Nedá sa mi nepripojiť k téme či 203 alebo 160 a čo ma na čo aký vplyv...
Ak si prerátame plochu kotúčov, jasne nám vyjde že väčší kotúč má väčšiu plochu a to zhruba o 20 až 25%. Z toho vyplýva, že opotrebenie kotúča by malo byť menšie. Ale na strojníckej škole nás učili aj to, že čím vyššia obvodová rýchlosť, tým vyššie trenie vzniká, to znamená, že pri rovnakej rýchlosti bude mať väčší kotúč vačšie trenie a tým aj viac namáhané... Ale čo sa týka brzdenia, tak čím väčší kotúč, tým menšia sila na páčke k vyvinutiu rovnakého brzdného účinku. Samozrejme že tu už sa zohladňuje aj trenie a vyšší odpor. V každom prípade, ten obsah materialu určite dlhšie trvá kým sa nahreje u väčšieho kotúča. Čo sa týka záťaže na
koleso alebo celkový bicykel, tak keď potrebujem zabrzdiť na dvoch metroch bez ohladu na to či mám 203 alebo 160 kotúč, musím vyvinúť rovnaké brzdenie celým
bicyklom a jeho obsahom, ale pri väčšom priemere kotúča nižší tlak na páčku, práve kvôli vyššiemu odporu dostičiek na kotúč...
Či mi to bude poškodzovať vidlu alebo niečo okolo??? Ak raz preferujem jazdu agresívnu a nebojím sa riskovať na zjazde, tak si potrpím na tom, aby
bicykel zodpovedal takejto jazde. Ak jazdím asfalt, občas dakam do prírody a pred strmími zjazdami mám rešpekt, nebudem na bicykel pchať veci, ktoré nikdy nijako nevyužijem...
160 ku som na zadu upiekol (nie raz) a asi to nebude tým rešpektom a práve preto robím zmenu aby sa také veci neopakovali. Keď odíde niečo iné, vymeníme. Všetko je otázka priorít.... Či?