Jj, chvilu mi trvalo kym som ten obrazok nasiel ;-)
31.01.2013 - 19:46:54
00
Paráda. Mám rád premyslene a účelne vymyslené veci. V dnešnej dobe, keď chce každý predávať čo najviac náhradných dielov sa to nie často vidí. ...

To, co ine firmy zvladli na prvykrat, trvalo SC niekolko generacii ramov, menil som loziska na SC Blur Classic pre Marosha (loziska volne na oske, bolo treba zadnu stavbu centrovat, vymedzovat volu a loziska lepit Loctite, celkova doba vymeny lozisk viac ako 8 hodin cisteho casu, niektore som musel robit na viackrat, lebo sa nepodarilo ich usadit spravne) a Dijckovi na Nomade (hlavny cap s vnutornym zavitom z oboch stran, ked sa vybrala skrutka z jednej strany, na druhej strane sa nedala vytocit, cap sa cely pretacal, hroza). Nikde viac by som to nechcel robit, tak zle to bolo vymyslene. Na Ibisovi som vymenit kompletne loziska za nejakych 30 - 40 minut, podobne na Specialized Stumpjumper alebo Epic (len vahadlo a hlavny cap okrem HorstLinku, tam je to komplikovanejsie, 2 loziska oproti sebe).
01.02.2013 - 00:14:07
00
jj, aj to je pravda. Mal som aj prvu generaciu Blura LT a zazil som si prelisovavanie lozisk spodneho linku. A dovolim si tvrdit, ze do hodky bolo po vsetkom. Ale to centrovanie bolo fakt naprd.
Soudruzi se ale poucili a VPP2 ma ulozenie lozisk na vybornej urovni.
01.02.2013 - 07:50:23
00
No jr to ťažko súdiť, lebo tiecť a tiecť môže byť rozdiel. Olejový film určite zanechať môže. Častejšie je problém, že vzduch z + komory prejde okolo piestu do oleja a tým sa olej spení = tlmič je zavzdušnený. Že by olej pretiekol do + komory sa ozaj nestáva často.

Skús jednu kontrolnú vec. Vyskrutkuj tlmič, uchop ho pevne do zveráka stranou kde je páčka propedalu a v protismre hu vyskrutkuj a stiahni dole z tela tlmiča (ak sú reducery širšie a komora neprejde, budeš ich musieť vytiahnúť). Takto rozmontovaný tlmič nahoď na bike (ostane len tlmiaca časť) a skús ho postláčať a popočúvaj aké zvuky vydáva. Ak má trhaný chod a nezvyčajné zvuky, je zavzdušnený.
Ak je v poriadku a je dosť premazaný naskrutkuj komoru nazad. ;)

Po tomto budeš(me) múdrejší. :)


Ok, pozriem to niekedy po vikende, potom dam vediet. Viem ale ze i natlakovany na cca 190 i vyfucany ide zo zaciatku dost volnejsie do zdvihu a potom akoby presiel cez citelnu hranku a treba vyvinut o dost vyssiu silu na stlacanie. Sprava sa takto len na zaciatku ked ide do zdvihu (i sadnuti a nastaveni cca 25% sagu je to citit). Ako "novy bazarovy" sa takto nespraval a zaberal od zaciatku, teraz to ovplyvnuje i chod kedy sa stavba pri slapani uz jemne pohupuje
01.02.2013 - 09:55:34
00
jj, aj to je pravda. Mal som aj prvu generaciu Blura LT a zazil som si prelisovavanie lozisk spodneho linku. A dovolim si tvrdit, ze do hodky bolo po vsetkom. Ale to centrovanie bolo fakt naprd. ...

Nehadam sa, ten Classic co ho kamarat kupil, mal uz loziska menene a pracovne plochy uz neboli take idealne, takze loziska sa nechceli spravne suoso usadit, priecili sa a vyzadovalo to viac pokusov na dobry vysledok, aby sa cap volne otacal. Je to konstrukcna chyba, kde chýba osadenie s dorazom, do ktoreho sa loziska nalisuju na doraz a je pokoj.
01.02.2013 - 11:10:16
00
Ok, pozriem to niekedy po vikende, potom dam vediet. Viem ale ze i natlakovany na cca 190 i vyfucany ide zo zaciatku dost volnejsie do zdvihu a potom akoby presiel cez citelnu hranku a treba vyvinut o dost vyssiu silu na stlacanie. Sprava sa takto len na zaciatku ked ide do zdvihu (i sadnuti a nastaveni cca 25% sagu je to citit). Ako "novy bazarovy" sa takto nespraval a zaberal od zaciatku, teraz to ovplyvnuje i chod kedy sa stavba pri slapani uz jemne pohupuje


Pravdepodobne bude zavzdušnený.
01.02.2013 - 15:29:26
00
Tak som sa na to blizsie pozrel, rozobral ... olej tam spociatku pocutelne preteka/cvachta ale nie vzdy, hrana o ktorej som pisal vyssie je o dost znatelnejsia a neprijemnejsia. Da sa to niekde zoservisovat pripadne i upravit kompresia ?
04.02.2013 - 21:54:22
00
Urcite da, Slovkolex, TFtunedShox UK, Mojo Suspension UK, alebo pripadne posli SS Lapierrovi :)
04.02.2013 - 22:50:00
00
Hm, určitú malú hranku spôsobuje aj prechod hlavného tesnenia vzduch. komory cez prepájací kanálik medzi + a - komorou. To sa prejaví len keď je obal komory na tlmiči. To čvachtanie, čo sem-tam počuť, je jasný znak zavzdušnenia. Možno tú hranu zvýrazňuje ešte keď je tlmič natlakovaný. Nedá sa to presne z daného popisu súdiť. Ešte jedna vec, je ten skok iný pri zapnutom a otvorenom propedale? Prejavuje sa ten skok vždy keď tlmič po stláčaní sa začne rozťahovať? To by pomohlo bližšie určiť, kde je asi problém. ;)
04.02.2013 - 23:24:21
00
Skusil som to teda i dnes rano, napodiv cvachtavy zvuk ustal ci nie je az taky vyrazny, za to ale pri pomalom zatazovani pocut bud prelievanie oleja alebo vzduchu (po tu hranu). Zo zapnutym propedalom to robi tiez, len ta hrana sa objavi skor a je viac citit. Velmi vyrazne sa prejavi ak so zapnutym propedalom chcem rychlejsie prepruzit. Pri pomalom a postupnom zatazovani citit spociatku vacsi odpor ktory pozvolna klesne, nasledne je to chvilu linearne a az potom nastupuje citelna hrana kedy odpor takmer skokovo stupne (toto vsetko sa deje max do 1cm zdvihu tlmica)... za hranou vyzera priebeh uz v poriadku. Co je zaujimave, hranu som videl i pri slapani kedy som sa zameral na pohyb vahadla a na nom bolo pekne vidno ze asi 0,5 cm sa to hupe velmi lahko ale dalej to uz nejde. Takze stlacenim tlmica na sag sa ta hrana akoby posunula dalej. Vo vnutri sa mi to nasimulovat ale nepodarilo a skor to vyzeralo ze hrana zostava stale na jednom mieste. Pri vracani tlmica do povodneho stavu som si nic nevsimol. Pokial je tlmic vyfucany (pozitivna komora) tak nie je maximalne natiahnuty, ale to bude prejavom negativnej komory predpokladam kedze nafukanim sa roztiahne na max. Tak neviem.
05.02.2013 - 09:01:31
00
Ešte posledná otázka, tlmič máš na biku namontovaný tak, že páčka propedalu je hore/alebo je vodorovne?

Mohlo to mať vplyv na to, že sa olej ustál a vzduch vyšiel hore na povrch. Takže labyritnom pri stláčaní najprv prechádza vzduch a keď príde už k nemu olej, nastáva tá výrazná hrana/skok.

Rozhodne to však bude treba nanovo naplniť, vymeniť tesnenia.
Upraviť propedal sa samozrejme dá, záleží aj od toho či je tlmič s boost valve alebo bez.
Treba však brať na vedomie, že každým znížením úrovne propedalu bude tlmič citlivejší ale funkcia propedalu bude menej účinná.
T.z. zapnutý propedal na 3ojke bude tak účinný ako je teraz na 1/2ojke. To záleží už od pôvodnej vs. upravenej úrovne.
05.02.2013 - 10:30:53
00
Tlmic je skor sikmo, takze spociatku je packa propedalu hore, ciac do zdvihu sa tlmic narovnava. Nestudoval som ako pracuju tlmice ale tiez si myslim ze je te hrana sposobena narazenim na hladinu oleja a ze to treba kompletne zoservisovat.
interbike.mtbr.com

K uprave kompresie: tlmic je bez boost valve a kompresia je nastavena na najvyssiu hodnotu, stavba by myslim i podla reakcii ostatnych pouzivatelov zvladla i najmensiu hodnotu no ja sa skor priklanam k strednej hodnote. Propedal nepouzivam ani pri slapani hore kopcom po asfaltke. Chvilu som ho mal zapnuty a stavba bola ako kamen takze znizenie kompresie by tomu skor prospelo. Je to RP2 takze ma len jednu uroven propedalu.
05.02.2013 - 10:57:22
00
Tak konečne sa mi podarilo zoservisovať moju dhx 4-ku po dlhých útrapách som odšruboval hlavnú komoru a potom to už šlo hladko až na jedno malé prekvapenie: keď som odšruboval veko expanzky tak ta doslova explodovala a veko aj s IFP vystrelili von . V oleji bolo už dosť vzduchu ale taký tlak som nečakal - našťastie nikomu sa nič nestalo :) . Zjavne bolo už na čase lebo olej bol celý čierny a spenený, vymenil som aj tesnenia vzduchovej komory a tlmič chodí parádne ani to nebolelo a ušetril som kopu :cash: oproti servisu - to ma najviac hreje pri srdci :D

Prílohy:

DSCF6334.JPG
DSCF6334.JPG 487.21 KiB thumb_up0thumb_down

DSCF6336.JPG
DSCF6336.JPG 245.45 KiB thumb_up0thumb_down

DSCF6340.JPG
DSCF6340.JPG 446.27 KiB thumb_up0thumb_down

DSCF6342.JPG
DSCF6342.JPG 253.07 KiB thumb_up0thumb_down

DSCF6346.JPG
DSCF6346.JPG 276.14 KiB thumb_up0thumb_down

DSCF6347.JPG
DSCF6347.JPG 603.37 KiB thumb_up0thumb_down

DSCF6349.JPG
DSCF6349.JPG 301.64 KiB thumb_up0thumb_down

17.02.2013 - 14:11:19
01
Zdravím,vedel by mi niekto poradiť ako má byť vložený kolík na ovládanie odskoku na RP 2 ??
Príloha:
DSC_0080.jpg

Prípadne; dá sa to vôbec opraviť doma?


Lapierre; Ďik moc za opravu aj za ten new ventil. Funguje ako nový.
Ď.
28.02.2013 - 22:00:48
00
NZ
Nech mu to dlho vydrží. ;)
01.03.2013 - 14:54:55
00
keyboard_arrow_up