Kategórie
Bike-techAké kolesá na cesťák? # údržba # reťaz # poradenstvo # rady # technické otázky # čistenie # mazanie
-12% Ere Research GENUS II CL45-R CARBON DISC 28" sada kolies, plášť, kotúčové, pevná os
1 499 €
-12%
MOC 1 699 €
-7% Ere Research GENUS II CL45 CARBON DISC 28" sada kolies, kotúčové, pevná os
1 399 €
-7%
MOC 1 499 €
Výpredaj -16% Shimano WH-RS710 C32 28" predné koleso, karbón, 12 x100 mm, Center Lock
391 €
-16%
MOC 639,95 €
-14% Fulcrum RAPID RED 5 27.5“ sada kolies, pevná os, Center Lock
od 409 €
-14%
MOC 478 €
-14% DT Swiss GRC 1400 Spline DB 42 27.5" predné koleso, kotúčové, plášť, 12x100 mm
599 €
-14%
MOC 699 €
-48% Fulcrum RAPID RED 3 27.5“ sada kolies, kotúčové, pevná os, OEM
399 €
-48%
MOC 769 €
Výpredaj -21% Mavic Aksium Disc 28" sada kolies, kotúčové, pevná os, plášťové
259 €
-21%
MOC 338 €
savings Zipp 303 Firecrest Carbon 28" predné koleso, 12x100 mm
729 €
savings
MOC 1 079 €
-7% Newmen Streem S.60 VONOA 28" predné koleso, kotúčové, 12x100 mm
679 €
-7%
MOC 799 €
Výpredaj -20% Fulcrum Wind 42 DB 28" sada kolies, karbón, kotúčové brzdy, pevná os
1 139 €
-20%
MOC 1 419 €
-16% FORCE Ráfik Road Carbon, 33 mm, 24d, galuskový, vnútorné niple
169 €
-16%
MOC 200 €
Mam 84kg a Zipp 202 Firecrest a zatial spokojnost, ale o ziadnom (extra) nudzovom dojazde na prazdnom plasti ani 50 m by som vobec neuvazoval. Jednak sa plast zvlecie v prvej zatacke a jednak sa rafik rozbije.
Kvalitne lahke kolesa s keramickymi brzdovymi plochami ponukam v kategorii Bazar
Pre 80kg a viac neodporucaju plastove karbony ak chces jazdit aj v zjazdoch
neviem kde sa to tu na fore rozoberalo, mozno aj v tejto teme (myslim ze uz viackrat)? TomasMen (alebo nejaky jeho kamos) ma myslim aj osobnu skusenost s takouto nehodou na karbon plastovych kolesach
O tom som pisal aj ja. Neodporuca sa pouzivat karbonove plastove rafky neznameho (rozumej cinskeho) povodu, aj ked tak mnohi robia. Ak UCI schvali kotucove brzdy, tak ma matt uplnu pravdu, vyvoj pojde tym smerom.
ice29: som zvyknuty si nastudovat veci a vyrobcovia deklaruju vydrz aj pre stokilaka. ale marketing je jedna vec a zivot casto ina. Preto sa pytam foristov, ktori take nieco zazili, ci jazdia, ci s tym nemoze byt problem.
Ja som vyznavac klasickych hodnot a jazdim dost dlho ci uz cestu alebo mtb. Co spomina matt moze byt buducnost, ale buducnost nie vzdy byva hned lepsia. Osobne si myslim, ze kotuce na cestu nepatria. Sice najvacsi kotuc je rafik, ale pojazdil som toho aj v aplach aj v dolomitoch vela a ak by mali mat kotuce vlastnosti co su na mtb tak dakujem ale nie. Vadnutie brzd po dlhsich intenzivnych brzdeniach ci naopak tendencia k blokovaniu kolesa a smyknutiu pri drobnom neuvazenom reflexe robia kotuce na ceste neprijatelnymi (pre mna). Radsej nech ma bolia ruky. Ale to je moj nazor ktory si nedam a nevnucujem. Radsej menej a s citom.
Preto k veci... dosluhuju mi mavic ksyrium elite a rad by som aj nove, aj si polepsit. Len smerom vyssie je to takmer cisty karbon a na galusky z lenivosti servisu nechcem prejst. A pls neprehovarajte ma na to. Radsej poradte co na plaste je parada. Model a znacku si vyberiem sam ale rad si vypocujem argumenty. Nemam patent na rozum a skusenosti mi nasepkavaju, ze radsej chcem robustne riesenie bez "udrzby" ako nejaku neodladenu modnost. Je tu dost znalych ludi a rad si vypucujem argumenty.
Dakujem
Tazko povedat, zavisi od podkladu. Ale kym hlinikovy rafik stoji spravidla radovo desiatky EUR (keramicke Mavic viac), karbonovy znackovy stovky EUR. Riziko urcite nestoji za nenosenie lepenia (okrem nahradnej duse).
Ja som meral 61g a 65g rýchloupináky, 1120g predné koleso a 1500g zadné koleso, čo je spolu 2746g. Rozdiel 476g.
Myslis Mavic Cosmic Carbone SLS?
Weight
Pair without tyre: 1695 grams
Front without tyre: 765 grams
Rear without tyre: 930 grams
Pair wheel-tyre system: 2270 grams
Front wheel-tyre system: 1050 grams
Rear wheel-tyre system: 1220 grams
Staci lepsie pozriet
Weight
Pair without tyre: 1695 grams
Front without tyre: 765 grams
Rear without tyre: 930 grams
Pair wheel-tyre system: 2270 grams
Front wheel-tyre system: 1050 grams
Rear wheel-tyre system: 1220 grams
Staci lepsie pozriet
Zhod dole plaste a duse a zvaz. (10 min roboty).
Predný set kolies: 1070g + 61g rýchloupinák vs 1050g uvádzaných výrobcom.
Zadný set kolies: 1250g + 65g rýchloupinák, bez vymedzovacieho krúžku na 10s vs 1220g uvádzaných výrobcom.
To je 2320g (+50g) vs 2270g. Odchýlka 2,2%. Keď pripočítam rýchloupináky tak celkovo 2446g.
to mas uranovy ram?
... z platiny
Len žartujem, samozrejme. Pri cene 4500 USD / 100g už by som bol milionár, alebo mŕtvy a okradnutý
Kolesá pôjdu na zatiaľ neexistujúci bike.