ja sa pripravujem na sezónu a potrebujem
prilbu pozdávala sa mi táto
http://www.foxracing.sk/shop/cyklo-oblecenie/panske/helmy/fox-flux-helma/oranzova/ ale nevedel som akú veľkosť že ja mám hlavy, problém je že neviem sa rozhodnúť medzi S/M a L/XL, (je to také divné číslovanie)
S/M od foxu - padla na hlavu ako nič ale bolo to naknap a čelenku či čiapku by som už nenarval
L/XL táto - padla +/- ako riť na šerbel dotiahol som si ju ale taký prst som na bok
helmy dal..
nerozhodol som sa a tak skorej na vás nejakú radu na prilbu ? alebo ako má padnúť ? keď padla aj aj ?stahujem sa na peknú cestu a tam su vcelku perfektné príležitosti na
bike ale bez helmy ani na krok, ale napríklad len tak som skúsil Lko special ale na DH a tá padla ako uliata na 101%
Prilieb ako je tá Fox sú na trhu stovky. Proste si vyskúšaj iný model a skúšaj a kým prestaneš mať dilemu. Vyberať si medzi tesnotkou a voľnou nie je rozumné. Preto sa ich robí toľko aby si každý vybral tú správnu - v zmysle aby mu dokonale sedela. Na označenie číslovania zabudni, každá má iný obvod a dokonca ani výlučne podľa obvodu sa nedá zaručiť či ti sadne lebo môžeš nájsť 10 ľudí s idemtickým obvodom hlavy no každí má iný tvar hlavy celkovo. Prilbu si kúp tak, že keď je odtiahnutý ten mechanizmus mala by byť voľná a keď ho dotiahneš tab by ti ideálne bez zapnutia remienkov mala držať na hlave tak že ti nespadne z hlavy ani keby si spravil stojku na rukách (to len na vysvetlenie
) Prilba by sa mala dotýkať v obvode na viacerých miestach nie len na čele a vzadu ako je koliesko na doťahovanie, vtedy sa ti pravdepodobne bude vaklať na stranách. Niektoré upínania si všimni sú na helme upevnené niekde v oblasti spánkov takže doťahovaním sa ti to celé sťahuje rovnomerne okolo hlavy. Tiež si všimni hĺbku
prilby nemal by si ju mať vysoko nad ušami ale ani cez ne. Je to aj o tvare korpusu ... hľadaj a skúšaj. Keď sa chceš voziť po Karpatoch tak ti netreba DH len preto lebo ti sedí to je akoby si sa chcel bežkovať a kúpiš si lyžiarky lebo ti sedia alebo ako by som to vysvetlila.