Zdravím, mám už dlhšiu dobu pár otázok a tak som sa to rozhodol opýtať. Videl som veľa krát, ako ľudia pravdepodobne bez brzdy (Nespomalili) šmykli zadné koleso ako keď stlačíte zadnú brzdu a šmyknete zadné koleso. Ďalej ma zaujímalo ako prechádzať klopenky a zákruty v rýchlosti. Mám hlavne problém s klopením, asi sa bojím. Dosť ma to spomaľuje keďže pred každou klopenkou a zákrutou musím veľmi brzdiť a prejsť ju o dosť pomalšie.
20.09.2013 - 20:15:42
00
Co sa "driftovania" tyka, hodne zalezi od povrchu a toho co mas obute, ale v podstate je to len hra s taziskom. "Odlahcis" zadne koleso na tolko aby stratilo grip a nasledne ten smyk kontrolujes tak aby vysledok bol vo "tvoj prospech". Okrem hybania taziskom si tiez mozes pomoct brzdami. Napriklad ostre pribrzdenie zadnou so slabo zatazenym zadnym kolesom ked si nahnuty v zakrute znamena skoro vzdy smyk zadneho. Nasledne podla toho jak ta vykruti si mozes k opatovnemu vyrovaniu pomoct jemnym pribrzdenim prednou alebo zadnou. Alternativne to moze skoncit tak ze sa ocitnes na zemi :D

Pri klopeni si treba v prvom rade uvedomit, ze cim viac sa chces naklopit, tym rychlejsie musis ist aby ta odsrediva sila drzala nad zemou a aby si sa dokazal naspat vyrovnat. V rovnych zakrutach je limitom spravidla grip. Ked ti smykne zadne koleso da sa to este ustat (vid vyssie), ak ti smykne predne vacsinou skoncis na zemi :D. Ak je teren klopeny (klopenka) tak sa samozrejme snazis prejst zakrutu tak, aby kolesa boli kolmo k povrchu v mieste kde prechadzas (v pripade jemne klopenej zakruty mozes naklopit aj viac ako len do kolma k povrchu). Z tohto dovodu smyk bezprostredne nehrozi a treba ist hlavne dostatocne rychlo aby ta odstrediva sila "tlacila do klopenky". Ostatne je uz len cvik a hra s taziskom.

//edit:
P.S.: zbytocne "flekovanie" poskodzuje traily, takze to neprehanaj.
20.09.2013 - 21:03:59
01
Ďakujem, všetko som pochopil a keď budem na to zdravotne lepšie tak hneď pôjdem cvičiť a skúšať.
20.09.2013 - 21:30:45
00
keyboard_arrow_up