Ze sa po chodniku nesmie ? Ale ano, mohlo sa .. cyklista po lavej, pesiak po pravej. A rozhodne to nebolo pred 40 rokmi
Už stará vyhláška č. 100 (vtedy ešte dopravné predpisy riešila vyhláška a nie zákon ako terazky), z neviem ktorého roka, zakazovala jazdu na bicykli po chodníku. Pozrel som sa do vodičáku, mám ho od roku 1974 a vtedy tá stovka platila. No a nejaký rok predtým mi chlapci z V.B vypustili ventilky, lebo som išiel pomaly na bicykli vedľa babenky (ona pešo) po chodníku, hučal do nej a balil ju a žabkám zeleným to vadilo... Pôvodne mi chceli zobrať ventilok, lenže na galuskový nemali dosť rozumu...
ja som bol presvedčený, ze rychlostou chodca mozes ist na bicykli po chodníku. Viem, ze ked ides na bicykli na prechod pre chodcov, tak davas autam prednost ako keby si vychadzal z vedlajsej cesty, to odvtedy, ako auto zrazilo chlapika-cyklistu na prechode a on bol určený za vinnika nehody.
No inac toto mi vadi ako soferovi asi najviac. My mame z ulice vyjazd na hlavnu cestu, je tam prechod pre chodcov a zlava licuje chodnik nepriehladny plot. Ked idem autom a zbadam na konci chodnika chodcu, tak viem ze mozem prejst, lebo kym pride chodec tak uz budem za krizovatkou. Ale cyklista ked tade fici 20tkou, a zjavi sa mi spoza plotu, tak hamujem a kolesom na obrubnik. Skratka ten prechod pre chodcov ignoruju, vpalia tam akokeby tam nebol. Je otazka casu, ked pojde nejaky arogantny blb (takych tam tiez byva dost) a bude kucapaca. Ja neviem ale asi si neuvedomuju dosledky, a ze aj ked ma prednost chodec na prechode (hoci cyklista na bicykli nie) nezamysli sa nad tym, ze tam je nulovy rozhlad. Problem je aj to, ze auta to nenuti prilis brzdit, lebo vyjazdom z ulice zaroven zacina novy jazdny pruh na hlavnej.
(legenda k obrazku: zelena sipka auto, modra sipka cyklista/chodec, cervenou je vyznaceny plot)
A takych miest je na SK dost.
Takze nie len auta ale aj my cyklisti by sme mali davat pozor.
Samozrejme. Ale nie je problem v tom, ze cyklista ale v tom, ze argantny blbec cyklista. Vletiet tam moze aj bezec, korculiar ci kolobezkar ... Jednoducho treba tu gulu na konci krku pouzivat nie len na cesanie.
BTW Aj tak zakon neriesi problem arogantneho bezohladneho pohybu ale ... jednu skupinu pohybujucich sa. Je skratka blby, jednostranny, nekomplexny a neschopnym sposobom riesiaci parcialny problem ... ako obvykle.
nie je cyklista a cyklista. Tak ako existuju vikendovi soferi, tak existuju aj vikendovi cyklisti. Ja som jedneho zazil v sobotu, .....ich spolocne znamenie je:
bavlnene trenky, bavlnene tricko, slapky na nohach a zasadne bez prilby
no a ako ten jazdil....chodnik, skok z obrubnika do cesty, auta brzdili aby ho nezotali, chvilu po pravej krajnici, chvilu po lavej, zase na chodnik, potom krizom cez cestu po prechode pre chodcov a pod. No proste
Aj som mu chcel povedat, ze koli takym kktom ako je on na nas soferi nadavaju, .....ale kaslal som na neho
Ze sa po chodniku nesmie ? Ale ano, mohlo sa .. cyklista po lavej, pesiak po pravej. A rozhodne to nebolo pred 40 rokmi
Vodicak mam 24 rokov a nemohlo sa. Vtedy platila vyhlaska 100 netusim z ktoreho roka. Celkom by ma zaujimalo, kedy sa mohlo.
Obdobne sportove naradie urcite nie je bike. Ten je definovany ako nemotorove vozidlo. Ze si niekto bike predstavi ako obdobne sportove naradie, neznamena, ze je v prave. A ja si pod konom predstavujem slona.
Nie ze by som suhlasil so zakazom jazdy na biku po chodnikoch, ale aj chodci potrebuju priestor na svoj bezpecny pohyb. Myslim, ze mojou jazdou po chodnikoch im ho davam. Som si vedomy porusovania zakona, ale ked sa inac neda...
Dost bolo placu. Dovolil som si poslat na ministerstvo vnutra otazku:
Internetovymi forami i tlacou prebehla zprava o "spoplatneni pohybu cyklistov po chodnikoch" pokutou 60€. Ako obvykle riesi sa parcialny problem z jednostranneho pohladu.
Na miestach kde je dostatocne siroky chodnik a slaby pohyb chodcov - (priklady uvadzam z Kosic) napr. Kuzmanyho, prepojka od Popradskej na KVP ... pokladam pokus vyhnat cyklistov medzi auta skoro bezne prekracujuce max. povolenu rychlost (v zivote som tam nevidel merat) za pokus o vrazdu. Samozrejme, ze by stacilo namalovat ciaru na chodnik nuz ale samosprava je tiez pod kuratelou ministerstva vnutra. Skratka su miesta kde by sa to dalo legislativne cistym postupom jednoducho riesit, len by stacilo pokladat cyklistov nie za skodnu ale za plnopravnych obcanov. Arogantni blbci sa rozprestieraju rovnak medzi cyklistami chodcami i vodicmi.
Ziadam o odpoved na tieto otazky:
- ako chce MV systemovo riesit pohyb cyklistov
- ako chce zakonodarca vyvazit riesenie priestupkov medzi cyklistami, chodcami a vodicmi - kolko pokut bolo udelenych napr. za obmedzenie pohybu cyklistov na cyklochodnikoch chodcami ci parkujucimi vozidlami (na Crmelskej bezny jav - pohybujem sa tam casto a policajti prechadzaju okolo nevsimavo)
- na zaklade akej expertizy dospel zakonodarca k nazoru, ze ohladuplnost voci chodcom zavisi na umiestneni koliesok, pretoze cyklista s kolesami pod zadkom je nebezpecny a korculiar s kolesami na nohach je ohladuplny a neskodny a moze byt pokladany za chodca
pista:
pekne si to napisal, avsak na MV sa nad tym pousmeju a zmazu ....v lepsom pripade dostanes odpoved, tak typicku pre nase urady, ze sa ti z toho bude chciet
V tejto republike uradnik nikdy neplni svoju funkciu v prospech danoveho poplatnika, ale len pre seba, resp. stat.
Mozem posudit, kedze som roky zazival uradnikov v Rakusku a to bol teda rozdiel galaxie
Ale drzim palce. Dufam, ze tu primitivno-sprostu (nic neriesiaciu odpoved) zverejnis aby sme sa pobavili na stupidite uradnikov
kedze poznam vela ludi pracujucich pre stat ... a z pohladu bezneho obcana som statnym zamestnancom aj ja .. a je mi nasmiech z niektorych nazorov ktore si tu prezentoval angel ... toz ale to nevadi .. ved ja tiez nic nerobi beriem za to velky plat a cely den som zaveseny na fore a na inych pornostrankach
nejde teraz len o tvoj prispevok .. ale v poslednej dobe sa hromadi kopec veci o zamestnancoch sudov, NBS a roznych inych institucii ;-] a uz ma to trosku doziera
Neber to osobne. V ktoromsi z prispevkov nedavno som naznacil, ze podla mojho nazoru je blbost rozprestrena rovnomerne vo vsetkych skupinach ci vrstvach obyvatelstva. Zial statna sprava je viac na ociach a naviac neustale zdoraznuje ako nam sluzi ... tak je aj castejsie tercom.
samozrejme, cest vynimkam.
Ale nediv sa, v poslednej dobe sa toho kopi stale viac a viac a nazor verejnosti s tym koresponduje.
Napr. vcera noviny na JOJ. Dobili tam pravnika, prisli policajti a podali si s utocnikmi ruky a nechali ich odist. Co myslis, co sa dnes hovori v budove, kde je viac ako 50 kancelarii a stovky zamestnancov? Ano, nadava sa na policiu. Zial, dvaja skorumpovani policajti pokazia mienku o celej policii.
Detto sudcovia
Jediny urad, kde vidim zmeny k lepsiemu je danovy urad a RUVZ. Aspon moja skusenost - poradia, pomozu.
pista:
ano, v kazdej skupine sa najdu taki i onaki. Aj na uradoch sa skveli ludia (vid moja teta ), ktora je mila, ochotna a ludia k nej chodia radi. Detto soferi, niektori su tolerantni, spravaju sa milo, zabrzdia, daju ti prednost a este sa usmeju. No a potom su ti ostatni
la:
ty si urcite skvely uradnik, k tebe budem chodit vybavovat
z MV vsak necakam logicku odpoved a stavim sa s kazdym z fora, ze ani ju nedostaneme, nech uz tam pracuje ktokolvek (tiez osobna skusenost)!
k tym korculiarom, ja som sa minuly rok cez leto okolo jedenastej v noci vozil po namesti kde nikto nebol iba ja kamarat a asi 5 korculiarov (korculiarok) na namestie!!! doslo policajne auto a povedali nam ze sa tam nesmie vozit ani na biku ani na kolobezke ani na korculiach pricom korculiari vkuse jazdili okolo nas a policajtov a policajti nic... nakoniec si len zapisali nase mena a isli prec
K tomu namestiu len tolko, ze je to pesia zona a neplatia pre nu klasicke dopravne predpisy. Pohyb osob si zabezpecuje kazde mesto svojou vlastnou vyhlaskou. Ak si dobra pamatam, tak v Prievidzi mestka vyhlaska urcuje, ze na namesti musis vzdy z bicykla zosadnut a tlacit (okolo roku 2000, ked to zaviedli sa to dost prisne kontrolovalo), pricom Bratislavska (Stare mesto) hovori, ze jazdit mozes, ale nesmies ohrozit chodcov.
Dodrziavanie takej vyhlasky kontroluje mestka policia, zeleni sa tym moc zaoberat nebudu.
oznamujeme Vám, že dňa 11. júla 2011 sme postúpili Vašu žiadosť v zmysle § 15, ods. 1 zák. č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám prezídiu Policajného zboru, z toho dôvodu, že predmetnú informáciu nemáme k dispozícii. Lehota na vybavenie Vašej žiadosti začína plynúť dňom, kedy prezídiu bolo naše postúpenie doručené
S pozdravom Ing. Michal Salenka, komunikačný odbor kancelárie ministra vnútra SR
kolotoc poznam
ja vybavujem uz 6 mesiacov jednu vec, tykajucu sa dopravy a urady so mnou hraju ping-pong .....prvy uradnik mi povedal, ze potrebujem najprv povolenie od 2,3,4.....2-ka mi povedal, ze najprv od 1, atd....a takto dookola beham ako kkt medzi 6-imi uradmi. Kua ja by som ich ubil
Keď ma zákon núti stať sa samovrahom tak nato jednoducho kašlem! Budem radšej jazdiť po chodníku pokial je to nutné. Jazdiť po rozbitých krajniciach plných skiel, kamienkov a dier tak to nie!!! A dementi na autách ktorí ťa radšej zostrelia z cesty ako by radšej spomalili to je kapitola sama o sebe! A policajtoch nevidíš na cestách nieto na chodníku!!!
Precital som si zbezne diskusiu k tomu nestastnemu rieseniu pri River parku na stranke Cyklokoalicie. Sice sa mi nepaci, ze ten retarder a znacky osadili bez povolenia a myslim si osobne, ze to nic neriesi, ale na druhej strane uznavam, ze vysvetlenie zo strany pana Sykoru je rozumne a v tomto svetle aj chapem, preco sa situaciu nejak snazili riesit. Sam tadial totiz dost casto jazdim a naozaj tam treba davat na nevyspytatelnych chodcov a hlavne deti velky pozor, lebo ten priestor je dost prehusteny. Tak ci tak vsak toto riesenie nepomoze ale skor uskodi, pretoze ti, co tadial jazdili rychlo doteraz, tadial pojdu rychlo aj ked tam ten retarder je a naviac teraz este zbytocne vznikaju vasne na oboch stranach...
Pripajam vyjadrenie pana Sykoru z diskusie, kto si chce precitat viac, tak moze TU (diskusia je pod clankom).
ak dovolíte, teraz skúsim niečo osobé a tým už naozaj ukončím diskusiu, nech si píše kto chce, čo chce.
Som totiž od rána, keď ma na to kolega upozornil úprimne zničený z toho, kam sa tá debata dostala. Sarkazmus, irónia, nadávky, útoky, arogancia, obvinenia z arogancie atď atď. Veľa zlého. Navyše útoky anonymných ľudí, hoci mne rovnaké právo na ochranu osobných údajov bolo upreté. Táto konfrontácia je to najhoršie kam sme sa mohli dostať.
Pritom na začiatku som naozaj veri a dúfal, že by to mohlo byť inak.
Keď sa totiž Cyklokoalícia objavila na Facebookovskej stránke RIVER PARK-u, naozaj som sa potešil. Keďže súčasťou promenády je cyklochodník a cyklisti na promenádu prirodzene patria, fakt som sa tešil, že Cyklokoalícia by mohla byť partnerom, s ktorým sa budme spolu partnersky baviť o tom, ako z promenády urobiť ešte príjemnejšie miesto.
Každý máme iné oči, každý vidíme iné vecí a keď dáme dohromady to dobré, nájdeme kompromis ako riešiť problematické veci, tak sa rozumní ľudia predsa musia dohodnúť.
Navyše, Cyklokoalícia sa na FB ozvala zhruba v čase, keď ľudia v J&T REAL ESTATE riešili otázku bezpečnosti chodcov a najmä detí na promenáde. S príchodom jari sa na nábreží vyrojili cyklisti (čo je prirodzené, – veď je tu jasne vyznačený cyklochodník), ale problém bol to, že niektorí jazdili naozaj nebezpečne.
Zhodou okolností je naša spoločnosť jedným z najväčších nájomcov v RIVER PARK-u a tak som bol zapojený do diskusie, ako to riešiť.
Najprv sme poprosili strážnu službu, aby slušne upozorňovala chodcov, na cyklotrasu aby na ňu nevstupovali a tiež aby cyklistov, ktorí idú neprimerane rýchlo slušne požiadali,aby pribrzdili.
Bohužiaľ nefungovalo to. Popri väčšine slušných cyklistov, ktorí jazdia po promenáde naozaj ohľaduplne a teším sa, keď ich tam vidím, sa vždy našiel nejaký blázon, ktorého keď som videl, behal mi mráz po chrbte, lebo som si predstavil, ako by dopadla zrážka s koćíkom, alebo dieťaťom, ktoré by mu vbehlo pod kolesá.
Naivne som veril, v ľudskú ohľaduplnosť, ale viete ako to je – väčšina ľudí je slušných normálnych, ale práve s tými pár bláznami je problém a ten treba riešiť.
Tak sme rozmýšľali čo s tým.
Naozaj nápadov padlo množstvo, ďaleko viac, ako neskôr vyprodukovala cyklokoalícia a dokonca si dovololím povedať, že aj ďaleko kvalitnejších. Bohužiaľ, každý z nich mal nejakú vadu, pre ktorú bol ten nápad nerealizovateľný. Hlavne, mnohé z nich neriešili podstatu – zníženie rýchlosti pri prejazde promenádou na bezpečnú úroveň. (Napr. značka, o ktorej tu niekto niečo písal je síce fajn, ale všetci vieme, ako je to s dodržiavaním rýchlostí).
Preto som sa potešil, keď sa ozvala Cyklokoalícia a začali sme sa o cyklistoch baviť na FB, kde som ich niekoľkokrát vyzval, aby namiesto útokov dali nejaké riešenia.
AKo som už spomenul, všetko čo napadlo ich sme už prebrali skôr a neboli to nápady, ktoré by priniesli riešenie. Skrátka nič lepšie, ako nás ich nenapadlo. Bohužiaľ cyklokoalícia a neskôr niekoľkí agresívni diskutéri si to nedali vysvetliť a diskusia sa zvrhla do niečoho podobného ako je to tu.
A pritom podstata veci bola úplne jednoduchá – ako zabezpečiť bezpečnosť ľudí na promenáde.
Fakt mi je strašne ľúto, že z takejto snahy, ktorú považujem za dobrú, to skĺzlo sem.
Bohužiaľ nenašli sme žiadne geniálne riešenie, ako tých pár cyklistov, ktorí sú hrozbou prinútiť spomaliť.
Tak sa osadili značky, ktoré zrejme nie sú ideálne, ale aspoň upozorňujú chodcov aj ľudí.
Išlo pritom len o informatívne tabule, ktoré nemali ambíciu byť značkami dopravnými v zmysle vyhlášky a na ich základe ktorých nikto nikdy nebol a ani nemal byť pokutovaný . Ale už o nich cyklokoalícia začala vypisovať, oháňať sa dopravnými inžiniermi a podobne zbytočne vyvolávať konfrontáciu.
Ale ani značka, ktorá apelovala na základnú ľudskú ohľaduplnosť nezabrala a vždy sa našlo pár bláznov, ktorí akoby na promenáde trénovali na tour de France.
Opäť opakujem – drvivá väčšina cyklistov bola v pohode. Fakt to bol krásny pohľad, keď chodci, maminky s deťmi sa prechádzali po promenáde, cyklisti na svojej trase si išli pohodovým tempom, ľudia posedávajú na terasách, vychunávajú si jarné slniečko – naozaj idylka promenády.
Tešil som sa a hovoril som si – aké je to super, aké je to tu príjemné mniesto a ako ľudia vedia spolu fungovať.
A do toho zase nejaký blázon a až ma zamrazilo, keď som videl ako sa len tak-tak vyhol nejakej mamičke s kočíkom. A podobnú skúsenosť mali v krátkom čase viacerí ľudia.
Preto sa znovu začalo riešiť, čo s tým. O inštalovaní retardéra na promenádu sa uvažovalo už skôr. Bolo samozrejme prediskutované s odborníkmi na dopravu, ako prípustné riešenie. Vedeli sme ale, že to nie ideálne riešenie, pretože sa to dotkne väčšiny slušných cyklistov.
Bohužiaľ, nikto ale neprišiel s receptom, ako efektívne zabezpečiť, aby ľudia po promenáde nechodili ako blázni.
Opakujem – väčšina cyklistov sú naozaj milí slušní ľudia a je milé vidieť, ako sa prvezú po promenáde. A naozaj je mrzuté, že na začiatku a na konci promenády nadskočia na retardéri, prípadne sa mu vyhnú vybehnúc na chodník pre chodcov.
Ale keď sme brali do úvahy obmedzenie komfortu týchto milých ľudí na jednej strane a možné zranenia, ktoré by mohla spôsobiť zrážka jedného blázna s dieťaťom, alebo nebodaj kočíkom, dostala prednosť bezpečnosť.
Verte, nie je to o arogancii, nie je to o bezohľadnosti voči cyklistom. Ale je to o nedisciplinovanosti pár bláznov, ktorí dokonca aj v diskusiách verejne deklarovali neochotu spomaliť, argumentujúc, že predsa sú na cyklotrase, tak čo by sa mali starať, o nejaké deti.
Každý, z vás, kto má deti, vie, že sa môže stať, že dieťa vybehne a neuvedomuje si, že ho môže zraziť auto, alebo bicykel.
Každý z vodičov vie, že keď ide okolo školy, škôlky, detského ihriska, alebo okolo autobusu, ktorý stojí na zastávke, musí predvídať a prispôsobiť svoju jazdu tomu, aby stihol zareagovať, ak mu do cesty nedajbože vbehne dieťa.
Priatelia, verte mi preto, že ani nie sme arogantní, že dokonca nič nemáme proti cyklistom a že nás mrzí, že je takto, aj keď len mierne, obmedzený ich komfort. Ale naozaj ľuďom z J&T REAL ESTATE nešlo o nič iné, len prinútiť tých cyklistov, ktorí sú hrozbou pre ľudí na promenáde, aby spomalili, prešli pomaly cez retardér, alebo ho prípadne obišli a na úseku, RIVER PARK išli pomalšie.
A verte, že to neriešieli žiadni miliónari, ktorí si vozia zadok v bavoráku, ako to tu písal niekto z diskutujúcich, ale úplne normálni ľudia, ktorí žijú zo zamenstnaneckého platu.
Viete, oni sa fakt snažia, aby veci boli fajn pre ľudí. Aby aj cyklisti, aj chodci sa cítili na promenáde dobre a bezpečne.
Dokonca aj tie nešťastné terasy, ktoré sú tŕňom v oku cyklistov sa idú riešiť, aby boli bezpečnejšie pre cyklistov i návštevníkov reštaurácii.
Preto ma mrzí ten nenávistný, útočný žlčovitý tón.
A to všetko kvôli dvom značkám, ktoré podľa niekoho nemajú správny odtieň žltej a kvôli jednému nadskočeniu na hrbolčeku na začiatku a jednému nadskočeniu na hrbolčeku konci úseku promenády pri RIVER PARK-u.
Keď sa upokojíte, povedzte sami, nie je to prehnané? Nie je tej žlče zbytočne veľa?
Prietelia prajem Vám pekný deň a už vás fakt nebudem bťažovať. Podraz cyklokoalície so zneužitím informácie z e-mailovej adresy považujem za natoľko nekorektný, že sa nebudem do diskusie na tejto stránke zapájať. Len som cítil potrebu vysvetliť, ako sa veci vyvíjali.
môj postreh : pokiaľ som šiel na bycigli (krokom) po blšáku, nebol problém, všetci ma videli(sedel som vysoko), včas sme sa navzájom s chodcami obišli. Potom ma zastavili MP, dali zosadnúť a keď som viedol bike popri sebe, v dave ho nebolo vidieť a viac ľudí mi na neho nabehlo...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
No inac toto mi vadi ako soferovi asi najviac. My mame z ulice vyjazd na hlavnu cestu, je tam prechod pre chodcov a zlava licuje chodnik nepriehladny plot. Ked idem autom a zbadam na konci chodnika chodcu, tak viem ze mozem prejst, lebo kym pride chodec tak uz budem za krizovatkou. Ale cyklista ked tade fici 20tkou, a zjavi sa mi spoza plotu, tak hamujem a kolesom na obrubnik. Skratka ten prechod pre chodcov ignoruju, vpalia tam akokeby tam nebol. Je otazka casu, ked pojde nejaky arogantny blb (takych tam tiez byva dost) a bude kucapaca. Ja neviem ale asi si neuvedomuju dosledky, a ze aj ked ma prednost chodec na prechode (hoci cyklista na bicykli nie) nezamysli sa nad tym, ze tam je nulovy rozhlad. Problem je aj to, ze auta to nenuti prilis brzdit, lebo vyjazdom z ulice zaroven zacina novy jazdny pruh na hlavnej.
(legenda k obrazku: zelena sipka auto, modra sipka cyklista/chodec, cervenou je vyznaceny plot)
A takych miest je na SK dost.
Takze nie len auta ale aj my cyklisti by sme mali davat pozor.
BTW Aj tak zakon neriesi problem arogantneho bezohladneho pohybu ale ... jednu skupinu pohybujucich sa. Je skratka blby, jednostranny, nekomplexny a neschopnym sposobom riesiaci parcialny problem ... ako obvykle.
bavlnene trenky, bavlnene tricko, slapky na nohach a zasadne bez prilby
no a ako ten jazdil....chodnik, skok z obrubnika do cesty, auta brzdili aby ho nezotali, chvilu po pravej krajnici, chvilu po lavej, zase na chodnik, potom krizom cez cestu po prechode pre chodcov a pod. No proste
Aj som mu chcel povedat, ze koli takym kktom ako je on na nas soferi nadavaju, .....ale kaslal som na neho
Vodicak mam 24 rokov a nemohlo sa. Vtedy platila vyhlaska 100 netusim z ktoreho roka. Celkom by ma zaujimalo, kedy sa mohlo.
Obdobne sportove naradie urcite nie je bike. Ten je definovany ako nemotorove vozidlo. Ze si niekto bike predstavi ako obdobne sportove naradie, neznamena, ze je v prave. A ja si pod konom predstavujem slona.
Nie ze by som suhlasil so zakazom jazdy na biku po chodnikoch, ale aj chodci potrebuju priestor na svoj bezpecny pohyb. Myslim, ze mojou jazdou po chodnikoch im ho davam. Som si vedomy porusovania zakona, ale ked sa inac neda...
Internetovymi forami i tlacou prebehla zprava o "spoplatneni pohybu cyklistov po chodnikoch" pokutou 60€. Ako obvykle riesi sa parcialny problem z jednostranneho pohladu.
Na miestach kde je dostatocne siroky chodnik a slaby pohyb chodcov - (priklady uvadzam z Kosic) napr. Kuzmanyho, prepojka od Popradskej na KVP ... pokladam pokus vyhnat cyklistov medzi auta skoro bezne prekracujuce max. povolenu rychlost (v zivote som tam nevidel merat) za pokus o vrazdu. Samozrejme, ze by stacilo namalovat ciaru na chodnik nuz ale samosprava je tiez pod kuratelou ministerstva vnutra. Skratka su miesta kde by sa to dalo legislativne cistym postupom jednoducho riesit, len by stacilo pokladat cyklistov nie za skodnu ale za plnopravnych obcanov. Arogantni blbci sa rozprestieraju rovnak medzi cyklistami chodcami i vodicmi.
Ziadam o odpoved na tieto otazky:
- ako chce MV systemovo riesit pohyb cyklistov
- ako chce zakonodarca vyvazit riesenie priestupkov medzi cyklistami, chodcami a vodicmi - kolko pokut bolo udelenych napr. za obmedzenie pohybu cyklistov na cyklochodnikoch chodcami ci parkujucimi vozidlami (na Crmelskej bezny jav - pohybujem sa tam casto a policajti prechadzaju okolo nevsimavo)
- na zaklade akej expertizy dospel zakonodarca k nazoru, ze ohladuplnost voci chodcom zavisi na umiestneni koliesok, pretoze cyklista s kolesami pod zadkom je nebezpecny a korculiar s kolesami na nohach je ohladuplny a neskodny a moze byt pokladany za chodca
pekne si to napisal, avsak na MV sa nad tym pousmeju a zmazu ....v lepsom pripade dostanes odpoved, tak typicku pre nase urady, ze sa ti z toho bude chciet
V tejto republike uradnik nikdy neplni svoju funkciu v prospech danoveho poplatnika, ale len pre seba, resp. stat.
Mozem posudit, kedze som roky zazival uradnikov v Rakusku a to bol teda rozdiel galaxie
Ale drzim palce. Dufam, ze tu primitivno-sprostu (nic neriesiaciu odpoved) zverejnis aby sme sa pobavili na stupidite uradnikov
nejde teraz len o tvoj prispevok .. ale v poslednej dobe sa hromadi kopec veci o zamestnancoch sudov, NBS a roznych inych institucii ;-] a uz ma to trosku doziera
Ale nediv sa, v poslednej dobe sa toho kopi stale viac a viac a nazor verejnosti s tym koresponduje.
Napr. vcera noviny na JOJ. Dobili tam pravnika, prisli policajti a podali si s utocnikmi ruky a nechali ich odist. Co myslis, co sa dnes hovori v budove, kde je viac ako 50 kancelarii a stovky zamestnancov? Ano, nadava sa na policiu. Zial, dvaja skorumpovani policajti pokazia mienku o celej policii.
Detto sudcovia
Jediny urad, kde vidim zmeny k lepsiemu je danovy urad a RUVZ. Aspon moja skusenost - poradia, pomozu.
pista:
ano, v kazdej skupine sa najdu taki i onaki. Aj na uradoch sa skveli ludia (vid moja teta
la:
ty si urcite skvely uradnik, k tebe budem chodit vybavovat
z MV vsak necakam logicku odpoved a stavim sa s kazdym z fora, ze ani ju nedostaneme, nech uz tam pracuje ktokolvek (tiez osobna skusenost)!
K tomu namestiu len tolko, ze je to pesia zona a neplatia pre nu klasicke dopravne predpisy. Pohyb osob si zabezpecuje kazde mesto svojou vlastnou vyhlaskou. Ak si dobra pamatam, tak v Prievidzi mestka vyhlaska urcuje, ze na namesti musis vzdy z bicykla zosadnut a tlacit (okolo roku 2000, ked to zaviedli sa to dost prisne kontrolovalo), pricom Bratislavska (Stare mesto) hovori, ze jazdit mozes, ale nesmies ohrozit chodcov.
Dodrziavanie takej vyhlasky kontroluje mestka policia, zeleni sa tym moc zaoberat nebudu.
Kolotoc zacina.
Vážený pán,
oznamujeme Vám, že dňa 11. júla 2011 sme postúpili Vašu žiadosť v zmysle § 15, ods. 1 zák. č. 211/2000 Z. z. o slobodnom prístupe k informáciám prezídiu Policajného zboru, z toho dôvodu, že predmetnú informáciu nemáme k dispozícii. Lehota na vybavenie Vašej žiadosti začína plynúť dňom, kedy prezídiu bolo naše postúpenie doručené
S pozdravom Ing. Michal Salenka, komunikačný odbor kancelárie ministra vnútra SR
ja vybavujem uz 6 mesiacov jednu vec, tykajucu sa dopravy a urady so mnou hraju ping-pong .....prvy uradnik mi povedal, ze potrebujem najprv povolenie od 2,3,4.....2-ka mi povedal, ze najprv od 1, atd....a takto dookola beham ako kkt medzi 6-imi uradmi. Kua ja by som ich ubil
http://www.spiegel.de/video/video-1138764.html
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10267395048-cykliste-a-chodci/210382546500011/
O takomto "riešení" počujem prvý krát
Pripajam vyjadrenie pana Sykoru z diskusie, kto si chce precitat viac, tak moze TU (diskusia je pod clankom).
ak dovolíte, teraz skúsim niečo osobé a tým už naozaj ukončím diskusiu, nech si píše kto chce, čo chce.
Som totiž od rána, keď ma na to kolega upozornil úprimne zničený z toho, kam sa tá debata dostala. Sarkazmus, irónia, nadávky, útoky, arogancia, obvinenia z arogancie atď atď. Veľa zlého. Navyše útoky anonymných ľudí, hoci mne rovnaké právo na ochranu osobných údajov bolo upreté. Táto konfrontácia je to najhoršie kam sme sa mohli dostať.
Pritom na začiatku som naozaj veri a dúfal, že by to mohlo byť inak.
Keď sa totiž Cyklokoalícia objavila na Facebookovskej stránke RIVER PARK-u, naozaj som sa potešil. Keďže súčasťou promenády je cyklochodník a cyklisti na promenádu prirodzene patria, fakt som sa tešil, že Cyklokoalícia by mohla byť partnerom, s ktorým sa budme spolu partnersky baviť o tom, ako z promenády urobiť ešte príjemnejšie miesto.
Každý máme iné oči, každý vidíme iné vecí a keď dáme dohromady to dobré, nájdeme kompromis ako riešiť problematické veci, tak sa rozumní ľudia predsa musia dohodnúť.
Navyše, Cyklokoalícia sa na FB ozvala zhruba v čase, keď ľudia v J&T REAL ESTATE riešili otázku bezpečnosti chodcov a najmä detí na promenáde. S príchodom jari sa na nábreží vyrojili cyklisti (čo je prirodzené, – veď je tu jasne vyznačený cyklochodník), ale problém bol to, že niektorí jazdili naozaj nebezpečne.
Zhodou okolností je naša spoločnosť jedným z najväčších nájomcov v RIVER PARK-u a tak som bol zapojený do diskusie, ako to riešiť.
Najprv sme poprosili strážnu službu, aby slušne upozorňovala chodcov, na cyklotrasu aby na ňu nevstupovali a tiež aby cyklistov, ktorí idú neprimerane rýchlo slušne požiadali,aby pribrzdili.
Bohužiaľ nefungovalo to. Popri väčšine slušných cyklistov, ktorí jazdia po promenáde naozaj ohľaduplne a teším sa, keď ich tam vidím, sa vždy našiel nejaký blázon, ktorého keď som videl, behal mi mráz po chrbte, lebo som si predstavil, ako by dopadla zrážka s koćíkom, alebo dieťaťom, ktoré by mu vbehlo pod kolesá.
Naivne som veril, v ľudskú ohľaduplnosť, ale viete ako to je – väčšina ľudí je slušných normálnych, ale práve s tými pár bláznami je problém a ten treba riešiť.
Tak sme rozmýšľali čo s tým.
Naozaj nápadov padlo množstvo, ďaleko viac, ako neskôr vyprodukovala cyklokoalícia a dokonca si dovololím povedať, že aj ďaleko kvalitnejších. Bohužiaľ, každý z nich mal nejakú vadu, pre ktorú bol ten nápad nerealizovateľný. Hlavne, mnohé z nich neriešili podstatu – zníženie rýchlosti pri prejazde promenádou na bezpečnú úroveň. (Napr. značka, o ktorej tu niekto niečo písal je síce fajn, ale všetci vieme, ako je to s dodržiavaním rýchlostí).
Preto som sa potešil, keď sa ozvala Cyklokoalícia a začali sme sa o cyklistoch baviť na FB, kde som ich niekoľkokrát vyzval, aby namiesto útokov dali nejaké riešenia.
AKo som už spomenul, všetko čo napadlo ich sme už prebrali skôr a neboli to nápady, ktoré by priniesli riešenie. Skrátka nič lepšie, ako nás ich nenapadlo. Bohužiaľ cyklokoalícia a neskôr niekoľkí agresívni diskutéri si to nedali vysvetliť a diskusia sa zvrhla do niečoho podobného ako je to tu.
A pritom podstata veci bola úplne jednoduchá – ako zabezpečiť bezpečnosť ľudí na promenáde.
Fakt mi je strašne ľúto, že z takejto snahy, ktorú považujem za dobrú, to skĺzlo sem.
Bohužiaľ nenašli sme žiadne geniálne riešenie, ako tých pár cyklistov, ktorí sú hrozbou prinútiť spomaliť.
Tak sa osadili značky, ktoré zrejme nie sú ideálne, ale aspoň upozorňujú chodcov aj ľudí.
Išlo pritom len o informatívne tabule, ktoré nemali ambíciu byť značkami dopravnými v zmysle vyhlášky a na ich základe ktorých nikto nikdy nebol a ani nemal byť pokutovaný . Ale už o nich cyklokoalícia začala vypisovať, oháňať sa dopravnými inžiniermi a podobne zbytočne vyvolávať konfrontáciu.
Ale ani značka, ktorá apelovala na základnú ľudskú ohľaduplnosť nezabrala a vždy sa našlo pár bláznov, ktorí akoby na promenáde trénovali na tour de France.
Opäť opakujem – drvivá väčšina cyklistov bola v pohode. Fakt to bol krásny pohľad, keď chodci, maminky s deťmi sa prechádzali po promenáde, cyklisti na svojej trase si išli pohodovým tempom, ľudia posedávajú na terasách, vychunávajú si jarné slniečko – naozaj idylka promenády.
Tešil som sa a hovoril som si – aké je to super, aké je to tu príjemné mniesto a ako ľudia vedia spolu fungovať.
A do toho zase nejaký blázon a až ma zamrazilo, keď som videl ako sa len tak-tak vyhol nejakej mamičke s kočíkom. A podobnú skúsenosť mali v krátkom čase viacerí ľudia.
Preto sa znovu začalo riešiť, čo s tým. O inštalovaní retardéra na promenádu sa uvažovalo už skôr. Bolo samozrejme prediskutované s odborníkmi na dopravu, ako prípustné riešenie. Vedeli sme ale, že to nie ideálne riešenie, pretože sa to dotkne väčšiny slušných cyklistov.
Bohužiaľ, nikto ale neprišiel s receptom, ako efektívne zabezpečiť, aby ľudia po promenáde nechodili ako blázni.
Opakujem – väčšina cyklistov sú naozaj milí slušní ľudia a je milé vidieť, ako sa prvezú po promenáde. A naozaj je mrzuté, že na začiatku a na konci promenády nadskočia na retardéri, prípadne sa mu vyhnú vybehnúc na chodník pre chodcov.
Ale keď sme brali do úvahy obmedzenie komfortu týchto milých ľudí na jednej strane a možné zranenia, ktoré by mohla spôsobiť zrážka jedného blázna s dieťaťom, alebo nebodaj kočíkom, dostala prednosť bezpečnosť.
Verte, nie je to o arogancii, nie je to o bezohľadnosti voči cyklistom. Ale je to o nedisciplinovanosti pár bláznov, ktorí dokonca aj v diskusiách verejne deklarovali neochotu spomaliť, argumentujúc, že predsa sú na cyklotrase, tak čo by sa mali starať, o nejaké deti.
Každý, z vás, kto má deti, vie, že sa môže stať, že dieťa vybehne a neuvedomuje si, že ho môže zraziť auto, alebo bicykel.
Každý z vodičov vie, že keď ide okolo školy, škôlky, detského ihriska, alebo okolo autobusu, ktorý stojí na zastávke, musí predvídať a prispôsobiť svoju jazdu tomu, aby stihol zareagovať, ak mu do cesty nedajbože vbehne dieťa.
Priatelia, verte mi preto, že ani nie sme arogantní, že dokonca nič nemáme proti cyklistom a že nás mrzí, že je takto, aj keď len mierne, obmedzený ich komfort. Ale naozaj ľuďom z J&T REAL ESTATE nešlo o nič iné, len prinútiť tých cyklistov, ktorí sú hrozbou pre ľudí na promenáde, aby spomalili, prešli pomaly cez retardér, alebo ho prípadne obišli a na úseku, RIVER PARK išli pomalšie.
A verte, že to neriešieli žiadni miliónari, ktorí si vozia zadok v bavoráku, ako to tu písal niekto z diskutujúcich, ale úplne normálni ľudia, ktorí žijú zo zamenstnaneckého platu.
Viete, oni sa fakt snažia, aby veci boli fajn pre ľudí. Aby aj cyklisti, aj chodci sa cítili na promenáde dobre a bezpečne.
Dokonca aj tie nešťastné terasy, ktoré sú tŕňom v oku cyklistov sa idú riešiť, aby boli bezpečnejšie pre cyklistov i návštevníkov reštaurácii.
Preto ma mrzí ten nenávistný, útočný žlčovitý tón.
A to všetko kvôli dvom značkám, ktoré podľa niekoho nemajú správny odtieň žltej a kvôli jednému nadskočeniu na hrbolčeku na začiatku a jednému nadskočeniu na hrbolčeku konci úseku promenády pri RIVER PARK-u.
Keď sa upokojíte, povedzte sami, nie je to prehnané? Nie je tej žlče zbytočne veľa?
Prietelia prajem Vám pekný deň a už vás fakt nebudem bťažovať. Podraz cyklokoalície so zneužitím informácie z e-mailovej adresy považujem za natoľko nekorektný, že sa nebudem do diskusie na tejto stránke zapájať. Len som cítil potrebu vysvetliť, ako sa veci vyvíjali.
Maroš Sýkora,
súkromná osoba