Sereďmaratón

31.05.2015
Preteky jednotlivcov
Sereď (Slovensko)

Propozície, Pozvánka, Výsledky
Zúčastnených bikerov (13)
04peter4voltybastylicacirinkoEnriko111Lostluisimi1986somilos64peter22ReHMn
Ono si ale vela ludi myli pojmy s dojmami. Ty si v predchadzajucom prispevku napisal, ze ta ista galuska natlakovana na mensi tlak ma mensi valivy odpor, co nie je pravda. janherich spravne poznamenal, ze to nemusi ale znamenat, ze viac nafukana galuska s mensim valivym odporom prenesie realne viac sily(krutiaceho momentu) na cestu a tym padom ti setri silu, lebo ten odskok galusky je pri vacsom tlaku vyraznejsi a tym padom je jasne, ze to penasa horsie silu.
Merania ale dokazali, ze sirsia galuska 25mm pri rovnakom tlaku dajme tomu 6bar ma mensi valivy odpor ako uzsia galuska napriklad 21mm pri rovnakom tlaku 6 barov. Dovodom je hlavne to, ze sirsia sa pod tlakom rozpina viac do stran ako do dlzky. Tieto merania su ale celkom tendencne, ako vsetky sucastne testy, lebo sa snazia prezentovat iba fakty ktore im vyhovuju. Mne sa tu ludia smialy, ze testy v tuneloch su uplna blbost ten bicykel aj tak nema mensi odpor vzduchu a pri tomto sa kazdy dusuje, ze ako to je pravda a pritom si nebol schopny pozriet ani jeden graf. Problem nastava v momente, ked zacneme porovnavat 25mm galusku nafuknutu na 7barov a napriklad Bikejoringovu 21mm nafuknutu na 12barov, tunak zistime ze ta tensia pri tom tlaku ma ovela mensi valivy odpor, ale ako som uz napisal trpi tym zas prenos sily na asfalt v pripade nerovnosti a tak isto aj konfort z jazdy, ktory ako vieme pri 200km vyjazdoch 21dni v kuse urcite je velmi dolezity(otazka je ci nam amaterom, ktory jazdia na treningu odkolo 60-120km a na sutazi okolo 100km je az taky dolezity, ja si myslim ze nie, skor by som videl problem v tom prenose sily, ked uz chceme laborovat, lebo cesty na niektorych sutaziach su fakt v hroznom stave, na treningu si asi vacsina znas vybera cesty s dobrym povrchom, kde zasa tento faktor netreba tak riesit) . Preto sa kazdy snazi hladat ten kompromis prenosu sily (konfortu) a valiveho odporu. Ako som zistil, tak tiez pri tychto sirsich niektorych je problem vobec jazdit na maximalnom tlaku, ktory je povacsinou okolo 10bar, lebo to nevydrzia, pricom pri 21mm este aj prefuknutej som nemal zatial ziadny problem. Jediny faktor, ktory ma presvadcil brat 25mm je ako si napisal, ze sucasne rafky su sirsie okolo 24mm, takze ked tam da clovek 21mm tak sa moze stat, ze pri nabehnuti do jamy, bok jamy trafi akurat rafik, lebo precnieva cez galusku. Tak isto sirsia galuska ma vacsiu hmotnost a ako vieme kazdy gram na obvode kolesa urobi svoje, ked su tieto sirsia galusky niekedy aj o 50-100g tazsie, tak to je uz jednoznacne citit pri zrychlovani ci jazde do strmych kopcov.
02.06.2015 - 10:12:00
00
vidis, keby si presedlal na 23/25mm a mensi tlak mozno by si zistil ze vies ist rychlejsie ;)
natlakovana galuska cez 10bar je dobra asi akurat tak na drahu, vsade inde je to blbost, ale uz to tu bolo spominane velakrat :)
ta dogma ze vacsi tlak, mensi plast, mensia stycna plocha s cestou = mensi valivy odpor bola in pred 10 rokmi, chvalabohu ze je to dnes meratelne a vyrobcovia sa prisposobili hh (teda ako ktori, niektori este stale nejak nezachytili ze vyrabat sirsie rafiky pre sirsie plaste je dnes cesta, ze Mavic...)


plánujem prejsť na širšie, len čo zoženiem druhé kolesá. čo som si všimol nedostatok toho môjho bombovania, je že keď špurtujem zo zákruty, tak mi zadné koleso odskakuje od cesty. ono je to s tým tlakom také placebo, že si to nabombuješ a myslíš si ako to potom ide samé :D
02.06.2015 - 11:29:18
00
Ono si ale vela ludi myli pojmy s dojmami. Ty si v predchadzajucom prispevku napisal, ze ta ista galuska natlakovana na mensi tlak ma mensi valivy odpor, co nie je pravda. janherich spravne poznamenal, ze to nemusi ale znamenat, ze viac nafukana galuska s mensim valivym odporom prenesie realne viac sily(krutiaceho momentu) na cestu a tym padom ti setri silu, lebo ten odskok galusky je pri vacsom tlaku vyraznejsi a tym padom je jasne, ze to penasa horsie silu.
Merania ale dokazali, ze sirsia galuska 25mm pri rovnakom tlaku dajme tomu 6bar ma mensi valivy odpor ako uzsia galuska napriklad 21mm pri rovnakom tlaku 6 barov. Dovodom je hlavne to, ze sirsia sa pod tlakom rozpina viac do stran ako do dlzky. Tieto merania su ale celkom tendencne, ako vsetky sucastne testy, lebo sa snazia prezentovat iba fakty ktore im vyhovuju. Mne sa tu ludia smialy, ze testy v tuneloch su uplna blbost ten bicykel aj tak nema mensi odpor vzduchu a pri tomto sa kazdy dusuje, ze ako to je pravda a pritom si nebol schopny pozriet ani jeden graf. Problem nastava v momente, ked zacneme porovnavat 25mm galusku nafuknutu na 7barov a napriklad Bikejoringovu 21mm nafuknutu na 12barov, tunak zistime ze ta tensia pri tom tlaku ma ovela mensi valivy odpor, ale ako som uz napisal trpi tym zas prenos sily na asfalt v pripade nerovnosti a tak isto aj konfort z jazdy, ktory ako vieme pri 200km vyjazdoch 21dni v kuse urcite je velmi dolezity(otazka je ci nam amaterom, ktory jazdia na treningu odkolo 60-120km a na sutazi okolo 100km je az taky dolezity, ja si myslim ze nie, skor by som videl problem v tom prenose sily, ked uz chceme laborovat, lebo cesty na niektorych sutaziach su fakt v hroznom stave, na treningu si asi vacsina znas vybera cesty s dobrym povrchom, kde zasa tento faktor netreba tak riesit) . Preto sa kazdy snazi hladat ten kompromis prenosu sily (konfortu) a valiveho odporu. Ako som zistil, tak tiez pri tychto sirsich niektorych je problem vobec jazdit na maximalnom tlaku, ktory je povacsinou okolo 10bar, lebo to nevydrzia, pricom pri 21mm este aj prefuknutej som nemal zatial ziadny problem. Jediny faktor, ktory ma presvadcil brat 25mm je ako si napisal, ze sucasne rafky su sirsie okolo 24mm, takze ked tam da clovek 21mm tak sa moze stat, ze pri nabehnuti do jamy, bok jamy trafi akurat rafik, lebo precnieva cez galusku. Tak isto sirsia galuska ma vacsiu hmotnost a ako vieme kazdy gram na obvode kolesa urobi svoje, ked su tieto sirsia galusky niekedy aj o 50-100g tazsie, tak to je uz jednoznacne citit pri zrychlovani ci jazde do strmych kopcov.


Daj aspon jeden zdroj na temu "merania dokazali". Lebo moje merania dokazali ze tlak nad 6 barov nema vplyv na vysledny cas. Navyse moje merania dokazali, ze nizsi tlak znizuje riziko defektu, lepsie drzi stopu a je komfortnejsi. A mal by si prijat moznost, ze keby si to v Seredi nafukal na menej, tak Ti ta guma nestreli.
02.06.2015 - 12:03:18
02
Tu je pekne vidiet, ze pri rovnakom tlaku je pri sirsom plasti/galuske mensi valivy odpor.
velonews.competitor.com
Tu je zas pekne vidiet ako ma kazdy jeden graf exponencialny priebeh, co zas potvrdzuje moje slova, ze cim vacsi tlak tym mensi valivy odpor a to co som povedal, ze idealne je najst ten kompromis medzi sirokou galuskou a vysokym tlakom v nej.
www.terrymorse.com

To ze lepsie drzi stopu a je konfortnejsi je urcite tak, s tym mensim rizikom defektu by som urcite ale nesuhlasil, cim mensi tlak tym vacsie riziko preseknutia hlavne duse o rafik a tak isto cim vacsi tlak, tym vacsie povrchove napatie na behuni, co sposobuje odstrelenie kamienkov namiesto zatlacenia do povrchu, ked sa jedna o velmi ostru vec, ktora prereze behun, je to dost jedno, ci sa zatlaci do maksieho behuna alebo prereze na tvrdom.

K tej seredi uz sme sa zhodli asi v 5tich prispevkoch, ze to strelilo, lebo to presiahlo maximalny tlak z nejakeho dovodu, takze plne suhlasim.
02.06.2015 - 12:20:22
00
Suhlasim s tym, ze ked sa berie do uvahy len tlak, tak fyzikalne to takto vychadza, vsak aj pro tour jazdi 25, minule tusim Tony Martin obuval 28. Len zober do uvahy aj TPI a uz to celkom tak neplati. http://www.kastar.cz/jaky-je-spravny-tlak-v-plastich-a-galuskach-s-servisni-poradna-vittoria-str-1010-1-1035-2.html?clanek=237&co=2 Ale s tym defektom nesuhlasim, preseknutie hrozi, len ked to mas fakt podhustene a viac natlakovanu "vec" lahsie prerazis ako menej natlakovanu
02.06.2015 - 12:49:46
00
No na 6 som raz mal nahustene, vysledok defekt a priemerka nizsia o 1km/h
02.06.2015 - 12:50:35
00
Myslim že prispevkov kôli jednemu defektu bolo dosť. Radšej miesto tohto vypisovania trenujte, lebo rovnako na nervy mi lezu prispevky typu balik išiel hneď po štarte príliš rýchlo.
02.06.2015 - 13:15:07
00
Tak ešte ja pridám svoju teóriu... Myslím si, že ak je galuska (plášťovka) poriadne nafúkaná, tak kamienok odstrelí. Ak je mäkká, tak kamienok zakryje (obalí), proste neodstrelí a ten sviniar má šancu zapichnúť sa do gumy (ak má ostrú hranu smerom nahor, ku gume). No na každým ďalším otočením kolesa sa zaryje hlbšie, až dielo dokoná.

Aj preto po každom prejdení úseku s pieskom, drobnými kamienkami, vybehnutí na krajnicu a pod. sa snažím prstom očistiť behúň gumy. A už párkrát ma nejaký taký zarytý sviniar aj do prsta rafol..
02.06.2015 - 22:22:51
02
Akosi tu kazdemu uslo, ze posledne prispevky su k Seredi pekny offtopic. Uplne v pohode...
reeller, never vsetkemu co pisu internety. :-)
03.06.2015 - 07:32:48
01
Toto je fakt OT ale nedá mi nereagovať, lebo sa mi až rozum zastaví nad niektorými.
martink pokial si si prečítal diskusiu, tak si si urcite všimol, ze som bol jediný, ktory svoje tvrdenia aj potvrdil faktami, ostatní mali argumentu typu jedna babka povedala, alebo ja to tak jazdím a predsa sa nemôžem mýliť, tak musíš aj ty. Tiez neviem kolkati jazdili za posledný rok galusky 21,23,25 a plaste 23,25. Takze nebuď smiešny, jediný co tu veria internetu su ti co majú vyjadrenia, ze galuska s väčším tlakom ma väčší valivý odpor a podobne bludy a ospravedlňujem sa ked to niekomu vadí, ze musím reagovať na takéto bludy, ale myslím si ze fórum by malo mat určitý edukačný charakter a ked si to niekto prečíta, by nemal mat pocit, ze cela komunita uplne stratila zdravý rozum. Tiez nerozumiem tej strašnej snahe presvacit človeka o niečom na základe svojich subjektívnych pocitov, ked si dovolí vyjadrit svoj názor.
03.06.2015 - 08:32:02
00
Bavil som sa s kamaratom profikom,fukaju tusim na 8 a az ked prsi fukaju okolo 6


treba si uvedomit jednu vec ze za profikmi jazdia sprievodne vozidla ktore im pri defekte koleso vymenia a ak je jazdec trochu "profik" tak ked znici rafik tym ze ma v galuske 6atm tak mu zvacsa daju novy material...rovnako vsak nemyslim zeby to na treningoch jazdili na takychto tlakoch. bezny clovek na slovenskych cestach si 6atm v galuske nedovoli, iba zeby mal doma tlaciaren na peniaze. osobne myslim ze idealny tlak ( podla mojho subjektivneho nazoru a vahe do 70kg ) je okolo 9atm. ak chcem jazdit na nizkych tlakoch, kupim si plaste a galusky neriesim ( mat 6-7atm v plasti a galuske bude co sa tyka jazdnych vlastnosti asi to iste )
03.06.2015 - 10:42:23
00
Joko: ja cistim pocas jazdy galusky nie prstami,ale rukavicami,to len pre postreh, robil som to aj s plastami vzdy
03.06.2015 - 13:52:22
00
reeller_sk, tie internety som mysel tak, ze sam som ITckar a mam kamaratov ITckarov. A ako som casom odpozoroval, niektori ITckari radi studuju a nasavaju co najviac informacii o vsetkom, namiesto toho, aby to radsej neriesili a sli napr. jazdit :-) Sam som taky, je to podobne ako gramarstvo. Testy, najma tie nezavisle sa asi nerobia v nasich podmienkach. A podmienky experimentu samozrejme aj maju vplyv na vysledky.

Zvysovanim tlaku ma plast (galuska) coraz mensiu stycnu plochu s povrchom vozovky (na to snad netreba tabulky). Pri velkom tlaku a nerovnom povrchu straceme trakciu, kedze koleso odskakuje (zavisi od vahy jazdca). To je rovnake, ako ked je basketbalova lopta nafukana na tvrdo a na makko. Ked je uplne tvrda, tak sa ju bojim silno hodit o zem (aby nepraskla po naraze). Zas ked je makka, tak sa dostatocne neodrazi. A k tomu nepotrebujem ziadne tabulky valiveho odporu plasta (ved ano, aj medzi GP4000S a SII je rozdiel par percent, alebo je to reklama?)

Najlepsie je ale najst ten kompromis, aby ta plocha nebola prilis velka, ani prilis mala. Ja osobne som plaste (pozor, nie galusky, do tych sa nerozumiem) nemal nikdy nafukane na viac ako 8,5 bar*, najcastejsie 8,0 bar pri 23mm a pri 25 idem kludne aj na 7,5 bar. Spominam si na tento obrazok. Nikdy som sa s nim vsak nestotoznil, kedze sam fukam o 1 bar viac ako je odporucane. Ved je to len odporucanie:
i.stack.imgur.com

Ano, ked som este jazdil plaste s 6 bar, dostaval som defekty jedna radost. Pri 7,5-8,5 okrem pripadu nizsie*, ani raz (klop, klop).



*prave vo chvili ked som mal 8,5 som dostal defekt na prednom kolese v sprinte do kopca na regionalnej lige. Aj ked som bol v limite plasta Conti GP4000S a sklo ani inu necistotu som nenasiel, nevydrzalo to. Vazil som okolo 73kg.
03.06.2015 - 15:17:35
01
Bavil som sa s kamaratom profikom,fukaju tusim na 8 a az ked prsi fukaju okolo 6


Asi nie je profik ako profik lebo nemenovany kamarat z Dukly TN mal na Beskyd Toure 12 barov a ten sa ide po dost rozmlatenych cestach
03.06.2015 - 16:54:36
00
Dneska posla aj druha rovnaká galuska uplne rovnako, dneska som tam mal tlak 8,5bar pričom ten odporúčaný je 7,5-10, tento raz to bolo ale pri rýchlosti okolo 40km/h a skoro som si rozbil hubu. Bolo to uz okolo 20:30 ked uz slnko zapadalo, takze až tak horúci asfalt uz nebol. Vzivote nikdy viac specialized galusky...
03.06.2015 - 21:24:29
00
keyboard_arrow_up