Nechcem zakladať ďalšiu novú tému z tejto oblasti a preto sa pýtam rovno v už založenej téme.
Dlhšiu dobu premýšľam nad zaobstaraním si nosiča na bicykel. Neviem sa však rozhodnúť. Jednak nerozumiem, aký je rozdiel v nosičoch, ktoré majú rovnakú kapacitu (počet miest na bicykle) a predsa jeden stojí 500 eur a druhý 250. Príde mi zbytočne kupovať nosič od Thule len pre meno, keď môžem maž nosič na gulu aj za 250 eur s rovnakou kapacitou. V čom je teda rozdiel? Môže mi nosič poškodiť alebo opotrebuvávať bicykel? Rozumiem, že niektoré nosiče, hlavne na strechu sa nevyznačujú dobrou stabilitou a hrozí odtrhnutie bicykla, avšak ak má nejaký nosič certifikát, tak sa nemôže stať, že bicykel sa z neho zosype. Pôvodne som plánoval kúpiť nosič na strechu, ale príde mi nepraktické zdvíhať bicykel na strechu - aj kvôli svojej výške. Na kufor nosič nechcem, pretože si vážim svoje auto. Na gulu sú síce drahé, ale našiel som aj pomerne lacné nosiče. Neviem však, či je rozdiel len v prestíži značky alebo v luxusnejšom osvetlení, ale ja luxus nepotrebujem, len nosič na prevoz. Rozoberať zakaždým bicykel a ukladať do kufra a potom zase skladať sa neoplatí...
Takže sa znova pýtam, aký je rozdiel v nosičoch, keď jeden stojí 500 eur, druhý 250 a pritom oba majú certifikáty... Je nejaký z nich šetrnejší voči bicyklu?
08.07.2014 - 22:27:16
00
No niečo sa môžeš dočítať aj tu:
http://forum.mtbiker.sk/xc-am-en-bicykle/nosi-bicyklov-na-a-ne-zariadenie-t19350.html
09.07.2014 - 15:02:03
00
Martin 1087, určite je rozdiel, to máš ako s autom, Fabia za 10000 ti neponúkne to, čo mercedes za 70000 to je asi každému jasné... Túto dilemu som mal aj ja, nechcel som drahý nosič a nabehol som do predajne kde mi chlapík vysvetlil čo a ako, nakoniec som nekúpil najlacnejší ale trochu som priplatil a kúpil v akcii HAPRO... rozdiel býva v uchytení na ťažné (komfortné, menej komf.) v uchytení bikov, napr. tento môj má také gumené tie chňapky čo obopínajú rám aby ho nepoškriabali, no a potom máš rozdiely v tom, že nosič môže-nemusí byť vybavený zamykaním na ťažnom, zamykaním samotných bikov, a sklopný, aby si sa dostal do kufra bez toho aby si musel dávať dole biky a potom celý nosič atď... tento môj má všetko takže som spokojný, a minule som slúbil že hodím fotky tak pridávam teraz...

Prílohy:

IMG_20140629_181701.jpg
IMG_20140629_181701.jpg 289.54 KiB thumb_up0thumb_down

IMG_20140629_181713.jpg
IMG_20140629_181713.jpg 288.23 KiB thumb_up0thumb_down

IMG_20140629_181723.jpg
IMG_20140629_181723.jpg 373.06 KiB thumb_up0thumb_down

IMG_20140629_181736.jpg
IMG_20140629_181736.jpg 469.82 KiB thumb_up0thumb_down

21.07.2014 - 17:48:45
00
http://automoto.cas.sk/clanok/196177/prevazanie-bicyklov-na-taznom-zariadeni
21.07.2014 - 19:49:00
01
jfab, veľmi dobrý článok...
21.07.2014 - 21:38:06
00
Chcem sa spytat tych, co pouzivaju nosic na zadne dvere/sklo, ci ho aj davaju dole a schovaju ked sa bajkuju. Mne to pride strasne otravne prist niekde, skovat nosic, pobicyklovat sa, nahodit nosic a ist domov. Ake mate skusenisti vy?
25.07.2014 - 11:48:07
00
Keď chceš oňho prísť kľudne si ho tam nechaj :D
Ja z ťažného dávam dole nosič podľa situácie kde parkujem, aby mi ho nejaký polovodič neodrazil keď trošku pretŕča niekde, ale ten je zamykací, ten o okno asi nebude zamykací že?
28.07.2014 - 15:12:31
00
Mam nosic na piate dvere a v pripade ak auto nechávame bez dozoru, nosic ide do kufra. Vela casu to nezaberie a radsej minutu skladat ako potom lutovat.
28.07.2014 - 15:46:26
00
Ja rozmyslam o nosici, ale nie na tazne. Skor thule system, a thule drziak, zatial na jeden bike. Viem ze kazdy preferuje na tazne, ale tazne nemam, a chcem to riesit na strechu.
Chapem ze auto ma vyssiu spotrebu, a odpor...

Co hovorite na stresny nosic a thule? Myslite ze zvladnem si vylozit bicykel a zlozit ho zo strechy sam, bez pomoci?

prip. presedlat na roomster, a tam sa bike zmesti na vysku? :))
30.07.2014 - 23:45:29
00
peter: mam thule nosic na bike na strechu, je to OK, co sa tyka drzania bike-u je to dobre, nestalo sa mi, zeby bike nejak lietal alebo co, pokial som vsetko dobre utiahol. A to tam zvycajne nosim 3 kusy naraz, co uz chce trosku lepsiu logistiku. Problem ale je, ze v kazdom pripade musis vylozit nejakych min 10kg (obrazne) z nulovej vysky do cca aspon 150cm, ak by si prevazal tri,tak umiestnenie toho do stredu je niekedy fakt dost.
Dalsia nevyhoda: ak mas garaz, tak do nej nevojdes s bike-ami na streche, cize to znamena nakladanie/vykladanie vonku za pocasia, ktoremu nerozkazes (ak ides niekam na dovolenku/vylet, tak zvycajne neriesis,ze u Teba prsi...). Treba si uvedomit aj to, ze uz len samotny nosic ma nejaku vahu a na instalaciu na auto potrebujes partaka (teda u mna to tak urcite je, prelozit ho cez strechu tak, aby som s nim nedrbol do strechy alebo nieco neposkriabal nie je uplne easy). O spotrebe sa tu popisalo dost, myslim, ze niekto, kto chce vozit bicykle raz za cas toto az tak neriesi.

Osobne ale prave riesim nosic na tazne prave kvoli komfortu a jednoduchsej manipulacii..
31.07.2014 - 08:40:16
00
Tak či tak, lepšie nosiče (medzi nimi aj niektoré modely Thule) majú upínanie tak, že po samotnom zdvihnutí a osadení bicykla už všetko ostatné riešiš na úrovni strechy a nie na úrovni uchytenia rámu k nosiču.

Stabilita nosiča závisí nielen od neho samotného, ale aj od priečnikov a počtu nosičov na nich. Hliníkové "aero" priečniky pružia a potom bicykle na streche "tancujú" (najmä ak ich tam máš viacej a teda je priečnik viac zaťažený), zatiaľ čo oceľový hranatý priečnik je pevnejší a teda menej to skáče. Ale aj keď bicykle na streche "tancujú", tak je to bezpečné, hliník je pružný, ale pevný a Thule má bezproblémové výsledky v crash-testoch. Nehovoriac o tom, že bicykle na nosiči na ťažnom tancujú tiež (najmä keď už ná nosič nejaký rok či kilometer za sebou) a na streche to aspoň nevidíš a čo oči nevidia, to srce nebolí :-D

Nezanedbateľnou vecou je, že po jazde v daždi sú bicykle na streche čistejšie, bicykle na zadku chytjú všetok sajrajt z cesty.

A o tom, že to zvládneš sám, nepochybuj, keď to zvládajú stáťtisíce ľudí po celom svete, prečo by si mal byť výnimka?

Jasne, dvíhanie bicykla na strechu je o kus menej pohodlné, než ukladanie na zadný nosič, ale má to aj výhody - nosič nemusíš skladať, keď odchádzaš od auta, nezavadzia,
31.07.2014 - 09:12:15
01
Jaroh, tiež nemusím skladať nosič z ťažného keď dobre zaparkujem (teraz nemyslím kvôli krádeži ale kvôli polovodičom aby ho nesundali...) môžem potvrdiť že bicykle sa dosť zašpinia na ťažnom keď prší, bicykle na streche tiež neni bohviečo keď je sucho sú celé zamuškované a to ide ešte horšie dole ako sajrajt z cesty keď prší :) viem že sú na to také "chrániče", ale myslím že také existujú aj na ťažné, momentálne sa zapodievam myšlienkou že kúpim niečo takéto a v prípade dažďa ich "zagarážujem" http://www.kaktusbike.sk/obal-na-bicykel-2524
31.07.2014 - 18:29:18
00
Hej, na streche sa bicykle v teplé vlahé letné dni a večery "zamuškujú", to je pravda. Nie síce vždy a nie na krátkej trase "za mesto a naspäť", ale treba to pridať k mínusom strešných nosičov.
31.07.2014 - 20:35:27
00
Keby len "zamuskuju". :) Raz som bajkami na streche sundal sovu, ktora si zmyslela v noci dat ultranizky prelet ponad dialnicu. Myslim, ze to bol jej posledny let...
01.08.2014 - 10:29:49
00
ako riesite SPZ na taznom nosici ? co som si vsimol tak ju prekladate .....ale co nato policia?
01.08.2014 - 13:19:37
00
keyboard_arrow_up