hlada sa odbornik, co pozna i starsie technologie:

na starsom trekingovom bicykli mam vzadu klasicky naboj so zavitom, na ktory je nasrobovane volnobezne 7-kolecko. zial, kazdych zhruba 1000km sa mi zohne a zlomi zadna oska - vzdy na strane pri 7-kolecku pri miske loziska. v obchode mi poradili, ze problem sa da vyriesit prechodom na system orech+kazeta. zrejme sa tym zmeni aj oska, ze? a co ine este bude treba zmenit?

nasledne mam tieto otazky:

1) prestane vymenou lamanie osky? nadvahu nemam, osku [podla obchodnika] vraj ohybam prisilnym pedalovanim, na ktore nie je system volnobezky stavany.

2) ak dam miesto 7-kolecka kazetu so 7 koleckami: budu medzi koleckami rovnake vzdialenosti? cize: bude mi "polohovy" prehadzovac [klasicke SIS] fungovat ok?

v obchode su v tomto smere neochotni, neporadia, nukaju len novy [drahy :-)] bicykel. no mne sa teraz vela penazi investovat nechce. :-)

vopred dakujem za rady :-)

panda
22.09.2012 - 23:37:34
00
Kazetový náboj je rozdielny v tom, že ložisko v orechu umiestnili na kraj, bližšie k uchyteniu osky v ráme, tým je páka na osku podstatne kratšia.
V súčsnosti väčšina kazetových nábojov má osku dutú a aj tá diera v oske robí ohľadom odolnosti na strih tiež divy, oska je odolnejšia.
vymeníš len náboj a kazetu, oska je súčasťou nového náboja.
Ešte mi napadlo, že ak máš zjazdenú reťaz, možnože bude treba vymeniť aj tú, lebo bude na nových zuboch kazety skákať, to ale záleží od kilometrov ktoré si už na reťazi najazdil...... Ak je reťaz veľmi natiahnutá a vymeníš ju, môže zase robiť problém na prednom ozubení..... pred začatím výmeny radšej zmeraj reťaz, aby si sa vedel pripraviť na výšku výdavku.



áno, rozostupy sú rovnaké, sis radenie Ti bude v pohodičke radiť.
Teoreticky môžeš dať náboj aj 8-kolový, ak Ti vôjde do rámu, to si radšej vyskúšaj, alebo pomeraj, je širší ako 7-kolový, ale 8-kolo má rovnaké rozostupy medzi pastorkami ako 7-kolo a môžeš teda využívať jeho 7prevodov podľa toho ako si nastavíš prehadzovačku 1-7 alebo 2-8
23.09.2012 - 06:50:27
00
Panda s ohýbaním osky som mal problém aj ja, keď som mal skrutkovacie X-koliečko. Konštrukčne je to riešené na prd. "Kazeta to vyriešila."
23.09.2012 - 20:08:15
00
hlada sa odbornik, co pozna i starsie technologie:

na starsom trekingovom bicykli mam vzadu klasicky naboj so zavitom, na ktory je nasrobovane volnobezne 7-kolecko. zial, kazdych zhruba 1000km sa mi zohne a zlomi zadna oska - vzdy na strane pri 7-kolecku pri miske loziska. v obchode mi poradili, ze problem sa da vyriesit prechodom na system orech+kazeta. zrejme sa tym zmeni aj oska, ze? a co ine este bude treba zmenit?

nasledne mam tieto otazky:

1) prestane vymenou lamanie osky? nadvahu nemam, osku [podla obchodnika] vraj ohybam prisilnym pedalovanim, na ktore nie je system volnobezky stavany.

Neuveriteľné, aký blud niekto dokáže vymyslieť, priam vypotiť... Tým nemyslím teba.

30-40 rokov sa vozili kazety na závit, jazdili na nich majstri sveta, víťazi TdF a okrem všetkých ostatných cyklistov ešte aj ja - a nikto nemal problém s ohýbaním osky. Aspoň ja o tom neviem.

Systém "orech" bol vymyslený možno len z jedného dôvodu - na závitovej kazete mohol byť najmenší pastorok s 13-timi zubami.

Ten, čo ti povedal taký blud, by mal ísť predávať rožky.
24.09.2012 - 00:25:28
00

30-40 rokov sa vozili kazety na závit, jazdili na nich majstri sveta, víťazi TdF a okrem všetkých ostatných cyklistov ešte aj ja - a nikto nemal problém s ohýbaním osky. Aspoň ja o tom neviem.


JoKo, vdaka za reakciu. ale co mam s tym podla Teba teda robit? kvalitnejsiu osku nez CrMo od shimana za 4 eura do klasickeho naboja nikde nezozeniem. a tu 4-eurovu zohnem/zlomim za par mesiacov... navyse vzdy sa to zlomi na tom istom mieste, presne v duchu teorie uzivatela Ja?No!

dakujem aj ostanym za odpovede.

panda
24.09.2012 - 15:29:10
00
Ten blud s ohýbaním osky som zažil s nábojom Eska a aj s duralovým rýchloupínacím Favorit. A skutočne je tam veľká páka = miesto od uchytenia na rám po nosné ložisko je dosť dlhé, aby sa ľahko oska ohla. Takže ak boli náboje s pevnejšími oskami, ktoré používali JoKo a ostatní cyklisti, tak to nezažili a nepoznajú. Tí čo nemali peniaze na kvalitnejšie tak používali lacnejšie a často krát nedostatočne kvalitné. Napríklad aj kužele na spomenutých rýchloupínacích duralových nábojoch Favorit odišli už po smiešnych 1000 km. Moje prvé shimaná hravo zvládli oveľa viac ako 20 tisíc km bez najmenších známok opotrebovania. Takže kto nezažil nemusí veriť. ;-)
24.09.2012 - 17:32:47
00
takze vymenu, kvoli ktorej som zalozil tuto temu, som nakoniec urobil. co sa tyka kompatibility 7-koleckovej kazety s povodnym sis-prehadzovacom, tak Ja?No! mal pravdu: vsetko krasne funguje.

co sa tyka pevnosti novej osky, ukaze cas. :-) ale skor sa priklanam k nazoru, ze to bude pevnejsie, lebo z nasledovneho obrazka jasne vidno, ze prave lozisko je v "kazetovom" naboji na jednoznacne rozumnejsom mieste, nez v naboji "volnobezkovom":

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Labeled_Bicycle_Hub_Comparison-en.svg

dakujem vsetkym diskutujucim za rady :-)

panda
02.10.2012 - 22:04:52
00
panda zamálo. Nech Ti slúži dlho a dobre.
keď už si oživil túto tému napadlo mi položiť ešte otázku.....
JoKo si vravel, že sa Ti oska neohýbala, by ma zaujímalo, či bola dutá, a koľko pastorkov bolo na voľnobežke?
Si pamätám Favorit so 4 kolieskom a tam tá vzdialenosť ložisko-rám nebola až taká veľká ako na 7 koliesku. Ale to bol sériový bicykel... Koľko najviac prevodové skrutkovacie kolečko používali pretekári? Či reku aj pribúdajúce prevody a tým rastúca vzdialenosť ložisko-rám neboli jedným z dôvodov na zmenu konštrukcie nábojov.
03.10.2012 - 07:26:12
00
Ja?No! - dobrá otázka ;-)

...vzhľadom na to, že sa osky aj mne ohýbali, myslím, že sa správne pýtaš. (ja som používal 5 a 6 koliečka)
03.10.2012 - 11:13:07
00
Oplatí sa kúpiť Novatec v Dema cez "zimu". Mne práve to ložisko pod kazetu bolo neustále "za_e_ane" Ak zoberieš 4 ložiskový náboj od Novatec je nezničiteľný "možno trosku tas ši ako by mohol byt "
03.10.2012 - 12:01:17
00
Ja môžem len dodať, že z tým obýbaním osky som mal nekonečné problémy aj ja(zrušil som asi 5 osiek za sezónu).Nasadil som novú a ihneď po cca 10 km v meste po rovnej ceste, bola asi o pol cm krivá.Odkedy vozím kazetový náboj, tieto problémy zmizly.
03.10.2012 - 16:26:16
00
JoKo si vravel, že sa Ti oska neohýbala, by ma zaujímalo, či bola dutá, a koľko pastorkov bolo na voľnobežke?
Na Eske, na ktorej som začínal, som mal 3 pastorky, oska nebola dutá, na kolesách boli rýchlomatice, tzv. motýlky. Potom som nafasoval Favorit, ten už mal 5 pastorkov, oska bola dutá, už mal vyhadzováky. No a keď som končil s cyklistikou, tak tí lepší kamaráti vozili už 6 pastorkov, samozrejme s dutými oskami. Akurát tie 6-pastorkové kazety neboli favoriťácke, ale Campy.
03.10.2012 - 21:53:43
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Kolesá a ráfiky / Náboje)
keyboard_arrow_up