uz som pisal do vsetkych obchodov co si mi odporucil ci maju nieco na testovanie ........ sa mi zacina poacit ten FELT ...... kamos FELT jazdi uz par rokov v HT a chvali si ho :-)
diky moc

bajkujem pre radost a tesim sa, ze mam MK 100m od domu :-)

17.11.2014 - 11:59:51
00
a este jedna vec ma zaujima.......... na mojom "obycajnom" HT mam 3 pily a 9 kazetu....... ako na tom budem s 2x10 v dlhych rovnych usekoch? .... nebudem musiet tahat s kadenciou gulometu aby som drzal krok s kamosmi co maju 3x9?

bajkujem pre radost a tesim sa, ze mam MK 100m od domu :-)

17.11.2014 - 12:39:07
00
To je vec sprevodovania :) .. nemyslim, skor bezne ako byvaju nastavene 2x10, tak u 29er stratis min. jeden najlahsi prevod a mozno jeden tazky

Children are afraid of the dark and adults are afraid of the light.

17.11.2014 - 12:43:22
00
Tesak napísal:
a este jedna vec ma zaujima.......... na mojom "obycajnom" HT mam 3 pily a 9 kazetu....... ako na tom budem s 2x10 v dlhych rovnych usekoch? .... nebudem musiet tahat s kadenciou gulometu aby som drzal krok s kamosmi co maju 3x9?

na akom prevode jazdíš cesty? počet zubov?44/13?
to je ako 38/11 u 29ny... skus si to prerátať... mne na 26ke 2x10 chýba najťažší, najľahší 24/36 zostal rovnaký ako 22/34.. ale pri 29ne je 38/11 v pohode cez 40km/h
17.11.2014 - 13:00:31
00
Ak tie kluky maju 26/42 a kazetu 11-36, tak stratis min. jeden najlahsi voci 32z kazete (v pripade porovnania s 34kazety 2najlahsie), najtazsi nestratis, mozno skor ziskas a stratis zopar jemnejsich prevodoch niekde v strede. Ale to sa da poriesit zmenou prevodnikov.

Children are afraid of the dark and adults are afraid of the light.

17.11.2014 - 13:09:54
00
Felty 29-er. majú 10-sp. kazetu 11 - 36 a kluky 24 - 38 ,vôbec nemaj obavy,že nebude dosť rýchly,38/11=3,45 otočení kolesa na jednu otáčku klúk,s velkými kolesami je to až-až,ja som si na 100/100 mm XC fulla zmenil prevodníky na 23 - 36 , rýchlosť mi nechýba,do kopcov sa mi šlape lahšie

čo nevyšlapem,to vytlačím,čo nevytlačím,to vynesiem

17.11.2014 - 13:18:52
00
a ma niekto dalsi typ/skusenost s inou znackou ako FELT?..... ten Felt sa mi paci ale urcite ho chcem porovnat aj s konkurenciou

bajkujem pre radost a tesim sa, ze mam MK 100m od domu :-)

17.11.2014 - 14:45:54
00
http://www.bajky.sk/STEVENS-JURA-ES-2014-d487.htm
co tento?..... a viem tam este riesit cenu s chalanom

bajkujem pre radost a tesim sa, ze mam MK 100m od domu :-)

17.11.2014 - 14:53:10
00
Pani zabudli ste na hlavne kriteria vyberu fulla pre vysokych a dobre stavanych bikerov ;)
1. vyhnut sa konstrukcii, kde je vahadlo uprostred sedlovej trubky a tlmic zvislo (=80% fullov je out of scope)
U tejto rizikovej skupiny bikerov je vysoka pravdepodobnost , ze ram tejto konstrukcie po 2-3rokoch, 5-6kkm (idealne par dni po uplynuti zaruky) pri cape vahadla praskne. A ked nahodou pri niektorych modeloch vyrobca obcas opomenie tam trubky zosilnit, tak tie prasknu hned pri prvom nasadnuti :)

2. dlzka zaruky - urcite aspon 3 rocna , idealne 5 rocna.

Velkost L sa mi zda malo, lebo to je sedlova trubka max. 50cm, aj to len u niektorych vyrobcov.
Z dovodu vacsieho zasunutia sedlovky odporucam skor 53cm, co je pre mnohe znacky velkost XL.
Sam mam 190cm a ramy 22" 56cm.

Tesak napísal:
podla vsetkeho je velmi dolezita geometria. ked nad tym tak premyslam, som na mojom terajsom bajku slabsi do kopcov od kamosov aj ked mam (aspon myslim :-) rovnaku silu a kondicku. je to geometriou?

Tazsi clovek nemoze ocakavat, ze predbehne chrta a vyhra maraton. Fyzika nepusti. :) Geometria je dolezita , ale neexistuje dobra alebo zla, kazdemu sadne nieco ine. Pokial neponahlas, skus na jar potestovat na Bikefeste v Kalnici, mavaju tam slusny vyber aj v XL velkosti.

Popozeraj skor nieco od Speslu, Scott, Trek Rumblefish, tebou spominany Stevens, ten Rose zaujal aj mna, ale na Santu sa viac podoba Rockmachinen Blizzard 29
(dizajnovo a konstrukciou sa mi tento bike velmi paci, aj ked tazko povedat ako sa sprava a kolko vydrzi, kedze je to novinka). Donedavna by som odporucal aj Cube AMS 29. Ale ten ma okrem problemoveho hlavneho capu pre teba aj limitujucu hmotnost sustavy - 115kg.

An idle brain is the devil's workshop.

17.11.2014 - 15:05:55
01
Palo TT napísal:
1. vyhnut sa konstrukcii, kde je vahadlo uprostred sedlovej trubky a tlmic zvislo (=80% fullov je out of scope)

To plati pre hlinik, aj to urcitej konstrukcie. V pripade karbonoveho Feltu si myslim, ze to vydrzi :)

Children are afraid of the dark and adults are afraid of the light.

17.11.2014 - 15:07:44
00
Podla mna to plati vseobecne, ze pri takto riesenej konstrukcii je sedlova trubka viac namahana silami, ktore ju ohybaju az to casom nevydrzi a praskne. Aj sa cudujem, preco stale je takato kontrukcia taka popularna. Ale vsak treba podporovat konzum a nie vyrabat vyrobky, co vydrzia vecnost. U vacsiny sa to neprajavi , resp. prejavilo by sa to vela rokoch jazdenia. Ale pri tazsich jazdcoch by som to ale neriskoval.
A tu mas jeden karbonovy nepodarok (poznam detaily, 3x to iste potom, vratene peniaze):
post871173.html#p871173

An idle brain is the devil's workshop.

17.11.2014 - 15:55:50
00
Tak ked sedlova trubka ma milimeter hrubku, tak iste. Ale videl si niekedy karbonovy ram s tymto prepakovanim, ze by praskol v tom mieste, ako mas na mysli ? Ostatne plati to hlavne ak je cap priamo, ale aj Felt ho ma vyoseny trochu. A zrovna u karbonoveho Feltu si nemyslim, ze to bude problem :)

Children are afraid of the dark and adults are afraid of the light.

17.11.2014 - 16:19:55
00
Otazne je, kolko XL bikerov jazdi intenzivnejsie karbonovy XL ram...
Moj Giant Trance mal zadny horny cap dost mimo osy a nepomohlo. A pritom aky to bol masivny ram post642415.html#p642415
Skor pomoze umiestnenie capu na spoji slopingovej hornej trubky ako mal napr. Spesl Pitch 2009.
V kazdom pripade ja osobne drazdit hada bosou nohou uz neskusam :) Ram Cube AMS 2009, ktory sice ma cap na sedlovej trubke, ale tlmic ma hore aj po 4.5 rokoch nepraskol (jazdenie identicke ako tie spominane v linku vyssie).

An idle brain is the devil's workshop.

17.11.2014 - 16:35:25
00
To je fakt,že pri pri tomto umiestnení tlmiča sú sily pôsobiace na sedlovú trubku dosť veľké,práve preto by som nešiel pri tomto riešení do hliníku,ale len do karbónu-nie je problém vyrobiť rám tak,aby v namáhaných miestach bol pevný koľko treba-použijú sa rôzne typy karbónu,rôzne vrstvenia-Felt je jedným z TOP značiek,ktoré vedia ako na to.Konkrétne ten Virtue má v mieste hlavného čapu vahadla sedlovú trubku poriadne vystuženú,takisto v mieste stredového a hlavového zloženia,je pevný tam kde treba,je to cítiť aj pri jazde ako je ten rám tuhý.
Tá velkosť rámu L by na výšku 189 cm mohla sedieť,je dosť dlhý 620 mm , sedlová trubka má síce len 50,8 cm ale je tam teleskopka RS Reverb,takže to nevadí-ak nemá nadpriemerne dlhé nohy-to treba len vyskúšať

čo nevyšlapem,to vytlačím,čo nevytlačím,to vynesiem

17.11.2014 - 16:41:31
00
PaloTT: Ked pozeram na tu sedlovku, tak to by nevydrzalo ani kebyze je to z pevnostnej ocele :P .. tam je do oci bijuce, kde je slaby bod, obzvlast v kombinacii s chlapiskom ako si ty. Je jasne, ze je to viac zatazujuce , ked je cap takto v pomere k hornej trubke .. ak by si jazdil Reigna, tak to neustrihnes, lebo cap je vyssie a pakovy pomer by bol slabsi. Preto ti aj Cube drzi .. ale zas tie srouby, tie srouby :D. ( A opacne, ak by si mal aj uchytenie voci hornej trubke, tak ustrihnes sedlovu trubku niekde dole, to sa stavalo pri Gary Fisheroch).
Karbon ale by mal vydrzat viac .. ovsem je otazka, aku vysku ma Tesak. Mozno nema 2.5metra ako ty :lol:
Ostatne, nechcem one .. ale Felt je top znacka v karbone, to nie su sudruhovia patlali z Giantu alebo Cube :lol:

Children are afraid of the dark and adults are afraid of the light.

17.11.2014 - 16:43:12
02
keyboard_arrow_up