1. Prve co ma napadlo, ten typek musi mat pluca banika. Nesiel by som do tunela s autami aj keby tam bol vybudovany normalny cyklochodnik. Ved ku koncu videa mu uz aj tusim doslo, lebo sa chytil dodavky a nechal sa viezt.
2. Je to trojprudovka a s plnymi ciarami, takze teoreticky bezpecne jazdenie medzi autami. Keby boli nakladiaky donutene dopravnym znacenim jazdit iba v pravom pruhu, mal by jazdu o dost zjednodusenu.
3. v Rusku je vsetko mozne.
Dnes som mal ako vodič možnosť vidieť aroganciu u žiletkárov ktorý sa premávali od DK smerom na kraľovany. asi 10 ich chodilo v pruhu hore dole,za každým kamiónom sa nechali všetci ťahať a to aj dokonca keď som bol ja nejakých 15m za kamiónom a vyplnili celú medzeru medzi mnou a daným kamiónom. čistí blázni. predbehnúť ich bolo nemožné lebo si fakt lietali po celej šírke pruhu a to ani nehovorím ako si rezali ľavotočivú zákrutu dole kopcom. ak tu niekto odtiaľ šiel,tak nech sa zamyslí nad tým či ovláda zákon a dobre im tak ako ich ten kamión vytrúbil. cyklistike zdar!
a co by ti pomohlo byt viac nalepeny na ten kamion?? kebyze ho mozes predbehnut tak ho predbehnes aj s tymi cyklistami za nim....sak tam bol druhy pruh...by si ich mohol obehnut ako keby obiehas auto...
scart335 - videl si ako jazdia cyklisti v zjazdoch v Alpach, Dolomitoch a podobnyc lokaciach ?
Veru v zjazdoch sme boli rýchlejší než autá a motorkári. Tí nás vedeli predbehnúť iba na dlhšej rovinke z kopca. Ak to bol zjazd typu 270 stupňov vpravo kúsok rovinka 270 stupňov vľavo a tak dookola, tak nemali šancu. Autá nás dokonca púšťali, keď videli, že sa na nich lepíme. A nikto netrúbil, nerozhadzoval rukami, nerobil arogantné gestá, proste rešpektujú a akceptujú, že sme tam a nič sa nedeje. Jedine autobusy boli problém obehnúť, ktoré keď vytáčali tú 270-tku tak zablokovali celú zákrutu, takže jediná šanca bola vyštartovať hneď ako sa uvoľnila a ešte nenabral takú rýchlosť aby sa už nedal obehnúť. Potom sme ho už nechali ďaleko za sebou aj s kolónou áut a motorkárov, ktorý nemali také možnosti manévrovateľnosti na tých úzkych cestách cez sedlá Dolomitov.
...za každým kamiónom sa nechali všetci ťahať a to aj dokonca keď som bol ja nejakých 15m za kamiónom a vyplnili celú medzeru medzi mnou a daným kamiónom. čistí blázni. ...
A nemyslel to tak, že si nechal od kamiona bezpecnu vzdialenost 15m, nelepil sa na neho z dovodu, ze co ak kamion z nicoho nic zacne brzdit tak aby stihol aj on dobrzdit a nenarazil mu do zadnej casti? A co ak sa mu prave do tejto bezpecnej medzery pridaju este aj cyklisti? A co ak prave vtedy sa nieco stane a potrebuje prave tych (teraz uz obsadenych) 15m na bezpecne zabrzdenie?
Jednu vec nepochopim.
Chalanov na endurkach, co maju potrebu ist v Kosiciach od krematoria dole po stvorprudovke, kde je povolenych 130 za hodinu a zakazany vjazd nemotorovych vozidiel. Pritom o 100 metrov vedla maju polnu cestu, na ktorej sa mozu vyblaznit (a ano, stratia par minut)
Dojdu dole na krizovatku pod Tahanovce, kde samozrejme zabudnu ukazovat, do ktoreho pruhu sa idu radit a takmer sa nechaju sejmout autom. Hlavne ze na hlave integrala ale v nej asi produkt bublifuku.
scart335 - videl si ako jazdia cyklisti v zjazdoch v Alpach, Dolomitoch a podobnyc lokaciach ?
Mňa nezaujíma ako jazdia v Alpách v Dolomitoch alebo kľudne aj na mesiaci. Neporovnávaj neporovnateľné cesty ktoré sa kvalitou nepribližujú ani tým "3tej triedy" v Alpách. Toto bolo Slovensko a cesta úzka a zákon jasne prikazuje cyklistom jazdiť za pravým okrajom vozovky a keď nieje dostatočné miesto tak čo najbližšie k jej okraju. 3-4 cyklisti vedľa seba ktorí sa striedajú za kamiónom určite splňujú dané medze určené zákonom ako je napr.: jazda za sebou alebo pri zmene smeru jazdy dávať o tom znamenie.
nevrav mi ze ty si v aute nezrezes zakrutu....
a co by ti pomohlo byt viac nalepeny na ten kamion?? kebyze ho mozes predbehnut tak ho predbehnes aj s tymi cyklistami za nim....sak tam bol druhy pruh...by si ich mohol obehnut ako keby obiehas auto...
režem v rámci normy a zákonov tj. neprechádzam do druhého pruhu a neobmedzujem/neohrozujem účastníkov premávky. ja osobne som sa ten deň nikam neponáhľal takže som šiel konštantných 70-80kmh. Musím to uviesť na pravú mieru a znovu napísať,že som si udržiaval za kamiónom vzdialenosť cca 15-20m do ktorej sa mi nasáčkovali daní žiletkári - musel som brzdiť aby som mal omnoho väčšiu vzdialenosť za nimi lebo keď ten kamión raz zabrzdí tak oni to neubrzdia tak rýchlo ako ja alebo iné vozidlo. vznikali za mnou kolóny. a taktiež nebezpečné situácie na predbiehanie lebo vodiči vzadu videli len to,že medzi mnou a kamiónom je medzera (lebo nevideli nasáčkovaných žiletkárov za kamiónom) a tak predbiehali a chceli sa vopchať medzi mňa a kamión kde videli od zadu medzeru. Ale nemali ako vidieť/vedieť,že tam nieje voľno keďže na krajnici nebolo vidieť nikoho ísť na motorke/bicykli. A tak som ja zas musel brzdiť aby sa zmestili žiletkári ďalšie auto a ja. Tak mi povedz či ty jazdíš na aute a ako by sa TEBE páčila takáto situácia v ktorej si ohrozovaný odzadu a ešte aj spredu. Riešenie je jednoduché, keby šli po krajnici,za sebou tak by som bol ticho lebo šli v medziach zákonu.
A nemyslel to tak, že si nechal od kamiona bezpecnu vzdialenost 15m, nelepil sa na neho z dovodu, ze co ak kamion z nicoho nic zacne brzdit tak aby stihol aj on dobrzdit a nenarazil mu do zadnej casti? A co ak sa mu prave do tejto bezpecnej medzery pridaju este aj cyklisti? A co ak prave vtedy sa nieco stane a potrebuje prave tych (teraz uz obsadenych) 15m na bezpecne zabrzdenie?
Presne ako vravíš aj tak to bolo. Viď môj podrobnejší príspevok vyššie.
scart335 - preco si sa lepil na tych ziletkarov? preco si im nenechal priestor vzadu?
Neviem kde si sa dočítal,že som sa na nich lepil ale ak to tak vyznelo tak sa ospravedlňujem. Práveže naopak,ja som sa snažil mať medzi mnou a nimi viac ako dvojnásobnú vzdialenosť ako keby tam bolo auto.
Nech si každý jazdí tak ako si váži svoje zdravie,lebo po kolízií ktorá sa tam mohla ľahko stať by som sa pridal na stranu vodičov ktorí neporušili žiadne zákon.
...zákon jasne prikazuje cyklistom jazdiť za pravým okrajom vozovky a keď nieje dostatočné miesto tak čo najbližšie k jej okraju. ...
poprosím číslo zákona alebo citáciu, kde sa niečo také píše
...ja osobne som sa ten deň nikam neponáhľal takže som šiel konštantných 70-80kmh. Musím to uviesť na pravú mieru a znovu napísať,že som si udržiaval za kamiónom vzdialenosť cca 15-20m do ktorej sa mi nasáčkovali daní žiletkári - musel som brzdiť aby som mal omnoho väčšiu vzdialenosť za nimi...
Čo sa ti na tomto nepozdáva? Že si musel použiť brzdový pedál, kvôli aktuálnej dopravnej situácii? Aký predpis pri tomto cyklisti porušili?
...a tak predbiehali a chceli sa vopchať medzi mňa a kamión kde videli od zadu medzeru. Ale nemali ako vidieť/vedieť,že tam nieje voľno keďže na krajnici nebolo vidieť nikoho ísť na motorke/bicykli....
"§15
Predchádzanie
(5) Vodič nesmie predchádzať,
a) ak nemá pred sebou rozhľad na takú
vzdialenosť, ktorá je potrebná na
bezpečné predchádzanie,
b) ak by sa nemohol bezpečne zaradiť
pred vozidlo alebo pred vozidlá, ktoré
chce predísť,
c) ak by ohrozil alebo obmedzil vodiča
jazdiaceho v protismere, alebo ohrozil
iného účastníka cestnej premávky,"
Za to že predbiehajúci vodiči nekonajú podľa zákona je akože zodpovedný cyklista???
Neviete náhodou, že čo sa stalo v Bratislave na Predstaničnom námestí? Leží tam pokrkvaný bicykel, Seat so značkou SB a strašne veľa policajtov. Obávam, sa, že smrťák. Je to ozaj nebezpečná križovatka. Tí čo nepoznajú miestne pomery obyčajne prehliadnu semafór pri odbočovaní zo Žabotovej.
scart335, predstav si, že by tí cyklisti išli podľa predpisov. No keďže na tej ceste nie je žiadna krajnica iba okraj cesty a verím tomu, že ani ten nie je takej kvality aby šli po jeho hrane, tak by šli cca 0,5-1 m od pravého okraja cesty. Píšeš, že išli cca 10-ti. Ak potrebuje každý priestor cca 2,5 m vo vláčiku, tak je to aj s prvým, ktorý ide za kamiónom 25 m. Keďže by občas vybočili viac do stredu jazdného pruhu a aj na rovine na tej úzkej ceste mali svoj manévrovací priestor, tak by si tak či tak musel ísť za nimi. Lebo pchať sa medzi nich a stredovú deliacu čiaru je myslím dosť hlúposť, nebezpečné a navyše aj nemožné. To, že ťa obiehali ostatné autá a tým ťa ešte viac posúvali a spomaľovali by v tomto prípade určite nebola chyba cyklistov, ale tých pakov, ktorý si nevedia odsledovať aká je situácia pred tebou a pochybujem, že by to nevideli, keďže tá cesta má zákruty a v nich je krásne od zadu vidieť čo sa deje vpredu.
Aj keby sa pred teba nikto nepchal stále by si mal medzi sebou a kamiónom min. 30 m, ktoré by si musel absolvovať ešte pred tým ako by si sa dostal na úroveň zadného návesu kamiónu a ďalších cca 18 m kým by si sa dostal na prednú úroveň obiehaného kamiónu. A to je situácia, kde každý ide podľa predpisov. Cyklisti za sebou, pred teba sa nikto nepchá a ty sa nepcháš medzi cyklistov a stredovú čiaru.
A keby tam aj krajnica bola, nič to na tom, čo si napísal nezmení. Pretože: "§55
Osobitné ustanovenia o cyklistoch
(1) Na bicykli sa jazdí predovšetkým po
cestičke pre cyklistov. Po cestičke pre
cyklistov sa jazdí vpravo. Kde cestička pre
cyklistov nie je alebo nie je zjazdná, jazdí
sa pri pravom okraji vozovky. Ak sa tým
neohrozujú ani neobmedzujú chodci,
smie sa jazdiť po pravej krajnici vozovky."
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
2. Je to trojprudovka a s plnymi ciarami, takze teoreticky bezpecne jazdenie medzi autami. Keby boli nakladiaky donutene dopravnym znacenim jazdit iba v pravom pruhu, mal by jazdu o dost zjednodusenu.
3. v Rusku je vsetko mozne.
http://www.topky.sk/cl/10/1355091/Blazon-na-stvorkolke-dokalicil-cyklistku--20---Nezastavil-a-ufujazdil-prec-
ach jaj
a co by ti pomohlo byt viac nalepeny na ten kamion?? kebyze ho mozes predbehnut tak ho predbehnes aj s tymi cyklistami za nim....sak tam bol druhy pruh...by si ich mohol obehnut ako keby obiehas auto...
Veru v zjazdoch sme boli rýchlejší než autá a motorkári. Tí nás vedeli predbehnúť iba na dlhšej rovinke z kopca. Ak to bol zjazd typu 270 stupňov vpravo kúsok rovinka 270 stupňov vľavo a tak dookola, tak nemali šancu. Autá nás dokonca púšťali, keď videli, že sa na nich lepíme. A nikto netrúbil, nerozhadzoval rukami, nerobil arogantné gestá, proste rešpektujú a akceptujú, že sme tam a nič sa nedeje. Jedine autobusy boli problém obehnúť, ktoré keď vytáčali tú 270-tku tak zablokovali celú zákrutu, takže jediná šanca bola vyštartovať hneď ako sa uvoľnila a ešte nenabral takú rýchlosť aby sa už nedal obehnúť. Potom sme ho už nechali ďaleko za sebou aj s kolónou áut a motorkárov, ktorý nemali také možnosti manévrovateľnosti na tých úzkych cestách cez sedlá Dolomitov.
A nemyslel to tak, že si nechal od kamiona bezpecnu vzdialenost 15m, nelepil sa na neho z dovodu, ze co ak kamion z nicoho nic zacne brzdit tak aby stihol aj on dobrzdit a nenarazil mu do zadnej casti? A co ak sa mu prave do tejto bezpecnej medzery pridaju este aj cyklisti? A co ak prave vtedy sa nieco stane a potrebuje prave tych (teraz uz obsadenych) 15m na bezpecne zabrzdenie?
Chalanov na endurkach, co maju potrebu ist v Kosiciach od krematoria dole po stvorprudovke, kde je povolenych 130 za hodinu a zakazany vjazd nemotorovych vozidiel. Pritom o 100 metrov vedla maju polnu cestu, na ktorej sa mozu vyblaznit (a ano, stratia par minut)
Dojdu dole na krizovatku pod Tahanovce, kde samozrejme zabudnu ukazovat, do ktoreho pruhu sa idu radit a takmer sa nechaju sejmout autom. Hlavne ze na hlave integrala ale v nej asi produkt bublifuku.
Mňa nezaujíma ako jazdia v Alpách v Dolomitoch alebo kľudne aj na mesiaci. Neporovnávaj neporovnateľné cesty ktoré sa kvalitou nepribližujú ani tým "3tej triedy" v Alpách. Toto bolo Slovensko a cesta úzka a zákon jasne prikazuje cyklistom jazdiť za pravým okrajom vozovky a keď nieje dostatočné miesto tak čo najbližšie k jej okraju. 3-4 cyklisti vedľa seba ktorí sa striedajú za kamiónom určite splňujú dané medze určené zákonom ako je napr.: jazda za sebou alebo pri zmene smeru jazdy dávať o tom znamenie.
a co by ti pomohlo byt viac nalepeny na ten kamion?? kebyze ho mozes predbehnut tak ho predbehnes aj s tymi cyklistami za nim....sak tam bol druhy pruh...by si ich mohol obehnut ako keby obiehas auto...
režem v rámci normy a zákonov tj. neprechádzam do druhého pruhu a neobmedzujem/neohrozujem účastníkov premávky. ja osobne som sa ten deň nikam neponáhľal takže som šiel konštantných 70-80kmh. Musím to uviesť na pravú mieru a znovu napísať,že som si udržiaval za kamiónom vzdialenosť cca 15-20m do ktorej sa mi nasáčkovali daní žiletkári - musel som brzdiť aby som mal omnoho väčšiu vzdialenosť za nimi lebo keď ten kamión raz zabrzdí tak oni to neubrzdia tak rýchlo ako ja alebo iné vozidlo. vznikali za mnou kolóny. a taktiež nebezpečné situácie na predbiehanie lebo vodiči vzadu videli len to,že medzi mnou a kamiónom je medzera (lebo nevideli nasáčkovaných žiletkárov za kamiónom) a tak predbiehali a chceli sa vopchať medzi mňa a kamión kde videli od zadu medzeru. Ale nemali ako vidieť/vedieť,že tam nieje voľno keďže na krajnici nebolo vidieť nikoho ísť na motorke/bicykli. A tak som ja zas musel brzdiť aby sa zmestili žiletkári ďalšie auto a ja. Tak mi povedz či ty jazdíš na aute a ako by sa TEBE páčila takáto situácia v ktorej si ohrozovaný odzadu a ešte aj spredu. Riešenie je jednoduché, keby šli po krajnici,za sebou tak by som bol ticho lebo šli v medziach zákonu.
Presne ako vravíš aj tak to bolo. Viď môj podrobnejší príspevok vyššie.
Neviem kde si sa dočítal,že som sa na nich lepil ale ak to tak vyznelo tak sa ospravedlňujem. Práveže naopak,ja som sa snažil mať medzi mnou a nimi viac ako dvojnásobnú vzdialenosť ako keby tam bolo auto.
Nech si každý jazdí tak ako si váži svoje zdravie,lebo po kolízií ktorá sa tam mohla ľahko stať by som sa pridal na stranu vodičov ktorí neporušili žiadne zákon.
poprosím číslo zákona alebo citáciu, kde sa niečo také píše
Predchádzanie
(5) Vodič nesmie predchádzať,
a) ak nemá pred sebou rozhľad na takú
vzdialenosť, ktorá je potrebná na
bezpečné predchádzanie,
b) ak by sa nemohol bezpečne zaradiť
pred vozidlo alebo pred vozidlá, ktoré
chce predísť,
c) ak by ohrozil alebo obmedzil vodiča
jazdiaceho v protismere, alebo ohrozil
iného účastníka cestnej premávky,"
Za to že predbiehajúci vodiči nekonajú podľa zákona je akože zodpovedný cyklista???
Aj keby sa pred teba nikto nepchal stále by si mal medzi sebou a kamiónom min. 30 m, ktoré by si musel absolvovať ešte pred tým ako by si sa dostal na úroveň zadného návesu kamiónu a ďalších cca 18 m kým by si sa dostal na prednú úroveň obiehaného kamiónu. A to je situácia, kde každý ide podľa predpisov. Cyklisti za sebou, pred teba sa nikto nepchá a ty sa nepcháš medzi cyklistov a stredovú čiaru.
Osobitné ustanovenia o cyklistoch
(1) Na bicykli sa jazdí predovšetkým po
cestičke pre cyklistov. Po cestičke pre
cyklistov sa jazdí vpravo. Kde cestička pre
cyklistov nie je alebo nie je zjazdná, jazdí
sa pri pravom okraji vozovky. Ak sa tým
neohrozujú ani neobmedzujú chodci,
smie sa jazdiť po pravej krajnici vozovky."