to neprejde materialom..... -78°C to ma na povrchu..............to mas jak nieco zapecene a nestaci to nahriat teplovzdusnou pistolou ale musis pouzit autogen.....
este ostava nespomenuta kapitalisticka Coca Cola..... je tam 5% kyseliny fosforecnej ktora ma rada hrdzu....
coca cola vyzerie vodny kamen, hrdzu a ine veci..... a tuto jej vlastnost robi spomenuta kyselina
Nearly all carbonated soft drinks contain carbonic acid, which is moderately useful for tasks such as removing stains and dissolving rust deposits (although plain soda water is much better for some of these purposes than Coca-Cola or other soft drinks, as it doesn't leave a sticky sugar residue behind). Carbonic acid is relatively weak, however, and people have been drinking carbonated water for many years with no detrimental effects.
Read more at http://www.snopes.com/cokelore/acid.asp#UAMKJrIik4vwdg3r.99
Coca-Cola ... the concentration of phosphoric acid in Coke is far too small (a mere 11 to 13 grams per gallon of syrup, or about 0.20 to 0.30 per cent of the total formula)
Read more at http://www.snopes.com/cokelore/acid.asp#UAMKJrIik4vwdg3r.99
btw, sedlovka sa mi zapiekla do ramu. uz som vela krat skusil tahat aj tlacit, a samozrejme olej aj jarovu vodu, ale zatial nefunguje nic :/
Treba nahriat a postupne povolovat, mozes skusit plynovy sporak, ak nemas pistolku na propan. Alebo sa zastav Tekuty dusik nech ta ani nenapadne skusat, lebo praskne jak ram, tak sedlovka.
Mne na zahryznuté veci pomohol mix prevodového oleja a technického benzínu v pomere 3:1 až 3:2 ... akurát že u kovových súčastí ... u karbónu netuším, či to pomôže.
nahrievat karbon?... nevyznam sa pravdu povediac .....povedal by som ze sa teplom roztahovat nebude.. takze sa necham poucit jasopeto ....beriem to s5 s tou kolou..... som mal info od jedneho kutila... takze zavadzal...... kazdopadne kola na tieto veci funguje
No vida .. to je tak, ked clovek este spi .. pochopil som to naopak .. nahriatie a nasledne schladnutie moze pomoct, uvolni to trochu zapecenie, inak potom to podchladit veru .. ale nie tekutym dusikom. To je tak, to karbonoveho ramu treba dat karbonovu sedlovku .. karbon by som plamenom nenahrieval, to by asi zhorel
z vlastnej skusenosti na povolovanie mensich spojov mozem odporucit toto http://www.remab.sk/product/sk/Vreckovy-horak-ROTHENBERGER-35130 podla nastavenia plamena ma teplotu od 700° do 1300° ak sa nemylim. palivo propan, propanbutan, butan. sikovny pomocnik a kedze je to priemyselna zalezitost aj nieco vydrzi. ziadna "cinska" sratchka. odporucam na YT si vygooglite aj nejake videjka. bezkonkurencna cena/vykon copyrightwww.remab.sk www.remab.sk
iron.hide skus toto pzriet: http://sheldonbrown.com/stuck-seatposts.html
jedna z veci je rozpustac oxidovaneho hlinika, druha suchy lad, alebo co to tam uvadzaju a podchladit sedlovku
inak vela jazdis v bordeli, treba omnoho castejsie robit servis. Ja ho tiez robim menej ako by som ho mal, nastastie jazdim menej, tak az tak zle to nie je
Ak nejde vybrat Al sedlovka z karbonoveho ramu, tak pochybujem, ze to doslova zrastlo. Ved tam nemohla prebiehat ziadna kontaktna galvanicka korozia ako v pripade kombinacie s Fe ramom. A dnesne sedlovky su tvrdo anodizovane a iron ani tu anodizaciu nemoze mat poskodenu kedze sedlovkou nehybe. Ale ano, ak je anodizacia zosuchana, tak oxidacia je svina. Cize nieco na rozpustenie tych oxidov Al bude presne to co treba.
Druha moznost je, ze to je velmi tesne ulozenie a bude to statocne zanesene bordelom (jemny prach a piesok), kedze iron cely rok so sedlovkou nehybe. Najlepsie je zhodit kolesa, uchytit zvysok bajku do zveraku dole hlavou za zamok sedlovky a tocit ramom. To by mala byt dostatocna paka na povolenie. Samozrejme navzlinane WD40 aplikovane den-dva vopred tomu urcite neublizi, ale schladzovanie sedlovky by som asi v prvej faze neriesil. A nahrievanie karbonoveho ramu vobec nie.
P.S. iron a ked to rozoberies, tak uz vies, preco je dobre pri opätovnej montazi pouzit montaznu pastu a odstrihnuty kus ultralite duse prevleceny cez spoj sedlovka - ram.
5-8 cm duše zo žiletky sa nastokne (natiahne) v mieste sedlového upináka. (nie rýchloupináka). V tomto mieste spravidla vniká vlhkosť do sedlovej trubky. Dušou sa takto utesní kritické miesto.
Ja po jazde v daždi spravidla vždy vytiahnem sedlovku a otočím bike hore kolesami. Skoro vždy stečie pár kvapiek vody.
majorkucera: strieka voda z kolesa , je to pod tlakom, voda sa dostane sfina vsade, potom to steka do lozisk v strede dobre , ze sa to riesi, musim to nejako poriesit s tou dusou. Aj ked teda znova ma napada otazka, ako uz minule poznamenal MageZ mame uz elektrifikovane bezdrotove radenie, navigaciu jednoprevodniky .. ale take zakladne veci ako pouzitelny blatnik, latu odolne prevody a nevtekajuca voda do ramu, to stale poriesene nie je .. ani bowdeny doteraz nikto nevyriesil okrem teda toho, ze sa zrusil presmyk)
medzierku pod sedlovou objímkou stačí prelepiť páskou a objímku otočiť šróbom dopredu, na sedlovku nasunúť starý O-Kružok z vidlice... používam roky.. žiadny bordel v sedlovej trubke rámu.
prípadne toto http://www.kupkolo.cz/fizik-krouzek-na-sedlovku_z96386/
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
ale ten sprej sem dam zajtra.... u nas v robote uz pomohol velakrat.....
Aj z bombičky by čosi vzniklo
coca cola vyzerie vodny kamen, hrdzu a ine veci..... a tuto jej vlastnost robi spomenuta kyselina
Nearly all carbonated soft drinks contain carbonic acid, which is moderately useful for tasks such as removing stains and dissolving rust deposits (although plain soda water is much better for some of these purposes than Coca-Cola or other soft drinks, as it doesn't leave a sticky sugar residue behind). Carbonic acid is relatively weak, however, and people have been drinking carbonated water for many years with no detrimental effects.
Read more at http://www.snopes.com/cokelore/acid.asp#UAMKJrIik4vwdg3r.99
Coca-Cola ... the concentration of phosphoric acid in Coke is far too small (a mere 11 to 13 grams per gallon of syrup, or about 0.20 to 0.30 per cent of the total formula)
Read more at http://www.snopes.com/cokelore/acid.asp#UAMKJrIik4vwdg3r.99
Darmo stava sa
Treba nahriat a postupne povolovat, mozes skusit plynovy sporak, ak nemas pistolku na propan. Alebo sa zastav
koncentracia nie je zase az taka vysoka, aby poskodila ram a sedlovku. len treba davat pozor, aby to nekvaplo na kovove casti.
jasopeto ....beriem to s5 s tou kolou..... som mal info od jedneho kutila... takze zavadzal...... kazdopadne kola na tieto veci funguje
http://sheldonbrown.com/stuck-seatposts.html
jedna z veci je rozpustac oxidovaneho hlinika, druha suchy lad, alebo co to tam uvadzaju a podchladit sedlovku
inak vela jazdis v bordeli, treba omnoho castejsie robit servis. Ja ho tiez robim menej ako by som ho mal, nastastie jazdim menej, tak az tak zle to nie je
http://www.formotor.sk/lepidla-a-tmely/645-teroson-8018-uvolnovac-hrdze-400ml.html
Druha moznost je, ze to je velmi tesne ulozenie a bude to statocne zanesene bordelom (jemny prach a piesok), kedze iron cely rok so sedlovkou nehybe. Najlepsie je zhodit kolesa, uchytit zvysok bajku do zveraku dole hlavou za zamok sedlovky a tocit ramom. To by mala byt dostatocna paka na povolenie. Samozrejme navzlinane WD40 aplikovane den-dva vopred tomu urcite neublizi, ale schladzovanie sedlovky by som asi v prvej faze neriesil. A nahrievanie karbonoveho ramu vobec nie.
P.S. iron a ked to rozoberies, tak uz vies, preco je dobre pri opätovnej montazi pouzit montaznu pastu a odstrihnuty kus ultralite duse prevleceny cez spoj sedlovka - ram.
Ja po jazde v daždi spravidla vždy vytiahnem sedlovku a otočím bike hore kolesami. Skoro vždy stečie pár kvapiek vody.
prípadne toto
http://www.kupkolo.cz/fizik-krouzek-na-sedlovku_z96386/