Kedze sa tu vela o tom hovori a pneu na akych jazdime je velmi dolezity faktor, zakladam tuto novu temu, ktora tu doteraz este nebola, ako som sa radsej dopredu aj presvedcil cez vyhladavanie. Takze ake galusky, plaste, alebo plastovky pouzivate na treningy a kto chodi na preteky, tak aj na pretekoch?
aby som to upresnil,lebo je to zavadzajuce: na sfuknutej galuske sa neda dojst domov,len aby sa vedelo: je to mytus: nakolko je sfuknuta a preco je hadanka pre janika
nalievat mlieko? nie vsetci nalievaju, nosia pri sebe tufo tmel biely resp. extreme cerveny .... podla praxe je najlepsie pouzivat stannotube, nie kazdy vie ze klasickym Tufo tmelom sa da znicit aj galuska,kedze na 90% malokto kupuje latexaky.....
toto vytesat do kamena, davat plast na tubulary je hovadina!!!!!!!!!!!!!!
No ja pri sebe nosim tufo tmel extreme. Ci mam vo vrecku tmel alebo dusu je jedno. Tmel je dokonca skladnejsi. To ze sa na sfuknutej galde da dojst domov ti tu par ludi, ktori si to zazili potvrdi. Osobne som taku skusenost nemal.
k tej poslednej poznamke: canopus zda sa, ze zasa ti nieco uniklo... pisal som o plastovej verzi karbonovych kolies. Ach jaj. A to si pisal, ze si chapavy
Janiiik tak to je este horsie, clovek by stupil este do vacsieho s prepacenim hovna,ked by to bola clincherka
a chapavy som teda dost
kazdy si urobi vlastny nazor,ked pises o galuske na clincherke: nejak zacinas mat v tom bordel
Code:
JANIK: V pripade defektu ma vyhodu galuska, ze aj na spustenej vies dojst domov, nakolko tam na rafiku nie su tie vyvysene bocne steny. No pri plastovom kolese, by som jazdu na vyfucanej plastovke urcite neriskoval.
ozvite sa mi vsetci,co ste v pohode dosli na sfuknutej galde domov, rad sa s Vami stretnem osobne a mozeme si to na priklade aj ukazat...
tiez nechapem co tu este kto riesi su len 2 druhy kolies - klasicke plastove (clincher, drahtreifen) - celohlinikove, karbony s hlinikovou brzdnou plochou alebo celokarbony a galuskove (tubular, schlauchreifen, colé), ktore su taktiez celohliniky, polokarbon alebo celokarbon... samozrejme sa neda dat plast/plastovka na galuskove kolesa. Plus klasicke plastove kolesa mozu byt "tubeless ready", avsak teoreticky nemusia, bezdusaky by sa mali dat spravit z hocjakych kolies, dolezitejsia je "kompatibilna" pneu... avsak nie vzdy to funguje cely cas spravne, ale zavisi aj ako kvalitne to kto spravi
na sfuknutej galuske sa da prejst ak sa neodlepi co sa kludne moze stat ak je naprd nalepena alebo je teplo (videl som zvliect sa galdu v zakrute v zjazde rovnako ako plast). Na cyklokrose sa to moze stat este lahsie ze sa zvlecie hehe
pohoda, len bezdusak som mal problemy pochopit ze co to je Janiiik poznal som iba to,co pise ice29
chalosi,vsak forum je na to,aby sa to pochopilo a ozrejmilo viacerym... a nie posielat zistovat si to na google, casom ked toto niekto bude citat,bude mu to zrejme
pedal no asi zavisi od vyrobcu - osobne som videl nazivo len bontrager tubeless ready kolesa a tam to nie je ziaden problem - dokonca oni uz ine ako TLR (tube-less ready) kolesa pre plaste nepredavaju
ano lenze bontrager su klasicke kolesa a na to aby boli TLR potrebujes tu ich gumovu pasku s ventilmi ktora vytvori TLR profil v rafiku. Inak je to obycajny rafik ako aj ine- bez profilu a s dierami po niploch. Patky maju inac TLR aj obyc plaste plusminus rovnake. Rozdiel je hlavne v hrubke bocnic. Plastovka nema patku ale ma gumovy profil ktory zapadne do rafiku a tlakom sa on zaprie.
No kazdopadne ten kto pisal ze tomu bezdusaku pri cestaku veri, ved nech skusi brnknut po ventilku na cestnom nafukanom napr na 9bar a na MTB nafukanom na 2bar. Na MTB tlak nepoklesne vobec. Na cestaku je hned o 2bary menej. Tmel to za taku dobu nestihne zapchat, nema sancu. A k tomu ze plast s dusou vydrzi rovnako- to ano. Ked chytis klinec tak si rozbijes hubu aj na klasike. Ale tolko krat som rozrezal plast a cez dieru este trcala dusa... Pri bezdusaku by som uz bol na rafiku, tmel by tie boky ajtak nezalepil..
A situaciu by nezachranil ani TLR profil rafiku, v ktorom su patky pevne ukotvene na mieste, pri takych silach by sa tam ajtak neudrzali
Inac nedavno som skusal vyjst na cestaku kopec plny kamenov - taka cesta skor pre horske bicykle, niekde pred koncom som dostal defekt a tmel to nejako nechcel zalepit, tak som isiel domov 30km s defektom na plastovke.. Z toho mozno 7 km po blbej ceste plnej kamenov, zvysok uz bol asfalt. Cestou dole sa roznymi narazmi plastovka dost natiahla a vyzula, tak som kusok ponicil koleso za 50 eur, ktore mam inac na trenazer.. Myslim, ze na rovinke by sa to mozno az tak nevyzulo.. ale v pohodicke sa dalo ist s defektom okolo 25km/h...
ozvite sa mi vsetci,co ste v pohode dosli na sfuknutej galde domov, rad sa s Vami stretnem osobne a mozeme si to na priklade aj ukazat...
A nie raz...Co si tak spomínam, tak spoza Passau až do Rakúska, do Nierranny (cca 25 km) - ale po Passau som párkrát dofukoval, potom som to vzdal a išiel na prázdnej - zadnej.
V Chorvátsku sme sa dávali dohromady po zjazde, čakali sa na krizovatke. Potreboval som si cvrknúť, tak som oprel bicykel o značku a odskočil si za kríky (boli tam aj dámy). Keď som zobral bicykel, tak som počul slabe fučanie - v prednom kolese bol v bočnici zapichnutý tŕň. Na prazdnej galuske som došiel asi 16-17 km až do hotela.
Na Okolo Slovenska niekde zjazde v kopci dostal nejaký pretekár v prvej skupine defekt. Balík bol roztrhaný na sračku, vpredu som bol len ja s hlavným rozhodcom a neutrálny mechaničák. Ten ostal s tým pretekárom. Potom dostal defekt Broniš. Plápolal na konci skupiny a rozhodca dovolil pustiť dopredu ich mechaničák. O kúsok ďalej dostal defekt ďalší pretekár - ten okamžite ostal stáť. Rozhodca opäť povolil pustiť dopredu tímový mechaničák. Samozrejme, kým mechaničáky došli k pretekárom, tak to chvíľu trvalo... Broniš na galuskách došiel do cieľa v prvej skupine, ten druhý na plášťoch prišiel v tabaku...
Tiež potvrdzujem, ze som na pochnutych galuskach došiel viac krát domov, ked bola mala diera tak v galuske vačšinou zostal ešte nejaký maly tlak a aj samotna galuska celkom dobre drzi tvar (tufo). Ked mi ale vyvalilo bočnicu na tých specializedoch, tak sa splostili na ráfik, takze bez poškodenia, ale zasekli sa v zadnej stavbe, kde mi pobrali kúsok ľaku.
ja pisem o sfuknutej galde JoKo no mne sa to tak nezdalo: poskodit karbonovy rafik som nechcel,tak som volal zakonitu mozno myslime to,ze sfuknuta alebo mliekom zatmelena,nie? a ten Bronis mal v peeecku ci znici alebo neznici tie kolesa,kedze neboli jeho, aj tak je to ptakovina,ze sa na da na sfuknutej galde na 800-1000 eurovom karbonovom kolese da 20km prejst domov,bez toho aby si ho znicil, taketo bachorky by mali byt okamzite mazane z tohoto a aj vsetkych for
Nemal som tam tmel a aj tak tam zostal stále kúsok tlaku, ked to bola mala diera, takze sa na tom fakt dalo bez problémov dôjsť, a aj keby tam nezostalo nič, tak stále ti zostane cela galuska nad rafkom, čo je úplne dostačujúce na dobrom asfalte pri malej rýchlosti. Treba ale dávať pozor na diery, lebo tam si viem predstaviť, ze to môže buchnúť uz ten ráfik.
Vlastna skusenost: cca pred 2 mesiacmi som dostal defekt vzadu na Tufo plastovke, z Bezenye som na vyfucanej dosiel pomalicky do Cunova, v bufete na Obratke som v klude aplikoval tmel. Vypil kavicku a pokracoval domov. Tu plastovku jazdim doteraz, kolesa su Campa Bullet a vobec nic im nie je.
Ver, ci nie....
Nejdem tu citat tie cele vylevy, ale aby som povedal, preco zakazdym varujem pred karbonovymi kolesami a plastami/plastovkami:
Hlavne pri zjazdoch, sa brzdna plocha rafika neskutocne prehrieva (neodporucam skusat rukou).
Problem nastava hlavne pri pouziti karbonovych clincher kolies (na plast, plastovku). Galuska ma iny tvar v priereze a vdaka tomu dovoluje spravit hrubsi rafik v mieste brzdnej plochy, takze to teplo sa odvadza aj tam a hlavne sa to neprebori.
Okrem velkeho tlaku zo strany brzdovych spalkov (nasledneho tepla z nich a v lete aj tepla z duse) tam z druhej strany tlaci patka plasta, takze na brzdnu plochu karbonoveho rafiku tlacia v jednom momente dve obrovske sily (a ked to mas prave naklopene, tak je ta sila este vacsia na jednu stranu rafika), navyse pri vysokej teplote a ten tenucky karbon to v tak namahanom mieste proste nevydrzi.
V pripade drvivej vacsiny karbonovych plastovych kolies (hlavne rozne ciny, nech uz to ma nalepku akukolvek) nastava zborenie rafika vplyvom tepla a tlaku, kedy sa karbon doslova roztecie+roztrhne a co nasleduje dalej nemusim hovorit.
Ten material (karbon pouzivany vacsinou znaciek na ich kolesa) nie je prisposobeny na taky napor tepla a mechanickej sily, preto tam napr. Mavic vklada hlinikove obruce (cosmic carbone 40 c), ktore by mali zaistit pevnejsi rafik v mieste brzdnej plochy.
Na druhu stranu, pocul som, ze toto riesenie ale vobec nebrzdi (na tom hliniku je nalepeny nejaky prapodivny "karbon", ktory uz od oka vyzera velmi smyklavo, aj ked na pohlad su tie kolesa pekne...).
Preto najvacsiu istotu poskytuju galuskove kolesa a ked plastove, tak vzdy s hlinikovou brzdnou plochou (nech uz su to celohlinikove kolesa, alebo hlinik-karbon ako napr Mavic Cosmis SLS).
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
nalievat mlieko? nie vsetci nalievaju, nosia pri sebe tufo tmel biely resp. extreme cerveny .... podla praxe je najlepsie pouzivat stannotube, nie kazdy vie ze klasickym Tufo tmelom sa da znicit aj galuska,kedze na 90% malokto kupuje latexaky.....
toto vytesat do kamena, davat plast na tubulary je hovadina!!!!!!!!!!!!!!
k tej poslednej poznamke:
canopus zda sa, ze zasa ti nieco uniklo... pisal som o plastovej verzi karbonovych kolies. Ach jaj. A to si pisal, ze si chapavy
Tu si sa trochu preklepol, Janko
a chapavy som teda dost
kazdy si urobi vlastny nazor,ked pises o galuske na clincherke: nejak zacinas mat v tom bordel
ozvite sa mi vsetci,co ste v pohode dosli na sfuknutej galde domov, rad sa s Vami stretnem osobne a mozeme si to na priklade aj ukazat...
Tu si sa trochu preklepol, Janko
Dakujem Peto, to som nepostrehol. A ja som uz normalne nechapal, ze co to ten chlapec stale pletie a to ja som mal preklep.
Opravujem: Hlinikovy alebo karbonovy rafik.
Pardon maestro canopus
na sfuknutej galuske sa da prejst ak sa neodlepi
chalosi,vsak forum je na to,aby sa to pochopilo a ozrejmilo viacerym... a nie posielat zistovat si to na google, casom ked toto niekto bude citat,bude mu to zrejme
peace!!!
No kazdopadne ten kto pisal ze tomu bezdusaku pri cestaku veri, ved nech skusi brnknut po ventilku na cestnom nafukanom napr na 9bar a na MTB nafukanom na 2bar. Na MTB tlak nepoklesne vobec. Na cestaku je hned o 2bary menej. Tmel to za taku dobu nestihne zapchat, nema sancu. A k tomu ze plast s dusou vydrzi rovnako- to ano. Ked chytis klinec tak si rozbijes hubu aj na klasike. Ale tolko krat som rozrezal plast a cez dieru este trcala dusa... Pri bezdusaku by som uz bol na rafiku, tmel by tie boky ajtak nezalepil..
A situaciu by nezachranil ani TLR profil rafiku, v ktorom su patky pevne ukotvene na mieste, pri takych silach by sa tam ajtak neudrzali
A nie raz...Co si tak spomínam, tak spoza Passau až do Rakúska, do Nierranny (cca 25 km) - ale po Passau som párkrát dofukoval, potom som to vzdal a išiel na prázdnej - zadnej.
V Chorvátsku sme sa dávali dohromady po zjazde, čakali sa na krizovatke. Potreboval som si cvrknúť, tak som oprel bicykel o značku a odskočil si za kríky (boli tam aj dámy). Keď som zobral bicykel, tak som počul slabe fučanie - v prednom kolese bol v bočnici zapichnutý tŕň. Na prazdnej galuske som došiel asi 16-17 km až do hotela.
Na Okolo Slovenska niekde zjazde v kopci dostal nejaký pretekár v prvej skupine defekt. Balík bol roztrhaný na sračku, vpredu som bol len ja s hlavným rozhodcom a neutrálny mechaničák. Ten ostal s tým pretekárom. Potom dostal defekt Broniš. Plápolal na konci skupiny a rozhodca dovolil pustiť dopredu ich mechaničák. O kúsok ďalej dostal defekt ďalší pretekár - ten okamžite ostal stáť. Rozhodca opäť povolil pustiť dopredu tímový mechaničák. Samozrejme, kým mechaničáky došli k pretekárom, tak to chvíľu trvalo... Broniš na galuskách došiel do cieľa v prvej skupine, ten druhý na plášťoch prišiel v tabaku...
JoKo no mne sa to tak nezdalo: poskodit karbonovy rafik som nechcel,tak som volal zakonitu
Ver, ci nie....
Hlavne pri zjazdoch, sa brzdna plocha rafika neskutocne prehrieva (neodporucam skusat rukou).
Problem nastava hlavne pri pouziti karbonovych clincher kolies (na plast, plastovku). Galuska ma iny tvar v priereze a vdaka tomu dovoluje spravit hrubsi rafik v mieste brzdnej plochy, takze to teplo sa odvadza aj tam a hlavne sa to neprebori.
Okrem velkeho tlaku zo strany brzdovych spalkov (nasledneho tepla z nich a v lete aj tepla z duse) tam z druhej strany tlaci patka plasta, takze na brzdnu plochu karbonoveho rafiku tlacia v jednom momente dve obrovske sily (a ked to mas prave naklopene, tak je ta sila este vacsia na jednu stranu rafika), navyse pri vysokej teplote a ten tenucky karbon to v tak namahanom mieste proste nevydrzi.
V pripade drvivej vacsiny karbonovych plastovych kolies (hlavne rozne ciny, nech uz to ma nalepku akukolvek) nastava zborenie rafika vplyvom tepla a tlaku, kedy sa karbon doslova roztecie+roztrhne a co nasleduje dalej nemusim hovorit.
Ten material (karbon pouzivany vacsinou znaciek na ich kolesa) nie je prisposobeny na taky napor tepla a mechanickej sily, preto tam napr. Mavic vklada hlinikove obruce (cosmic carbone 40 c), ktore by mali zaistit pevnejsi rafik v mieste brzdnej plochy.
Na druhu stranu, pocul som, ze toto riesenie ale vobec nebrzdi (na tom hliniku je nalepeny nejaky prapodivny "karbon", ktory uz od oka vyzera velmi smyklavo, aj ked na pohlad su tie kolesa pekne...).
Preto najvacsiu istotu poskytuju galuskove kolesa a ked plastove, tak vzdy s hlinikovou brzdnou plochou (nech uz su to celohlinikove kolesa, alebo hlinik-karbon ako napr Mavic Cosmis SLS).