To slzenie je celkom normálny jav pri tejto vidlici po určitom čase jazdenia, lebo tá vidlica je primárne robená na mazanie
vazelínou a nie olejom, to znamená, že gufera nie su na mazanie olejom a menšia či väčšia netesnosť je normálna, tiež záleží od spracovania daného kusu či bude slzenie väčšie, alb. menšie pri cene a množstve, ktoré sa vyrobí. Ten "tuning" spočíva v tom, že z novej či starej vidlice je odstránené pôvodne mazivo(vidl. vazelína) a následne je do obidvoch nôh použ.
olej napr. 7,5W po asi cca40ml, použ. množstvo záleží od zdvihu vidlice.Každý priemerne zručný technický tip si vie sám spraviť takýto tuning, kt. nie je náročný. Treba len odstrániť pôvodné mazivo teda rozobrať vidlicu, povoliť na spodu každej nohy dané šróby, klepnúť ponich a stiahnuť vonkajšie nohy, vyčistiť z vnútra, potom nasadiť nohy späť, do otvorov na spodných nohách aplikovať približne rovnaké množstvo oleja a zašróbovať dané šróby na svoje miesta kde patria, otočiť vidlicu zapružiť poprípade skontrolovať tesnosť zo spodu či niesu šróby zaslzené ak áno tak sa použ. poprípade gum. tesniace krúžky a máme tunenú vidlicu. Časovo tento úkon nieje zložitý a cenovo náročný. Najviac času zaberie čistenie nôh od pôvodného maziva a cena oleja pri množstve cca 70-80ml či viac je pár € nič zázračné a zložité takto som kedisy aj ja vytunil svoju manitou splice, kt. tiež bola mazaná vazelínou. Prípadné ošetrenie si vie spraviť každý sám a výmena oleja nieje zložitá a do servisu si už len stačí ísť kúpiť dané množstvo oleja a zložiť vidlu dokopy. Tunený epicon nieje nič zázračné a zložité mal som rozobranú bežnú sériovú vidlicu aj s olej patronou a tunenú, jediný rozdiel je iba použ. olej na mazanie nič viac tam nieje a ani olej patrona nemala použ. iný olej bol rovnaký,tak tiež ďalšie časti vidlice neboli nijak upravené či pozmenené. Samozrejme je dobré mať na tuning vidlice záruku k prípadnej reklamácií ako si ju spraviť sám doma a niečo spraviť zle aj keď úkon nie je zložitý, tak tiež je dobré po každej jazde očistiť povrch vnútorných nôh a gufier od nečistôt a zabrániť tak ich neskôršiemu poškodeniu a zničenie vidlice nech je v akej kolvek hodnote. A na margo toho čo som čítal o pár strán ďalej nesmie byť ŽIADNY vzduch v olej patrone vidlice či v tlmiacej časti tlmiča je to nežiaduce a nie je to normálne v takóm prípade je vhodné navštíviť odborný
servis a následný
komponent sa musí odvzdušniť a doplniť olej či sa vymení poškodená časť, kt. spôsobila zavzdušnenie. Pri zavzdušnení dané ovládacie prvky potom neplnia svoju funkciu tak ako majú, je dobré potom na takómto komponente ďalej nejazdiť a navštíviť servis ako riskovať poškodenie daného komponentu, kt. nieje vždy najlacnejší.