri slapani pohybuju minimalne (zamykaju sa) a CT max by z neho urobil necitlivy hardtail (napr. VPP a Maestro). Tam sa voli CT min, prip. medium.
Ak si myslel externe nastavenie Propedalu, tak to zavisi od preferencii jazdca. Ja mam tlmic s internym CT min, a externy propedal mam nastaveny na 2 (z troch stupnov). Ale pouzivam ho len pri presunoch na asflate a tvrdom povrchu. Inak mam Propedal vypnuty.
14.04.2010 - 15:23:52
00
Kdyby to výrobci nastavovali opravdu aspoň vhodně k dané stavbě. Ale ono to spíš nastaví dle toho, jak se zrovna vyspí nebo snad dle toho, co je daný rok in.
Tím narážím na to, že jeden rok je na skoro všech rámech CT min a nejednou následující rok je na těch stejných rámech CT max. A třetí rok je na těch stejných rámech Boost valve.
Navíc stejná nastavení CT si pro různé ročníky tlumičů úplně neodpovídají.

Osobně nemám žádný problém ani v kombinaci houpavější stavba + CT méně než min nebo upravený v TF tuned na minimální kompresi a tedy maximální citlivost. Tím myslím, že se to sice pak v takovém případě trochu houpe, ale při slušném kruhovém šlapání nic drastického.

Pokud je CT na min nebo méně než min, tak ale zase někdo může mít u některé stavby problém s tím, že propedal to pak omezuje jen velmi málo. A jsou tací, co jim tohle prostě vadí.

Osobně bych na AM full volil CT min nebo klidně i méně než min nebo úpravu v TF tuned. Na chrtí fullu na závody, tam už bych si to rozmyslel, jestli nevolit třeba CT střed.

A vždy je třeba, jak už napsal romanx, přihlédnout k chování dané zadní stavby.

Jezdil jsem na různých rámech všechny možné kombinace, od toho největšího kurvítka (2008 s CT max) po to nejcitlivější (upravený v TF tuned).
A momentálně mám na Stereu 2008 už dva roky upravený v TF tuned na maximální citlivost s tím, že Push platforma omezuje opravdu jen nepatrně (takže je použitelná i v terénu) a už nechci jinak.
Na chrtím 100mm fullu mám neupravený s CT střed (a zůstane to tak).
A na cestě mám 2010 Stereo s RP23 s Boost valve a high volume komorou, kde půjde tlumič okamžitě na úpravu do TF tuned (nejen že chci zase maximální citlivost, ale také musím nechat hned vyměnit komoru za standardní, s high volume by to bylo příliš málo progresivní na konci zdvihu).
Boost valve už jsem také testoval (chvíli na svojem chrtím full) a není to tak hrozné s citlivostí (a dle dalších informací i u tlumičů s Boost valve půjde poladit citlivost jako u CT), problém ale byl v high volume komoře, takže tlumič jsem prohodil manželce za ten s CT střed. Pro ní ta malá progresivita je zcela ideální, i tak při vhodném sagu ji tam zůstává pár mm nevyužitého zdvihu (já přitom se stejným sagem posílal tlumič na doraz už při jakémkoliv menším skoku - ona ale neskáče vůbec).
14.04.2010 - 16:31:46
00
Dnes sa mi podarilo doskrutky rozobrať Fox Triad, no a ak je to systémom identický tlmič s Float RP23, tak mi je jasné kde je výhoda lepšej citlivosti RP23 vs R skrytá.

Konkrétne tento Fox Triad má kompresie dve, low a high ale rebound len jeden, klasický low. Tu má zas klasické Rko navrch v high speed rebounde, no zas kompresia je len jedna. Triad je myslím 190mm tlmič. Ak sa raz dostane do rúk RP23 tak hodím info, či to tam funguje rovnako ako v Triade. Inak olej z tlmiča vytiekol komplet pomedzi odskokovú a kompresnú ihlu (v kope sena :lol: ).
14.04.2010 - 23:30:59
00
Takze je aj v tlmicoch High-speed rebound? Davnejsie som sa na toto pytal a bolo mi povedane ze jedine CC Double Barrel :( Uvidime ked budem rozoberat DHX 5 air... ak tam high speed rebound je, nastavenie by bolo podstatne jednoduchsie.. \o/
15.04.2010 - 07:24:06
00
Potrebujem pomoct/vysvetlit od ,,zakladu": CT je nastavenie citlivosti tlmica-obmedzuje pohupovanie pri slapani, no nema vplyv na progresivitu? RT (rebound) je nastavenie coho? Na Reignovi na tlmici RP2 mam CT na max a RT na stred. Zaujima ma, ci v bududcnosti ak by som kupoval iny tlmic (napr. DHX air) s inymi nastaveniami, mozem charakteristike odpruzenia aj ,,uskodit"? Pri objednavani tlmica zo shopu mi ho nastavia podla mojich poziadaviek, alebo musim tlmic s konkretnymi nastaveniami hladat po shopoch?
Vdaka...
15.04.2010 - 09:25:38
00
Áno aj nie. Ako som písal vyššie napr. Triad ho nemá, no je to tlmič na XC bike, takže tam by to malo byť v pohode. Neviem ako je to u RP23 tlmičov, z rezov tlmiča ktoré Fox zverejňuje sa to s istotou určiť nedá. RPL s lockoutom však asi túto expanziu mať nebude. (?)
DHX Air ju určite mať bude, priestor tam na to rozhodne je, keďže kompresia sa nerieši na labyrintoch ale až v úvode expanzky. Takže tu som si takmer istý, že tam HS expanzia bude.
Upraviť sa síce táto epxanzia vnútorne dá, no myslím, že inžinieri od Foxu vedia kde je správna úroveň jej nastavenia, navyše nastaviť vhodne high speed expanziu nebude jednoduché. Chce to skúšať a hlavne rozoberať...

Keď mi niekto pošle RP23 na repas, dám info ako je to tam, či inak ako v tom Triade.

Kidak:
CT má vplyv na citlivosť tlmiča. Čím nižšie nastavenie, tým menšiu silu treba na prietok oleja.

RT má vplyv na nastavenie odskoku. Vyjadruje vlastne nastavenie v ktorom rozmedzí sa dá rebound naštelovať. Takže kľudne môžeš mať aj RT na max. len potom budeš menej uťahovať rebound a zas naopak, ak bude min, tak ho budeš musieť uťahovať viac.

Zvyčajne však CT a RT bývajú na podobnej urovni, ale RT sa dá upraviť rôzne, aj výmenou oleja za inú viskozitu a pod.

DHX Air nemá rôzne úrovne, teda neviem o tom. Tam je všetko rovnako nastavené, viac má vplyv na tieto vlastnosti aj napr. tlak v expanzke a podobne. Myslím, že toto riešiť nemusíš. Proste kúpiš DHX Air a nastavíš ho tak aby vyhovoval. Objem vzduchvej komory je rovnaký ako u Floatu s HV komoru, takže DHX air má len lepšie vlastnosti v tlmiči a tlmení/možnostiach nastavenia a používa napr. väčší objem oleja a pod.
15.04.2010 - 10:53:07
00
Este k Compression Tune: da sa za poplatok v autorizovanom servise (Slovkolex to tusim vie) interne prestavit
15.04.2010 - 11:54:36
00
S kompresiou (CT) si viem poradiť napr. aj ja. Len treba dorobiť potom ten ventilok. :)
15.04.2010 - 12:26:37
00
AJ ja, zatial len na FOX Van R :D
15.04.2010 - 22:31:02
00
to Lapierre: a ten ventilok by stal spominanych cca 100€ (na RP23)?
15.04.2010 - 22:53:41
00
Takze je aj v tlmicoch High-speed rebound? Davnejsie som sa na toto pytal a bolo mi povedane ze jedine CC Double Barrel :( Uvidime ked budem rozoberat DHX 5 air... ak tam high speed rebound je, nastavenie by bolo podstatne jednoduchsie.. \o/

externe nastavitelnu HS expanziu (rebound) ma aj RS Vivid 5.1

Este k Compression Tune: da sa za poplatok v autorizovanom servise (Slovkolex to tusim vie) interne prestavit

ked som sa o to zaujimal ja (2008?), tak zmena Compression tune bola 2500SK vratane postovneho
15.04.2010 - 23:34:49
00
keyboard_arrow_up