zaujimaju ma hlavne vyhody a nevyhody UST vs DT swiss riesenia (ale kludne tu rozoberajte aj ine)
takze, ak vsetko dobre chapem...
UST = UST rafik + UST plast + UST ventil
DT = DT rafik + DT tubelesskit + normalny plast*
chapem dobre?
* - k tomu dt tubeless kitu pisu ze len UST plaste ale niekde som tu cital ze aj normalne.. nedefektuje to potom velmi?
+ v DT kite je nejaky maglajz co plast pri defekte lepi, je nieco podobne aj pri UST alebo to tam netreba kvoli hrubke plastov? (a aku uspesnost ma ten maglajz ?
discuss...
posledný komentár: 29. 4. 2013 o 7:41
posledný komentár: 31. 5. 2012 o 21:13
http://messageboard.notubes.com/viewtopic.php?f=1&t=3154
http://nswmtb.asn.au/node/30101
a celkovo, daj do googlu: P-XC2 tubeless
Nejaké skúsenosti sa ešte nájdu, myslím, že s vhodným plášťom a sadou by sa to mohlo dať...
ser na to a zober normálny tubeless ready plášť
a dynatom, co je to pre pana krala UST paska??? dokonca obycajna UST paska?
UST je konkretne bezdusove riesenie, nie vsetko bezdusove riesenie je aj UST.
a ci bude drzat aj droteny plast? oskusaj a podel sa s nami o skusenosti.
do UST systému (myslím origoš kolesá pre UST) dávaš pásku http://www.suncycle.sk/sk/produkt/paska-do-rafku-notubes-10-x-21mm/3091 (neviem, ako som ju mal nazvať, keď si taký múdri, môžeš vymyslieť názov
No ja do original UST rafikov davam len UST ventilky, lebo nemaju ine diery...
Načo vlastne vymýšľali tie UST Kit-y (Nemá náhodou UST ráf spravený inak okraj ráfu pre pätku plášťa, ako klasický ráf? )
PS: To máš, Tomáš, ako s tým sústružením/vŕtaním. Treba sa presne vyjadrovať a radšej napísať bezdušák, lebo UST nie je všeobecná bezduša, ako ti tu chalani napísali. Je to jeden z viacerých systémov.
K UST + bezdusaky sa treba presne vyjadrovat. Hruska nikdy nebude jablkom a naopak.
Na origo UST rafik netreba ziadnu pasku, len UST ventil (napr. CMAX, Fulcrum Red Metal..). Na klasicke rafiky potrebujes sadu s tesniacou paskou a UST ventilkom.
A ano, origo UST rafik ma speci lem na osadenie UST plasta.
Tak tento modrý grc ti nebude fungovať ani náhodou, nie je na to určený, neviem kto ti to doporučil ale na bezdušové systémy je vhodné len latexové mlieko (jedno od akého výrobcu) pretože dokáže so vzduchom vulkanizovať a tak zalepiť dieru. To čo si použil ty ti nikdy nevyschne ostáva to stále tekuté a funguje na princípe vlákien ktoré sú vo vnútri a tie zapchajú dieru, ale len na obvode, ak máš dieru na boku máš smolu
http://www.pinkbike.com/news/Tech-Tuesday--Wider-Rims-Are-Better-and-Why-Tubeless-Tires-Burp-.html
v kratkosti - sirsi raf je pre bezdusove riesenie lepsi.
uz chapem, preco mi odfukol moj tucny plast na mojich uzkych rafoch.
Len trošku nechápem výrobcov - prečo ešte ponúkajú také veľké množstvo tých grcných ráfikov s šírkou okolo 17-18mm, ešte horšie je keď ich nejaký výrobca bikov dá na 140mm full (napríklad nejaký 140/150mm full od haibiku má kolesá s asi 17mm širokým ráfikom)
Nedávno som kupoval koleso na cross bicykel, ráfik má vnútornú šírku 20,5mm a vonkajšiu 26,5. To som bol prekvapený, ani na mtb taký nemám
ponukaju to preto, lebo to asi niekto kupuje, asi bude dostatocny dopyt aj po takych rafoch. Ja ich sice nemam, ale chapem, ze pre niekoho je dolezita hmotnost (aj za cenu moznych kompromisov)
A ak si niekto kúpi samostatne ráfiky ktoré majú širku 17 mm .. buď má na to dôvod, alebo nemá informácie o tom čo širší ráfik znamená.
http://www.kubicasport.eu/produkt/2612/Haibike-Q-FS-RC-2011/
Kupujúci pozrie, fajn, sú tam nejaké dt swiss kolesá, na priemysloch, to bude hádam rozumná voľba. Keby chce zisť niečo bližšie k nim, pôjde na dt stránku http://www.dtswiss.com/Products/Wheels/XR-wheels/X-1800-(2).aspx , tam stále nemá uvedenú šírku. Rozklikne si podrobnosti o napr. prednom kolese, zobrazí mu tam akurát vonkajšiu šírku. Keby chce vnútornú, musí si kliknúť vpravo na odkaz "Tech Specs wheels MTB.pdf" (ktorý sa zobrazil až pri vybraní predného/zadného kolesa, prečo to nemôžu dať aj k celému setu kua?) nalistovať na 3. stránku a tam pozrieť E.T.R.T.O. údaj, ak si teda zistí o čo ide. Prípadne pri skúšaní a obzeraní na predajni si môže pozrieť ten E.T.R.T.O. údaj, len kto ho upozorní čo je čo a prečo to je dôležité?
Mavic má trošku lepšie vyriešený popis k ráfikom, hneď je tam uvedené všetko potrebné. K niektorým OEM ráfikom sa nedá dopátrať snáď žiadne info - napr. nejaké od alexrims, tie dt swiss na specialized bikoch (konkrétne ten sl 420 by mal mať vnútornú šírku 18mm ak si dobre pamätám, niekedy som to hľadal), jedine pozrieť nálepku priamo na ráfiku/odmerať...
Ja som mal trochu šťastie pri kúpe, ani vo sne by ma nenapadlo že by niekto dal 17mm ráfik k 2,25" plášťom na am bike
Problém je v tom, že výrobca bicyklov aby uspel na trhu, tak sa musí presadiť a to jedine tým že ponúkne niečo lahké a cenovo dostupné ... no a kde sa dá najmenej nápadne šetriť? Na kolesách ...
Stačí na ne nalepiť svoje nálepky a niekde do rohu malinkým písmom napísať skutočný pôvod. Iste bike má ľahučké kolesá, celová váha je tým tiež dobrá ..ešte keď tam na to obuje úplne nevyhovujúce plášte... dezénom aj rozmerom .. ale ve´d človek to kúpi, zoderie a vymení ...
"nekúpim si predsa bike s komponentami ktoré mi nevyhovujú".... málo kto skúma aké široké a pevné ráfiky sú na biku ktorý ide kúpiť. Hlavne ak ho nechce pozívať na nejaké Enduro alebo DH...