chcel by som sa opytat ci je daka moznost opravit (cisto esteticka zalezitost)doskrabany karbon..
presnejsie ide o sedlovku sintace a je uz trochu dokatovana...
da sa to dako prebrusit?ci ani ne?
vdaka
urcite sa da, prebrusit jemnym smirglom a natriet lakom (bezfarebnym).
da sa vsetko ked sa vie ako na to. aj prasknuty carbon ram sa da opravit do povodnej tuhosti. len je s tym papracka. ale urcite taketo esteticke veci si mozete urobit aj sami
podla mna sa da opravit prasknuty carbonovy ram len vymenou prislusnej trubky. Zavisi, akym sposobom su prislusne spojky lepene a ci si ich schopny v amaterskych podmienkach rozlepit. v pripade karbonovych padiel napriklad musim zlomenu trubku odfrezovat (rozlepit ju uz nevie ani vyrobca) a nalepit novy kus...
Závisí to ešte od toho akým lepidlom sa to lepilo. Napríklad na rámoch Eddy Merckx sú karbónové pätky a na otázku prečo tam nie je výmeniteľná pätka na prehadzovač mi priamo vo fabrike povedali, že zlomenú pätku nie je probmém vymeniť za novú a robia to tak že spoj nahrejú , lepidlo povolí a jednoducho zlomenú pátku vytiahnu a nalepia novú.
Osobne si myslím, že dnešný top výrobcova rámov sa moc nazaťažujú riešením, ako opraviť prasknutú trubku. V záruke výmena kus za kus a po záruke smola.
Klasika nieeee ! Tam kde predavaju autolaky [ nie spraye ] tak kupis aj vodny smirgel a ten stale musis namacat do vody a nie na sucho ! Ten isty postup ako pri oprave autolaku !
podla mna sa da opravit prasknuty carbonovy ram len vymenou prislusnej trubky. Zavisi, akym sposobom su prislusne spojky lepene a ci si ich schopny v amaterskych podmienkach rozlepit. v pripade karbonovych padiel napriklad musim zlomenu trubku odfrezovat (rozlepit ju uz nevie ani vyrobca) a nalepit novy kus...
nie to nie je celkom pravda. da sa to urobit aj bez takej vymeny. len musi byt clovek zrucny. napriklad otec mal ram giant carbonovy preslo po nom aluto pri havarke a bol dost popraskany. ale dali sme sa do toho a ide. povedal by som ze v mieste zlomu je teraz este pevnejsi ako povodne. a keby som ti to ukazal ze to bolo prejdute autom ani na to neprides
Trosku to tu ozivim. a sice mam karbonove rajdy Ritchey WCS carbon rizer (rok 2009). Na nich pouzivam odi lock-on gripy. Samozrejme pouzita karbon frikcna pasta, zatiahnute len aby to drzalo... Stala sa mi ale taka vec, ze zacali sa mi pri narocnejsom terene (pajstun trail) pretacat gripy co som musel riesit na mieste tym ze som to viac pritiahol.
Dnes som si pri zhodenych gripoch vsak vsimol nieco co vyzera ako mala prasklina na konci riaditiek (vid. fotky). Otazka je ake to je vazne a ako to riesit. Miesto je relativne v pohode (ziadne v strede rajdov a pod.) a prasklina relativne mala (do 1cm). Rozmyslam ze by som to dal niekde opravit (karbon-servis.cz, carbonfactory.sk), ak mate nejake tipy a skusenosti kto taketo veci kvalitne robi aj u nas (okolie BA) sem s nimi.
Dalsia vec je ako takymto neprijemnostaim do buducna predchadzat. Osobne sa mi celkom pozdava idea kadejakych vloziek do rajdov na vytvorenie protitlaku. Mate s tym niekto skusenosti? Konkretne som kukal napr po Ergon LS100 ( http://www.bike24.com/1.php?content=8;search=ergon+ls100;navigation=1;menu=1000%2C2%2C90;product=11279 ). Je tu vsak mensi problem, a to 1. moje rajdy len tak tak splnaju minimalny diameter (resp. niekde pol mm chyba) a po 2. karbonove rajdy nie su zvnutra zrovna dokonale okruhle (a maju tam kadejake vystupky od toho lepidla) a prave spominana ergon vlozka je hlinikova. Uvazujem teda ze pokial by ta vlozka vytvarala nerovnomerny tlak tak to moze byt skor zle ako dobre. Alebo neexistujue nejake taketo vlozky co sa prisposobia? (zeby bol ten valec napr. z gumy?). Alebo srat na to? Za vsetky tipy vopred dakujem.
Hope grip doctors som kukal. Ale v prvom rade ich ucel moc nie je vytvarat protilak, je to skor len sposob uchytenia. A ten gumeny valec nie je hned skraja, co je prave to namahane miesto. Odi lock on s koncovkou predstavuju pre moje potreby dostatocnu ochranu. Hlavna otazka ale je ako a kde riesit opravu tych rajdov. A ci vobec (hoci o tom vlastne velmi nepochybujem)..
tie konce by som opravovat nedaval, vlastne ani nie je co a vysledok by ajtak nebol uplne dokonaly. Kazdopadne ak maju gripy objimky na oboch koncoch tak treba viac zatiahnut vnutorne objimky a tie krajne menej, kraje sa totiz lahko deformuju a oblast objimok brzd,radenia je zosilnena. Alebo by aj stalo za uvahu, pokial chces aj nadalej pouzivat rovnaky typ gripov zmenit rajdy za novsie ritchey, ktore uz na konce riaditok davaju hlinnikove vlozky.
No, asi to nakoniec riesit nebudem. Pokukal som ale fora a narazil na tip od niekoho kto karbon opravuje na prave taketo male poskodenia. a to zaliat to trosku nahriatym (kvoli vyskozite a zateceniu do praskliny) epoxidom 371 (chs 1200). Rozmyslam ze to vyskusam. Alebo radsej nic nerobit? Aby som to este viac neposral..
je to epoxidova zivica, ale tych existuje mnozsto druhov. Kamarat ktory sa zivy (a velmi uspesne t.j. svetova dvojka!!) vyrobou karbonovych kanoistickych padiel pouziva uz metodu nasytenej karbonovej tkaniny, ktora je zabalena vo folii. Tu drzi v chladnickach. Je to trocha drahsia ale podstatne cistejsia a rychlejsia robota. Ak ma vyrobit rocne 600 padiel ma sa co obracat, pretoze je to hand-made a zamestnanci robia len pomocne prace. Samotne vrstvenie v kopytach si robi sam. Vsak know-how je to najdrahsie. 98% jeho produkcie ide do zahranicia. Obchodnych zastupcov ma po celom svete.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
da sa vsetko ked sa vie ako na to. aj prasknuty carbon ram sa da opravit do povodnej tuhosti. len je s tym papracka. ale urcite taketo esteticke veci si mozete urobit aj sami
Osobne si myslím, že dnešný top výrobcova rámov sa moc nazaťažujú riešením, ako opraviť prasknutú trubku. V záruke výmena kus za kus a po záruke smola.
nie to nie je celkom pravda. da sa to urobit aj bez takej vymeny. len musi byt clovek zrucny. napriklad otec mal ram giant carbonovy preslo po nom aluto pri havarke a bol dost popraskany. ale dali sme sa do toho a ide. povedal by som ze v mieste zlomu je teraz este pevnejsi ako povodne. a keby som ti to ukazal ze to bolo prejdute autom ani na to neprides
Dnes som si pri zhodenych gripoch vsak vsimol nieco co vyzera ako mala prasklina na konci riaditiek (vid. fotky). Otazka je ake to je vazne a ako to riesit. Miesto je relativne v pohode (ziadne v strede rajdov a pod.) a prasklina relativne mala (do 1cm). Rozmyslam ze by som to dal niekde opravit (karbon-servis.cz, carbonfactory.sk), ak mate nejake tipy a skusenosti kto taketo veci kvalitne robi aj u nas (okolie BA) sem s nimi.
Dalsia vec je ako takymto neprijemnostaim do buducna predchadzat. Osobne sa mi celkom pozdava idea kadejakych vloziek do rajdov na vytvorenie protitlaku. Mate s tym niekto skusenosti? Konkretne som kukal napr po Ergon LS100 ( http://www.bike24.com/1.php?content=8;search=ergon+ls100;navigation=1;menu=1000%2C2%2C90;product=11279 ). Je tu vsak mensi problem, a to 1. moje rajdy len tak tak splnaju minimalny diameter (resp. niekde pol mm chyba) a po 2. karbonove rajdy nie su zvnutra zrovna dokonale okruhle (a maju tam kadejake vystupky od toho lepidla) a prave spominana ergon vlozka je hlinikova. Uvazujem teda ze pokial by ta vlozka vytvarala nerovnomerny tlak tak to moze byt skor zle ako dobre. Alebo neexistujue nejake taketo vlozky co sa prisposobia? (zeby bol ten valec napr. z gumy?). Alebo srat na to? Za vsetky tipy vopred dakujem.
Má tu niekto prestriekany karbonový rám a ked ano, tak u koho to bolo robené?