Chcel som vyskúšať, ako sa vymieňajú brzdové platničky. Uvoľnil som závlačku, vytiahol som brzdové doštičky, vložil som brzdové doštičky späť, vložil a dotiahol som závlačku, ale už to nebrzdi. Keď stlačím brzdovú páčku, tak necítim vôbec žiaden odpor a iba sa jeden z piestov (červená šípka) priblíži ku disku kotúčovej brzdy, že to šúcha. Tak som uvoľnil závlačku znovu, vytiahol som brzdové doštičky, montpákov znovu potlačím ten vysunutý piest späť dovnútra, aby nevyčnieval, vložím brzdové doštičky, utiahnem závlačku, ale stále je rovnaká situácia. Nulový odpor brzdovej páčky, absolutné to nebrzdí a iba sa šúcha disk kotúčovej brzdy o brzdovú platničku. V čom môže byť problém? Priznám sa, že na začiatku som omylom najskôr začal Thorxom odšrobovavať nesprávny šrob - vid. modrá šípka. Myslíte si, že je teraz brzda zavzdušnená? V čom som urobil chybu? Čo treba urobiť? Bol som v tom, že tento nesprávny šrób iba drži dve polovičky spolu....
Dakujem
posledný komentár: 19. 5. 2025 o 9:45
pačku daj vodorovne otvor nadobku hore a dlho a rýchlo stláčaj pačku kludne aj 5 min a viac ,kým ucítiš odpor a paka chodí len do polovice.. potom nadržku hore zavri a paku stoč do šikmej pozície ako je druhá....
mozno sa zavzdusnila -stava sa - alebo len ten piest nechce von a je tam velka medzera od kotuca a preto ti ide paka az ku gripu.
No, to som urobil a nepomohlo... Zatlacil som piestiky späť, ale pri stlačení brzdovej páčky sa znovu jeden z nich vysunie....
Ale skus este spravit to co pise Gusto0. Ten piest, ktory chodi, zadrz zatlaceny napr. krizom naplocho srobovakom a niekto nech JEMNE stlaci packu, aby sa TROCHU vysunul ten druhy zatuhnuty. Ked budu cca do polovice rovnako vonku, utri z nich spinu a potom este vystriekaj poriadne s cisticom na brzdy (staci ten z Lidla). Mozno bude treba postup zopakovat, aby sa to rozhybalo. Nechat dobre vysusit. Min. olej tam nedavaj, lebo to pritahuje bordel viac. Tesnenia su mazane kvapalinou zvnutra.
No a este potom tie triky na bublinky spomenute vyssie.
Ked to nepojde, treba servis.
Ozaj, a ked si povolil ten Torx, tak uplne cely, aj vysla kvapalina?
Resp., ani nie ked su dobre odvzdusnene, ale ked je systém dobre uzavretý/utesnený..
Tiež si myslím - ten jeden piestik sa nevysúva kvoli tomu že bude nejak "zabordelovaný". Teda ako tu už bolo povedané - ten ktorý ide dobre by som nejak zafixoval/zatláčal a potom skusit stlačiť páčku či sa ten zlý vysunie.
Nie, nevysla z tadial ziadna kvapalina. Iba zopar krat som otocil tym Torx klúčom.
Mal som pocit, že vymeniť brzdové platničky je primitívna vec. Myslel som, že stači vytiahnuť závlačku, vymeniť brzdove platničky a vložiť závlačku. Myslel som, že pri tomto sa nedá zavzdušniť brzdu a podobne..... Ked som mal v minulosti V-brake brzdy, tak to bolo jednoduché...
Vyskusaj este to rozhybanie.
btw: platničky sa vracajú naspäť vďaka tesneniu piestikov a nie vďaka rozpernej pružinke, alebo len preto, že sa uvoľní tlak.
Ak by bol naozaj problém v tom, čo popisuješ, tak by nemusel nič vyberať. Stačí iba stláčať brzdovú páku, kým sa piesty dostatočne nevysunú.