Povolené
kľuky sú moja nočná mora za posledné cca 3 týždne. Na bajk, ktorý mám na dochádzanie do práce, som kúpil nové Alivio kľuky. Od januára som na ňom jazdil po asfalte (ak sa dalo) a na jar som začal jazdiť do práce. Raz ráno pri jazde som si všimol že mám povolené kľuky (pri krútení mi
reťaz náhle začala viac a viac šúchať o prešmykač). Dotiahol som to na mieste (náradie nosím naštastie so sebou
), obe imbusové šróby boli povolené . Odvtedy mám s tým trápenie
. Najskôr som si myslel že som "vylogal" kľuky a že sú v pr**li. Tak som kúpil nové. Tie sa mi začali povolovať tiež. Pripomínam že stredová 4-hranná
oska bola tiež nová. Tak som začal robiť pokusy s lepidlom na závity (to vôbec nepomohlo, len sa šróba sama povoľovala pomalšie, takže nie po 10km ale napr. po 15km
, takže lepidlo nepomohlo
). Zo starých zásob ktoré mám doma, som vydoloval šróby na 4-hran, ale o cca 1cm dlhšie, tak som tam nakrútil tie, nepomohlo
.....,....dal som pod šróby vejárovú zubatú podložku proti samovoľnému povoľovaniu , nepomohlo
. Tak som nakoniec kúpil ešte jednu stredovú osku, ale trval som na inom výrobcovi (zobral som klasiku Kinex) a vypadá to tak že tam bol problém. Tá predošlá oska si ako keby "nesadla" s kľukami. Zatiaľ mám s tým pokoj, ale odteraz si vždy po každej jazde na mojich dvoch veteránoch imbusákom kontrolujem dotiahnutie kľúk....a navyše som si fixkou urobil rysku na každú šróbu aby som zistil či sa povoľuje alebo nie
.
Ešte k tomu lepidlu na závity : môj názor je taký že to lepidlo pomôže proti "vyhŕkaniu" šróby pôsobením otrasov. Pracoval som s tým aj v práci a presne na toto bolo aj určené. Na kľuky pôsobia veľké sily a tam žiadne lepidlo nemá šancu.