Preedvčerom som na cesťáku na zadnom kolese dostal defekt (duša Tubolito). Oprava bola veľmi rýchla a jednoduchá. Dnes som pre zmenu chytil defekt na prednom kolese. Ale tentokrát škaredý. Prerazilo mi to bočnicu a v momente som bol na ráfiku. Našťastie som mal náhradnú dušu, takže som to riešil až doma. Dušu (tiež Tubolito som zalepil bez problémov. Ale bočnica je poškodená. Síce som ju zvnútra prelepil klasickou platkou, ale asi to nie je optimálne riešenie (?) Asi radšej kúpiť nový plášť?
Jasné.
Hoci si myslím, že na zadnom bude na to koleso výrazne väčší tlak. Ale inak je to logické. Od zajtra má u nás na východe začať pršať, takže možno ani nikam nepôjdem a v piatok by mal byť nový plášť doma.
Dnes som niekde cestou do lesa fasol defekt. Tento rok už asi tretí, ale tentokrát sa mi nechcelo ísť "polopešo" domov - mal som so sebou pumpu (ale nie lepenie). Hovorím si, ak to nebude seknuté opáčim to nejako poriešiť. Našiel som dieru, bol to len vpich. Išlo sa laborovať.
Prvý pokus bola lepiaca páska z papierových vreckoviek - na smiech
Druhý pokus - zaviazal som dušu tenkým špagátom po oboch stranách diery - úsmevné
Tretí pokus som bral ako posledný. Ak to nebude fungovať šlapem domov v pedáloch (pichnuté zadné koleso)...Dierka bola vcelku malá, ale fučalo cez ňu statočne. Z takého pichľavého kríka som odtrhol guľatý třň a vopchal do diery. Kúsok nad gumou som ho zarovnal. Našiel som živicu, tú roztopil zapalovačom a celé to pokvapkal. Nasadil som dušu do plášťa. pomaly začal hustiť a voila...na omak to držalo. A vydržalo až domov Preventívne som dvakrát po ceste dofukoval ale nebolo to úplne nutné.
Keď si spomínam ako som kedysi pchal do plášťa trávu aby som ako-tak došiel z výjazdu, tak dnes som to dal na MacGyvera
Chodievam na dlhé túry s mtb. Dostal som defekt, teraz od skla (používam klasickú duša + plásť). Dušu som opravil, ale v plášti ostala menšia diera, kam sa zvyčajne zasekávajú drobné kamienka. Či to podľa vás, ktorí máte skúsenosti, treba nejak riešiť, trebárs zalepením záplatou z vnútornej strany? V Kellys povedali, že vraj to je nič, ale chlapík nevyzeral veľmi dôveryhodne.
Mozes a nemusis dat knot ale urcite to podlep zvnutra. Existuju i zaplaty na plaste ktore sa lisia asi len velkostou a hrubkou. Ak knot tak nan najskor nalep lepidlo, pockaj, vopchaj dnu a zvnutra pritlac na stenu plasta nech sa prilepi. Cez to nalep zaplatu. Z vonkajsej strany zrez knot asi na dlzku vysky dezenu v tom mieste. Ak by si mal dieru cez dezen tak tam sa uz reze na uplne minimum.
Keby si to jazdil len tak s dusou bez podlepenia tak by ti hrozil defekt. Zhodou okolnosti sa mi to zaciatkom tohoto roku i podarilo. Jeden den defekt od skla podobnej velkosti a o dva dni kym som to stihol podlepit (vozil som sa na tom do prace a dufal som ze do vikendu to vydrzi) tak defekt do duse na rovnakom mieste.
Tento rok som si konečne doprial N+1 na cestné/gravel výjazdy, konkrétne CTM Koyuk. Zvyknutý z MTB roky rokúce na plášte+duše som si dokúpil pre istotu aj náhradnú dušu na daný rozmer a takto vybavený som začal gravelovať.
Včera to prišlo a prvý krát som na ňom chytil defekt, klasické seknutie. Na moje nemilé prekvapenie som ale nebol schopný dať dole plášť, ako by tam bol prilepený, pätky sa od ráfika ani nepohli, skúšal som to z jednej aj druhej strany. Na MTB sa mi to nikdy nestalo, a to som mal defektov za 30 rokov jazdenia neúrekom.
Otázka je, je možné, aby bol plášť naozaj prilepený? Alebo pri niektorých kombináciách plášťov/ráfikov môže nastať takýto problém? A ako to riešiť? Iba silou, alebo tam streknúť WDčko, alebo nejako inak?
Plášť je WTB Riddler 37x700 TCS, ráfik nejaký Novatec 25
Lepidlom to tam predpokladám nik nelepil, no mne napríklad tiež plášte Vittoria držia v ráfiku Mavic tak pevne, že aj doma v dielni sa dosť výrazne namakám, kým ich dám dole z pätiek. Pritom s plášťami Schwalbe alebo Hutchinson je to ťažká pohoda. Pravdepodobne si tiež len natrafil na podobne dobre držiacu kombináciu.
Riešením je za mňa konverzia na bezduše, vtedy to riziko nutnosti zhadzovania plášta v teréne takmer eliminuješ a na doma si prinajhoršom kúpiš na to určené kliešte, ak časom nechytíš grif.
Ak chceš ostať pri dušiach, možno postačí len vymeniť plášte. S nejakými inými to dosť možno pôjde výrazne ľahšie.
krása...tiež som uvažoval o tomto bicykli že ho vymením za HT-čko a cesťák no čo tu čítam kade-tade... samé problémy s ním ...poskladaný asi bez vazelíny bo všetko vŕzga... teraz toto...no dostaň defekt 50km od domu ta ....
Tak za seba musím povedať, že okrem prvotnej nutnosti jemne doštelovať šalter zatiaľ žiadne problémy neboli. Po 1100km žiadne vŕzganie, ani nič podobné, aj keď je pravda, že blatu sa zatiaľ úspešne vyhýbam a gravel je tak do 25-30%, inak len suchá cesta. Záslepky a podobne beriem ako kozmetické veci, za tú cenu v tej výbave to stále považujem za parádny bike. Plášte sú spotrebák, tak snáď to nejako vyriešim, aj tak som tam časom plánoval dať niečo tučnejšie.
Tento rok som si konečne doprial N+1 na cestné/gravel výjazdy, konkrétne CTM Koyuk. Zvyknutý z MTB roky rokúce na plášte+duše som si dokúpil pre istotu aj náhradnú dušu na daný rozmer a takto vybavený som začal gravelovať.
Včera to prišlo a prvý krát som na ňom chytil defekt, klasické seknutie. Na moje nemilé prekvapenie som ale nebol schopný dať dole plášť, ako by tam bol prilepený, pätky sa od ráfika ani nepohli, skúšal som to z jednej aj druhej strany. Na MTB sa mi to nikdy nestalo, a to som mal defektov za 30 rokov jazdenia neúrekom.
Otázka je, je možné, aby bol plášť naozaj prilepený? Alebo pri niektorých kombináciách plášťov/ráfikov môže nastať takýto problém? A ako to riešiť? Iba silou, alebo tam streknúť WDčko, alebo nejako inak?
Plášť je WTB Riddler 37x700 TCS, ráfik nejaký Novatec 25
S kamarátom sme robili z týchto kolies bezdušáky. Naša skúsenosť bola rovnaká. Nešlo to dole ani za nič.
Ale treba len silné palce a stiahnuť tie plášte. Prilepené nie sú, len tam ozaj tak dobre držia. Tiež som sa predtým s takýmto problémom nestretol.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Hoci si myslím, že na zadnom bude na to koleso výrazne väčší tlak. Ale inak je to logické. Od zajtra má u nás na východe začať pršať, takže možno ani nikam nepôjdem a v piatok by mal byť nový plášť doma.
Prvý pokus bola lepiaca páska z papierových vreckoviek - na smiech
Druhý pokus - zaviazal som dušu tenkým špagátom po oboch stranách diery - úsmevné
Tretí pokus som bral ako posledný. Ak to nebude fungovať šlapem domov v pedáloch (pichnuté zadné koleso)...Dierka bola vcelku malá, ale fučalo cez ňu statočne. Z takého pichľavého kríka som odtrhol guľatý třň a vopchal do diery. Kúsok nad gumou som ho zarovnal. Našiel som živicu, tú roztopil zapalovačom a celé to pokvapkal. Nasadil som dušu do plášťa. pomaly začal hustiť a voila...na omak to držalo. A vydržalo až domov
Keď si spomínam ako som kedysi pchal do plášťa trávu aby som ako-tak došiel z výjazdu, tak dnes som to dal na MacGyvera
Chodievam na dlhé túry s mtb. Dostal som defekt, teraz od skla (používam klasickú duša + plásť). Dušu som opravil, ale v plášti ostala menšia diera, kam sa zvyčajne zasekávajú drobné kamienka. Či to podľa vás, ktorí máte skúsenosti, treba nejak riešiť, trebárs zalepením záplatou z vnútornej strany? V Kellys povedali, že vraj to je nič, ale chlapík nevyzeral veľmi dôveryhodne.
Ďakujem za pomoc a všetky návrhy.
Keby si to jazdil len tak s dusou bez podlepenia tak by ti hrozil defekt. Zhodou okolnosti sa mi to zaciatkom tohoto roku i podarilo. Jeden den defekt od skla podobnej velkosti a o dva dni kym som to stihol podlepit (vozil som sa na tom do prace a dufal som ze do vikendu to vydrzi) tak defekt do duse na rovnakom mieste.
Tento rok som si konečne doprial N+1 na cestné/gravel výjazdy, konkrétne CTM Koyuk. Zvyknutý z MTB roky rokúce na plášte+duše som si dokúpil pre istotu aj náhradnú dušu na daný rozmer a takto vybavený som začal gravelovať.
Včera to prišlo a prvý krát som na ňom chytil defekt, klasické seknutie. Na moje nemilé prekvapenie som ale nebol schopný dať dole plášť, ako by tam bol prilepený, pätky sa od ráfika ani nepohli, skúšal som to z jednej aj druhej strany. Na MTB sa mi to nikdy nestalo, a to som mal defektov za 30 rokov jazdenia neúrekom.
Otázka je, je možné, aby bol plášť naozaj prilepený? Alebo pri niektorých kombináciách plášťov/ráfikov môže nastať takýto problém? A ako to riešiť? Iba silou, alebo tam streknúť WDčko, alebo nejako inak?
Plášť je WTB Riddler 37x700 TCS, ráfik nejaký Novatec 25
edit pre Gusto0 : https://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/gravel-a-cyklokros/ctm-koyuk-30-28-bicykel-matna-cierna-leskla-cierna-p262010.html?itm_medium=forum#reviews
mne stačí toto tažeee...dovidenia...či dovŕzgania
CTM KOYUK 3.0 28 bicykel, matná čierna/lesklá čierna
1 499 €
MOC 1 899 €Riešením je za mňa konverzia na bezduše, vtedy to riziko nutnosti zhadzovania plášta v teréne takmer eliminuješ a na doma si prinajhoršom kúpiš na to určené kliešte, ak časom nechytíš grif.
Ak chceš ostať pri dušiach, možno postačí len vymeniť plášte. S nejakými inými to dosť možno pôjde výrazne ľahšie.
Tak za seba musím povedať, že okrem prvotnej nutnosti jemne doštelovať šalter zatiaľ žiadne problémy neboli. Po 1100km žiadne vŕzganie, ani nič podobné, aj keď je pravda, že blatu sa zatiaľ úspešne vyhýbam a gravel je tak do 25-30%, inak len suchá cesta. Záslepky a podobne beriem ako kozmetické veci, za tú cenu v tej výbave to stále považujem za parádny bike. Plášte sú spotrebák, tak snáď to nejako vyriešim, aj tak som tam časom plánoval dať niečo tučnejšie.
Tento rok som si konečne doprial N+1 na cestné/gravel výjazdy, konkrétne CTM Koyuk. Zvyknutý z MTB roky rokúce na plášte+duše som si dokúpil pre istotu aj náhradnú dušu na daný rozmer a takto vybavený som začal gravelovať.
Včera to prišlo a prvý krát som na ňom chytil defekt, klasické seknutie. Na moje nemilé prekvapenie som ale nebol schopný dať dole plášť, ako by tam bol prilepený, pätky sa od ráfika ani nepohli, skúšal som to z jednej aj druhej strany. Na MTB sa mi to nikdy nestalo, a to som mal defektov za 30 rokov jazdenia neúrekom.
Otázka je, je možné, aby bol plášť naozaj prilepený? Alebo pri niektorých kombináciách plášťov/ráfikov môže nastať takýto problém? A ako to riešiť? Iba silou, alebo tam streknúť WDčko, alebo nejako inak?
Plášť je WTB Riddler 37x700 TCS, ráfik nejaký Novatec 25
S kamarátom sme robili z týchto kolies bezdušáky. Naša skúsenosť bola rovnaká. Nešlo to dole ani za nič.
Ale treba len silné palce a stiahnuť tie plášte. Prilepené nie sú, len tam ozaj tak dobre držia. Tiež som sa predtým s takýmto problémom nestretol.