tie Planet X CT45 majú už asi tie širšie rafiky, že? dali by sa na ne ešte použiť aj 20mm galdy? To už asi nie, že?
27.07.2015 - 20:24:36
00
Presne, tie Planet X mau uz 25 mm siroky rafik. No 20 mm galusky by vyzerali celkom divne na tom. Ja som na tom jazdil 24 mm Tufo a potom som tam mal 22 mm Continental Sprinter. Tie Continental maju realne blizsie k 23 mm ako 22mm a tie boli daleko lepsie ako Tufo. Od Tufa su dobre len tie drahsie galusky napriklad Tufo Elite Ride co sa tyka odvalovania.
27.07.2015 - 20:29:06
00
Pre optimalnu aerodynamiku je dobre mat rafiky o 2-3mm sirsie ako obutie. Prakticky je to asi vhodne dodrzat len na prednom kolese, kedze to je pre aerodynamiku celej sustavy omnoho dolezitejsie ako zadne, na 25mm siroky rafik by som teda dozadu obul 25mm plast/galusku a dopredu 22/23mm. Samozrejme ak sa bavime o gripe a pohodli, tak bude vhodnejsie mat 25 vpredu aj vzadu. Sam mam na 24,2mm sirokych rafikoch obute 24mm galusky (Vittoria corsa SL) vpredu aj vzadu, ked su nafukane na ~9 barov tak su skoro uplne rovnako siroke ako rafiky, mozno o milimetrik sirsie. Nabuduce mozno vyskusam dopredu tu istu galusku v 22mm verzii, vzadu urcite necham 24ku.

Tufa vyslovene dobre neodvaluju asi ziadne (staci pozriet hocijaky test kde porovnavaju valivy odpor plastov/galusiek), je to ich konstrukciou, nizka hodnota TPI a absencia latexovej duse. Zas su naozaj lahke (vyssie modely), udajne velmi trvacne a odolne proti defektom. Ked clovek chce top obutie co sa tyka pohodlia/rychlosti/gripu, tak jedine galusky s tradicnou high-end konstrukciou (velmi jemna kostra s vysokym tpi, na to nalepeny pasik dezenu, vnutri latexova dusa), vyrabaju ich firmy ako Veloflex, Vittoria, Challenge, FMB, Dugast...
27.07.2015 - 21:29:27
01
Bikejoring daj prosim ta prve pocity z novych kolies. celkom ma to zaujima a asi nie len mna. dik ;)
03.08.2015 - 16:28:48
01
zatiaľ im nemám čo vytknúť, spravil som na nich asi 350 km vrátane dvoch pretekov a všetko je ako má. ale je to priskoro na nejaké objektívnejšie závery. proti AL kolesám mi prídu byť pohodlnejšie, ale to môže byť aj tým že sú obuté na o 2 mm širšej galuske. kolesá sú tiché nič tam nepraská ani nepuká a ani neemitujú taký ten hluk ako iné karbónové kolesá. prekvapivo aj dosť dobre brzdia, nespozoroval som nejaký zásadnejší rozdiel proti AL - za mokra som ešte nešiel... ale vyzerá to že špalky budú rýchlo fuč. prekvapilo ma aj to, že som nemal žiadny väčší problém na bočnom vetre a to bol sobotu dosť výživný. ale zasa tých 45mm nie je až tak moc. proti AL kolesám majú asi aj väčšiu zotrvačnosť, dosiahol som na nich svoju maximálku na ceste :D ešte pre objektívnosť dodám, že mám do 64 kg, takže nie som zrovna postava na objektívne hodnotenie
03.08.2015 - 17:23:00
02
mna hlavne zaujimalo to ze ci pri vyssej rychlosti citit tu zotrvacnost, teda ze sa clovek az tak nenarobi aby si udrzal nejaku vyssiu rychlost. a to si potvrdil. ja mam teraz 85kg a tam by to bolo zas ine :D ale v celku pozitivne zhodnotenie si dal, takze za tie peniaze asi dobra kupa. dik za info
03.08.2015 - 17:32:26
00
je to ale pomerne minimálny rozdiel a myslím si že sa prejavuje až od rýchlostí 40+ časom to snáď lepšie zhodnotím. každopádne sa to fakt zatiaľ ukazuje na dobrú kúpu. výhoda je aj to že to dostaneš aj s nalepenými galdami. udávajú tam váhový limit jazdca 92 kg, snáď sa do toho nepočíta aj váha bicykla, inak by si už bol na hrane
03.08.2015 - 17:49:14
00
92kil je take zvlastne cislo. skor to asi bude tak ze je to 100kil a rataju cestak 8kg. kupovat ich nejdem, to by som musel dostat zameskane premie :D ale ak by som tak im samozrejme najskor napisem :)
03.08.2015 - 18:02:25
00
Váhový limit sa udava aj s bicyklom predsa nesú aj váhu bicykla nie len jazdca no tých 92kg je ozaj zvláštne číslo rafik by mal uniest aj niečo viac pri takej sirke a výške býva 107kg teda ak používajú na výrobu karbón s 33msi co si myslím že je dnes standart.
04.08.2015 - 08:57:12
00
ked to je tak tak nesu vahu jazdca + vahu bicykla - vahu kolies ? :D
04.08.2015 - 09:49:28
00
pise sa tam vaha jazdca, ale aby sme tu zbytocne nespekulovali napisal som do Tufa a ked mi odpisu dam to sem.
04.08.2015 - 10:13:22
01
aragornol preco - vaha koles sak bicykel je komlet aj s kolesami
04.08.2015 - 10:25:01
00
ja to hovorim viacmenej polozartom ale ked zacnes uvazovat matematicky tak jedno koleso predsa nedrzi podpornu vahu druheho kolesa nie ? teda na vahu kolies sa rozratava hmotnost jazdca + bicykla. Tato udavana nosnost je potom rozdelena na predne a zadne koleso. Kolesa nemaju zanedbatelnu vahu pri vahe bicykla a teda mi logicky z toho vychadza ze ak by sme uz do nosnosti kolies mali zaratavat hmotnost bicykla tak len tu bez kolies. mozno sa mylim ale pride mi to logicke no este raz nie som ziaden strojar
04.08.2015 - 10:28:21
00
ked ides po zadnom alebo po prednom tak mas celu vahu na jednom kolese tak samozrejme ze vyrobca udava vahu na jedno koleso a nie na 2.
to ci nesie koleso vahu samotneho kolesa zavisi od toho v akom bode toho kolesa to chceme merat ale v momente jak to roztocis ide cele toto vazenie a ratanie niekam inam lebo uz su z tych kolies gyroskopy
pre zaujimavost odporucam toto
MIT Physics Demo -- Bicycle Wheel Gyroscope thumb_up0thumb_down
04.08.2015 - 14:48:20
00
budem asi za blba ale fakt som si doteraz myslel ze je to limit na par.
04.08.2015 - 16:11:25
00
keyboard_arrow_up