A ja som prave vcera kontroloval XT naboje z roku 2008 a po rozobrati nabojov aj orecha som zistil ze vsetko je ako nove. Mozu mat najazdene cez 12 tisic iba raz sa zadny naboj dokontrovaval. Mal malu vôlu a podla vsetkeho nebol idealne dokontrovany este od vyroby co sa prejavilo az casom.
Stav tých guličiek je aj vizitkou servisovania náboja. ( správne vymedzenie vôle a mazanie)
Ja som na SLX nábojoch menil guličky, a to len preventívne, po 15.000 km. (kónusy však už mali znaky mierneho opotrebovania)
Moje skusenosti mi navravaju, ze take demolacie guliciek vznikaju, ak je to prilis dotiahnute. Vie niekto potvrdit? Alebo aj pri volnejsom nastaveni sa niekto s tym stretol?
Mozno len mam smolu na zle kusy,lebo naboje boli servisovane prvykrat v servise po 2000 km, tam sa uz menil konus v zadnom naboji, bol vydrety, menili sa gulicky a vsetko sa vycistilo, namazalo. Po dalsich 2000 km som v lete musel vymenit komplet predny naboj, lebo bol opat vydrety cely konus a bol uz nepouzitelny. Zadny ma konusy v poriadku, len boli rozbite gulicky. A dotahujem to tak, aby koleso nemalo volu a zase aby ani nedrhlo. Na to si davam pozor.
A prvykrat boli kontrolovane naboje v servise, takze dvaja rozny ludia ich dotahovali a kontrolovali.
Kontrolovať stav nábojov raz za 2000km? Ja to robím raz za 100-200 km. Stačilo ti naprázdno zatočiť kolesom a je odskúšané. (aj vôľa na brzdách).
Veď guličky v takom stave sa museli prejavovať zvukom aj drhnutím už poriadne dlhú dobu. .
No, ja som este naboje na záložáku/zimáku/blaťáku nikdy neservisoval. Vlastne nic som na nom este neservisoval ak neratam jednu vymenu retaze a brzdovych platniciek. A ako uz z jeho oznacenia vyplyva, tak ten chudak nejazdi zrovna ked je pekne a sucho a par tisic km to uz veru bude. A su tam len podpriemerne utesnene Acery. Ked sa budem nudit, tak sa mozno hecnem a dam sem foto ako tie gulicky a konusy vyzeraju.
hovorim o servisovani (rozobrati a vycisteni), nie o kontrole vole alebo pretoceni kolesa, to si clovek hned vsimne, ked cisti bike. dokonca zadne nemalo ani volu, akurat som si vsimol, ze sa zacina trosku zadrhavat, preto som to hned rozoberal
O bike sa celkom staram, pravidelne kontrolujem, takze zadrhavanie si hned vsimnem. Musi ist tak ticho, ze pocut jedine vietor a gumy, nic nesmie skripat, vrzgat, inac rozoberam a hladam pricinu...
hovorim o servisovani (rozobrati a vycisteni), nie o kontrole vole alebo pretoceni kolesa, to si clovek hned vsimne, ked cisti bike. dokonca zadne nemalo ani volu, akurat som si vsimol, ze sa zacina trosku zadrhavat, preto som to hned rozoberal
O bike sa celkom staram, pravidelne kontrolujem, takze zadrhavanie si hned vsimnem. Musi ist tak ticho, ze pocut jedine vietor a gumy, nic nesmie skripat, vrzgat, inac rozoberam a hladam pricinu...
stav tych guliciek a tvoja veta o tom ako sa o bajk staras si ale ocividne odporuju
Stav tých guličiek je aj vizitkou servisovania náboja. ( správne vymedzenie vôle a mazanie)
Ja som na SLX nábojoch menil guličky, a to len preventívne, po 15.000 km. (kónusy však už mali znaky mierneho opotrebovania)
Presne tak. Mám na tréningovom horskom staré náboje deore niekedy od roku 2005. Stále plne funkčné. Rozoberané a čistené raz za rok - na jar. Raz som mal problém s nejakými otrepami vo voľnobežke. Vyčistenie a odobranie jednej tenkej podložky probém vyriešil. Javí známky opotrebovania, ale funguje stále normálne. Guľôčky sú v poriadku a dráhy tiež.
Podľa mňa to je aj o kvalite materiálu a utesnenia. Mám doma starý 105-kový náboj(ten šedý), z čias keď sa na materiáli nešetrilo,ložiskové dráhy leštené borozonom, kvalitne utesnené, mám na ňom najazdené 40000 km, bol raz servisovaný (asi v polke najazdených km-len výmena vazelíny),naposledy som len pootvoril a zbadal bielu vazelinku bez náznaku špiny aj zavrel. Stále ide ľahko ako zanova...
Ale novšie Deore už bez zásahu moc nevydržali...
Čaute, som tu nový, doteraz som bol len pozorovatel a škoda že hneď prvý príspevok musím písať sem asi by som mal menej drepovať btw nemá niekto doma jeden zbytočný? je to z náboja shimano fh-rm65
On to ale je naozaj Novatec .. takze klasicka chyba. Ze sa zlomilo skor je preto, lebo Peto ma o dost silnejsi zaber. Predsa len, je kus chlapa a naviac namakany dupac
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ja som na SLX nábojoch menil guličky, a to len preventívne, po 15.000 km. (kónusy však už mali znaky mierneho opotrebovania)
A prvykrat boli kontrolovane naboje v servise, takze dvaja rozny ludia ich dotahovali a kontrolovali.
Veď guličky v takom stave sa museli prejavovať zvukom aj drhnutím už poriadne dlhú dobu. .
O bike sa celkom staram, pravidelne kontrolujem, takze zadrhavanie si hned vsimnem. Musi ist tak ticho, ze pocut jedine vietor a gumy, nic nesmie skripat, vrzgat, inac rozoberam a hladam pricinu...
O bike sa celkom staram, pravidelne kontrolujem, takze zadrhavanie si hned vsimnem. Musi ist tak ticho, ze pocut jedine vietor a gumy, nic nesmie skripat, vrzgat, inac rozoberam a hladam pricinu...
stav tych guliciek a tvoja veta o tom ako sa o bajk staras si ale ocividne odporuju
Ja som na SLX nábojoch menil guličky, a to len preventívne, po 15.000 km. (kónusy však už mali znaky mierneho opotrebovania)
Presne tak. Mám na tréningovom horskom staré náboje deore niekedy od roku 2005. Stále plne funkčné. Rozoberané a čistené raz za rok - na jar. Raz som mal problém s nejakými otrepami vo voľnobežke. Vyčistenie a odobranie jednej tenkej podložky probém vyriešil. Javí známky opotrebovania, ale funguje stále normálne. Guľôčky sú v poriadku a dráhy tiež.
Ale novšie Deore už bez zásahu moc nevydržali...
http://www.bike-forum.cz/fotogalerie/kola-a-komponenty/detail-48371.html
Superstar Switch EVO, sedem mesiacov je trochu malo.
uvidime co odpisu.