Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
Ja mam Seat Ibiza 6L 2003, povodne tlmice tam boli 115 000 km, potom som ich vymenil za Monroe, ktore odisli po cca. 20 000 km, potom Bilstein B4 - cca. 25 000 km, no a teraz skusim asi Sachs.
dartmoor zatial este,ale buduci rok pojdu.....aj tak verim,ze tento Fiat prezije moj Seat , Puntik rocne najazdenych cca 10-13k=150k ma teraz nejak,bolo to iba priblizovadlo robota,okolite dediny+1x rocne chorvatsko+tatry, takze tym tlmickom som nedal velmi na frak,aspon som sa snazil
no inak mam otazku myslite ze olej 5w-30 moze mat pri teplotach ako bolo min tyzden teda 40stup zhorsene mazacie vlastnosti? ako by ste to riesili (hlavne ak je doporuceny 5w30. a CraObs ty davas aky do toho forestika olej?
large, ja mam 5W-30, bol som na tom pred 2 tyzdnami v chorvatsku a nemam pocit ze by s tym bol problem...
podla mna riesis nepodstatne veci... ako casto jazdis v takychto teplotach? a treba si uvedomit, ze v motore a jeho okoli je teplota podstatne viac ako je vonkajsia teplota vzduchu v nasom klimatickom pasme
tiež 5w30..
aj podla mňa riešiš hlúposti.. keď naštartuješ v zime a v lete tiež je rozdiel.. ale na to sú tam termostaty, chladiče atď. aby sa to dalo nejak dohromady a fungovalo tak ako má
large... nad tym udajom by som uvazoval ak by som byval niekde, kde v zime teploty klesaju dlhodobo pod -20 stupnov... letne teploty nema vyznam riesit, kedze prevadzkova teplota oleja je 100+
tu na slovensku to aj tak nema velky vyznam riesit, kedze nase zimy su pomerne mierne a aj 10W-40 nema v takej zime problem....
kolko ma taky olej? 130+?aj to ci za chladicom alebo pred...takze tie teploty vonku nemaju vplyv
Tolko ma po zohriati.
Po tyzdni statia na dvore ma teplotu okolia. Preto som skor za oleje do studenych podmienok ako do tropickych. Su aj redsie, menej to zerie, ale tak skor niekde unika, co moze byt v starsom aute problem.
Nejake chorvatsko, kde je 35 v tieni je irelevantne z hladiska typu oleja. Aj ked v riadiacej jednotke sa pre juzanske krajiny nastavuje ina schema vstrekovania a rezimu chladenia...
Axel myslis,ze tie studie a dlhe roky praxe nieco odhalili,kvoli nejakej chybe? nearmiss by uz bol davno...aspon pokial viem,tak na seate sa mi zmeni po par tisic km aj olej,kedze teraz pouzivam redsi,navyse kebyze to bachnem do starsieho auta,tak ten olej by bol asi vsade...no uvidime,ci do toho pojdem,kedze
ak myslel,ze ci je vratna vyssou teplotou okolia vlastnost oleja,tak na to teplota nevplyva,lebo inak nechapem pointu....
Ja nechapem zas tvoj ostatny prispevok. Asi som uz prilis hladny...
V skratke na vysvetlenie mojho (mozno tiez pisem ako hotentot): radsej nalejem do auta 5W ako 15W (aj ked pri starsom aute to moze narobit paseku, lebo uniky riedkeho oleja).
Nejake chorvatsko neriesim, lebo je to +- rovnake ako u nas a kludne jazdim na dovolenku bez obav, ze pokaslem auto aj keby v nom bolo 0W-20 (poznam takeho, co to do auta capuje)
aj viskozita ma svoju toleranciu,takze tych 30-40C pri startovani je uplne ale uplne jedno milacik
bud som hladny ja alebo niekto iny lebo tie cisla su vzdy a boli hranicne hodnoty teplot 0W az 25W= w ako winter a to druhe cislo bola teplota letnej prevadzky....a to ci je je u nas pri 5W=-35C a 15W=-25 zaujimave...
mne je to jedno,taketo ptakoviny neriesim,pisem este raz.... kazde auto ma predpisane typy olejov,tak nech si kazdy dava co chce.... NEARMISS riesia aj v takychto posratych firmach ako su auto-zavody large rozdiel 10C,vyhodnot si to sam..vysoka zima+vysoke teploty juznych krajin+sportove auto
katko:pri tom vasom zadlzeni sa ani necudujte,ze na tie cesty nemate prachy (joke) vy ste vlastne kazdym rokom v dlhoch,ale "aspon" s pekne klesajucou tendenciou
D1 je aj v pravom pruhu luxus oproti ceste z Turč.Teplíc do Príboviec...tam kto chodí každý deň musí mať radosť
myslím si že craobs hovoril o D2 do brna nie o D1 ale áno, cesta z turč.teplíc do príboviec je tiež jeden luxus , rovnaká cesta je aj zo senca do galanty a takých ciest je viac
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
podla mna riesis nepodstatne veci... ako casto jazdis v takychto teplotach? a treba si uvedomit, ze v motore a jeho okoli je teplota podstatne viac ako je vonkajsia teplota vzduchu v nasom klimatickom pasme
aj podla mňa riešiš hlúposti.. keď naštartuješ v zime a v lete tiež je rozdiel.. ale na to sú tam termostaty, chladiče atď. aby sa to dalo nejak dohromady a fungovalo tak ako má
tu na slovensku to aj tak nema velky vyznam riesit, kedze nase zimy su pomerne mierne a aj 10W-40 nema v takej zime problem....
Tolko ma po zohriati.
Po tyzdni statia na dvore ma teplotu okolia. Preto som skor za oleje do studenych podmienok ako do tropickych. Su aj redsie, menej to zerie, ale tak skor niekde unika, co moze byt v starsom aute problem.
Nejake chorvatsko, kde je 35 v tieni je irelevantne z hladiska typu oleja. Aj ked v riadiacej jednotke sa pre juzanske krajiny nastavuje ina schema vstrekovania a rezimu chladenia...
ak myslel,ze ci je vratna vyssou teplotou okolia vlastnost oleja,tak na to teplota nevplyva,lebo inak nechapem pointu....
V skratke na vysvetlenie mojho (mozno tiez pisem ako hotentot): radsej nalejem do auta 5W ako 15W (aj ked pri starsom aute to moze narobit paseku, lebo uniky riedkeho oleja).
Nejake chorvatsko neriesim, lebo je to +- rovnake ako u nas a kludne jazdim na dovolenku bez obav, ze pokaslem auto aj keby v nom bolo 0W-20 (poznam takeho, co to do auta capuje)
bud som hladny ja alebo niekto iny lebo tie cisla su vzdy a boli hranicne hodnoty teplot 0W az 25W= w ako winter a to druhe cislo bola teplota letnej prevadzky....a to ci je je u nas pri 5W=-35C a 15W=-25 zaujimave...
mne je to jedno,taketo ptakoviny neriesim,pisem este raz.... kazde auto ma predpisane typy olejov,tak nech si kazdy dava co chce.... NEARMISS riesia aj v takychto posratych firmach ako su auto-zavody
large rozdiel 10C,vyhodnot si to sam..vysoka zima+vysoke teploty juznych krajin+sportove auto
D1 je aj v pravom pruhu luxus oproti ceste z Turč.Teplíc do Príboviec...tam kto chodí každý deň musí mať radosť
myslím si že craobs hovoril o D2 do brna nie o D1 ale áno, cesta z turč.teplíc do príboviec je tiež jeden luxus