Tak zadne koleso je tiez pripravene. Spice Sapim Dlight, naboj Novatec F482SB-SL, vaha 980g s rychloupinakmi a paskou.
Len ta asymetria, na jednej strane idem podla TM-1 az do 150 kgf a na druhej strane som niekde okolo 70 kgf. Ak to vycentrujem na mensi rozdiel, je zas vyosene koleso. Tak neviem, ci to nemam este cele trochu povolit.

Prílohy:

zadne1.jpg
zadne1.jpg 247.21 KiB thumb_up0thumb_down

zadne2.jpg
zadne2.jpg 363.03 KiB thumb_up0thumb_down

23.12.2020 - 16:55:32
00
To máš 24 dierový ráfik a 28 dierovú nábu? Aspoň tak sa mi zdá... Ak áno, prečo si vynechal diery na nábe na jednom mieste? Na pravej prírube mali ostať voľné diery oproti sebe a na ľavej tiež, len o 90 stupňov posunuté. To môže vysvetľovať tvoje problémy s centrovaním.

Cyklistika je len jedna. Sú len rôzne bicykle a rôzne formy jazdenia na nich.
Keď ide Bratislavčan domov, tak ide do Bratislavy. Keď ide domov Blavák, tak odchádza z Bratislavy.
Wilier = W Italia Libera e Redenta

23.12.2020 - 19:36:34
00
Je to 24 dierovy rafik aj naboj, tie diery, ktore je tam vidiet su v podstate odlahcenie, su trosku nizsie ako diery pre spice. Spice by mali byt osadene ok.
23.12.2020 - 19:48:46
00
Akú máš vzdialenosť prírub od seba ? Keď je ľavá bárs ďaleko od stredu , tak ľavú stranu nejako extra nepritiahneš. Pravú stranu utiahni na 130 a ľavá koľko vyjde. Samozrejme tak, aby si nemal dvojstopý bike :-) Ak máš maximum na ráfiku 120 , tak to povoľ zo 150 , aby Ti potom nevytrhlo nipel z ráfika.

https://www.strava.com/athletes/17960631

23.12.2020 - 19:58:22
01
Priruby su vzdialne 57 mm. Premeral som si horak a tam je tiez dot velky rozdiel medzi stranami a pritom asymetria vzdialenosti tam nie je az taka kedze na jednej strane kotuc a na druhej X kolo.
Spravim ako pises, znizim pnutie. Dakujem.
23.12.2020 - 20:20:57
00
Ak by si si s tým nevedel rady , tak v Banke je človek, čo sa výpletom rozumie.

https://www.strava.com/athletes/17960631

23.12.2020 - 20:24:49
00
B-rh-positivo napísal:
Ak by si si s tým nevedel rady , tak v Banke je človek, čo sa výpletom rozumie.


Zajtra to vyskusam, skratka to mierne povolim. A poprosim meno na toho cloveka mi napis pripadne posli spravu. Dik.
Tiez je otazne ako je ta TM-1 zkalibrovana, pripadne aky vplyv ma teplota na meranie, ked to robim v garazi pri 5 stupnoch.
23.12.2020 - 20:41:37
00
Pekny den, nerobim vianocnu anketu, len ma zaujima.
Ake cislo by ste doplnili namiesto otaznikov v kote na obrazku, oznacil som to pismenom "C" ?
Vlatne by ma zaujimalo toho viac, ake cisla by ste chceli vidiet na rodnom liste vasich drahych kolies ?

Ak :
A - lateralne hadzanie
B - radialne hadzanie
C - sumernost osi naboja a osi rafiku / merane centovacim pravitkom /
D - % rozptylu hodnoty tenzie spicov /samostatne po stranach vypletu/

Pre zjednodusenie sa bavme o rýchlych kolesach za drahe prachy a rozmeroch v mm.
Aby som zacal ako prvy, zbozne prianie, hypoteticky by som prve dve pismena videl niekde tak ako na obrazku /A,B/.
C - sumernost 0,5mm a D - okolo 10%, pod tieto hodnoty to nevidim moc realne.
Taketo hodnoty by sa mi pacili, a co vy ???[img][img][/img][/img]

Prílohy:

centrovanie (1)_page-0001.jpg
centrovanie (1)_page-0001.jpg 57.62 KiB thumb_up0thumb_down

24.12.2020 - 12:21:27
00
pistaDX... no neviem ci mas na obrazku len symolicky nakresleny hub -teda stred, ale v tomto konkretnom pripade co je na scheme je C=0 . Ak je tam hub s kotucom (alebo kotucom aj pilou na druhej strane), tak je pozicia rafiku vyosena. A ako som sa domnieval (a tu mi to experti na vypletanie potvrdili) vzdialenost C sa "skracuje" resp optimalizuje na co najnizsiu hodnotu pouzitim asymetrickeho rafika...

nerad sedim pri sportovani, preto kolobezky ...

24.12.2020 - 15:44:28
00
ddemo, dakujem za odpoved. No nenakreslil som to najstastnejsie, priznavam. Suhlasim s hodnotou C=0, teoreticky. Otazka, kolko je to C pri dobrych kolesach odmerane centrovacim pravitkom ?
24.12.2020 - 16:19:10
00
Pri prednom kolese na klasické brzdy je hodnota C nula. pri kotúčoch na prednom to až taký veľký problém nieje , tak isto ako pri zadnom na kotúčovú brzdu. Ak na ne dáš asymetrický ráfik , tak to vieš poriešiť k dokonalosti. No na zadnom na klasické brzdy už veľa záleží od náboja. Niektoré majú od seba vzdialené príruby viac , niektoré menej. ideálne ak sú bližšie k sebe. Napríklad minule mi kamarát poslal zadné na klasické brzdy na náboji novatec a tam boli príruby od seba 60 mm a napríklad R13 powerway ich majú od seba len 50mm .Tam sa už dá ľavá strana lepšie utiahnut. Na tom kolese bola pravá strana na cca 140 a ľavá vydala len 70kg. A ešte mu to ten pán vypletač tak uplietol, že ako sa špice krížili, tak nešla jedna poza druhu tak aby o seba opierali, ale vedľa seba a boli tam medzery cca 3mm, čo tiež neprispievalo k lepšej tuhosti kolesa. Tie lepšie kolesá majú na zadnom väčšinou asymetrický ráfik . Pri klasických brzdách by som na zadnom prv pozeral na parametre náboja a potom k nemu najskôr asymetrický ráfik hľadal. Pri hliníkových veľký výber nieje , ale u karbónu sú možnosti veľké.

https://www.strava.com/athletes/17960631

24.12.2020 - 18:56:54
00
To co popisuje B-rh je v podstate aj ten moj pripad zadneho kolesa. Klasicke brzdy, hub s roztecou prirub 57 mm, rafik symetricky, vyplet 2 x prekrizeny (aspon spice idu poza seba :) ). Teraz som to mierne povolil, takze prava strana 110-120 a lava je na cca 60.
25.12.2020 - 13:24:12
00
60 je strašne málo,to nebude sekať dobrotu.Ja som mal 70 a musel som to dať prepliesť.A to mám 71kg.Keby vážim o 10 viac,tak je to zadné koleso nepoužiteľné.

***Jazdím na Planéte X***
2013....4670km
2014....5265km
2015....6528km
2016....4207km
2017....6005km
2018....4532km
2019....3874km
2020....6444km
2021.....4120km

25.12.2020 - 13:42:49
00
Chlapi nie stále sa to dá k úplnej spokojnosti. Ale po každej skúsenosti sme o niečo múdrejší 😁

https://www.strava.com/athletes/17960631

25.12.2020 - 13:53:24
01
No podla mna by mohla pomoct rozna hrubka spicov. Teoreticky ak by som dal hrubsie spice na pravu stranu, malo by to pomoct.
25.12.2020 - 14:52:00
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Kolesá a ráfiky)
keyboard_arrow_up