Filthy
Založený: 24. 7. 2018
Príspevky: 17
No, lenže podľa predošlej úpravy mali ľudia právnu istotu, že obchodník vybaví ich reklamáciu najneskôr v 30 dňovej lehote. V opačnom prípade mali zákonný nárok na odstúpenie od zmluvy, alebo na výmenu tovaru, čo obchodníkov pri nejakých opravách motivovalo vybavovať reklamácie v lehote. Navyše, ak nedodržali lehotu dostali pokutu, ktorá má okrem iného výchovný charakter a eliminuje takéto správanie na trhu. Treba si uvedomiť, že bežní ľudia nemajú peniaze ani právne povedomie, aby sa chodili naťahovať kade tade po súdoch s obchodníkmi, kvôli nejakým "objektívnym dôvodom", za ktorými častokrát stoja právnici. Keď chceli dať dlhšiu lehotu na reklamácie, mali to spraviť ako v ČR, kde platí maximálne 30 dňová lehota, ak sa človek nedohodne s obchodníkom na dlhšej lehote a nie predhodiť ľudí na milosť alebo nemilosť obchodníkov. Ak je obchodník a človek normálny vždy sa vedia dohodnúť.
Cieľom EÚ je vraj, aby sa výrobky primárne opravovali a nie nakupovali stále nové a nové. Práve takáto právna úprava je podľa mňa kontraproduktívna, nakoľko ľudia, ktorým obchodník zamietne reklamáciu povedzme nejakej elektroniky si radšej kúpia nový tovar, ako by si mali platiť drahé odborné posúdenie a išli sa doťahovať niekde na súd, aby im obchodník opravil výrobok, alebo vrátil cash.