Presne pre týždňom som si dal vycentrovať nové koleso po prvej jazde sa spravila menšia 8. Pre koleso som so prišiel už po záverečnej tak mi ho "Majster" len podal a ja som si ho neskontroloval. Až doma som zistil že ktorého niplu sa chytil ten navždy poznačil a nakoniec že nemám ani žiaden doklad o vykonanej službe. Cez víkend som to nechal tak a do pondelka ma všetka zlosť prešla. Keď som nahodil plášť tak som sa už len smial...
http://imageshack.us/a/img29/1065/pwzy.jpg
http://imageshack.us/a/img24/9576/8cu9.jpg
Prikladám foto jedného (ten je najviac).
http://imageshack.us/a/img835/538/hutn.jpg
Poprosil by som Vás o rady kam by bolo najlepšie v Trenčianskom kraji dať skontrolovať
koleso či je vôbec ešte použiteľné.
Ďakujem
Tomu, čo to vypletal treba prsty polamat.
Tomu, čo to vypletal treba prsty polamat.
Tebe prsty polamat za to, co tu vypisujes
https://www.bikeradar.com/features/a-quick-guide-to-spoke-lacing/
Vypletal som si len 36 drátové kolesá, kedysi dávno, ale presne tak ako je to na Bikeradare - vnútorná sa kríži zvnútra, zvnútra a tretí raz s vonkajšou zvonka. Teraz mam kolesá campy a fulcrumy, predné jednoduché radiálne, zadné trojite...
Mne išlo v podstate o to, že tak ako je to v červenom krúžku je napletené koleso a ja by som chcel koleso prerobiť tak ako je to v zelenom krúžku. A to ma zaujímalo, že či také riešenie niekto používa a má dostatočnú tuhosť ?
To riešenie s tými deformovanými š*****mi nie je na nakopanie do zadku, lebo kolesá tak prídu aj z továrne vypletené. Mňa len zaujíma prečo to tak robia, lebo to vyzerá otrasne a hlavne to nerovnomerne doťahuje špice ako keď špice idú priamo bez trenia medzi sebou.
Ale keby mi tu niekto napísal, že to pridáva 30% tuhosti, tak kašlem na to a vymením len niple za SQUOROX od DTswiss, ktoré majú guľovú dosadaciu plochu a mali by lepšie roznášať to pokrivenie, ktoré vychádza príruby náboja.
Ako hovorím originál koleso Roval Control zo straightpull š*****mi má výplet tak ako ho chcem ja prerobiť a špice sa v krížení nedotýkajú. okrem toho kolesá roval majú vpredu na polovici kolesa radiálny výplet a to koleso bolo pôvodne tuhšie ako po prepletení na tento 2 krá krížený výplet. Dokonca pôvodné špice boli 2-1,4-2 a teraz mám 2-1,8-2 a koleso je omnoho mäkšie - až nejazditeľné.
3x je bezny vyplet. 2x sa tusim pouziva najma vtedy, ked je menej s*****v (24).
Aj straight-pull 2x sa moze krizit.
Co vravi google:
https://bicycles.stackexchange.com/questions/8432/is-it-really-necessary-to-physically-cross-interlace-the-spokes-on-traditional
https://www.mtbr.com/threads/why-crossing-spokes.945111/
S tou tuhosťou výpletu a cinkaním kotúča v podstate tiež pátram akým mechanizmom by k tomu dochádzalo, ale zdá sa mi, že to robí cez slabo napnutý výplet. V tých článkoch sa píše, že prekrížený výplet s prepletením špíc práve podstatne zvyšuje pozdĺžnu stabilitu kolesa. Mne sa koleso ale zdá netuhé priečne, keď ideš napr. medzi kameňmi a dostávaš údery zboku a to akoby sa prenášalo na celý náboj.
ak vymenis normalne niple za squorx, najprv skontroluj dlzku s*****v, squorx vyzaduje dlhsie... ale ak sa nemylim, aj obycajne polyax Sapim maju zhodnu vhodnu hlavu ako squorx
inak tiez som sa stretol s 2x krizenim s aj bez prepletenia, tiez si myslim, ze to suvisi s tuhostou
Ja to celé robím len tak pokusne, len poskúšať určité teórie. Aj tak si budem dávať keď prídu zbytočné financie asi robiť novú sadu odolných a ľahkých kolies, lebo tieto rovaly majú vnútornú šírku len 22 alebo 23mm neviem už presne. Tak možno pôjdu potom na druhý bicykel
Vedel by mi niekto odporučiť dobrý servis v KE (zatiaľ mám len negatívne skúsenosti), alebo niekoho schopného, kde by mi vedeli vycentrovať a skontrolovať tuhosť výpletu? 50mm carbon + Sapim race + Power way.
Vďaka