este ostava nespomenuta kapitalisticka Coca Cola..... je tam 5% kyseliny fosforecnej ktora ma rada hrdzu....
coca cola vyzerie vodny kamen, hrdzu a ine veci..... a tuto jej vlastnost robi spomenuta kyselina :smoke:


Nearly all carbonated soft drinks contain carbonic acid, which is moderately useful for tasks such as removing stains and dissolving rust deposits (although plain soda water is much better for some of these purposes than Coca-Cola or other soft drinks, as it doesn't leave a sticky sugar residue behind). Carbonic acid is relatively weak, however, and people have been drinking carbonated water for many years with no detrimental effects.
Read more at http://www.snopes.com/cokelore/acid.asp#UAMKJrIik4vwdg3r.99

Coca-Cola ... the concentration of phosphoric acid in Coke is far too small (a mere 11 to 13 grams per gallon of syrup, or about 0.20 to 0.30 per cent of the total formula)
Read more at http://www.snopes.com/cokelore/acid.asp#UAMKJrIik4vwdg3r.99
23.02.2015 - 01:07:47
01
majorkucera " picul si o nej...? ...aspoň vieme , po čom ti aj myseľ behá. :lol:[/quote]
Darmo stava sa :-D a uz bolo po 22;-)
23.02.2015 - 06:30:33
00
btw, sedlovka sa mi zapiekla do ramu. uz som vela krat skusil tahat aj tlacit, a samozrejme olej aj jarovu vodu, ale zatial nefunguje nic :/

Treba nahriat a postupne povolovat, mozes skusit plynovy sporak, ak nemas pistolku na propan. Alebo sa zastav :) Tekuty dusik nech ta ani nenapadne skusat, lebo praskne jak ram, tak sedlovka.
23.02.2015 - 08:22:47
00
chlapi ak hladate nieco s vyssim obsahom kyseliny, tak toto http://www.tatrachema.com/pdf/katalog-vyrobkov/Fixinela-500ml.pdf
koncentracia nie je zase az taka vysoka, aby poskodila ram a sedlovku. len treba davat pozor, aby to nekvaplo na kovove casti.
23.02.2015 - 08:39:07
00
Mne na zahryznuté veci pomohol mix prevodového oleja a technického benzínu v pomere 3:1 až 3:2 ... akurát že u kovových súčastí ... u karbónu netuším, či to pomôže.
23.02.2015 - 10:59:08
00
nahrievat karbon?... nevyznam sa pravdu povediac .....povedal by som ze sa teplom roztahovat nebude.. takze sa necham poucit :-)
jasopeto ....beriem to s5 s tou kolou..... som mal info od jedneho kutila... takze zavadzal...... kazdopadne kola na tieto veci funguje
23.02.2015 - 11:02:04
01
No vida .. to je tak, ked clovek este spi :D .. pochopil som to naopak :D .. nahriatie a nasledne schladnutie moze pomoct, uvolni to trochu zapecenie, inak potom to podchladit veru .. ale nie tekutym dusikom. To je tak, to karbonoveho ramu treba dat karbonovu sedlovku :D .. karbon by som plamenom nenahrieval, to by asi zhorel :lol:
23.02.2015 - 11:09:58
00
z vlastnej skusenosti na povolovanie mensich spojov mozem odporucit toto http://www.remab.sk/product/sk/Vreckovy-horak-ROTHENBERGER-35130 podla nastavenia plamena ma teplotu od 700° do 1300° ak sa nemylim. palivo propan, propanbutan, butan. sikovny pomocnik a kedze je to priemyselna zalezitost aj nieco vydrzi. ziadna "cinska" sratchka. odporucam :) na YT si vygooglite aj nejake videjka. bezkonkurencna cena/vykon
www.remab.sk
23.02.2015 - 11:19:11
03
iron.hide skus toto pzriet:
http://sheldonbrown.com/stuck-seatposts.html
jedna z veci je rozpustac oxidovaneho hlinika, druha suchy lad, alebo co to tam uvadzaju a podchladit sedlovku
inak vela jazdis v bordeli, treba omnoho castejsie robit servis. Ja ho tiez robim menej ako by som ho mal, nastastie jazdim menej, tak az tak zle to nie je :lol:
23.02.2015 - 12:27:59
00
Teroson Solvo Rust, penetrujuci olej: http://www.henkel.sk/loctite-5638.htm?nodeid=8802653044737
http://www.formotor.sk/lepidla-a-tmely/645-teroson-8018-uvolnovac-hrdze-400ml.html
23.02.2015 - 12:36:08
01
Ak nejde vybrat Al sedlovka z karbonoveho ramu, tak pochybujem, ze to doslova zrastlo. Ved tam nemohla prebiehat ziadna kontaktna galvanicka korozia ako v pripade kombinacie s Fe ramom. A dnesne sedlovky su tvrdo anodizovane a iron ani tu anodizaciu nemoze mat poskodenu kedze sedlovkou nehybe. :D Ale ano, ak je anodizacia zosuchana, tak oxidacia je svina. Cize nieco na rozpustenie tych oxidov Al bude presne to co treba.

Druha moznost je, ze to je velmi tesne ulozenie a bude to statocne zanesene bordelom (jemny prach a piesok), kedze iron cely rok so sedlovkou nehybe. Najlepsie je zhodit kolesa, uchytit zvysok bajku do zveraku dole hlavou za zamok sedlovky a tocit ramom. To by mala byt dostatocna paka na povolenie. Samozrejme navzlinane WD40 aplikovane den-dva vopred tomu urcite neublizi, ale schladzovanie sedlovky by som asi v prvej faze neriesil. A nahrievanie karbonoveho ramu vobec nie.

P.S. iron a ked to rozoberies, tak uz vies, preco je dobre pri opätovnej montazi pouzit montaznu pastu a odstrihnuty kus ultralite duse prevleceny cez spoj sedlovka - ram. :)
23.02.2015 - 12:37:18
01
Nechapem vyznam odstrihnutej duše
23.02.2015 - 13:58:04
00
5-8 cm duše zo žiletky sa nastokne (natiahne) v mieste sedlového upináka. (nie rýchloupináka). V tomto mieste spravidla vniká vlhkosť do sedlovej trubky. Dušou sa takto utesní kritické miesto.
Ja po jazde v daždi spravidla vždy vytiahnem sedlovku a otočím bike hore kolesami. Skoro vždy stečie pár kvapiek vody.
23.02.2015 - 14:03:10
02
majorkucera: strieka voda z kolesa , je to pod tlakom, voda sa dostane sfina vsade, potom to steka do lozisk v strede :( dobre , ze sa to riesi, musim to nejako poriesit s tou dusou. Aj ked teda znova ma napada otazka, ako uz minule poznamenal MageZ mame uz elektrifikovane bezdrotove radenie, navigaciu jednoprevodniky :lol: .. ale take zakladne veci ako pouzitelny blatnik, latu odolne prevody a nevtekajuca voda do ramu, to stale poriesene nie je :lol: .. ani bowdeny doteraz nikto nevyriesil okrem teda toho, ze sa zrusil presmyk :D)
23.02.2015 - 14:40:06
02
A inac viem, preco iron.hide nejde vybrat sedlovku. Lebo s nou cely rok nehybe :rofl:
23.02.2015 - 14:41:04
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up