akurát som pozeral záznam na eurosporte, krásne spravili ten záver ;(

http://www.youtube.com/watch?v=98Mg9zxClq0&feature=channel_video_title


Je to tu ako písal tomco3131
11.05.2011 - 20:47:24
00
podla mna by malo skoncit cele giro toto by sa nemalo stavat ..je to nevhodne aby to slo dalej aspon podla mna..neviem..je mi ho luto..
11.05.2011 - 21:09:09
00
to video ma normalne rozplakalo..... ;(
11.05.2011 - 21:15:58
00
Trebarz, alebo si myslis ze hoci aj taketo opatrenie nestoja za ludsky zivot ?

Nie celkom dobré myslenie... Bohužiaľ, bola to chyba len a len jazdca. Nemotalo sa okolo neho žiadne doprovodné auto ani motorka, žiadny spolujazdec mu nehodil vlnu.

Ak by sa objavilo auto v protismere, vyletelo auto do balíka z vedľajšej cesty, doprovodná motorka zhodila pretekára (čo sa už stalo), rozhodcovské auto prešlo po nohe pretekárovi ktorý bol na zemi (tiež sa stalo) - za to všetko by jazdec nemohol a spytovať by sa museli organizátori, či všetko spravili pre bezpečnosť.

Alebo si snáď myslíš, že na kopci by mali odmávať pretekárov, dole z kopca povinne max 30 kmh za doprovodným autom a pod kopcom opäť odmávať a pokračovať v pretekoch? Alebo jazdiť len po diaľniciach? Však kopce a vietor robia cestnú cyklistiku cyklistikou. A ku kopcom patria aj tie zjazdy.

A či si snáď myslíš, že keď sa smrteľne zraní lyžiar-zjazdár, tak treba zmeniť pravidlá a zjazd sa bude konať výhradne na rovine a vyhrá ten, kto vydrží dlhšie v zjazdárskom postoji? A pritom lyžiarov-zjazdárov zahynulo na pretekoch v posledných rokoch určite viac ako cyklistov na pretekoch.

A nepamätáš, ako pred nedávnom zahynuli v aute štyria či piati mladí ľudia vracajúci sa z diskotéky? Tiež treba zakázať diskotéky? Alebo hneď pre istotu aj autá?

A čo keď spadne lietadlo? Koľko je pritom mŕtvych na jednej kope? Preventívne zakázať leteckú dopravu?
11.05.2011 - 23:32:14
00
Nechcem tu polemizovat o tom, ako by mali vyzerat bezpecnostne opatrenia. Je mi jasne ze nie vsetko sa da previest do praxe, ale akekolvek opatrenie znizujuce riziko je na mieste. Ak sa zaviedlo pravidlo o povinnom pouzivani prilieb tak nevidim dovod na zavedenie akychkolvek pravidiel k zvyseniu bezpecnosti. Oi. robil som 25 rokov rizikovejsi sport ako je cyklistika a za tu dobu sa v tomto sporte urobilo strasne vela pre bezpecnost sportovcov ci uz zmenou v predpisoch alebo samotnej technike a ver ci chces alebo nie, fatalnych urazov ubudlo. Kazdopadne je to tragedia nielen sportova ale aj ludska.
11.05.2011 - 23:55:34
00
Opäť na zamyslenie - koľko ľudí robí vrcholovo ten rizikovejší šport?
V cyklistike v I. lige (World tour tímy) je registrovaných cca 450-500 cyklistov, v II. lige (profesionálne kontinentálne) je 23 tímov, čo je cca 400-500 pretekárov a v III. lige (kontinentálne) je cca 130 tímov, čo je možno 1200 až 1500 pretekárov. Týchto 2500 cyklistov sedí 300 dní v roku na bicykli, z toho absolvuje 50-100 pretekových dní. Okrem toho sú tu ďalšie stovky, možno tisícky jazdcov na amatérskej úrovni - len medzi dospelými.
Opäť opakujem - pre jednu tragickú nehodu nemožno robiť cestnú cyklistiku výhradne na diaľniciach, tak ako pre tragickú nehodu sa nezakáže niektorý spôsob dopravy. Najmä keď v tejto konkrétnej nehode nezlyhali organizátori, bola to výhradne chyba pretekára. Je to výstraha pre ostatných pretekárov, že brzdy sú na bicykli na zníženie rýchlosti a nie na okrasu a že neuvedomenie si tohoto môže mať tragické dôsledky.

Inak, stačí si pozrieť stránku http://www.uci.ch a nájsť si tam manuály pre organizátorov pretekov, ktoré hovoria o bezpečnosti pretekov, čo všetko je treba urobiť, aby bolo dodržané základné heslo UCI: Safety first. A komisár UCI, ktorý príde na preteky zaradené do kalendára UCI, okrem iných oblastí, sa v správe zaoberá aj bezpečnosťou pri pretekoch a dodržiavaním týchto manuálov organizátorom. Pri zlom hodnotení bezpečnosti preteky klesajú o stupeň nižšie, resp. nasledujúci rok nie sú zaradené do kalendára.
12.05.2011 - 00:55:27
00
2joko: pertfektne napísané. Plný súhlas. A aj keď bude organizátor na 100% zabezpečovať, aj tak bude dochádzať k úrazom a občas aj k tragickým koncom. Čím lepšie zabezpečenie, tým štatisticky menej fatálnych následkov. Ale nikdy sa to nedá dostať na nulu. To by tí pretekári museli sedieť pri PC a jazdiť virtuálne gironintendo 2011. A aj tam by ich mohol dostať infarkt. A v podstate je jedno o aký šport ide.
12.05.2011 - 08:45:59
00
No, v prvom rade po kazdom takomto incidente v komkolvek sporte by sa mal organizator a asociacia zamysliet: Mohli sme tomuto urazu predist? Da sa spravit nieco do buducnosti aby sa to neopakovalo?
Odpovede necham na kompetentnych, nevidel som co sa tam stalo, nemal som na to zaludok a stopol som to :(
Nezmyselnych smrti bolo v minulosti vela aj v inych sportoch a eliminovali to (F1, lyzovanie).
12.05.2011 - 08:51:10
00
Za každým pretekárom, ktorý zaostane v stúpaní, nejazdí motorka s kameramanom...

and the smartass award of the day goes to JoKoooooooooooo!!!!!

congratz... :clap: :clap: :clap:
12.05.2011 - 10:15:20
00
No, v prvom rade po kazdom takomto incidente v komkolvek sporte by sa mal organizator a asociacia zamysliet: Mohli sme tomuto urazu predist? Da sa spravit nieco do buducnosti aby sa to neopakovalo?
Odpovede necham na kompetentnych, nevidel som co sa tam stalo, nemal som na to zaludok a stopol som to :(
Nezmyselnych smrti bolo v minulosti vela aj v inych sportoch a eliminovali to (F1, lyzovanie).


Ja som si pozrel fotky kde sa to stalo a bol tam nafoteny aj ten betonovy (ako to nazvat) plot?
Jeden jazdec z radia shlacku to popisuje pretoze to videl a vyjadril sa ze belgican sa obzrel v zjazde pri velkej rychlosti za seba ci ma skupinku pockat a ako su daleko.V tom momente predpokladam ze sa nevedomky dostal na lavu cast vozovky a narazil do toho betonu, ktory ho katapultoval.
Ak jazdis na bicykli aj Ty tak si mal urcite par krat co robit aby si ustal nejaku situaciu.Verim ze kazdy z nas to zazil a co mozem k tomu povedat ze naozaj je mi velmi luto toho mladeho jazdca ale ako pise joko bolo to na nom.....ak by sa taka nehoda stala na aute tak verdikt bude (neprisposobil rychlost jazdy, stavu a povahe vozovky svojim schopnostiam)
Ale aj tak je to smutne.
12.05.2011 - 10:49:49
00
Opäť na zamyslenie
Asi je to na zamyslenie ked ak aj samotni jazdci upozornovali, ze niektore useky su uz za hranicou bezpecnosti. Ale organizator sa urcite snazi za kazdu cenu preteky zaatraktivnit, ved ide o prachy z reklam a TV prenosov. Alebo to tak na vrcholnych podujatiach nieje ?. Ze zlyhal jazdec ? To na veci nic nemeni, pretoze sa snazil podat cim lepsi vykon a chvilkova strata koncentracie sa mu vypomstila tym najhorsim sposobom. Viem ze takymto nehodam sa nikdy nebude dat zabranit na 100 % ale ich pocet sa da znizit.
Porto to presne vystihol. A co sa tyka sportu ktory som spomenul ( vlastne ani nie ) je uplne bezpredmetne porovnavat nejake cisla pretoze v tomto pripade je absolutne jedno ci to robi niekto vrcholovo alebo rekreacne, pretoze pre vsetkych je riziko vzdy rovnake. Nechcem to tu dalej rozoberat, povedal som iba svoj nazor na bezpecnost.
12.05.2011 - 11:00:51
00
http://www.cyclingnews.com/news/mount-etna-erupts-three-days-prior-to-giro-ditalia-stage

inak súhlas s JoKom... ;)
12.05.2011 - 12:34:52
00
Nezmyselnych smrti bolo v minulosti vela aj v inych sportoch a eliminovali to (F1, lyzovanie).


eliminovat??? - asi si chcel napisat minimalizovat...pretoze eliminovat smrt z tychto dvoch sportov nebude nikdy mozne...
...kazdopadne aby to nebolo len o slovickach...ak by do cyklistiky isli take prachy ako do F1 tak moze byt kazdy jeden zjazd, strom, murik a neviem este co pocas kazdej etapy obaleny makkym "vankusom" a nebolo by mozne sa dokalicit lebo by sa narazalo len do makkeho...
...a co sa tyka lyzovania...tak tam je to stale na hrane...
12.05.2011 - 12:58:30
00
V F1 eliminovat....zatial ;-) Od Sennu nikto (Z JAZDCOV!!!). Nehody ako mal Kubica alebo Massa by skoncili pred 20 rokmi inak.
V lyzovani nie som si isty, ale smrt nekosila vo svetovom pohari uz dlho...
12.05.2011 - 13:04:50
00
Podla mna tu miesate jablka s hruskami.Podla Teba by sa mali jazdit preteky ako tour, giro, vuelta na okruhoch F1?Ani tam by nebola 100%tna istota ze sa nikto nezrani.Aj vcera padli dvaja na spici ked zostrelil jeden druheho.Treba sa opytat tych, ktory jazdia tieto zavody a verim ze by si mal jednoznacnu odpoved kde chcu jazdit.Vela cyklistov skoncilo podobne aj na treningoch a co s tym?Minuleho roku jedna zena nejaka australcanka pod kolesami nakladiaku.Spadol jej compjuter otocila sa a zostrelil ju kamion.
12.05.2011 - 13:33:16
00
keyboard_arrow_up