reeller_sk, tie internety som mysel tak, ze sam som ITckar a mam kamaratov ITckarov. A ako som casom odpozoroval, niektori ITckari radi studuju a nasavaju co najviac informacii o vsetkom, namiesto toho, aby to radsej neriesili a sli napr. jazdit
Sam som taky, je to podobne ako gramarstvo. Testy, najma tie nezavisle sa asi nerobia v nasich podmienkach. A podmienky experimentu samozrejme aj maju vplyv na vysledky.
Zvysovanim tlaku ma
plast (galuska) coraz mensiu stycnu plochu s povrchom vozovky (na to snad netreba tabulky). Pri velkom tlaku a nerovnom povrchu straceme trakciu, kedze
koleso odskakuje (zavisi od vahy jazdca). To je rovnake, ako ked je basketbalova lopta nafukana na tvrdo a na makko. Ked je uplne tvrda, tak sa ju bojim silno hodit o zem (aby nepraskla po naraze). Zas ked je makka, tak sa dostatocne neodrazi. A k tomu nepotrebujem ziadne tabulky valiveho odporu plasta (ved ano, aj medzi GP4000S a SII je rozdiel par percent, alebo je to reklama?)
Najlepsie je ale najst ten kompromis, aby ta plocha nebola prilis velka, ani prilis mala. Ja osobne som
plaste (pozor, nie galusky, do tych sa nerozumiem) nemal nikdy nafukane na viac ako 8,5 bar*, najcastejsie 8,0 bar pri 23mm a pri 25 idem kludne aj na 7,5 bar. Spominam si na tento obrazok. Nikdy som sa s nim vsak nestotoznil, kedze sam fukam o 1 bar viac ako je odporucane. Ved je to len odporucanie:
i.stack.imgur.comAno, ked som este jazdil plaste s 6 bar, dostaval som defekty jedna radost. Pri 7,5-8,5 okrem pripadu nizsie*, ani raz (klop, klop).
*prave vo chvili ked som mal 8,5 som dostal defekt na prednom kolese v sprinte do kopca na regionalnej lige. Aj ked som bol v limite plasta Conti GP4000S a sklo ani inu necistotu som nenasiel, nevydrzalo to. Vazil som okolo 73kg.