Dobrý Den..chcel by som sa opytať či je možne že po par KM sa mi furt uvolnovala lavá kluka..bike mam 1 týžden tak neviem či to ešte sadá alebo to mam isť reklamovať..kluky mám Onza Pro štvorhranne
05.07.2013 - 00:39:36
00
to je bežne u novych bikov . kamaratovi sa to tiež stalo na novom a aj mne ked som mal novy ale zas prava stana sa povoľovala. Ak chceš aby sa to nepovoľovalo tak to musíš velmi silno utiahnut min 50Nm. A dotiahli si aj potom pravu stranu lebo sa može tiež časom povoliť.
05.07.2013 - 10:55:43
00
jednoducho si kup lepidlo na zavitili vykrut sraubu daj tam to lepislo je take modre zatiahni a zaručujem ti že sa ti to same už neuvolni no ty to budeš schopni normalne odkrutit v pripade potreby
05.07.2013 - 11:23:18
00
Lepidlo sa na kľuky nepoužíva. Štvorhrany je skrátka potrebné poriadne zatiahnuť. Bežne sa na predĺženie páky používa nejaká rúra, napr. staré riadidlá.


Naposledy upravil laco dňa 05.07.2013 - 14:10:29, celkovo upravené 1 krát.

05.07.2013 - 11:37:35
00
A kedze mas novy bike, tak po odjazdeni par km zajdi pekne do predajne kde si to kupil nech ti to cele podotahuju a doladia, to je bezna sluzba u serioznych predajcov.
05.07.2013 - 12:28:52
00
To sa pouziva na vsetko co sa uvolnuje a nic sa tym nepokazi takze nevidim problem preco to tam nedat
05.07.2013 - 13:17:55
00
Tak diky za rady..poriadne to zatiahnem..pôjdem stym jazdiť a ked sa to uvolni tak tam dám lepidlo
05.07.2013 - 18:56:46
00
Povolené kľuky sú moja nočná mora za posledné cca 3 týždne. Na bajk, ktorý mám na dochádzanie do práce, som kúpil nové Alivio kľuky. Od januára som na ňom jazdil po asfalte (ak sa dalo) a na jar som začal jazdiť do práce. Raz ráno pri jazde som si všimol že mám povolené kľuky (pri krútení mi reťaz náhle začala viac a viac šúchať o prešmykač). Dotiahol som to na mieste (náradie nosím naštastie so sebou :y: ), obe imbusové šróby boli povolené . Odvtedy mám s tým trápenie :^) . Najskôr som si myslel že som "vylogal" kľuky a že sú v pr**li. Tak som kúpil nové. Tie sa mi začali povolovať tiež. Pripomínam že stredová 4-hranná oska bola tiež nová. Tak som začal robiť pokusy s lepidlom na závity (to vôbec nepomohlo, len sa šróba sama povoľovala pomalšie, takže nie po 10km ale napr. po 15km ;) , takže lepidlo nepomohlo :n: ). Zo starých zásob ktoré mám doma, som vydoloval šróby na 4-hran, ale o cca 1cm dlhšie, tak som tam nakrútil tie, nepomohlo :worried: .....,....dal som pod šróby vejárovú zubatú podložku proti samovoľnému povoľovaniu , nepomohlo :x . Tak som nakoniec kúpil ešte jednu stredovú osku, ale trval som na inom výrobcovi (zobral som klasiku Kinex) a vypadá to tak že tam bol problém. Tá predošlá oska si ako keby "nesadla" s kľukami. Zatiaľ mám s tým pokoj, ale odteraz si vždy po každej jazde na mojich dvoch veteránoch imbusákom kontrolujem dotiahnutie kľúk....a navyše som si fixkou urobil rysku na každú šróbu aby som zistil či sa povoľuje alebo nie :whew: .

Ešte k tomu lepidlu na závity : môj názor je taký že to lepidlo pomôže proti "vyhŕkaniu" šróby pôsobením otrasov. Pracoval som s tým aj v práci a presne na toto bolo aj určené. Na kľuky pôsobia veľké sily a tam žiadne lepidlo nemá šancu.
05.07.2013 - 21:20:10
00
kamaratovi sa to robilo ale na isis oske či ako sa vola mal hussefelti jednoducho dal na zavit lepidlo a od vtedy ma pokoj no niekedy pomože niekedy nie
05.07.2013 - 22:16:11
00
Nove kluky si musia sadnut na osku... Preto na novom bicykli treba kluky dotahovat pomerne casto.
Uvolnenie nebyva sposobene vykrutenim skrutky, ale zhutnenim stvorhranneho otvoru v kluke a tym jeho miernym zvacsenim.... Zavit aj hlavu skrutky treba naopak namastit vazelinou, aby islo skrutku hladko dotiahnut, a aby si plochy stvorhranu krasne sadli. Ide tu o princip lisu a s namazanym zavitom rovnakou silou na kluci ziskame vacsi tlak skrutky na kluku. Hlava skrutky pre hlinikove kluky musi byt hladka, pre ocelove kluky sa robia zubkovane.
06.07.2013 - 08:09:33
00
keyboard_arrow_up