Pred pár rokmi (r. 2007) som si kupoval bicykel Giant Rincon. Nevyberal som bicykel podľa veľkosti rámu, ale podľa ceny a rád od skúsenejších. Pôvodne som si vybral iný model, ale ten na predajni nemali a tak namiesto Yukonu som si vybral Rincon. Som nízky (165cm) a veľkosť rámu môjho bicykla je 19, čo je veľmi veľa podľa tabuľkových hodnôt. Zaujímalo by ma, či je to dosť veľký skok, keby vymením rám za menší alebo to nemá význam a len zbytočne vyhodím peniaze. Pocítim ten rozdiel? Ak by som menil rám, tak musím automaticky aj kolesá za menšie, či? Za odpovede vopred Ďakujem. Moc by ste mi tým pomohli.
10.02.2014 - 08:24:33
00
Čau, kolesá meniť nebudeš musieť, jednoducho vyber rám určený pre rovnaké kolesá ako terajší. Zvyčajne je to tak, že jeden rám s istým rozmerom kolies má x veľkostí, len vo výnimočných prípadoch je prítomná zmena veľkosti kolesa/kolies so zmenou veľkosti rámu. Ak budeš kupovať nejaký lacnejší HT rám tak na také ani nenarazíš.

Aký to je presne model, tento http://www2.giant-bicycles.com/en-gb/bikes/mountain/168/28848/zoom/?collections_id=2 ?

Aký je tvoj cenový limit na nový rám?
10.02.2014 - 08:31:09
00
Áno, presne o tento model ide. Chcem ale vedieť, či to aj nejak výraznejšie pocítim, tú zmenu rámu a v čom konkrétne. Jazdím veľmi veľa po asfalte dlhšie trate, občas jazdievam aj cez poľné vychodené cesty.
10.02.2014 - 09:03:07
00
Tak neviem sa dopátrať ku konkrétnej hmotnosti, ale niektoré rámy do 180-200€ by mohli ponúknuť aj o 500g nižšiu hmotnosť ak platí to že sa dá očakávať hmotnosť toho Rincon rámu ľahko nad 2kg.

A samozrejme vhodnejšia veľkosť prinesie pár významných plusov (obratnosť, trošku pohodlie, lepšie nasadanie a pod.), ale na asfalte ich až tak neoceníš takže neviem neviem či sa tým oplatí vážnejšie zaoberať.
Sú iné veci ktoré by viac spríjemnili jazdu po asfalte :)
10.02.2014 - 09:17:28
00
...ono, čudné je, že ma na nesprávnu veľkosť predavač neupozornil. Nestratil by som zbytočne na rýchlosti, ak by som šiel do menšieho rámu? Ak mi to nijak nepomôže pri jazde asfaltom, tak je to zbytočné...
10.02.2014 - 09:27:12
00
Práve väčšou veľkosťou si sa trochu priblížil tomu čo je na asfalte žiadané - máš aerodynamickejší posed vďaka dlhšiemu rámu, pričom ale až tak nepociťuješ nevýhody málo vysunutej sedlovky a vysokej hornej rámovej trubky.

Samozrejme ideál je úplne inde.

Nehodíš fotku ako máš nastavený posed?

Možno sa nakoniec ukáže, že najviac by si získal novou vidlicou alebo kolesami.
10.02.2014 - 09:36:07
00
Na asfalt by sa asi hodil iný typ bicykla, ale rátal som so slovenskými cestami a tým, že som vtedy nemal na karbónové kolesá.
Ospravedlňujem sa za ten bordel na pozadí...

Prílohy:

P2100174.JPG
P2100174.JPG 154.29 KiB thumb_up0thumb_down

P2100172.JPG
P2100172.JPG 165.13 KiB thumb_up0thumb_down

10.02.2014 - 10:17:20
00
Môj názor: ak nemáš problémy s posedom ani pri dlhších výjazdoch (že máš dobrú polohu, dobre sa ti točí a nič bolesťou neobmedzuje jazdu), tak by som to neriešil.

Stále si nenapísal koľko eur by si asi tak bol ochotný minúť na nejaké to vylepšenie (ak je teda prijateľné aj niečo iné zmeniť okrem rámu), ale ak by si aj mal ten limit pomerne nízky tak niečo by sa dalo o dosť lepšiť.
10.02.2014 - 10:32:03
00
nadviazem lebo ma to zaujima, ake su nevyhody malo vysunutej sedlovky a vysokej ramovej trubky?
ake veci by viac sprijemnili jazdu za takychto podmienok?
10.02.2014 - 10:36:33
00
Viac vysunutá sedlovka zvýši s niektorými sedlovkami citeľne pohodlie, nemusia to byť dokonca ani tenké karbónové sedlovky.

Nižšia horná rámovka spríjemní nielen nasadnutie/zosadnutie, ale aj priamo pri jazde je viac miesta pre manévrovanie nad hornou rámovkou pre nohy.

S vysokou hornou rámovkou prichádza problém vysokého standoveru - dáš nohy na zem, ale rozkrok sa dotýka hornej rámovky alebo je nebezpečne blízko :) Tomu sa samozrejme treba vyhnúť.
10.02.2014 - 10:47:25
00
Môj názor: ak nemáš problémy s posedom ani pri dlhších výjazdoch (že máš dobrú polohu, dobre sa ti točí a nič bolesťou neobmedzuje jazdu), tak by som to neriešil.

Stále si nenapísal koľko eur by si asi tak bol ochotný minúť na nejaké to vylepšenie (ak je teda prijateľné aj niečo iné zmeniť okrem rámu), ale ak by si aj mal ten limit pomerne nízky tak niečo by sa dalo o dosť lepšiť.


Možno by som pristal na nejaké vylepšenie do 150 eur, závisí to od toho, ako veľmi by mi to pomohlo :)
Jediné, čo mi prekáža, je bolesť kostrče po dlhých hodinách bicyklovania (ak denne trávim hodiny bicyklovaním)
10.02.2014 - 10:51:15
00
Neviem aký máš vzťah k terajšej vidlici, ale lacno by si minimálne 1200g ušetril touto http://www.kolonet.cz/eshop.php?id=1382&det=1 :) Predok by potom "lietal" aký by bol ľahký.
Potom iná možnosť vylepšenia sú napríklad tieto kolesá http://www.bikesport.cz/cz/zapletena-kola-mtb-kola-kola-26/mavic-crossride-ub-zapletena-kola-new_2643 .
Alebo plášte vyzerajú tak že by poskytli priestor na zlepšenie :)
10.02.2014 - 11:01:48
00
Ak mas sedlovku uplne dole tak ti neperuje. Mam hardtail a vysunutu tenku sedlovku a pohodlie je super. Ak by si mal mensi ram, je mensie riziko nabitia "urcitych" partii :-) , ram bude lahsi (menej kovu) a tazisko bude nizsie takze bude lepsie vyvazeny co ocenis pri manevrovani. Na tvoju vysku je 19 moc velky, ja mam 183 cm a 19 ram.
Na druhej strane Patrik ma pravdu, ak ti to vyslovene nevadi a si spokojny, tak skor by som investoval inde. Je pravda ze uvedene vyhody viacej ocenis v terene ako na asfale. Zbehni do obchodu a skus si zajazdit na podobnom bicykli s mensim ramom a uvidis ci chces zmenu alebo nie.
10.02.2014 - 11:43:18
00
Akurat som si vsinmol ze spominas ze ta boli chrbat, v tom pripade zmena na mensi ram by urcite prospela. Zmenil by sa ti posed, nebol by si taky natiahnuty.
10.02.2014 - 11:45:23
00
Dĺžku a pozíciu rúk môže skúsiť upraviť aj predstavcom/riadítkami, tam má tiež určitý priestor na zmenu. :)
Prípadne by sa hodilo pozrieť aj na sklon sedla a samotné sedlo, mám taký pocit že je špička až príliš dole a teda celá hmotnosť je len na sedacích kostiach, čo znamená pre danú oblasť vyššiu záťaž.
10.02.2014 - 13:05:03
00
keyboard_arrow_up