Včera okruh PD-Lazany-Malinová-Pravno-Solka-Pravenec-Lazany-PD 29km, cesta v pohode, na poliach medzi Lazanmi a Malinovou na jednom úseku pri stromoch blato.

Prílohy:

Komentár súboru: Výhľad od kostola
Solka.JPG
Solka.JPG 318.2 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Jedno povinné foto
Solka8.JPG
Solka8.JPG 607.5 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Kostol nad kalváriou Solka
Solka6.JPG
Solka6.JPG 265.1 KiB thumb_up0thumb_down

21.03.2012 - 19:50:50
00
Dnes PD-Lazany-Nedožery-Kanie Pysky-Čausa-Kanie Pysky-Kolkáreň-PD 29km. Trasu cez Lesopark je lepšie prejsť smerom Kanie Pysky-Kolkáreň, lebo nad Kaními Pyskami je blato a je lepšie to vyšľapať ako zjazdovať.

Prílohy:

Komentár súboru: Križovatka nad M. Čausou
DSC00485.JPG
DSC00485.JPG 388 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Nad M. Čausou
DSC00487.JPG
DSC00487.JPG 429.59 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Breziansku Maru už bágrujú
DSC00484.JPG
DSC00484.JPG 393.84 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Výhľad z cesty
DSC00488.JPG
DSC00488.JPG 429.95 KiB thumb_up0thumb_down

21.03.2012 - 20:05:59
00
Dalsi tip z dnesneho dna - kombinacia asfaltu a terenu.
PD-Opatovce-popri Nitre H.Lelovce tam odbocit doprava k novemu cintorinu, cez hreben na hlavnu cestu smer Nitr.Rudno, po nej len asi 1 km do Div.n.Vsi, kde treba obocit na Vrbany,Macov,Banky, tam odbocit smer kota 401 (pozri nejaku mapu), na nej dolava kusok cez les a po luke. Vyjdes pri lipe nad Dlzinom, dalej po ceste do Bojnic. Pohodova trasa vacsinou mimo premavky,teren v dobrom stave orientovany juzne, len raz som radsej zosadol. Trava zatial nevyrastena, po lukach a poliach bez problemov. Flak snehu iba na jednom mieste mimo cesty. Dlzka (zo sidl. Kopanice) priblizne 41 km. Z hrebena nad Lelovskym cintorinom sa da ist aj hrebenom, ten som dnes vynechal. Dalsia varianta - v Bankach smer Kostolna Ves,no to som este nesiel, lebo nasleduje asfaltovy kopec popri Dlzine. Ten mam rad, ale v opacnom smere. :whew:
21.03.2012 - 20:59:38
00
a teraz na vaznejsiu temu. Vo svete i na Slovensku sa robi pre cyklistiku asi viac ako u nas. V poslednom obdobi sa objavili aj spravy so zamerom prerobenia nevyuzitych zelez.trati na cyklochodniky.Mam taky dojem, ze to v tomto obdobi riesi aj Vyskumny ustav dopravny v Ziline. Neviem ako je vyuzita trat do Nitr.Pravna ale vzhladom na subeznu autobusovu dopravu, ktora je castejsia (pocas jedneho dna idu do NP len 4 vlaky) a ma viac zastavok a priblizne rovnaku cenu, by asi viac ludi a hlavne bezpecnejsie prepravila cyklotrasa. A cenu PH a ich vyvoj asi treba tiez brat do uvahy. Ak by niekto mal chut pripojit sa a podebatovat o tomto navrhu, nech da vediet. Jednotlivec vela nezmoze, list adresovany mestskym a obecnym uradom, Zeleznicnej spolocnosti by mal vacsiu vahu, ak by bol podpisany zastupcami cyklooddielov a dalsimi priaznivcami. Marian
21.03.2012 - 21:40:02
00
doplnam k predchadzajucemu prispevku. Urcite by to nebola jednoducha vec, najskor by Zeleznice museli trat zrusit. Ale ved nech sa snazia, urcite usetria.
http://novohrad.sme.sk/c/6142749/nevyuzite-trate-by-sa-mali-zmenit-na-cyklotrasy.html
21.03.2012 - 21:53:11
00
To je podla mna projekt na desiatky rokov.
21.03.2012 - 21:56:39
00
A este na vysvetlenie: auto ma uz raz zrazilo a na druhy den ma este vinnik nehody este zvozil, dalej- mal som znameho, ktoreho auto zabilo cestou z prace,dalej - na Den zosnulych som isiel cez zeleznicny prechod v Necpaloch, kde vlak(to je k navrhu na zrusenie zel. trate) zabil vodica auta, a bolo smutne sa pozerat na niekolko ludi,ktory tam prisli zapalit sviecky....A cyklisticka prilba je zatial jediny alibisticky prispevok nasich poslancov k bezpecnosti cyklistov, v Opatovciach bola aj ta zbytocna a som naozaj nastvany, ze medzi Prievidzou a Bojnicami nie je vyznaceny ziaden cyklochodnik - aj tam ma raz spolu s manzelkou pri odbocovani na Opatovce skoro celne nabral predbiehajuci vodic od Bojnic, ktory "zabludil" do nasho odbocovacieho pruhu.

Pre tych, co navrh zaujima a nechcu sa hrabat v internete(treba si z toho vybrat len to podstatne):

Slovenskí odborníci zažili Nemeckú cyklistickú akadémiu
2.3.2012 | | Výskumný ústav dopravný

Minulý týždeň prebehol v Pardubiciach v rámci projektu Central MeetBike prvý zo série seminárov pre odborníkov a politikov zo slovenských a českých miest.

Experti z Nemeckého inštitútu pre urbanistiku (Deutches Institut für Urbanistik – DIFU) a z Technickej univerzity v Drážďanoch zoznamovali našich urbanistov, dopravných inžinierov, ale aj politikov s tým, ako začali východonemecké mestá meniť svoju dopravnú politiku v čase, keď sa po zjednotení Nemecka začali zahlcovať automobilmi.

Slovenskí a českí odborníci dostali v Pardubiciach „lekcie“ a skúsenosti z Nemeckej cyklistickej akadémie (Frhrradakademie), ktorá vznikla v Nemecku pred 5 rokmi za účelom vzdelávania a školenia pracovníkov mestskej správy. Prednášky viedli jej iniciátor Tilman Bracher, a zároveň jeden z autorov Národnej cyklistickej stratégie Nemecka a jeho kolega Jörg Thiemann-Linden. „Nemecko sa stretávalo s rovnakými problémami. Vláda vo svojej správe Spolkovému snemu poukázala na to, že hlavnou prekážkou plnenia Národnej cyklistickej stratégie pre roky 2002-2012, je nízke povedomie miest o tom, ako správne začleniť cyklistickú dopravu do mesta a ako vyzerá kvalitné dopravné plánovanie“, hovoril o dôvodoch vzniku Nemeckej cyklistickej akadémie Tilman Bracher, ktorý vedie odbor mobility a infraštruktúry Nemeckého inštitútu pre urbanistiku (DIFU).

Odborníci z Nemecka ukázali spôsoby a cesty ako zahrnúť do dopravnej politiky mesta aj bicykle a aké to má výhody pre všetkých obyvateľov, bez ohľadu na to, ktorý dopravný prostriedok používajú. „Ako ukazujú naše skúsenosti z nemeckých miest, vyšší podiel cyklistickej dopravy, spolu s verejnou dopravou a chôdzou, pomáha plynulosti cestnej premávky a zlepšuje tak podmienky aj pre automobilovú dopravu“, povedal profesor Gerd-Axel Ahrens z katedry dopravy a dopravného plánovania Technickej univerzity v Drážďanoch. Aj napriek tomu, že samotné bicyklovanie neprináša na prvý pohľad výrazný zisk do národného hospodárstva, je potrebné ho vnímať skôr ako „stratégiu šetrenia nákladov“. To poznamenal aj Peter Klučka, hlavný štátny radca Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR a zároveň jeden z účastníkov seminára: „Využívaním bicykla na prepravu sa šetria náklady na prevádzku automobilov, šetria sa náklady na odstraňovanie negatívnych dopadov automobilizmu na životné prostredie, upevňuje sa zdravie občanov, čím sa šetria náklady štátu vynaložené na zdravotnú starostlivosť“.

Uvedený seminár slúžil ako akýsi prototyp pre celý rad ďalších obdobných seminárov, ktoré bude v roku 2012 organizovať Výskumný ústav dopravný, a.s., v spolupráci s ďalšími slovenskými ale aj zahraničnými odborníkmi z oblasti cyklistickej dopravy, územného plánovania a projektovania.

Cieľom seminárov je, aby sa cyklistická doprava začala na Slovensku skutočne považovať za rovnocenný druh dopravy v dopravnom systéme. Aj napriek veľkej popularite, je bicyklovanie na Slovensku stále považované len za príjemný spôsob trávenia voľného času či športovanie. "Toto vnímanie cyklistickej dopravy, zúžené často len na potrebu budovania nejakých cyklotrás, je potrebné zmeniť. Je nevyhnutné ísť cestou tvorby integrovaných dopravných systémov s cieľom vytvárania plánov trvalo udržateľnej mobility, ktoré sú založené na akceptovaní rovnocenného postavenia a adekvátneho priestoru pre všetky druhy dopravy, vrátane cyklistickej", poznamenala v rámci nespočetných diskusií, ktoré sprevádzali toto odborné podujatie, Anna Kollárová zo Slovenského zväzu stavebných inžinierov. „Žiaľ, naši politici, predstavitelia miest ale aj mnohí odborníci a dotknuté subjekty (napr. polícia) stále podporujú len opatrenia pre automobilovú dopravu. Sledujú falošnú vidinu, že širšie cesty zlepšia dopravnú situáciu. Budujú vredy na tvárach miest, ktoré tvoria pre nemotoristov neprekonateľné bariéry. Na cyklistické trasy nezostávajú nielen peniaze, ale ani priestor“, doplnila Viera Štupáková, externá pracovníčka mesta Prešov pre otázky cyklistickej dopravy.

Zaujímavé bolo predstavenie nového nemeckého manuálu na projektovanie miestnych komunikácií. U nás bežný spôsob plánovania uličného priestoru na hlavných miestnych komunikáciách, ktorý je založený na poskytnutí optimálnej prevádzky motorových vozidiel, je nahradený novým konceptom. Ten je založený na opačnom prístupe – priečny profil sa navrhuje od okraja ulice k jej stredu. V prvom kroku je teda vyhradený dostatočný priestor pre chodcov. Cyklistická a motorová doprava, parkovanie, zeleň a priestor pre zásobovanie sú si rovnocenné. Ak nie je dostatočný priestor pre separáciu jednotlivých druhov dopravy, navrhuje sa bezpečný typ zmiešaného užívania priestoru. Ak ulice neponúkajú dostatok priestoru, nemecké predpisy odporúčajú ako prvé eliminovať priestor pre parkovanie (t.j. platí priorita pohybujúcej sa dopravy pred statickou a navyše priorita bezpečnosti dopravy pred plynulosťou dopravy).

Trendom krajín Európskej únie je jednoznačne podporovať cyklistickú dopravu ako efektívnu, lacnú a do budúcna veľmi dôležitú dopravu. Jej dôležitosť potvrdzuje aj nedávne uznesenie Európskeho parlamentu, na základe ktorého, by sa súčasťou Celoeurópskej dopravnej siete TEN-T mal stať taktiež systém cyklistických trás EuroVelo. Doteraz sa TEN-T sieť týkala len významných koridorov cestnej, železničnej a vodnej dopravy a zahrnutie siete EuroVelo bude mať veľký význam hlavne pre zlepšenie podmienok na čerpanie financií (územím Slovenska prechádzajú, resp. sú plánované tri trasy EuroVelo, Eurovelo č. 6 – spájajúca Viedeň-Bratislavu-Budapešť s návrhom alternatívy po slovenskej strane Dunaja cez Komárno a Štúrovo; Eurovelo č.11 – spájajúca Tokaj-Košice-Krakow a Eurovelo č.13 – tzv. Cesta železnej opony prechádzajúca pozdĺž hranice s Rakúskom).

Viackrát na seminári zaznelo „spolupracovať-spolupracovať-spolupracovať“ a potreba vzájomného sieťovania miest a výmena skúseností. V tomto môže byť Slovensku vzorom aj susedná Česká republika so svojou Uhersko-Hradišťskou chartou. Ide o dokument, ktorý podpísali české mestá so záujmom o aktívnu podporu cyklistickej dopravy. Základnou podmienkou na zaradenie sa do zoznamu podporovateľov charty je, aby dané mesto malo nominovaného cyklokoordinátora (t.j. osobu zodpovednú za koordináciu aktivít súvisiacich s rozvojom cyklistickej dopravy) a cyklopolitika, t.j. významnú vedúcu osobnosť z radov miestneho zastupiteľstva, ktorá podporuje a šíri myšlienky cyklistickej dopravy. „Pracujeme tu hlavne s ľudským potenciálom. Ukazuje sa, že silné osobnosti sú schopné presadiť nové myšlienky“, zhrnul význam semináru český národný cyklokoordinátor a líder projektu Central MeetBike Jaroslav Martinek.


Projekt Central MeetBike – je realizovaný prostredníctvom programu Central Europe, ktorý je spolufinancovaný ERDF. Projekt je spoločným dielom česko-nemecko-polsko-slovensého partnerstva. Skúsenosti z nemeckých miest v oblasti integrovaného plánovania a propagácie cyklistickej dopravy majú byť aplikované v partnerských štátoch a ich vybraných pilotných mestách. Za Českú republiku, ktorá je lídrom, sa projektu zúčastňuje Centrum dopravného výskumu, v.v.i., a mestá Pardubice a Uherské Hradiště, za Slovensko Výskumný ústav dopravný, a.s., a mestá Žilina a Prešov, za Polsko nezisková organizácia PSWE a mestá Gdaňsk a Tczew a za Nemecko Technická univerzita v Drážďanoch a mestá Lipsko a Drážďany.

Program Central Europe – ide o program Európskej únie, ktorý je zameraný na posilnenie spolupráce v krajinách Strednej Európy, za účelom podpory inovácií, zlepšenia dostupnosti, životného prostredia, zvýšenia konkurencieschopnosti a atraktivity stredoeurópskych miest a regiónov. Central Europe investuje 231 mil. EUR a zaisťuje tak financovanie projektov nadnárodnej spolupráce, ktorých sa zúčastňujú verejné aj súkromné organizácie z Rakúska, Českej republiky, Nemecka, Maďarska, Talianska, Polska, Slovinska a Slovenska. Program je financovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja a prebieha v rokoch 2007-2013. www.central2013.eu
21.03.2012 - 22:40:44
00
Dnesna trasa- zaciatok ako vcera( s mensou zmenou- siel som z Ukrnisk do Opatoviec po lavej strany Nitry aby som sa vyhol premavke-da sa to prejst), po vyjdeni na hreben nad H. Lelovcami po hrebeni smer lipy s krizom pri ceste nad Dlzinom. Trasa v pohode zjazdna okrem 2-3 miest, vacsinou tvrda najma na lukach, v lese maksia, takze prijemna jarna rozcvicka na horske maratony. Je to mozne si to spestrit - zo Sutoviec cez Sutovske sedlo, alebo z Hlbokeho cez Vendelina pripadne cez Kocurany
22.03.2012 - 18:50:32
00
Dnes trasa PD-Koš-Lehota p. Vt.-Kamenec p. Vt.-Kostoľany-Lelovce-Opatovce-PD 39km. Trasa medzi Lehotou a Kamencom je suchá až na pár malých kaluží.

Prílohy:

Komentár súboru: Hrebeň pohoria Vtáčnik
Kamenec p. Vt.1.JPG
Kamenec p. Vt.1.JPG 289.2 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: Pohľad z cesty na pohorie Vtáčnik
Kamenec p. Vt.2.JPG
Kamenec p. Vt.2.JPG 239.15 KiB thumb_up0thumb_down

22.03.2012 - 19:25:05
00
Dnes zase trasa PD-Solka, ale s manželkou 29km.

Prílohy:

Komentár súboru: žena zjazduje z Kalvárie
Solka P8.JPG
Solka P8.JPG 442.66 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: póza pred kostolom
Solka P5.JPG
Solka P5.JPG 261.99 KiB thumb_up0thumb_down

Komentár súboru: cesta medzi Lazanmi a Malinovou (už je takmer bez blata)
Solka P2.JPG
Solka P2.JPG 362.83 KiB thumb_up0thumb_down


Naposledy upravil tonysp dňa 24.03.2012 - 12:13:34, celkovo upravené 1 krát.

23.03.2012 - 19:13:56
00
Ahojte, opäť Vás pozývam na cyklovýlet "Dolinou Hornej Nitry" na nedeľu o 10:00 pre Carpathiou. Nezabudnite posúva sa čas!
24.03.2012 - 08:34:00
00
....aká je to trasa?
24.03.2012 - 18:31:53
00
Ja dnes len tak na rychlo: Bojnice-PD-Kuty-Nedozery-spodna zvaznica (popod hreben)-Nedozery-Kanianka-Nad kanianku-spodna zvaznica popod Plesinu-Bohatka-Bojnice. Takmer cela trasa bola az na par miest sucha alebo len decentne mokra.

Prílohy:

Bez názvu.JPG
Bez názvu.JPG 414.81 KiB thumb_up0thumb_down

24.03.2012 - 19:21:53
00
S Petom sme isli nad Cigel cez Hradec. Na niektorych miestach velmi dobre prejazdne, ale stale bol miestami sneh. Peto pokrstil bike padom, ale inak paradny vyjazd.

Prílohy:

P1150326.jpg
P1150326.jpg 454.24 KiB thumb_up0thumb_down

P1150327.jpg
P1150327.jpg 413.41 KiB thumb_up0thumb_down

P1150328.jpg
P1150328.jpg 399.39 KiB thumb_up0thumb_down

P1150329.jpg
P1150329.jpg 353.46 KiB thumb_up0thumb_down

24.03.2012 - 20:08:46
00
hladam nejakych bikerov ,, ze by sme sorganizovali nejaky vyjazd ,,som len zaciatocnik co ukazuje aj na bike ale nesudit knihu podla obalu ,, a v skupine sa ide lepsie ako jednemu
24.03.2012 - 20:21:03
00
keyboard_arrow_up