Nieco som si uz na nete o preprave nasiel http://o-bicykel.blogspot.com/2011/02/s-bicyklom-do-lietadla.html
Zaujimaju ma vase skusenosti.
Konkretne ma zaujima, ci znizujete tlak v dusiach/vidle/tlmici?
Ked som videl jedno video s Polcom, tak o dusiach hovoril, ze sfukuje.
posledný komentár: 20. 11. 2025 o 20:20
posledný komentár: 31. 8. 2025 o 17:10
- dobry bike bag je dolezity, bez neho ti bike niektore aerolinky nezoberu. Nemusi byt z tvrdeho plastu (tie su vyrazne drahsie), staci odolny nylon / kevlar. Dolezite je aj aby sa dobre niesol, lebo transport z a na letisko je vzdy otrava.
- duse som vacsinou troska sfukoval, ale parkrat som zabudol a nic sa nestalo. Vidlicu / tlmic som nesfukoval nikdy.
- ked mas bike v taske, tak su veci celkom dobre chranene. Jediny problem som mal s mierne ohnutou patkou, tu odvtedy vzdy davam dole. A pre istotu vzdy davam nieco medzi platnicky, keby si pocas balenia alebo transportu stlacil brzdovu packu.
S karbonom prejdeš cez detektor kovu a počas dlhého letu si môžeš pobajkovať v uličke.
navyse cena za prepravu bude taka, ze si tam kludne mozes kupit nejaky lacny cestak a vozit sa na nom
Nosit drevo do lesa? Ja by som si tam pozhanal nieco paradne a doniesol to domov nie prevazat bike do usa a naspat.
No rozmyslam, ze by som si tam kupil dalsiu masinu. Americky trh nie je tak "specificky" ako nas, cenovo sa to urcite oplati.
Na porovnanie Specialized Tarmac Mid-Compact:
- Kaktus Bike 2700€ (http://www.kaktusbike.sk/tarmac-comp-mid-compact-9417)
- Kozy, Chicago 2900 dolárov, t.j. 2230€ pri súčasnom kurze (http://kozy.com/product/13specialized-tarmac-comp-mid-compact-177736-1.htm)
To je rozdiel, za ktory sa uz oplati aj kupit kufor+platit prepravu
Napriklad easyjet si beru pausalne £36 za jednu cestu, ale na jesen letim spolocnostou Etihad do Nepalu a tam mas bike v ramci povolenej 30kg batoziny. Všetko nad 30kg sa potom osobitne spoplatnuje.
Scicon AeroComfort 2.0 TSA Soft Case http://www.bike24.de/p128904.html
Evoc Bike Travel Bag multicolor http://www.bike24.de/p118403.html
alebo ist do hard case?
Scicon AeroTech Evolution TSA http://www.bike24.de/p118907.html
Thule RoundTrip Transition http://www.bike24.de/p190929.html
doteraz som prevazal v AeroComforte, kvalitu Thule nepoznam a od nich som nasiel dalsi model, skladaci, len som skepticky ku kvalite ochrany http://www.bike24.de/p190912.html alebo nieco uplne ine? kazdy ma svoje pre a proti.
od pracovnika jedneho letiska mam info, ze zo 100 preprav su 4 poskodene, z toho 3 v hardcase. tak babo rad
https://www.youtube.com/watch?v=bcteAY_1C-4
...riesil som uplne totozny vyber a co to mi aj preslo "cez ruky". kazdy jeden kufor ktory nie je cely z pevneho materialu by som do lietadla moc neodporucal.
Zatial som nemal ziadny problem. Pravdaze bike este obalujem penovou izolaciov jak sa používa na vodovodne trubky. Pred troma rokmi ma stal £110 vo vypredaji tak sa nestazujem. Kamosom ma tiez ten isty a lieta s nim z Irska tiez bez problemov.
Biky si tiez poistujem na plnu sumu pre pripad straty alebo poskodenia.
http://www.cykloobchod.sk/product_info.php?cPath=23_97&products_id=111270
tu by som sa asi bal, ze to v lietadle neprezije:
http://www.cykloobchod.sk/product_info.php?cPath=23_97&products_id=105781
Mate s nimi nejake skusenosti?
avsak existuje taka teoria ze cim odolnejsie obal vyzera, tym horsie sa k nemu bude obsluha letiska spravat
minuly rok som bol v tak blbej oblasti ze v okoli nebol jediny rent na bajky. Nasiel som nieco cez net v Palme pripadne inde dalekoale chceli tak 30-40 na den