No, zase nepíšme o vymýšľaní... Kedysi dávno som na jednom maratóne odstavil
bicykel na občerstvovačke a pri skúmaní záznamu cez PC bolo vidieť, že stojím, zrazu som zrýchlil na cca 50 km/hod. a potom som opäť stál. Asi som si mal lepšie strážiť bicykel, niekto sa zrejme na ňom trochu previezol. A
tachometer nebol žiadny šmejd, v tom čase asi špička - HAC4. Tak isto sa mi pri Hainburgu stávalo, že pulz zrazu vyskočil na 220+ a pritom som išiel len tak rekreačne z zmierneho klesania - lenže vedľa mňa išiel elektrický vláčik. Bratislavské trolejbusy ani električky, ani slovenské elektrické rušne pritom tachometer neovplyvňovali.
Pri Polare CS600 to bolo zase naopak - na jednom mieste stúpania v Devíne, výhradne z DNV do Bratislavy, som na cca minútu stratil pulz. A to vždy, keď som tadiaľ išiel, výhradne pri ceste do Bratislavy, v opačnom smere pulz nevypadával. Dôvod neviem doteraz...
Teraz jazdím Edge 800 a niekedy sa nestačím čudovať - dosť často mám maximálne otážky kľukami 150-160, párkrát už boli aj cez 200... Pritom viem, že keď točím niekde medzi 140-150, tak už nestíham prepletať a začína ma nadhadzovať na sedle. A na tých výjazdoch som si nepamätal, že by som tak točil. Ale zato som si dvakrát všimol, že mi ciferník ukázal 150 otáčok a pritom som vôbec nožičkami netočil. Stačilo mať
kľuky vodorovne tak, aby bol magnet pri snímači.
Proste, elektronike sa nedá veľmi veriť, je ovplyvniteľná vonkajšími vplyvmi a s niektorými maximálnymi číslami je lepšie nechváliť sa.