A polopate, pri 36V 400WH a 48V 400WH je efektivnejsia 48V baterka lebo cely system ma nizsie straty. To je dovod preco maju dialkove vedenia vysokeho napatia 22KV aj ked ich nikto nepotrebuje a musi sa transformovat na NN.
Lapso motas to trochu. Mame jednosmerne napatie a pri rozumnom priemere privodnych kablov su straty na vedeni zanedbatelne (tiez je to len par desiatok cm dlzky, vacsie straty mozu byt na prechodovom odpore konektorov, ak mas nekvalitne konektory) Pri VN vedeni tam je strata, lebo to mas na stovky km daleko, preto sa transformuje na VN. Straty mozu byt vacsie pri vacsich napatiach na MOSFET tranzistoroch.
Vyssie napatie batt sa dava koli konstrukcii elektromotorov s vyssim vykonom ( Tesla ma tusim nieco cez 600V) proste potom do neho pretlacis vacsi prud, vacsi
vykon a vacsi krutak.
Milan, kapacita batt vo Wh sa vyrata jednoducho
napatie[V] x kapacita[Ah]
Pre Li Ion clanky sa rata s nominalnym napatim 3,7V (ked ich nabijes maju az 4,2V preto mas na zaciatku vyssi vykon lebo do motora pretlacis vacsi prud, na konci iba 3V, co u mna robi rozdiel az 250W vykonu, 1150 vs 900W podla bafang lcd) Ak mas teda napr 13S4P
baterku a clanok ma povedzme 3000mAh tak kapacita = 13x3,7 x 4x3 = 577,2 Wh
Dojazd ti zalezi od mnoho faktorov, prvy a najvyraznejsi je kolko slapes.
) 3/4 naslapes ty, ked sa teda neflakas asi ako chalan co tu spominate, ked minie 3
baterky na Pajstun
), ja som to dal z centra BA na jednu v rychlom tempe (mam 625 Wh) cez kopce.
Dalsia vec, ci spravne vyuzivas efektivitu motora, v nizkych otackach motora sa velka cast energie premiena na teplo. Pri vysokych otackach sa efektivita tiez znizuje, tam uz zafunguje aj jav vlastnej indukcie (EMF) co ti znizuje maximalny prud co pretlacis cez cievky motora.
Teoreticky by nemalo zalezat na dojazde od napatia batt, ked maju obe rovnaku kapacitu vo Wh. W x h je vlastne energia = praca ( tiez si to mozes premenit do kcal a ak si to odritas od kalorii z Garmunu alebo stravy, tak dostanes kolko si naslapal ty)
A novy motor od Specialize ma tusim 90Nm, Bafang 120Nm!