No, dúfam že tie ceny naozaj nie sú aktuálne, lebo teda ak niekto naozaj pýtal 24.000 českých korún (cca 1.000 Euro) za obyčajný krosový bicykel s mechanickými diskovými brzdami, tak už potom neviem...
Oba majú rovnaké
rámy a z hľadiska tohto zamerania
bicyklov porovnateľnú výbavu. Hlavný rozdiel je vo vidlici a tam Ti ťažko poradiť - buď chceš pevnú alebo odpruženú. Ja mám na svojom krose odpruženú, ale podľa mňa na kros po asfalte určite stačí aj pevná, najmä ak je karbónová...
Priamo o tomto som neuveriteľne dostal konzultáciu od samotného Gary Fishera! Na výstave Bike Brno som sa na stánku Treku (čo je aj Gary Fisher) pýtal maníka, čo si myslí o karbónovej vidle na bicykli na jazdenie aj v zime a práve vtedy sa prišiel na stánok pozrieť aj Gary Fisher, tak som sa spýtal priamo jeho Pokrútil nosom, pokrčil plecami, že ten karbón nie je na zimu úplne najvhodnejší, lebo s klesajúcou teplotou je krehkejší... Je tam aj rozdiel v sedlovke, ale či na asfalte pocítiš nejaký zásadný rozdiel medti zliatinou a karbónom, tak to si veru nemyslím (aj keď priznávam, že som karbónovú sedlovku nemal možnosť vyskúšať). Ale zase na rozbitom asfalte či na poľnej ceste ten rozdiel asi nejaký bude ...
A máš možnosť, sadni na obidva, pojazdi a uvidíš
Ale ani nápad kupovať krosový bicykel za 1000 Eur a už dupľom nie v takej zúfalej výbave. Poriadny kros kúpiš za polovicu tej ceny.