vahu kolies poznas nielen pri akceleracii a brzdeni, ale aj pri manevrovani, bike s lahsimi kolesami je ovladatelnejsi.
27.10.2012 - 12:59:01
00
Efekt to je isto nejaky, aj pri aute zevraj plati. ze odlahcenie 1 kg na kolese je jak kedy odlahcil 25 kg inde.
27.10.2012 - 13:00:09
00
pri aute ide hlavne o znizenie spotreby, velmi velka cast pohybovej energie sa totiz staca prave v pneumatikach. Lenze zase to ma iste hranice, musi tam byt trenie medzi vozovkou a pneu, inak by auto nemalo dostatocnu trakciu. Napriklad zimne pneumatiky maju zamerne zvysene toto trenie vyuzitim lamiel. O rozdielnostiach v zmesi ani nemusim hadam pisat.
27.10.2012 - 13:04:11
00
nemiešajte hrušky s jablkami.. riešte bajky a nie autá :)
27.10.2012 - 13:15:53
00
klídek :lol:
27.10.2012 - 13:28:37
00
povedal by som, ze velmi zalezi od plynulosti jazdy, cim vacsie kolisanie rychlosti, tym vacsi vplyv ma hmotnost kolies
pri ustalenej jazde bez zmeny rychlosti by teoreticky hmotnost kolies nemala mat vplyv

mala, ťažšie budú mať výhodu väčšej zotrvačnosti (za predpokladu, že je tá hmotnosť sústredená na obvode). Viem si kľudne predstaviť tempára jazdiaceho na rovine, ktorý si zámerne vyberie ťažšie kolesá práve z tohto dôvodu. Inak samozrejme súhlas.
27.10.2012 - 13:42:10
00
ťažké kolesá ťažko rozbehnúť, ťažko zastaviť.. veď aj 29" sa horšie rozbiehajú ale potom sú ako tank..
27.10.2012 - 14:40:31
00
... presne tak a navyse aj jazda s tazsimi kolesami si proste vyzaduje viac energie. Presunut 2kg bude proste vzdy vyzadovat minimalne 2x viac energie ako presunutie 1kg. Nosit 25kg vrecko cementu je vzdy menej narocne ako nosit 50kg.
Povedal by som, ze na rovine je dost podstatna aerodynamika (ak sem mozem pliest aj cestne kolesa) a ta je pri vyssich (vacsinou aj tazsich) rafkoch lepsia a tak proste idu lepsie. Do kopca, kde uz rychlost klesa nema odpor vzduchu az taky vyznam a je viac citit hmotnost. Ja som zatial nikdy zvysenim hmotnosti na kolesach zlesenie jazdnych vlastnosti nepocitil a tak si budem spokojne dalej vozit kilove kolieska ;)
27.10.2012 - 15:01:44
00
tak na casovky sa davaju podla mna tazsie kolesa aj preto ze ked uz rozhybes tu hmotnost ktora je na obvode...tak valiva energia pomaha k udrziavaniu rychlosti ktorou ides...velmi lahke kolesa...viac spomaluju ked polavis v slapani..tie tazsie sa lahsie valia dalej.. :) samozrejme v kopcoch su dobre co najlahsie kolesa...a co sa tyka odlahcenia kolies tak ak sa koleso odlahci len o 200 gramov na obvode tak to je citit :)
27.10.2012 - 18:34:29
00
aj tak je to "nic" oproti tomu ,ked zhodi biker napr. z 93kg na 85kg a pod. to pociti najviac,ale aj tomu tazsiemu sa ide lepsie na lahsom biku :)
27.10.2012 - 18:55:10
00
Pre nas menej vlasovych je takyto darcek idealnym do chladnejsich dni.

Prílohy:

P1050672.JPG
P1050672.JPG 356.18 KiB thumb_up0thumb_down

27.10.2012 - 20:58:52
00
Vcera som si vyzdvihol na poste:

Prílohy:

Komentár súboru: plaste+mlieko
S6304369.JPG
S6304369.JPG 394.89 KiB thumb_up0thumb_down

27.10.2012 - 22:29:15
00
To príde na Demu? :lol:
28.10.2012 - 07:29:37
00
Zatial nie, Dema je skromná, nedávno dostala iné Rubeny :)
28.10.2012 - 07:53:23
00
Predčasné vianoce :D

Prílohy:

P1040024.JPG
P1040024.JPG 152.16 KiB thumb_up0thumb_down

P1040025.JPG
P1040025.JPG 155.27 KiB thumb_up0thumb_down

28.10.2012 - 13:24:07
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up