Ta otazka na zaciatku prveho prispevku tohto vlakna urcite nebola basnicka
Dufal som, ze diskusia sa ubere trosku technickejsim smerom, ale nevadi.
Rohloff jazdim od roku 2004. Dostal sa mi vtedy do ruk za velmi dobru cenu a tak som ho na skusku kupil. Uz som sa ho nezbavil, ale skoncil tam, kde mu je najlepsie - na zimaku
Doteraz som na neho nesiahol. U mna ma najazdne asi 3000km v tazkych zimnych podmienkach a zrejme uz toho dost zazil aj predtym. Tak som sa rozhodol, ze na uvod vymenim olej (nedam tam original, ale nejake ATF) a otocim pastorok/ resp. kupim novy. A nechce sa mi zrovna kupovat specialne kluce, ktore inak moc nevyuzijem, za 75E.
Prakticke skusenosti:
1. plusy
-bezproblemovost v extremnych podmienkach (sneh , blato , ...)
-bezudrzbovost
-siroky rozsah prevodov (14, cim v podstate pokryje rozpatie klasiky 3x9)
-jednoduche
radenie -mozes radit aj ked stojis
-len jeden
prevodnik a
pastorok - retaz je dalej od kolesa, napnuta stale rovnako, nekrizi sa
2. minusy
-celkovo o nieco nizsia efektivita prenosu sily (vnutorny odpor), na dlhe maratony to moc nebude
-aj ked system ako taky je len trosku tazsi ako klasika, jeho hmotnost je sustredena v zadnom kolese, co negativne ovplyvnuje ovladatelnost biku a spominanu efektivitu prenosu
Celkovy pocit z jazdy je asi taky, ako keby som na klasicky bike uviazal lanko na zadnu stavbu a tahal nim stredne velky konar
-full - pomer prevodnik/pastorok je fixny cca. 38/16, takze sa bike pri zaradenych lahkych prevodoch do strmych kopcov ovela viacej rozhupe , ako ked mas zaradene na klasike 22/32
-Rohloff nepovoluje nizsi pomer prevodnik / pastorok ako 38/16 . Mne by sa hodil celkovy posun do lahsich prevodov napr. 32/16 , ale vtedy by vraj sila posobiaca na vnutro naboja mohla znicit jeho vnutornosti
-cena
Zaverom:
Ideal na zimny bike alebo pre cykloturistov do narocnych podmienok.
Keby jeho MOC bola polovicna, urcite by sa viacej rozsiril (aspon na zimakoch), ale chrti by si ho aj tak nekupili.