nedalo mi to sem nedat ked som zbadal ten dalsi Petov super vysledok...klobuk dolu a dufam ze mu to bude aj nadalej jazdit.
myslim ze v tejto teme mozeme rozoberat vsetko co sa tyka pretekov kde sa objavia nase nadeje
posledný komentár: 2. 9. 2025 o 13:24
Uvedomte si koľko váži baterka a motor e-biku. A neexistuje nič, čo by bolo konzumentsky dostupné, čo by na kilo akumulátora nastřádalo viac energie ako Li accu.
Podobne si nie celkom viem predstaviť konštrukciu onoho motora, aby mal aj nejaký točivý moment, a jeho sprevodovanie, ak sa má zmestiť do takých rúročiek.
A na to by stačilo vedieť stredoškolskú chémiu (molárna hmotnosť Li by mohla stačiť) a Faradayov zákon (on ich má viac, o tomto sa bavíme: https://sk.wikipedia.org/wiki/Faradayove_z%C3%A1kony_elektrol%C3%BDzy). Lenže "kto už len bude potrebovať chémiu", prípadne fyziku, že áno, a potom tu máme ovce žerúce konšpiro seno.
Celé "motorčeky v rámoch" sú bullshit.
Osobne si však tiež myslím (a dúfam), že by si to v profi pelotóne nikto nedovolil. To by sa ťažko vysvetľovalo ako zlyhanie jednotlivca pretekára a celý tým a jeho sponzori by to mohli rovno zabaliť.
Čiže, viete postaviť 5kilový bike s danými kompošmi, ale bez motora?
Pretože "za doby ticha" veziete mŕtvu hmotnosť. Nehovoriac o tom, že podozrivé zrýchlenia sú ... podozrivé.
Jediná šanca by bola zbaviť sa toho desivého battery packu. Lenže všetci vieme (Di2), akú asi baterečku vieme narvať do rámu a opakujem, nie je nič hmotnostne efektívnejšie ako Li accu.
Áno, 30-50 W prípomoci by bolo dosť. Tak vezmite battery pack zo svetla (4 LiPO accu) a vybíjajte ich cez 30 W záťaž, koľko dajú... a nezabudnite ich zapojiť paralelne, nech máte aspoň hmlistú šancu tých 30 W naskladať (odhadom budete potrebovať asi 3 A).
Inak by možno bolo zaujímavé vypočítať, aká asi prípomoc by mohla vyhrať akú "vzorovú etapu" a potom sa hádať, či by taký divajs mohol vôbec byť efektívny. Inak za etalón použiteľnosti treba brať až ebiky "as they're" což je IMO dostatočne výpovedne hodnotné. TO bolo totiž myslené (vraj či aj) ako "prípomoc na zrovnanie výkonu".
Prípomoc kde keď prípomociarovi odíde batt tak zostane in the middle of nowhere s 2x ťažšou kravou než akú je schopný normálne hnuť
<offtopic>Keď už som na nášho ježiška použil pomenovanie Spasiteľ, tak za mladi, keď sa blížil okamih fyzickej exekúcie, sme doma mali možnosť si vybrať medzi Spasiteľom remeňom a Vykupiteľom káblom</offtopic>
...
Da sa. Pro jazdci aj tak nemaju vzdy presne 6.8kg bicykle. A na znizenie limitu uz tlacia vyrobcovia.
Ono ani prehnať gramarinu sa neopláca, potom zistíš, že sa ti tvoje ultralight rajdy tak krútia v pacákoch pri špurte, že tam milerád vrátiš o kus ťažšie (stalo sa aj mne). Podobne aj mechanické radenie je ľahšie ako elektrické, len akosi kto raz skúsil, klepe elektriku...
6,5 kg je reálnych a normálne dosiahnuteľných (druhá otázka je finančná, čo samozrejme pro jazdcov netrápi), to sa nikto neháda, ale to už začínajú otázky, či za cenu A (nemyslím len cenu v €, ale napr. aj stratu tuhosti a pod.) sa oplatí šetriť na komponente B. Niekde pod 6 kilami sú už také otázky plne na mieste.
A okrem sponzorských zmlúv sú to práve aj otázky skrúcania sa bicykla pod nohami a rukami, ktoré spôsobujú, že aj pro setup je občas aj o dosť nad 7 kíl (ak teda pominieme, že je nutne rozdiel v hmotnosti biku pre 165 cm indiána ako pre 190 cm hebiedko).
Vo výsledku, nie, neurobíš si rezervu na 2 kg elektrošvindľa.
Wladix: ad výmena - rádove kilogramový rozdiel v "akože zhodných" setupoch zistí aj decimálka na váženie kráv.
Základ znie, že z pretekov na preteky (mesiaca na mesiac) sa z nikoho zrazu, out of context, nestane zázračný vrchár/časovkár/whatever.
Ja nevravim, ze sa nieco take deje, ale mozne to je urcite podla mna.
Tour of Alberta 2015 HD - Stage 5 - FINAL KILOMETERSOtvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
EDIT: pozerajte od "20:00
Uvedomte si koľko váži baterka a motor e-biku. A neexistuje nič, čo by bolo konzumentsky dostupné, čo by na kilo akumulátora nastřádalo viac energie ako Li accu.
Podobne si nie celkom viem predstaviť konštrukciu onoho motora, aby mal aj nejaký točivý moment, a jeho sprevodovanie, ak sa má zmestiť do takých rúročiek.
A na to by stačilo vedieť stredoškolskú chémiu (molárna hmotnosť Li by mohla stačiť) a Faradayov zákon (on ich má viac, o tomto sa bavíme: https://sk.wikipedia.org/wiki/Faradayove_z%C3%A1kony_elektrol%C3%BDzy). Lenže "kto už len bude potrebovať chémiu", prípadne fyziku, že áno, a potom tu máme ovce žerúce konšpiro seno.
Celé "motorčeky v rámoch" sú bullshit.
praveze nic z toho co pises nie je potrebne, tu nejde o ebike ktory ta vytiahne 3h a 100km do kopca. tu staci napr 30-50W po dobu 10 min a si king, na to ti staci jedna lion baterka