Jeden z najdôležitejších parametrov je hmotnosť bicykla. Nikto to tu nespomenul asi iba z toho dôvodu, že je to až tak samozrejmé.
08.04.2012 - 22:19:16
00
Jeden z najdôležitejších parametrov je hmotnosť bicykla. Nikto to tu nespomenul asi iba z toho dôvodu, že je to až tak samozrejmé.


Váha je pre mňa veľmi dôležitá, na druhej strane nie za každú cenu, tohto roku som začal jazdiť na pneumatikách Schwalbe Marathon Plus, sú oproti iným pneumatikám ťažké, a nie veľmi výkonné, ale konečne mám pokoj od defektov, často chodievam na Gemer a kvôli prepichnutiam tŕňmi som neraz skončil s defektom na oboch kolesách, čo ma dosť otravovalo, teraz si konbečne jazdu užívam a nemusím dávať na trne pozor, za to navýšenie váhy mi to stojí, aj keď by sa možno našlo iné riešenie ... každopádne cením si tvoje príspevky, sú trefné :-)
08.04.2012 - 22:34:01
00
spomenute plaste a tie biky mi nejdu dokopy
08.04.2012 - 22:36:59
00
samozrejme na novom bajku nebudú, zostanú na meride :-) ... a hlavne som zabudol dopísať, že sú to Schwalbe Marathon Plus MTB, to sú samozrejme iné pneumatiky, ako Schwalbe Marathon Plus
08.04.2012 - 22:42:14
00
tá hmotnosť tých plášťov je dosť brutálna (ak je teda táto pravdivá http://www.schwalbe.com/gbl/en/produkte/tour_city/produkt/index.php5?flash=1&ID_Produktgruppe=36&ID_Produkt=241&ID_Land=38&ID_Sprache=2&ID_Einsatzbereich=9&tn_mainPoint=Produkte&tn_subPoint=Tour/City ), to aj keby dáš na nový bicykel double defense verziu nejakého normálneho plášťa tak by si ušetril snáď kilo hmotnosti :D A samozrejme by tam bola lepšia a rýchlejšia zmes, takže to bude letieť...
09.04.2012 - 15:18:22
00
Na taký bike patria pri šírke 2,2" plášte okolo 500 g. Všetko ťažšie je expresívne povedané iba "prznením" kvalitného biku. Treba si ešte uvedomiť, že pol kila naviac na obvode kolesa je oveľa-oveľa viac ako pol kila niekde na ráme.

Aj keď aj ja v zime sem-tam nahodím aj plášť, čo má aj cez 1000 g. Lenže ten má v sebe vyše 250 kovových hrotov.
09.04.2012 - 15:57:29
00
laco vitaj v hai"rodine" ,no tusim sa pojdem ku kubicovi previezt :)
som aj zabudol ze tak lahky bike s takymi zdvihmi sa da do 2000 kupit ;)
09.04.2012 - 18:13:14
00
Máte pravdu, pneumatiky sú ťažké ... ako to riešite vy, aby ste predišli defektom od tŕňov ?

Včera som si bol vyvetrať hlavu a pri jazdení som si uvedomil, že karbónový rám by u mňa asi dlho nevydržal, pri zjazde neudržiavanou lesnou cestou som dostal do rámu také šupy od konárov, že by som sa o karbónový rám dosť obával, aj keď sa možno mýlim a znesie viac, ako hliníkový. Reálny rozdiel vo váhe oproti radonu je cca. 1 kg (radon má oproti haibike ťažšiu sedlovku, odhadom + 350 g ), čo je dosť ale prežijem to. Na trek sa idem pozrieť dnes, možno zistím aj váhu. Do finálneho výberu teda postúpili

http://www.trekbikesbb.sk/horske-mtb-celoodpruzene/trek-remedy-7-2012/
http://www.bike-discount.de/shop/k173/a58309/details.html

Teraz už len vybrať jeden z nich, len ktorý ? :-)
10.04.2012 - 12:55:35
00
odolné plášte + tmel (čiže bez duší) = snáď najodolnejšia možnosť pri zachovaní dobrých jazdných vlastností :)
10.04.2012 - 13:01:55
00
Ani na jednom som nesedel..ale uz len z pomeru cena/komponenty/design by som bral RADON ;)
10.04.2012 - 20:58:51
00
Dnes som bol otestovať trek remedy 7 a zostal som dosť zaskočený, geometria mi veľmi nesadla, nemal som z neho dobrý pocit, navyše pri šliapaní do kopca sa zadná stavba dosť prehýbala (viem že sa dá uzamknúť). Inak nerovnosti žehlil veľmi pekne, dole kopcom si ho viem predstaviť, ale na dlhšie výjazdy s častým šľapaním hore kopcom asi nie. Na predajni mali aj trek fuel ex 7 a presvedčili ma, aby som ho skúsil a zostal som veľmi príjemne prekvapený, zadná stavba nerovnosti pekne žehlila a pri šliapaní hore kopcom sa takmer vôbec neprehýbala (pri otvorenom tlmiči), bajk bol v porovnaní s remedy 7 pocitovo oveľa ľahší (žiaľ váhu nemali na predajni), v porovnaní s remedy som na ňom "lietal", ako ste tu viacerí spomenuli váha bicykla jazdné vlastnosti veľmi výrazne ovplyvňuje, netušil som že v tom môže byť až taký rozdiel + vyššie zdvihy tlmičov. Hral som sa s ním takú hodinu a nadchýnal ma stále viac, po debate s predavačom sme zhodnotili výhody a nevýhody remedy a fuel ex a nejako som došiel k názoru, že 150 mm zdvih mať nemusím a možno by stačil aj fuel ex, musím sa na to vyspať, ale kým z remedy som bol dá sa povedať sklamaný, z fuel ex som nadšený, geometria mi sadla a jazdilo sa mi na ňom veľmi príjemne. O radone som aj kvôli nemožnosti vyskúšať ho upustil, nie úplne, ale trocha sa obávam výberu rámu naslepo. Ak by som sa rozhodol pre http://www.trekbikesbb.sk/horske-mtb-celoodpruzene/trek-fuel-ex-8-2012/ v čierno/šedej farbe, vedia mi urobiť cenu 2160 €, myslíte si že by to bola dobrá kúpa ? Na You Tube som si pozrel nejaké testy, a v podstate by som nejazdil väčšiu divočinu, ako zvládal bajk s dobrým jazdcom v testoch. Moje jazdenie dosť presne vystihuje toto video: http://www.youtube.com/watch?v=yKgiWcHYWos&feature=related s očasnými úletmi do extrému :-).
11.04.2012 - 20:34:05
00
Treky sa mi pacia, mal som ex8 2008 a teraz remedy 7 2010, a nova ex8 si myslim ze ma vsetko na velmi dobrej urovni, pevna os 15mmv predu, vzadu 12mm, bohden presmykaca v rame, press fit. Ceny maju o trosku vyssie, lacnejsie ho asi nekupis, mozno tak na jesen ked chytis nejaky vypredaj.
A ten REMEDY 7 co si skusal, ten ma take tazke kolesa ze hruza ja som ich odtial z mojho hned vyhodil.
11.04.2012 - 20:52:41
00
Pre informáciu: TREK Fuel EX 8 2012 má hmotnosť 29 libier a 3 unce.
http://www.bikerumor.com/2011/08/17/2012-trek-bikes-actual-weights-and-photos/
11.04.2012 - 21:23:37
00
To je asi dosť veľa, či ?
11.04.2012 - 21:28:21
00
cca 13,2 kg
11.04.2012 - 21:33:02
00
keyboard_arrow_up