Máte niekto skúsenosť s prepravou biku vlakom? Viem, ze spešniny zrušili, a chceli by sme ísť s kamarátmi na Oravu a zobrať biky. Vraziť takmer 10.000 do strešného nosiča (4 biky) sa mi zdá dosť veľký prepich. Zaujímalo by ma, či je to možné a ako to funguje. Samozrejme aj približná cena. Vopred ďakujem!
pri dnešnom trende to mozu menit pre fatbiky
a skúškové mam ale najblizsiu az v stredu tak som si dnes doprial
a mat trocha sirsie rajdy ako mam, tak to bude komedia nastupovat a vystupovat
Máte niekto skúsenosti s prepravou bicykla na trase BA - KN? chcel by som sa povoziť z DS až do Kvetoslavova a odtiaľ s bikom do Šamorína do práce... po ceste I/63 by som sa asi trošku bál o život : ) vďaka
Aktuálny zážitok so Železnicami SR:
Kúpil som si včera cestovný lístok s miestenkou cez internet na 2.4. 2015 BA - Poprad-Tatry na IC 505 a spiatočný Poprad-Tatry - BA na IC 504. Dnes som sa s vytlačenými lístkami vydal dokúpiť si lístok na bicykel na stanicu Nové Mesto (blízko pri robote). Prvý problém: pani za okienkom nevedela ako naťukať miesto + lístok pre bicykel, či tam má byť "+" alebo ".", po telefonáte s odborníkom sa jej to podarilo, super, cestu do Popradu mám vybavenú. Ideme na cestu späť do BA. Druhý problém: pani znovu nevie naťukať miesto + lístok pre bicykel, nedarí sa ani za využitia predchádzajúcich rád od priateľa na telefóne, volá znovu, priateľ na telefóne je bezradný. Pani rezignuje, otáča otočnú stoličku k plechovej skrini za svojim chrbtom, kde má vytlačené všetky vlaky s poznámkami a po chvíli víťazoslávne hovorí: "Ten vlak nejde". Ja jej na to, že drží v ruke cestovný doklad, za ktorý som včera zaplatil a systém mi ho vydal. Pohodila ramenami a bujnou hrivou a vraví, že niekde ešte zavoláme. Prichádza ďalší klient k okienku a začína sa smiať: "Kúpili ste si lístok cez Internet?"... Po chvíli pani dotelefonovala, kamarátka na druhej strane linky mala super víkend a piekla fajný koláč a popri týchto informáciách sa pani za okienkom dozvedela, že má vraj pravdu, a vlak v ten deň - 6.4.2015 nejde. A že mi kamarátka na telefóne odkazuje, že som šikovný (lebo som dokázal odrbať systém a získať lístok na neexistujúci vlak); som na seba hrdý... Vzdávam sa, vravím, že chcem teda ten lístok vrátiť a kúpim si na iný vlak, kde môžem bicykel vziať so sebou. Problém č.3: Pani: "Jaaaj, môj zlatý, ale to sa nedá, to musíte cez internet." Ja jej vravím, že pred pár týždňami som si tiež kúpil lístok cez internet (keď bola v BA snehová kalamita) a na stanici mi ho bez problémov vzali späť. "No môj zlatý, to bola výnimočná situácia." Končím, vzdávam to. Vzal som si lístok na bicykel do PP a odchádzam. Cestou k autu mi to nedá, keď si sadnem, vytočím 18188 a milej pani (možno slečne) na druhej strane líčim svoj príbeh. Problém č. 4: Pani ma chvíľu ticho počúva a potom veľmi opatrne hovorí: "Ten vlak ide". Priznávam, že som telefonoval počas jazdy, skoro som trafil autobus na hlavnej ceste. Pýtam sa jej, nech mi túto informáciu zopakuje, lebo som už predsa len vo veku, kedy zmysly môže trpieť istým stupňom degradácie. Zopakovala, pochopil som. Ale upresnila, že vlak síce ide, ale práve 6.4. 2015 v ňom nie je radený vozeň na prevoz batožín. Pýtam sa prečo? Nevie. Hovorím, že na stránke Slovakrail svieti info: "Košice - Bratislava hl.st. --- Preprava bicyklov povinná rezervácia miesta pre bicykle." Áno, vraví pani, ale 6. a 7. tam batožinový vozeň radený nie je. Rezignujem... už po koľký krát... Potvrdzuje mi, že lístok musím vrátiť cez internet a milo mi radí, čo všetko musím pri anulácii lístka vyplniť aby som svoje peniaze dostal späť. Zabudol som sa opýtať, kedy ich znovu uvidím. Na to, že som jej povedal, že majú teda na stránke mylnú informáciu o možnosti prepravy bicyklov už nijako nereaguje. Ale keď sa opýtam, či aj pri ostatných vlakoch v ten deň hrozí, že nebudú mať batožinový vozeň mi milo poradí: "Radšej si zavolajte."
"Vaša požiadavka o vrátenie cestovného dokladu bola prijatá.
Detaily ITD: 1113002020027576,
CESTOVNÝ LÍSTOK + REZERVÁCIA, 06.04.15 16:34 - 06.04.15 20:23, Peter O......, ECxxxxxxx.
Suma za neprecestovaný ITD po odpočítaní storna (12.78 EUR podľa prepravných podmienok stanovených PP ZSSK v prípade cestovných lístkov ZSSK a PP IDS BK v prípade PCL IDS BK) Vám bude po vybavení žiadosti poukázaná na bankový účet číslo 261xxxxxx/1100 v lehote do 30 dní od podania žiadosti o vrátenie.
V prípade daľšej korešpondencie sa obracajte na adresu [email protected]."
Napadajú mi veľmi, ale veľmi škaredé slová. Poslal som im na sťažnosti veľmi, ale veľmi šťavnatý email
Storno 1,42 EUR, žiadam ho vrátiť.
ŽSR nemá s prepravou osôb a batožín nič spoločné. ŽSR je manažér infraštruktúry, ZSSK je osobný dopravca. To len pre info, aby ste nekontaktovali zlú osobu
No a ešte doplním, že IC 504 6.4. skutočne nejde. IC 505 chodí len pracovné dni. Vozeň na batožinu by mal byť radený (ak nie je nejaký technický problém, alebo správkový stav) na každom vlaku ZSSK IC.
voľakedy bolo tak, že ak vlak nemal batožinový/bajkový vozeň tak si si bral bike sebou do posledných/prvých dverí ... to už neplati? či len pri IC to neplatí?
Už som z toho debil aj ja
Takže takto:
IC 504 chodí denne v klasickom radení a vrátane 5.4., lenže v nedeľu a 6.4. nie je vo vlaku radený detský vozeň, vozeň na prepravu batožín a invalidov, http://www.vlaky.net/upload/images/reports/005609//KCP120z.pdf
Edit: bicykle v IC a EC asi aj Ex je zakázané prepravovať na predstavkoch prvého a posledného vozňa, treba mať vždy rezerváciu na bicykel.
ahojte.síce je ešte skoro ale pýtam sa radšej dopredu. chystám sa na maratón do Svatého Jura vláčkom. to znamená, rýchlikom do Trnavy a stade prestup do Svatého jura na osobák. chcem sa spýtať ako je to s prepravou v rýchliku. sú tam nejaké Háky na zavesenie bicykla na výšku? musím povoliť riadidlá a otočiť ich v rámci šetrenia priestoru. a hlavne môžem si bike nejako chrániť? zamknúť alebo ako? a v osobáku do Svatého jura neviete čí sú háky alebo mám použiť posledné dvere. neviem totiž či tam chodieva ten dvojposchodák alebo klasický vozňový. ďakujem za odpoveď
Najdi si svoj vlak na vagonweb.cz/razeni
Ak je tam vozen BDghmeer tak bike odlozis do specialneho kupe, sprievodca ti vyda potvrdenie o biku a ulozi do zavesneho stojana.
Ak je vozen BDteer/BDgteer tak bike das na hak v rozsirenej chodbicke. Mas tam 5 sklopnych miest a namiesto kazdeho miesta sa da dat bike. Strazit si ho musis sam.
Potom nudzovka vo vacsine voznov sa postavis do dveri a drzis si bike
V osobaku bud plati to co je hore alebo ak pride poschodak tak v koncovych voznoch je priestor pre bicykle. Opat zavesis na hak a sadnes si k nemu. Najdi si aky konkretny vlak ti pojde
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
a skúškové mam ale najblizsiu az v stredu tak som si dnes doprial
a mat trocha sirsie rajdy ako mam, tak to bude komedia nastupovat a vystupovat
Kúpil som si včera cestovný lístok s miestenkou cez internet na 2.4. 2015 BA - Poprad-Tatry na IC 505 a spiatočný Poprad-Tatry - BA na IC 504. Dnes som sa s vytlačenými lístkami vydal dokúpiť si lístok na bicykel na stanicu Nové Mesto (blízko pri robote).
Prvý problém: pani za okienkom nevedela ako naťukať miesto + lístok pre bicykel, či tam má byť "+" alebo ".", po telefonáte s odborníkom sa jej to podarilo, super, cestu do Popradu mám vybavenú. Ideme na cestu späť do BA.
Druhý problém: pani znovu nevie naťukať miesto + lístok pre bicykel, nedarí sa ani za využitia predchádzajúcich rád od priateľa na telefóne, volá znovu, priateľ na telefóne je bezradný. Pani rezignuje, otáča otočnú stoličku k plechovej skrini za svojim chrbtom, kde má vytlačené všetky vlaky s poznámkami a po chvíli víťazoslávne hovorí: "Ten vlak nejde". Ja jej na to, že drží v ruke cestovný doklad, za ktorý som včera zaplatil a systém mi ho vydal. Pohodila ramenami a bujnou hrivou a vraví, že niekde ešte zavoláme. Prichádza ďalší klient k okienku a začína sa smiať: "Kúpili ste si lístok cez Internet?"... Po chvíli pani dotelefonovala, kamarátka na druhej strane linky mala super víkend a piekla fajný koláč a popri týchto informáciách sa pani za okienkom dozvedela, že má vraj pravdu, a vlak v ten deň - 6.4.2015 nejde. A že mi kamarátka na telefóne odkazuje, že som šikovný (lebo som dokázal odrbať systém a získať lístok na neexistujúci vlak); som na seba hrdý... Vzdávam sa, vravím, že chcem teda ten lístok vrátiť a kúpim si na iný vlak, kde môžem bicykel vziať so sebou.
Problém č.3: Pani: "Jaaaj, môj zlatý, ale to sa nedá, to musíte cez internet." Ja jej vravím, že pred pár týždňami som si tiež kúpil lístok cez internet (keď bola v BA snehová kalamita) a na stanici mi ho bez problémov vzali späť. "No môj zlatý, to bola výnimočná situácia." Končím, vzdávam to. Vzal som si lístok na bicykel do PP a odchádzam. Cestou k autu mi to nedá, keď si sadnem, vytočím 18188 a milej pani (možno slečne) na druhej strane líčim svoj príbeh.
Problém č. 4: Pani ma chvíľu ticho počúva a potom veľmi opatrne hovorí: "Ten vlak ide". Priznávam, že som telefonoval počas jazdy, skoro som trafil autobus na hlavnej ceste. Pýtam sa jej, nech mi túto informáciu zopakuje, lebo som už predsa len vo veku, kedy zmysly môže trpieť istým stupňom degradácie. Zopakovala, pochopil som. Ale upresnila, že vlak síce ide, ale práve 6.4. 2015 v ňom nie je radený vozeň na prevoz batožín. Pýtam sa prečo? Nevie. Hovorím, že na stránke Slovakrail svieti info: "Košice - Bratislava hl.st. --- Preprava bicyklov povinná rezervácia miesta pre bicykle." Áno, vraví pani, ale 6. a 7. tam batožinový vozeň radený nie je. Rezignujem... už po koľký krát... Potvrdzuje mi, že lístok musím vrátiť cez internet a milo mi radí, čo všetko musím pri anulácii lístka vyplniť aby som svoje peniaze dostal späť. Zabudol som sa opýtať, kedy ich znovu uvidím. Na to, že som jej povedal, že majú teda na stránke mylnú informáciu o možnosti prepravy bicyklov už nijako nereaguje. Ale keď sa opýtam, či aj pri ostatných vlakoch v ten deň hrozí, že nebudú mať batožinový vozeň mi milo poradí: "Radšej si zavolajte."
Detaily ITD: 1113002020027576,
CESTOVNÝ LÍSTOK + REZERVÁCIA, 06.04.15 16:34 - 06.04.15 20:23, Peter O......, ECxxxxxxx.
Suma za neprecestovaný ITD po odpočítaní storna (12.78 EUR podľa prepravných podmienok stanovených PP ZSSK v prípade cestovných lístkov ZSSK a PP IDS BK v prípade PCL IDS BK) Vám bude po vybavení žiadosti poukázaná na bankový účet číslo 261xxxxxx/1100 v lehote do 30 dní od podania žiadosti o vrátenie.
V prípade daľšej korešpondencie sa obracajte na adresu [email protected]."
Napadajú mi veľmi, ale veľmi škaredé slová. Poslal som im na sťažnosti veľmi, ale veľmi šťavnatý email
Storno 1,42 EUR, žiadam ho vrátiť.
Co je ale este horsie, alternativa nema o bike prepravu absolutne ziadny zaujem.
Co je ale este horsie, alternativa nema o bike prepravu absolutne ziadny zaujem.
Laco Findl pls. mohol by si hodit rec s cyklokoordinarom nech skusi s Regiojetom podiskutovat.
Budeme to riesit spolu s narodnym cyklokoordinatorom...aj ZSR a aj RegioJet... dam sem potom info
Edit: tak nie niektoré IC nemajú batožiňák, ale dá sa to skontrolovať na http://www.vagonweb.cz/razeni/?&lang=cs
Takže takto:
IC 504 chodí denne v klasickom radení a vrátane 5.4., lenže v nedeľu a 6.4. nie je vo vlaku radený detský vozeň, vozeň na prepravu batožín a invalidov,
http://www.vlaky.net/upload/images/reports/005609//KCP120z.pdf
Edit: bicykle v IC a EC asi aj Ex je zakázané prepravovať na predstavkoch prvého a posledného vozňa, treba mať vždy rezerváciu na bicykel.
štvrtý riadok dole
Ak je tam vozen BDghmeer tak bike odlozis do specialneho kupe, sprievodca ti vyda potvrdenie o biku a ulozi do zavesneho stojana.
Ak je vozen BDteer/BDgteer tak bike das na hak v rozsirenej chodbicke. Mas tam 5 sklopnych miest a namiesto kazdeho miesta sa da dat bike. Strazit si ho musis sam.
Potom nudzovka vo vacsine voznov sa postavis do dveri a drzis si bike
V osobaku bud plati to co je hore alebo ak pride poschodak tak v koncovych voznoch je priestor pre bicykle. Opat zavesis na hak a sadnes si k nemu. Najdi si aky konkretny vlak ti pojde
Tak ak už máte kúpené lístky, treba si požiadať o vrátenie peňazí.