Tvoj problem nie je.
Šrobiky plus bazmek sa dá kúpiť v titane keby si chcel zagramáriť.
12.03.2009 - 17:32:24
00
Ja osobne by som to skratil, aj ked len z estetickych dovodov.

Cely shmirglik :P
16.03.2009 - 20:22:55
00
zdravím, toto fórum.
V auguste minulého roka som presedlal na novú vidlu Rock Shox Recon XC Solo Air, zdvih 100mm (reálne overený na SK páskach cca 90mm) a po pár nenáročných jazdách, asi ani nie po 200km som pociťoval pri zjazde búchanie na bajku. Čumel som kde to je, pretože nebol som zvyknutý na doplnkové zvuky, iba ak reťaz o rám. No toto bolo iné, bola to vidla. Jej zdvih sa končil po 40mm tupými nárazmi do niečoho. Celých 12 rokov som odjazdil na pevnej vidle, takže s údržbou okrem bŕzd som nemal problém, lebo nenajazdím viac ako 500km ročne a len posledné 4 roky chodím vyslovene viac po lesných ako asfaltkách. Po ceste pravdaže nohy čistím a olejujem pred cestou.
A teraz mi poraďťe, kde je chyba? Ja to vidím ako výrobnú vadu. Upozorňujem, že som nefúkal ani raz, pretože si myslím, že vidla je nabombovaná správne od výrobcu a jej ság je cca 1-2cm (neviem presne) a na mieste zatlačím tak na 40mm zdvihu. Chce mi niekto naznačiť, že by bola podhustená, preto tie nárazy? Nechcel by som sa blamovať a platiť servis prehodenia na starú vidlu a odosielanie obchodníkovi, kde som to kúpil, potom servis prehodenia na opravenú vidlu...
Lebo ja to vidím tak, že péruje, tak asi na stlačenom vzduchu, mýlim sa??? Dík za každé info.

Prílohy:

zdvih vidly Recon XC 090413.JPG
zdvih vidly Recon XC 090413.JPG 236.2 KiB thumb_up0thumb_down

01.05.2009 - 18:03:48
00
Olej z MC pretiekol cez tesnenie dole do mazacieho oleja, teraz ho tam je via ako je zdrávo a to spôsobuje tie nárazy a nevyužívanie zdvihu. Takže to vidím na servis, ak to nezvládaš sám. :wink:
01.05.2009 - 19:25:39
00
A to sa stane len tak každej vidle od Rock Shoxu, alebo niečo som zanedbal, alebo je to šit vidla?
01.05.2009 - 20:22:22
00
Časom sa to stane, ťažko povedať, či na každej vidle. No tesnenie občas ten olej prepúšťa, je dobré ho vymeniť a rovno už aj komplet olej. Šit vidla by som to nenazval, skôr len nedomyslenosť systému, niečo ako vytekanie oleja pri obrátenej polohe vidlice spod páčky locku (kompresie). Pre takéto detaily osobne moc RS nemusím.
01.05.2009 - 22:52:40
00
1.) Ak by som chcel do tej vidly dostať funkciu Motion Controll, čo potrebujem, kde to zoženiem včítane oleja aj návod na webe.
2.) a či cena za toto povýšenie vidly (súčiastoky včítane oleja + práca) by sa zhruba neblížila oprave tejto vidly do bez zmeny funkčnosti, teda len samotná oprava materiál + práca do stavu funkčnosti)
3.) Ak je to f., ktorá sa oplatí, neviem prečo by som ju nemal mať. Lebo neviem prečo som nedostal pri kúpe vidlu s f. Motion Controll.
4.) a čo to vlastne prináša do funkcie správania sa vidly okrem získania nálepky a nejakého kolečka?
Trochu som sa rozpísal, ale naozaj ma to zaujíma, práve teraz mám šancu napraviť to, čo nebolo zavinené z mojej strany a zariadiť si pohodlie z jazdy na niekoľko rokov. Ak by sa vidla nepokazila, oželel by som Motion Controll, i keď som bol istý, že peniaze, ktoré dávam za vidlu sú len bez PopLocku, pretože na obr. pri uzavretí obchodu bola vidla s Motion Controll.
Vďaka za odpovede

Prílohy:

Recon_Race_silver_qtr.jpg
Recon_Race_silver_qtr.jpg 43.33 KiB thumb_up0thumb_down

02.05.2009 - 08:46:54
00
verzia XC je podla Sramu bez MC zato má rebound... http://www.sram.com/en/rockshox/crosscountry/recon/, na obrázku ktorý si priložil je verzia RACE ktorá už MC má.
02.05.2009 - 10:24:59
00
Myslel som, že MC je aj v tej tvojej Recone. Ty máš nižší model, tam je podobný systém, ktorému RS nedal žiaden názov, no svoju tlmiacu funkciu plní. Je to vlastne lacnejšia verzia MC, ktorá nemá okrem locku žiadne iné možnosti nastavenia. Funkciu má stabilizovať vidlu a krotiť jej návrat po stláčaní (každý tlmič v každej vidlici). Rebound má takmer každá vidla, je to základný prvok potrebný pre správnu funkciu vidlice. Výmenu za MC by som nerobil, proste len vymeniť olej a tesnenie na dne pravej nohy. Pošli to do nejakého servisu, vyjde to odhadom okolo 33,- €, presnú cenu však neviem.
02.05.2009 - 10:56:23
00
Tu v Blave nie je žiaden servis na vidly, aspoň nemám prehľad. V Kaktusbike nie je a v Podunajských Biskupiciach neviem. Ak to pošlem do servisu, musím to rozobrať a poslať, lebo sa chcem voziť počas servisovania na starej pevnej vidle. No ale si spomínam, že guličkové ložisko - venček na krku vidly putuje s rámom, nie s vidlou a ten mi tam posledne na túto vidlu narážali gum. kladivom a nejakým rúrkovým prípravkom, tak asi by som ho mal dať dolu a nasunúť na starú vidlu. Nie som si istý či som na to vybavený, možno hej. A 2x platiť výmenu vidly sa mi nechce, keď ešte uvážim, že to musím zabaliť a poslať v rámci záruky do Cyklo Žitný v Jablonec nad Nisou, CZ. To ma zrovna môže výjsť rovnako draho ako dať to nezáručne opraviť tu v Blave.
Nevieš adresu tu v Blave, kde by to mohli urobiť, prípadne kde kúpiť diely a doniesť do servisu? Kaktusbike to nerobí, lebo nemajú na to ževraj náhr. diely. Ideálne by bolo ak by mi to vedeli urobiť za 2-3 dni, nemusel by som prehadzovať vidly.
02.05.2009 - 15:48:57
00
Neviem či má momentálne čas, no skús napísať Romanovi PM, vedel by Ti s tým pomôcť, ak bude mať čas.
02.05.2009 - 15:56:17
00
Využijem aj ja túto tému.
Chcel by som poprosiť odborníkov na vidly, čo znamená ten zvuk ktorý vydáva moja vidla?
http://www.youtube.com/watch?v=v0N9-DOvN68
06.05.2009 - 21:11:10
00
Je nachladnutá, kýcha. :)
Ale vážne, mne tiež ten oneskorený zvuk, ale tenší a slabší, asi by som to nazval oneskorené syčanie (dekompresia, alebo vyrovnávanie tlakov medzi dvoma komorami?). Inak ja mám poruchu na vidle údajne spôsobenú pretečením oleja do dolnej komory z dôvodu zle tesniaceho O-krúžku. Viac neviem, len, že to nie je normálny stav, pretože mne vidla namiesto 100mm zdvihu pretečením oleja dáva zdvih už len cca 20mm. Skúšal si či ti dáva plný zdvih...?
07.05.2009 - 09:40:21
00
Myslíš niečo iné ako je vidno na tom videu... :?:
07.05.2009 - 15:34:10
00
je tu niekto,kto by mi pomohol?
09.05.2009 - 19:00:24
00
keyboard_arrow_up