ha ha ha

Nerobím si srandu, úplne vážne.
No je to len núdzové riešenie, akonáhle sa dostaneš k oleju do bŕzd, treba naliať ten. Nemusí to byť originál Shimano, dá sa použiť aj Magura (Royal Blood) alebo Castrol LHM+
16.05.2013 - 21:39:37
00
Ako už bolo vyššie napísané, rozhodne nie.

Na brzdové kvapaliny sa používa materiál tesnení EPDM. Klasické tesnenia ktoré sú určené na použtitie do olejov atd. (zvyčajne NBR) by pri vplyve kvapaliny napúčali a rozpadali sa.
16.05.2013 - 23:42:02
00
Nerobím si srandu, úplne vážne.
No je to len núdzové riešenie, akonáhle sa dostaneš k oleju do bŕzd, treba naliať ten. Nemusí to byť originál Shimano, dá sa použiť aj Magura (Royal Blood) alebo Castrol LHM+

tomas11 tvrdis ze LHM plus mozem nahradit olejom v mojich SH M445? momentalne riesim zavzdusnenie a nemam olej. skusim to. ak nema s tymto nikto skusenost tak budem prvy snad nie posledny :D
17.05.2013 - 09:03:12
00
kupujem motorex http://www.olejshop.sk/oleje/hydraulicke-kvapaliny/p/motorex-hydraulic-fluid-75-100ml/ pouzivam ho do magur, kolega ho dava do shiman
17.05.2013 - 09:09:40
00
hmm ten od castrolu je zaujmavy pouzitelnostou do -30° shimano mineralka zacina mat problem niekde -5° no uvidim. http://www.tvh.com/e-cat/promo/2011/14286693_brakefluid_oils_en/files/14286693_brakefluid_oils_en.pdf
andrej dik za dalsi tip :)
17.05.2013 - 10:06:15
00
Castrol LHM+ je pekný zelený, funguje bez problémov.
17.05.2013 - 10:26:35
00
Hoši , díky za rady, takže sa nesmie miesať. no ja som kupil včera nove brzdy shimano BR M485 to bola predna a zadna je tiez shimano br m ale ine číslo . neviem presne no zadna ma tam take rozperne pruziny a zavlacku ked sa vyvbera obloženie. Kotuče mam povodne : predu 203 zadu 185mm, odmastil som ich, no predna brzdi lepsie ako zadna ale na predne by som s tym nikdy nedal... Zadna brzdí tak na p***u že ked sedím tak ani len nezaflekuje a to musim tlačiť na doraz aby to ako tak brzdilo. Inak čo sa chodu pačiek tyka je to nove aj platnicky , packy zaberaju pekne ako maju. Od novoty by mali byt naplenene a odvzdusnene . Nechapem aky moze byt problem, časom sa to zjazdí a bude brzdit normnalne ??? alebo čo ? Inak necingá ani nebrzdí koleso pekne je vycentrovany strmen .
17.05.2013 - 14:26:36
00
pokiaľ sú tam nové platničky, tak to potrebuje zabehnúť, ideálne by bolo nájsť kopec a cestou dole brzdiť, ale to tu bude trochu problém, možno od vodojemu sa pár krát spustiť :)
alebo vlastne, tam máš kopeček na Čerešňovej, z neho sa pár krát spúšťať
17.05.2013 - 15:05:50
00
Pri nových brzdách (respektíve platničkách) je to normálne, treba ich "zajet."
Nájdi si nejaký mierny zjazd, rozbehni sa na cca 30 km/h, postupne zabrzdi až do zastavenia a tento postup niekoľkokrát opakuj. Pri ďalších pokusoch môžeš zvyšovať rýchlosť a intenzitu brzdenia. Po niekoľkých takýchto zastaveniach by sa platničky mali "usadiť" a brzdy by mali brzdiť naplno.

Matvej11, LHM+ môžeš kľudne dať namiesto Shimano oleja. Je to plnohodnotná náhrada, žiadna núdzovka ako s tým jedlým olejom.
17.05.2013 - 15:10:39
00
Kamarát dal do shimán asi 445 DOT 4 asi pred rokom a brzda brzdí do teraz.
17.05.2013 - 15:17:31
00
Tak ako tu bolo pisane LHM+ sa kludne moze dat a takisto aj od FEBI Zentralhydraulicoil (zeleny)...
17.05.2013 - 15:32:03
00
aha tak to zajtra skocim zabehnut ak bude pekne , Zaujimalo by ma či sa vyrabaju brzdove strmene zvlasť tak že neni jedno ktory je predny a ktory zadny... Ale porovnaval som moje stare hayes nine a su rovnaké aj predny aj zadny strmen, no čo sa tyka toho ako sa brzdy predavaju na nete tam pisu ze : Predna brzda shimano napriklad... Zvlast strmen som nenasiel iba komplet pumpu hadičku a strmen, tak asi za to ze predná lebo hadička je kratka a pumpa je na lavu stranu... ??? Alebo je tam nejaky rozdiel aj v strmenoch ? Za to sa pytam lebo moje nove shimano brzdy sa mi zda ze v predu je akosi viac naklonena ako stara bola , ale podla dosadacich ploch medzi kotučom a platničkami to vyzerá že to tak aj má byť. Riešil niekto dačo podobné ??? Díky chlapci
17.05.2013 - 15:51:35
00
Strmene sú väčšinou vpredu aj vzadu rovnaké, páky môžu byť obojstranné (flip-flop) ako napr. u Avidu alebo Formuly, alebo len jednostranné - napr. Shimano.
Štandardne býva predná brzda tá s kratšou hadicou a ľavostrannou pákou, no napr. vo Veľkej Británii to majú opačne - predná páka sa montuje na pravú stranu...
17.05.2013 - 17:12:58
00
väčšinou áno..nie je to tak iba v prípade u viac ako 2 piestikových bŕzd.. napr. v predu je 4 piest a v zadu 2..
18.05.2013 - 19:21:53
00
Mas priklad?
To co si uviedol ty, je kombinacia dvoch typov brzd, nie jeden typ s rozdielnym prednym a zadnym strmenom.
18.05.2013 - 19:27:57
00
keyboard_arrow_up