Zdravim, nedavno som kupil ram Norco Shore 2005 a rozhodol som sa ho prestriekat.

Povodne bol v hnedej farbe, no predosli majitel ho prestriekal sprejom na bielo. Farba nebola nanesena kvalitne, odlupuje sa. Tak isto su na rame viditelne mensie ryhy, odreniny od kamienkou (nastastie vsetko si odniesol iba lak)

Momentalne ho mam komplet rozobraty a zvazujem ako budem pokracovat dalej. Urcite budem musiet cely ram, miesto po mieste, komplet obrusit a dostat dole tu povodnu bielu farbu. Brusit zrejme budem rucnym "šmirgľom" pretoze nechcem aby som poskodil hlinikove trubky (pri bruseni flexou). Ako som sa na ten ram pozeral, bude to trosku problem dostat sa do vsetkych miest.

Je dolezite brusit co najhladsie ? Ak ostatnu nejake mensie ryhy, bude to vidno potom po nastriekani farby ?

Momentalne sa chystam ram len brusit (a ani to si niesom isty, aky sposob zvolit)

Ako postupovat pri striekani farby ? Aku farbu zvolit ? Predpokladam, ze na hlinik nemoze ist obycajna farba, ktora sa strieka v autolakovniach.
Rozmyslal som nad praskovou farbou, myslite si zeby to mohlo byt v pohode ?

Pripadne nema niekto skusenosti alebo znamych, ktory uz nieco take robili ?
(alebo je tu niekto taky, kto by mi to spravil ? na cene sa dohodneme )


Moj teoreticky plan renovacie ramu :

1. zbrusit bielu farbu dole (ak ostane povodna, tak mi poslusi ako podzakladna farba na zakladnu farbu)
2. ocistit a odmastit
3. naniest zakladnu farbu
4. vrchna farba (zatial netusim o aky typ farby pojde a ani kolko vrstiev sa bude nanasat)
5. priesvitny lak (cim tvrdsi aby odolal vsetkym vonkajsim vplyvom)

Prílohy:

C360_2012-04-05-12-45-29.jpg
C360_2012-04-05-12-45-29.jpg 80.45 KiB thumb_up0thumb_down

C360_2012-04-05-12-44-57.jpg
C360_2012-04-05-12-44-57.jpg 156.14 KiB thumb_up0thumb_down

C360_2012-04-05-12-44-38.jpg
C360_2012-04-05-12-44-38.jpg 130.24 KiB thumb_up0thumb_down


Naposledy upravil purplesticks dňa 05.04.2012 - 15:20:06, celkovo upravené 1 krát.

05.04.2012 - 12:55:39
00
Nazdar, ja som minulé leto striekal tiež hliníkový rám. Pôvodnú farbu som zbrúsil ručne šmirglami P150 a P220. Rám som pretrel handričkou s technickým benzínom. Naniesol som základnú farbu proti korózii a hlavne preto, aby som zahladil malé škrabance. Väčšie škrabance zrejme neprekriješ, aspoň mne sa to nepodarilo. Potom som asi tri krát nanášal farbu akú som chcel. Použil som obyčajnú rally farbu v sprayi na autá. Priesvitný lak som nedával, keďže som dával matnú farbu. Hlavne pozor na stekance. Ťažko sa potom odstraňujú. :D
05.04.2012 - 14:45:45
00
http://www.bikebase.cz/article.php?ARTICLEID=1120 ..inak na fore je viac tem ohladom striekania ramu.. pohladaj..
05.04.2012 - 14:50:14
00
TOME - tento postup som videl, lenze to je na ocelovu konstrukciu. A pokial viem, tak na hlinik chyta farba tazsie ako na ocel.

peter-zv - A ako ti na rame drzi farba ? Nezosuchava sa ? Aku si pouzil zakladnu farbu ? V spreji ?
05.04.2012 - 15:14:20
00
Základná bola v sprayi. Samozrejme, že to nikdy nebude ako z výroby. Spodná strana rámu je obitá od kamienkov. Ale inak sa sama nezošucháva.
05.04.2012 - 15:17:31
00
Před samotným nástřikem jsem musel ještě nechat hliníkovej rám svařit a to není žádná sranda…


..asi si ho len "videl" :) skus aj precitat ;)
05.04.2012 - 15:20:23
00
Pred 2 rokmi som striekal svoj ex ram na bielo podla toho postupu.. Je to dobry navod.. ale davaj si hlavne pozor na to ,aby si sa neponahlal.. zahladit treba vsetky skrabance.. aj velke aj male.. inak budes z vysledku sklamany..Prebrusit to treba po kazdej vrstve (presne je to tam popisane). ALe aj tak necakaj zazraky. Ja to uz urcite nebudem skusat druhy krat. :)
05.04.2012 - 15:32:09
00
ak nebola original farba praskova, tak by som to zobral opieskovat. Za par eur si usetris kopec roboty a casu. Praskovu farbu len rucne obrusit, alebo chemicky odstranit. Dala by sa aj opieskovat, ale uz by hrozilo, ze pojde dolu aj material. Nastriekat sa samozrejme da aj klasickou farbou v autolakovni. Praskova je vsak odolnejsia. Urobit to kvalitne v domacich podmienkach bez skusenosti nemusi dopadnut idealne :)
05.04.2012 - 15:42:56
00
Dat opieskovat a nechat streknut v normalnej lakovni, s tym, ze je to hlinik. Casti karoserie aut sa tiez robia hlinikove, s tym by nemal byt problem.
Akokolvek inak to spravis, vysledok mozno bude dobry z 50 cm.
05.04.2012 - 15:43:54
00
ja by som tu pieskovať nedal...neviem čo je na tom pravdy ale počul som že po pieskovaní ostávajú ryhy...a to by si asi nechcel :D
05.04.2012 - 18:17:26
00
ja by som tu pieskovať nedal...neviem čo je na tom pravdy ale počul som že po pieskovaní ostávajú ryhy posting.php?mode=reply&f=2&t=28089#...a to by si asi nechcel :D
05.04.2012 - 18:18:58
00
sorry za tri príspevky :D
05.04.2012 - 18:19:47
00
Tiez som rozmyslal nad pieskovanim, lenze sa bojim, ze narusim vonkajsiu plochu ramu. Neviem, trebalo by sa porozpravat s niekym kompetentnym, ktory ma s tym skusenosti.

Lakovanie si urcite nebudem robit sam na kolene. Chcem to dat niekomu spravit aby bol vysledny efekt co najlepsi a najkvalitnejsi.

Je tu niekto, kto ma dobre skusenosti s nejakou lakovnou, ktora praskuje ? (najlepsie z Ke pripadne vychodne Slovensko)
05.04.2012 - 18:53:32
00
S pieskovanim som zatial nemal osobnu skusenost tak preto mam zopar otazok. Pri pieskovani sa daju najako zatesnit otvory, ktore nechcem aby boli vystavene pieskovaniu ? - mam namysli otvory kde idu capy, stredove zozenie atd...

A ako viem zistit, ci originalna farba bola praskova ??
05.04.2012 - 18:56:12
00
Pieskujú sa poväčšinou oceľové diely. Pieskuje sa špeci pieskami rôznej veľkosti a tvaov zŕn... od mikro, po niekoľko mm, od guľatých zŕn, až po ostré jak britva.
Čo to spraví s hliníkovou zliatinou ... čert ho vie. Bude to vedieť pieskovač?
Po pieskovaní práškový náter?
Oukéj, ale ten sa vypaľuje pri cca 200°C. Čo to spraví s tvrdenou hliníkovou zliatinou? Nepopustí ju?
Chlapi, ste na tenkom ľade, aby ste nezahučali do neznámych vôd. Doporučujem zohnať kus starej kostry a na nej skúšať.


Naposledy upravil heca dňa 05.04.2012 - 19:24:18, celkovo upravené 1 krát.

05.04.2012 - 19:20:24
00
keyboard_arrow_up