peterq to si daj patentovat :lol: , ako ces vyprazdnit do toho tu sifonovu bombicku?A ten beton to neber vazne . Mam taky pocit ze bike ma kolesa naplnene vzduchom asi preto lebo zatial nikto nic lepsie nevymysel a my tu asi nic nove nevymyslime...


Ty si ma fakt zobral vazne? Vsak to len pokracujem v kravinach tu uz napisanych :lol: :lol: :lol: Svoj nazor som uz prezentoval skor, na teme sa dobre bavim, ale nedalo mi neprispiet ...
10.12.2006 - 18:26:28
00
Aký materiál odporúčate namiesto tej peny? :?

no mna by len zaujimalo co mas proti vzduchu ved je zadarmo 8)
10.12.2006 - 20:05:58
00
Mam taky pocit ze bike ma kolesa naplnene vzduchom asi preto lebo zatial nikto nic lepsie nevymysel a my tu asi nic nove nevymyslime...

Toto nie je celkom pravda (nepocul si este o fukani kolies heliom?). Vznika vsak problem nizkej vahy a priepustnosti duse - zvoleneho materialu.
11.12.2006 - 11:09:35
00
Mam taky pocit ze bike ma kolesa naplnene vzduchom asi preto lebo zatial nikto nic lepsie nevymysel a my tu asi nic nove nevymyslime...

Toto nie je celkom pravda (nepocul si este o fukani kolies heliom?). Vznika vsak problem nizkej vahy a priepustnosti duse - zvoleneho materialu.


Ked uz sme pri tom, tak lepsi ako vzduch je dusik (resp. zmes s inymi plynmi), ktory ma vacsie molekuly a mensiu teplotnu roztaznost. Pouziva sa v narocnejsich pneumatickych systemoch (napr. plynove vzpery), ale aj v kolesach aut (Pneumix).
11.12.2006 - 11:32:52
00
Ja neviem, ale vo vzduchu je takmer 80 % dusika, to nie je dostatocny obsah? A co je to ta teplotna roztaznost plynu? Ale mas pravdu, cim vacsie atomove cislo, tym vyssia relativna molekulova hmostnost a zo stavovej rovnice ti vyjde nizsie dT. V tom pripade je vsak teplotna roztaznost zmesi dusik-kyslik (vzduch) priaznivejsia, kedze priemerna rel. molekulova hmostnost vzduchu je vyssia ako cisteho dusika. :?: :)
11.12.2006 - 12:31:23
00
Toto nie je celkom pravda (nepocul si este o fukani kolies heliom?). Vznika vsak problem nizkej vahy a priepustnosti duse - zvoleneho materialu.

problem nizkej vahy? sak s tym heliom to nebude o moc lahsie a este sak cim lasie, tym lepsie si nie? sak urcite to nebude mat taky vplyv ako helium v balonoch a vzducholodiach.
11.12.2006 - 12:43:01
00
By si sa divil, nahanacom gramov pomoze aj to. Ten problem je v tom, ze najlahsie plyny su tie zo zaciatku periodickej tabulky prvkov. S tym suvisi ich maly rozmer a teda lahka priestupnost cez pory v gume. V skole ma ucili, ze vhodnym materialom na zamedzenie uniku vzduchu z dusi su volakedy pouzivane gumy z butylkaucuku (take tie biele, nefarbia sa).
11.12.2006 - 12:58:22
00
takze to nie je problem nizkej vahy ale iba problem priepustnosti. vaha by sa dala znizit aj tak, ze kupis niekolko stoviek heliovych balonov a priviazes ich na seba a bike :lol: , lenze by to bolo asidost neprakticke co?
11.12.2006 - 13:08:24
00
Jednou z hlavných predností ľahkého biku je nižšia zotrvačnosť, a tú pridaním balónov plnených héliom neodstrániš.
11.12.2006 - 14:26:50
00
Kašlite na všetky tie polyuretánové peny a betón. Spravím normál na vzduch a hotovo. O tej pene som rozmýšľal hlavne kvôli defektom. Ale som nevedel či je pružná alebo nie. :lol: :lol:
11.12.2006 - 21:49:48
00
V zime jazdim na Continental Spike Claw 2.1


http://www.conti-online.com/generator/w ... aw_en.html

Prílohy:

[Typ súboru array bol deaktivované a preto nemôže byť zobrazený.]

12.12.2006 - 15:55:56
00
dnes som ich videl v obchode....asi za 1200.....slusne....
12.12.2006 - 20:23:24
00
keyboard_arrow_up