Ahojte,

na toto fórum som už pár krát vypisoval, väčšinou s otázkami ohľadom problémov s novým bicyklom. Už dlhšie mám v hlave dilemu či bicykel vymeniť alebo nie. Pred rokom a pol som kupoval krosový ghost (square cross 1.8 ) za cca 600+ eur. Začiatok vyzeral dobre, oproti 10 rokov starej neudržiavanej krosovej meride to bol luxus. Najskôr som si všimol že "hrkoce" vidlica. S tým som tu aj vypisoval. Po nejakej dobe sa mi podarilo servis dohnať k tomu aby mi ju opravili, nakoniec som ju ale aj tak vymenil za lepšiu uzamykateľnú (stále pružina). S bicyklom však celkovo nie som úplne spokojný. Brzdy mi prídu slabé, a celkovo bicykel na mňa pôsobí takým málo pevným dojmom. Teraz mi tam zase niekde niečo "lupoce" ani neviem čo to je, a kvôli tomu sa mi zase nechce bike nosiť do servisu. Som laik, ktorý sa rád bicykluje a občas číta články na mtbiker.sk.
Mám dilemu či ten Ghost radšej nepredať a nekúpiť si nejaký normálny horský bike v cene okolo 1000 eur. Nemám šajnu za kolko by som mohol predať ten súčasný krosový. Dva bicykle nechcem, to je zbytočný luxus. Zároveň je mi ľúto že je to stále nový bicykel. Okrem tej vidlice som menil napr aj sedanu.
Ale stále to vo mne hlodá, že toto asi nie je ten bicykel ktorý som chcel :(
V meste máme dve predajne, jedna zameraná v podstate na Ghost a druhá Cube/CTM/Author...
Priznám sa, páči sa mi CTM Rascal 3.0 (hlavne dizajnom, nakoľko som teda laik). Chcel by som niečo čo lepšie brzdí, má vzduchú vidlicu, kde nič nevrźga a niečo to aj vydrží.
S bike jazdím všetko, aj po ceste aj polné cesty a les tiež (aj keď ho kvôli tomu aký mám bike nepreferujem). Zároveň potrebujem jeden bicykel ktorý mi poslúži na všetko, preto sa mi zdá že ten 29 palcový horský by mohol vyhovovať.
Ale oplatí sa mi to? Bojím sa že vyhodím peniaze do vzduchu a budem zase sklamaný čo som kúpil :?:


Naposledy upravil novicer dňa 19.06.2019 - 21:58:53, celkovo upravené 1 krát.

19.06.2019 - 19:56:43
00
Cross by som predal a kúpil horský,ja mám tiež horský a jazdím na ňom všade.
19.06.2019 - 21:25:09
00
Cross predaj a kup 29 Hard tail. Hod na to rychlejsie plaste, napr Racing ralph, Ikon a pod a budes urcite spokojny. Na chvilu budes mat pokoj, teda kym nezbadas zase nieco lepsie ;)
20.06.2019 - 10:21:14
02
Ahoj, presne na toto určenie som si kúpil rascal 2.0 no zatiaľ som ho ešte nevyskusal momentálne som v zahraničí. Predaj najskôr cross a potom kúp niečo.
20.06.2019 - 11:02:51
00
Ak chceš jazdiť aj po lese, tak je určite lepšia voľba MTB. Kamárát chcel nedávno tiež kupovať cross, ja som ho prehovoril na MTB. Po prvom dlhšom výjazde, cca 100km mi dal za pravdu, že vzhľadom na to kadiaľ sme išli (a to nebolo nič náročné, kamenisté ani technické) to bola dobrá voľba. S vhodnými plášťami rozdiel na ceste nebude veľký. Jedine čo ti môže chýbať sú možnosti uchytenia nosičov a tašiek ak by si chcel jazdiť tento typ bikingu. Ale nič neriešiteľné aj na MTB.
Druhá vec je, že každý bike potrebuje pravidelnú kontrolu, údržbu, očistu, mazanie. Inak začne pískať, pukať, škrípať. A je jedno či je to MTB alebo crossa či je za 500€ alebo 5000€. Ak na teba cross pôsobí málo pevným dojmom, bude to zanedbanou údržbou alebo opotrebením lacnejších komponentov. Cross/Trekking bicykle majú väčšie max. zaťaženie práve kvôli možnosti vozenia batožiny (mal by si mať na ráme nálepku s max. váhovým limitom) a určeniu/kategórii biku (nepredpokladá sa skákanie a drsný terén).
Rascal je dobrá voľba.
20.06.2019 - 12:07:50
01
Ja som sa tiez rozhodoval medzi cross a MTB a nakoniec som sa rozhodol pre 29 HT MTB. Kedze ma vacsie kolesa a podstatne vacsi ram ako moj predchadzajuci 26 MTB (23 oproti 21) tak mi pride skor ako mohutnejsi cross, co mi nesmierne vyhovuje. O rychlost mi velmi nejde a mozem sa odvazit aj do lesa bez strachu, ze sa bude ram krutit, alebo ze nieco povoli. Ked nad tym tak uvazujem, tak crossovy bicykel nema velky zmysel, aj na MTB mozes dat uzsie cestnejsie plaste.
20.06.2019 - 12:27:56
00
bujnoss o bike sa práveže celkom starám. Čistím raťaz, zadnú kazetu, reťaz mažem a pod. Bicykel bol po roku na garančnej servisnej prehliadke, takže si nemyslím že by bol nejaký zanedbaný.

Od nového bicykla by som čakal aspoň:
- vzduchová vidlica
- aspoň trochu lepšie brzdy (tie terajšie sú hrozné)
- pevné osy
- aby sa dal do budúcna spraviť upgrade na teleskopickú sedlovku
- jednoprevodník alebo dvojprevodník (neviem čo je pre mňa lepšie)
- možnosť upevnenia zadného nosiča na batožinu. ten som plánoval už teraz, ale v budúcnosti plánujem nejaký viac dňový trip s taškami.

Páči sa mi Rascal 3 a 4. Neviem aký je tam praktický rozdiel vo výbave a či sa oplatí priplatiť za 4, alebo ani nie.
Ghost predajňu ktorú máme (kde som kupoval kross) asi nie, zdá sa mi že tie Ghosty sú na to osadenie asi predražené (možno sa mýlim).
Veľmi sa mi páčia Canyon bicykle, ale pre mňa ako laika nemá zmysel kupovať bicykel kde nie je servis.
20.06.2019 - 15:21:44
00
Tak ak by ste mohli poradiť, dnes som bol pozrieť na predajni u nás v meste a zatiaľ to vyzerá takto:

CTM rascal majú len 4.0, ale hovorili že by vedeli spustiť z ceny. Bavili sme sa o veľkosti a vraveli že by mi mohol byť dlhý (najmenší je v M - ja mám 173 cm). Na predajni ale žiadny rascal nemajú takže nemôžem vyskúšať.

Kellys gate 50 by bol aj v S aj v M. Akurát žiadny gate nemajú na predajni takže zase nemôžem vyskúšať.

Potom mi ukazovali Cube Acid 2019. Ten majú v Mku aj na predajni. Bike mi chválil, vraj ich aj predávajú viac ako CTM/Kellys kvôli lepšej geometrii. Ale výbava mne ako laikovi príde slabšia (vidlica a nemá pevné osy). Mali ho aj vo verzii s jedným prevodníkom v predu (Acid Eagle).

Potom mi ešte hovorili o Meride. S rovnakým rámom by mi vedeli dať vyskúšať Mko iný model. My sme sa bavili o big nine 600. Tuším tiež nemá pevné osky.

Všetko teda bicykle v cca rovnakej cene 1000-1100. Rám môžem vyskúšať na dvoch. Nejaké rady? Aj keď predávajú Kellys a CMT veľmi mi ich neodporúčali kvôli geometrii, vraj pevné osky nie sú všetko (nevyznám sa, znamenajú dosť či nie? tu sa často skloňujú).

Na Cube a tuším aj Meridu mi tuším vraveli že sa dajú dať aj nejaké špeciálne zadné nosiče, na CTM a Kellys nie. Od Kellysa ma nejako neodhovárali, vraj kľudne objednajú a za deň ho mám, len vraveli že Merida a Cube majú vlastný vývoj rámov, a je to poznať.
24.06.2019 - 19:27:16
00
Ja chapem prinos pevnych osi, ale ako laik som zatial nepostrehol, ze by mi obycajny centerlock nejako vadil, alebo nestacil. Keby som jazdil vacsi hardcore, downhill a pod. tak prinos pevnych osi by mal vyznam, ale pri mojej urovni a style jazdenia by som to ako prioritu urcite neriesil. Zalezi teda skor na tom, ako ty mienis bajk vyuzivat, ak podobne ako si doteraz vyuzival ten crossovy (kedze riesis aj take veci ako nosice), tak sa na pevne osi mozes podla mna vykaslat a vziat radsej to co ti vyhovuje geometriou. Apropos, vidlica RS Recon Silver TK je sice lowendova a nie je velmi citliva, ale pri spravne nastavenom tlaku a odskoku je pomerne pohodlna, bezne nerovnosti zehli dostatocne, obrubniky zvlada a vydrzi dost aj pri mojej vahe 97 kg, co som bol milo prekvapeny. Ja to asi neviem dost dobre porovnat, pretoze predtym som mal pevnu vidlu a pre mna je aj toto luxus, ale opat, nema zmysel investovat do drahej vidly, ked vacsinu casu budes travit na asfalte a polnych cestach.
26.06.2019 - 09:09:18
00
dxdexter bike chcem využívať tak ako doteraz ten krosový, ale chcel by som si občas zajazdiť rekreačne aj v lese. žiadne veľké rýchlosti aby som sa tam prizabil. ale napr ten krosový Ghost má vyložené slabé brzdy Tektro HD-M285 (mne prídu slabšie ako véčkové ktoré som mal na starom bike). Vidicu som tam menil za lepši pružinu ktorú mi dali za nízku cenu, oproti tej čo bola na bike pôvodne (nemala ani uzamykanie) mi to príde o dosť lepšie, ale stále len také do mesta (tie polné cesty veľmi nefiltruje).
Inak tá Merida by mala mať lepšiu vidlicu, nie? Pozeral som nejaký test na youtube a celkom ju ten človek vychválil. Ale tá merida má zase jednoprevodník, a keď to má byť môj jediný bicykel neviem či je to vhodná voľba (ale moc sa nevyznám). V jednom staršom článku tu na mtbiker ohľadom jednoprevodnik/dvojprevodnik bol výšledok že ak má niekto jeden bike na všetko , tak radšej dvojprevodník...
26.06.2019 - 12:00:12
01
MANITOU MARKHOR COMP na tej Meride ma 30 mm nohy, zatial co RS Recon Silver TK ma 32 mm nohy. Inak su porovnatelne. Ja by som siel do silnejsich noh. K tomu dvojprevodniku, uvazujes spravne. Pri dvojprevodniku mas vacsi rozsah prevodov, pre univerzal je to lepsia volba. Malu pilu vyuzijes len pri vacsich stupaniach a budes rad ze ju mas, inak budes stale na velkej, cize presmykac nepouzivas casto. Pri jednoprevodniku chybaju tazsie prevody, ak ti velmi nezalezi na rychlosti tak v poho, ale ja to zas rad obcas roztaham ked su na to podmienky a na najtazsom prevode 36/11 mi to dava pri vyssej kadencii cez 40 km/h. Pri mensom prevode by to bolo nerealne.
26.06.2019 - 12:33:32
00
dxdexter troška mimo témy :) vieš akú máš kadenciu keď ideš 40km/h?
26.06.2019 - 13:11:23
00
ra-ta-ta-ta-ta a nekdy i vice

:rofl: sorry nedalo mi...

Samozrejme ze presne neviem, nemam "kadenciometer" a zatial som si to neratal ani nahrubo pocitacim otacok. Ale na nizsom prevode by sa mi uz asi zaplietli nohy do pedalov :lol:
26.06.2019 - 13:36:09
00
:D no to bola len taká čisto kontrolná otázka či to nemáš náhodou zmerané kadenciometrom
26.06.2019 - 13:43:29
00
Pri 36/11 potrebuješ na 29" kolesách kadenciu cca 90 aby si dosiahol 40km/h. Samozrejme za dobrých podmienok.
26.06.2019 - 13:50:57
00
keyboard_arrow_up