potrebnu zataz vydrzi aj ocelovy... inak tie konce su urcite kovove aj na tych origos, pretoze su tam krize ktore asi tazko mozu byt carbonove, to iste tie priruby, ale to je tak aj na bikoch.
Sumar:
Uhlikove vlakna vydrzia 3,5x vacsiu torznu zataz ako ocel.
Ale kym ocel sa len skruti, uhlik za zlomi.
V praxi to znamena, ze pri oceli uberies zataz a pokracujes dalej, kym pri uhliku si skoncil...
Test torznej zataze: http://www.youtube.com/watch?v=hjErH4_1fks
Je to zavadzajuce, pretoze, ze zlomena hokejka mihal.lasko nebola sposobena torznou zatazou....hehehe ani zlomene padlo, alebo sip.
Hmmmm videl som dokument ako vyrabali uhlikove hnacie hriadele do Veyronu alebo takeho cohosi, ta htiadel vydrzala 3x viac ako hlinikova pri polovicnej vahe. Nj hento je asi plast s karbonovou foliou
hej aj ja som to videl, teda ja čo som videl bolo to MB SLS AMG a v krute samozrejme mal hriadeľ väčšiu pevnosť ako niaka zliatina, robili tam test este aj porovnavali nato čo to má preniest aké sily tak
Na Taiwane asi len navrstvili bezhlavo karbon a hotovo.
Asi nerozmyslali nad roznymi hrubkami vrstiev, viacerimi druhmi karbonovej tkaniny alebo aramidom ako zaklad.
Tipoval by som to na Cinu, dnes je to moda, ked je nieco karbon musi to byt super. Tot minule pozeram na nete nejaky bajkovy komponent a ze karbonova ocel, hi-faj ultra super. Chvilu som rozmyslal wo-co-go
ps: taiwanske firmy su vo svete co sa tyka karbonu no.1
Uhlíkové vlákna majú dostatočnú pevnosť v ťahu, ale v ostatných typoch namáhania ako je krut a ohyb sú nepoužiteľné, preto sa musia vrsviť tak, aby boli voči sebe otočene o uhol, ktorý sa dá vypočítať na základe hookovho zákona (a ďalšími), tak aby daný dielec vyrobený z uhlíkových vlákien vydržal aj namáhanie v krute a ohybe, resp. pri kombinácii daných namáhaní, toť jednoduché vysvetlenie, prečo sa môže krehké uhlíkové vlákno použiť na zložité súčiastky namáhané rôznymi druhmi napätí.
Su, ved robia asi pre vsetky velke znacky - s ich know-how. Ale skor si myslim, ze no. 1 je a bude Europa, karbon ramy v malych seriach.
Tu karbonovu ocel som videl aj ja Nie je to nahodou ocel s primesou uhliku? Zda sa mi, ze ten sa dava do ocele normalne.
Su, ved robia asi pre vsetky velke znacky - s ich know-how. Ale skor si myslim, ze no. 1 je a bude Europa, karbon ramy v malych seriach.
Tu karbonovu ocel som videl aj ja Nie je to nahodou ocel s primesou uhliku? Zda sa mi, ze ten sa dava do ocele normalne.
jaroslavg:dakujem ze si mu postol fe-fe3c diagram,z toho to urcite pochopi,sranda musi byt
chris: ocel s primesou uhliku a 'karbonova ocel s primesou uhliku' ..toto ta kde ucili:dufam,ze nie v skole
Oceľ = železo, uhlík + pár ďalších prvkov, teda každá oceľ je uhlíková. Niektoré druhy majú uhlíka viac, niektoré menej a z toho potom vyplývajú vlastnosti tej ocele. (plus samozrejme aj z obsahu tých ďalších prvkov)
No mám pocit, že napr. pri nožoch som videl používať pojem uhlíková oceľ (carbon steel) ako oceľ bez úpravy proti hrdzaveniu.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Uhlikove vlakna vydrzia 3,5x vacsiu torznu zataz ako ocel.
Ale kym ocel sa len skruti, uhlik za zlomi.
V praxi to znamena, ze pri oceli uberies zataz a pokracujes dalej, kym pri uhliku si skoncil...
Test torznej zataze: http://www.youtube.com/watch?v=hjErH4_1fks
Je to zavadzajuce, pretoze, ze zlomena hokejka mihal.lasko nebola sposobena torznou zatazou....hehehe ani zlomene padlo, alebo sip.
hej aj ja som to videl, teda ja čo som videl bolo to MB SLS AMG a v krute samozrejme mal hriadeľ väčšiu pevnosť ako niaka zliatina, robili tam test este aj porovnavali nato čo to má preniest aké sily tak
Asi nerozmyslali nad roznymi hrubkami vrstiev, viacerimi druhmi karbonovej tkaniny alebo aramidom ako zaklad.
ps: taiwanske firmy su vo svete co sa tyka karbonu no.1
Tu karbonovu ocel som videl aj ja
Tu karbonovu ocel som videl aj ja
http://cs.wikipedia.org/wiki/Binární_diagram_železo-uhlík
chris: ocel s primesou uhliku a 'karbonova ocel s primesou uhliku' ..toto ta kde ucili:dufam,ze nie v skole
No mám pocit, že napr. pri nožoch som videl používať pojem uhlíková oceľ (carbon steel) ako oceľ bez úpravy proti hrdzaveniu.