chcem sa opýtať ake plášte by ste mi odporučili na Meridu TFS 300 s ktorou jazdim XC, 60% cesta a 40% lahsi teren? viac -menej tvrdý a suchy povrch, a nech to ma cim nizsi valivý odpor aby som to mohol vypeckovat na asfalte aj bez prilisneho tlacenia na pedal. dik
odjazdil som na nich minulú sezónu na rize, cca. 1200km - chytil som dva defekty (raz tŕň a raz som štikol podhustenú dušu), štuple na zadnej sú asi tak na polovicu zjazdené (ale ešte je v nich vidno tie jamky), vpredu pohoda, na také to moje turistické jazdenie sú ok, ľahké, pohodlné a napodiv zatiaľ aj trvanlivé. Keby stáli tak do 20€/ks, tak idem kľudne do nich znova.
Má niekto skúsenosti s jazdou na proti prierazu zosilnených plášťoch ?
Mám Conti X King Protection a X King RaceSport. V prevedenie Protection sú však značne tvrdšie (nie zmes ale kord).
Má to už niekto odskúšané, aký veľký je rozdiel vo valivom odpore? (pocitove) Prípadne iné skúsenosti pri ich vzájomnom porovnaní. Doposiaľ som jazdil prevedenie Tubeless a i tieto sú citeľne "poddajnejšie" ako Protection.
Kto ich oboje nejazdil, nech sa prosím zdrží príspevku. Výhody a nevýhody jednotlivých prevedení poznám, ide mi len praktické jazdné skúsenosti pri ich vzájomnom porovnaní.
Rozdiely pri jazde nie su, dokonca ani pri fukani tlakov, pod vahou jazdca sa tie plaste stlacaju rovnako cize aj rovnako kopiruju teren. Rozdiely sú v nich len ked ich drzis v ruke, tie protection su ako z umelej hmoty
Díky palo1707 za info. Dúfam, že to máš dobre vyskúšané. Všimol som si, že jazdíš RR EVO TLR a aj M King Protection TLR.
Keď sú Protection prázdne, mám dojem, že sú "plechové". Po nafúknutí sa mi zdajú už "tvárnejšie" No pri rovnakom tlaku sú RaceSport zjavne "poddajniešie". Na tvoje info skúsim teda Protection. Pýtal som sa preto, aby som si ušetril zábavu s "obúvaním" TLR. ( musel som ich ísť nafúkať kompresorom v pneu-servise)
Jazdil tu niekto Hans Dampf? Recenzie som počul velmi dobré. Ku bajku mi prišli 2,4 Fat Albert a 2,4 Nobby Nic ale rozmýšlam že ked zíde bahno tak to chcem vymeniť za niečo univerzálnejšie...ale stále mám radšej kontrolu ako rýchlosť...
naozaj? Podľa toho čo som čítal tak FA šlo už viac do mokra a HD bol univerzálny plášť...tka som to čítal aj na schwalbe stránke...problém je že jazdil som iba FA a NN nič iné preto nemôžem porovnávať...
Díky palo1707 za info. Dúfam, že to máš dobre vyskúšané. Všimol som si, že jazdíš RR EVO TLR a aj M King Protection TLR.
Keď sú Protection prázdne, mám dojem, že sú "plechové". Po nafúknutí sa mi zdajú už "tvárnejšie" No pri rovnakom tlaku sú RaceSport zjavne "poddajniešie". Na tvoje info skúsim teda Protection. Pýtal som sa preto, aby som si ušetril zábavu s "obúvaním" TLR. ( musel som ich ísť nafúkať kompresorom v pneu-servise)
S tým fúkaním som neuspel ani ja, bez kompresoru to nešlo, pätky boli nepoddajné, pomalý a slabý tlak vzduchu ich nevedel vyrovnať aby vyvorili lepšie tesniaci spoj.
Dosť dlho aj trvalo kým ich mlieko utesnilo, no mal som na nich všeobecne bezpečnejší pocit ako na iných, aj UST plášťoch.
Teraz opäť jazdím na dušiach, mlieko cez zimu vyschlo a prišlo mi zbytočné, keď nechodím do terénu kde tú trakciu treba, fúkať toľko aj bez duší. Pred tým som hustil totiž na 1,8 až 2 bary, teraz 2,5 až 3. A tam sa už výhody ust strácajú, navyše vyšší valivý odpor tréningu pristane.
Yourself - Tak predpokladal som že si sa na to pozeral z hľadiska rýchlosti/hmotnosti/gripu/ponúkaných verzií - v tom prípade sa HD nedá označiť ako univerzál, ale ak chceš niečo čo jednoducho viac drží (pri akceptovateľných ostatných dôležitých vlastnostiach) a patrí do kategórie am/en a nie xc/am tak HD bude dobrá voľba, len pozor na zmes. Niečo si môžeš prečítať aj tu http://www.bike-forum.cz/forum/schwalbe-hans-dampf-kde-sehnat.html
ide mi hlavne o to že potrebujem kontrolu,keĎže posledný krát čo som bol poriadne na biku tak som si zlomil kĺučku a potrebujem mať istotu. Ale zas nechcem brutálny traktor,predsa len jazdím viac lesné cesty a niekedy aj asfaltové presuny a tam už 2,4ky FA/NN dosť spomalujú. Hmotnosť u mňa velmi nehrá rolu ...dik za link preštudujem
Možno by bola vhodná aj otázka na akých tlakoch to vozíš, ja som raz viac prifúkol predný a hneď som to v lese nechcene položil - keďže to bol naozaj obrovský rozdiel v tom ako plášť držal/nedržal.
Tie plášte čo máš sú v akej verzii, iba obyčajné EVO bez snake skin bočnice?
jazdím nižšie tlaky takisto som sa vysekal raz keď som to nafúkol na vyššie a povedal som si kašlať na to
Vpredu je FA EVO SnakeSkin trailstar a vzadu NN EVO SnakeSkin pacestar. Kombinácia zmesí je dobrá a aj s gripom som velmi spokojný. Obzerám sa však či sa nedá zohnať niečo s podobným gripom akurát trochu rýchlejším odvalovaním
V novom cisle bikeR-u bol test plastov a najlepsie z nich vysiel continental rubber queen, tusim aj Lapierre ich jazdi... Ja osobnu skusenost nemam so ziadnym, ale co som pozeral, tak aj wtb bronson je dost dobry
bikeRa mám práve pred sebou áno všimol som si tam ako víťaza Rubber Queen akurát ma trochu zarazila tá tendencia deformovania pri nižších tlakoch pretože práve tie jazdím. Preto ma zaujal HD lebo bol hned vedla neho s rovnakým skóre ako "most wanted" ,ale ked Lapierre potvrdí že RQ je spolahlivý tak prečo nie
btw keď už sme pri tom Tubeless tak ako sa tam rieši defekt? tmelom? Má to nejaké nevýhody oproti klasike?
Malý defekt zacelí tmel. Ak nie je práve vyschnutý alebo nevytvoril veľkého ježka
Rozrezanie/veľkú dieru/dieru na blbom mieste to nezachráni, potom tam jednoducho šibneš nejakú dušu a prípadne záplatu (ak by aj duša vyliezala) na dojazd. Možno budeš mať špinavé veci od tmelu ktorý nejde nejako ľahko dole, ale aspoň hneď uvidíš kde je to deravé heh
Rozseknúť plášť je o dosť náročnejšie ako dušu, čiže potom možno aj prehodnotíš čo znamená "nížší" tlak a čo ešte nie.
Ten test v tom časopise je nejaký "seriózny" s nejakými meraniami (nemyslím šírku a hmotnosť ) alebo sú to len nejaké zážitky z používania?
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Mám Conti X King Protection a X King RaceSport. V prevedenie Protection sú však značne tvrdšie (nie zmes ale kord).
Má to už niekto odskúšané, aký veľký je rozdiel vo valivom odpore? (pocitove) Prípadne iné skúsenosti pri ich vzájomnom porovnaní. Doposiaľ som jazdil prevedenie Tubeless a i tieto sú citeľne "poddajnejšie" ako Protection.
Kto ich oboje nejazdil, nech sa prosím zdrží príspevku. Výhody a nevýhody jednotlivých prevedení poznám, ide mi len praktické jazdné skúsenosti pri ich vzájomnom porovnaní.
Keď sú Protection prázdne, mám dojem, že sú "plechové". Po nafúknutí sa mi zdajú už "tvárnejšie" No pri rovnakom tlaku sú RaceSport zjavne "poddajniešie". Na tvoje info skúsim teda Protection. Pýtal som sa preto, aby som si ušetril zábavu s "obúvaním" TLR. ( musel som ich ísť nafúkať kompresorom v pneu-servise)
Keď sú Protection prázdne, mám dojem, že sú "plechové". Po nafúknutí sa mi zdajú už "tvárnejšie" No pri rovnakom tlaku sú RaceSport zjavne "poddajniešie". Na tvoje info skúsim teda Protection. Pýtal som sa preto, aby som si ušetril zábavu s "obúvaním" TLR. ( musel som ich ísť nafúkať kompresorom v pneu-servise)
S tým fúkaním som neuspel ani ja, bez kompresoru to nešlo, pätky boli nepoddajné, pomalý a slabý tlak vzduchu ich nevedel vyrovnať aby vyvorili lepšie tesniaci spoj.
Dosť dlho aj trvalo kým ich mlieko utesnilo, no mal som na nich všeobecne bezpečnejší pocit ako na iných, aj UST plášťoch.
Teraz opäť jazdím na dušiach, mlieko cez zimu vyschlo a prišlo mi zbytočné, keď nechodím do terénu kde tú trakciu treba, fúkať toľko aj bez duší. Pred tým som hustil totiž na 1,8 až 2 bary, teraz 2,5 až 3. A tam sa už výhody ust strácajú, navyše vyšší valivý odpor tréningu pristane.
Tie plášte čo máš sú v akej verzii, iba obyčajné EVO bez snake skin bočnice?
Vpredu je FA EVO SnakeSkin trailstar a vzadu NN EVO SnakeSkin pacestar. Kombinácia zmesí je dobrá a aj s gripom som velmi spokojný. Obzerám sa však či sa nedá zohnať niečo s podobným gripom akurát trochu rýchlejším odvalovaním
Zožen ventilky a potom za pár desiatok minút zistíš či to pôjde alebo nie, ak hej tak dokúpiš tmel a máš to vyriešené
btw keď už sme pri tom Tubeless tak ako sa tam rieši defekt? tmelom? Má to nejaké nevýhody oproti klasike?
Rozrezanie/veľkú dieru/dieru na blbom mieste to nezachráni, potom tam jednoducho šibneš nejakú dušu a prípadne záplatu (ak by aj duša vyliezala) na dojazd. Možno budeš mať špinavé veci od tmelu ktorý nejde nejako ľahko dole, ale aspoň hneď uvidíš kde je to deravé heh
Rozseknúť plášť je o dosť náročnejšie ako dušu, čiže potom možno aj prehodnotíš čo znamená "nížší" tlak a čo ešte nie.
Ten test v tom časopise je nejaký "seriózny" s nejakými meraniami (nemyslím šírku a hmotnosť
aké merania máš na mysli? niečo elektronické asi nie to neviem,ale v bikerovi boli testy vždy seriózne takže som myslel že sa tomu veriť dá